Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als het met de standaard vliegtuigen is =>Duckchick zei:Bij mij daalt mijn vliegtuig niet altijd vanzelf wanneer ik in de groene driehoek ben en mijn APP opzet, iemand een idee?
Danky

Eagle-Eye zei:Dit documentje kan misschien ook helpen om de ILS te leren begrijpen.
Om het in de praktijk te brengen, een simpel voorbeeldje... Je vliegt EBBR (Brussels National) - EBOS (Ostend). Je enige navpoint is dan DENUT. Eens DENUT gepasseerd vlieg je een heading van 290°. Indien je het nog niet gedaan had is het nu de laatste kans om je intercept course in te stellen op 258°. Je NAV1 moet op 109.50 staan.
Zo ben je dus volledig klaar om de ILS van RW26 te intercepten. Het enige wat je nu nog moet doen is NAV1 inschakelen en LOC aanzetten. Na een tijdje zul je de Localizer (LLZ) passeren, die je automatisch zult intercepten door je LOC. Als je precies vliegt zit je dan 21.5nm (ongeveer 30km) van Oostende maar ga je wel al rechtstreeks naar de luchthaven.
Eens op de LLZ, druk je op APP. Dan vlieg je nog even rechtdoor tot je de glide slope (G/S) passeert. Aangezien de beste G/S op 3° ligt, begint die meestal op zo'n 9 à 10nm van de landingsbaan als je op 3000ft vliegt. Niet panikeren dus als je nog steeds niet begint te dalen en al op 12 mijl van de landinsbaan zit.
Eens je op de G/S zit, laat je het toestel gewoon doen tot op Decision Height (DH) Above Ground Level (AGL). Dit is de minimumhoogte die je mag vliegen waarop je moet beslissen of je doorgaat met de landing of niet. Algemene regel is: de landingsbaan nog niet zichtbaar op DH => GO AROUND en nog eens proberen. Meestal is 200ft een goede DH, maar kan afhankelijk zijn van lokale procedures en toestel, denk ik.
Deze vlucht is makkelijk te doen in FS9 met de standaard Boeing 737-400 of Learjet 45 met gebruik van de GPS en duurt maar een half uurtje.