Archief - Ikariam browser game

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sylvarant

Legacy Member
ben ik de enige die steeds timeouts krijgt op de site? alles gaat uber traag of werkt niet..

SIO

Legacy Member
pieta zei:
2 vraagske; als ge kolonie hebt, ge kunt dar al bepaalde zaken bouwen die ge hebt geresearched, ma zijn de dingen vb; meer happiness, of 2% minder research kosten ook daarbij? of moet ik toch ngo academy bouwen om die dinegn te researchen?

2de heeft hier wel al denk ik gestaan: als ge een palace bouwt op uw kolonie, kutn ge dan vandaaruit nog een kolonie sturen? of enkel vanuit uw main eiland? dahct van nie ma toch maar nog eens zeker checken...
ik denk dat het voor alle eilanden telt, er zijn enkele researches die enkel van toepassing zijn op je 'hoofdeiland' maar dat weten we nog niet welke dat zijn

komt er eigenlijk op neer: coloniseer, bouw taverne, TH, trading port, academy ook nog imo en voor de rest niets, en met die citizens kan je dan weer resources sparen voor volgende colonisatie

alleen weet ik niet goed hoe het zit met troepen, kan je die overbrengen naar andere colony of moeten die daar 'gebouwd' worden?

greiver

Legacy Member
Wat bepaald hoeveel resources ge kunt opslagen (al dan niet lootable)?
Want ik heb 5k+ nodig om lvl palace te maken, maar kan maar 4k+ wood opslagen :|

crackdasher

Legacy Member
greiver zei:
Wat bepaald hoeveel resources ge kunt opslagen (al dan niet lootable)?
Want ik heb 5k+ nodig om lvl palace te maken, maar kan maar 4k+ wood opslagen :|

uw warehouse bepaalt dat ;)

Timmie

Legacy Member
Hier loopt het vlot...

Ik heb een kerel zijn kolonie gepillaged en nu valt hij mijn hoofdstad terug aan.
Dat zou hij beter niet doen :D

edit: zijn soldaatjes zijn niet eens aan land gegaan, ze zijn gewoon terug gegaan :lol:

Santa

Legacy Member
Grrr ik word aangevallen door ne kerel van mijn eiland die in een stoeme italianenalliantie zit van mijn kloten?

Da_Luke

Legacy Member
hmm, ik denk dat er toch een serieus probleem is met het spel hoor... Maakt het spelen nu al iets minder leuk...

Ik werd zojuist aangevallen door 17 units (11 slingers, 2 zwaardvechters & 4 Phalanxen) ikzelf heb muur level 2 + 10 slingers staan... In mijn battlereport blijkt dat ik geen verdedigers heb staan... En toch ben ik mijn 10man kwijt + hij is geen 1 manneke kwijt...

Als ik met 10man aanval op een dorpje level 1 dan ben ik altijd 1 man kwijt... hééééél eigenaardig!!

coillie

Legacy Member
ik denk van die researches da die voor alle dorpen tellen (toch wat je kan bouwen) ze researchen ook samen en hetzelfde over de volle account.
van die legers, waarschijnlijk kan je uw troepen reinforcen in uw andere dorpen maar voor offense zal je waarschijnlijk maar legers uit 1 dorp in 1 keer kunnen gebruiken.

coillie

Legacy Member
die slingers sucken danook bigtime... bouw phalanx om te verdedigen, zijn fun zal zwaar over zijn. waarom er soms ene sneuvelt en anders nie, daar snap ik ook nie veel van...

SIO

Legacy Member
Ik ben van mening dat 9lives alliance alle 9lives members moet hebben, maar zeker niet uitsluitend hen, ben ik alleen in deze visie? :s

Santa

Legacy Member
VOor mij blijft het gelijk.


Seg ik wor hier zwaar aangevallen door ene van mn eiland die gepiqueerd is dat em ni in de alliance mocht. Die gaat echt blijven aanvallen he. Iemand ideeen? >_<

Timmie

Legacy Member
coillie zei:
die slingers sucken danook bigtime... bouw phalanx om te verdedigen, zijn fun zal zwaar over zijn. waarom er soms ene sneuvelt en anders nie, daar snap ik ook nie veel van...
Phalanxen kosten veel sulphur... sommigen hebben geen sulphur voorhanden.

Sylvarant

Legacy Member
SIO zei:
Ik ben van mening dat 9lives alliance alle 9lives members moet hebben, maar zeker niet uitsluitend hen, ben ik alleen in deze visie? :s

I vote no maar dat wist je al

Luiciano

Legacy Member
Naam: Rubain
Stad: Rubain's Town
Eiland: Angolos (78:47)
Server: Epsilon
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan