Archief - Het Algemene Fighting Games Topic - Round 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Koonut

Legacy Member
pre order van thehut dan maar gecancelled en ook nog eens een game bij gm gekocht, i felt dirty :(

Veruca

Legacy Member
Ik zal nog zien. Als ik tegen maandag nog geen bericht heb, dan ga ik hem halen in de Saturn als hij daar maar aan €30 staat (volgens el slettos).

el slettos

Legacy Member
MicVlaD zei:
Toernooi in Kortrijk = PS3-versie, trouwens. Naar't schijnt wel een aantal sticks aanwezig, dus dat zou normaal geen probleem moeten vormen voor mensen die er ééntje gebruiken.

man man man kwist het gewoonweg é, kut ps3 sletten :naughty:

hopelijk heb ik de mogelijkheid om daar idd een ps3 stick te gebruiken, want met een controller kan ik gewoonweg niet spelen..

@ veru: hij stond toch wel aan 29.90 als ik gaan kijken was ze ^^

Tracker

Legacy Member
hoe zit het eigenlijk met tekken toernooien? daar nog niks van uit gekomen ofzo?

Bavo aka Joske

Legacy Member
el slettos zei:
in de saturn kost SSFIV maar 30 € ^^

wie gaat er mee op 8 mei naar de saturn in kortrijk voor het SSFIV toernooi?? :niceone:

hopelijk wordt het gehouden op xbox 360's of ik sta daar zonder ps3 arcade stick :(

heb wel interesse en ken er nog een paar van het shrimpforum (spelletjesgarnaal community van vroeger http://forum.shrimprefuge.be/showthread.php?t=6006 - heeft heel actieve SF4 spelers)... meer details? site?

ShiryuX

Legacy Member
Marvel vs Capcom 2 eens opnieuw begonnen...kbegin het er in te krijgen die "magic series". Toch wel wat moeten voorbereiden op die MvsC3.

Blazblue ondertussen nog wat gespeeld, 'k ben echt blij dat ik nu Arakune meer bespeel, die is minder voorspelbaar voor sommige pro-er spelers :D
Maar ik suck nog altijd tegen Jin :( zelfs spammers.

Koonut zei:
pre order van thehut dan maar gecancelled en ook nog eens een game bij gm gekocht, i felt dirty :(

Rofl ik heb ook hetzelfde gevoel, ben het niet gewend om iets in de GM te kopen gezien ze in Roeselare allesbehalve vriendelijk zijn XD.

valdemaniak

Legacy Member
Gisterenavond terug SSF liggen spelen... eindelijk wat matchkes online kunnen winnen, en geen enkele keer echt afgedroogd geweest... oef! kwam er ditmaal dus meerdere van mijn niveau tegen...

ben nu met Guy aan t spelen, zou wel eens mijn nieuwe main kunnen worden. Fei Long vind ik nog steeds cooler, maar speel precies wel erg goed (voor mijn niveau dus :p) met Guy...

al bij al, als het matchkes zijn zoals gisteren, vind ik het een super spel

el slettos

Legacy Member
ik gisteren meerdere matches gewonnen in blazblue, waaronder een level 67 speler ^^

Veruca

Legacy Member
Ik heb gisteren nog wat BlazBlue arcade mode zitten doen. Je merkt wel duidelijk dat er serieuze balance issues zijn hoor. Met Jin en Ragna ga je door alle tegenstanders heen alsof het niets is. Zelfs Hakumen en Nu gingen (te) vlot neer. Nog nooit zoveel het woordje 'PERFECT' gezien als tijdens die 20 battles gisteren. :sop:

Ach ja, nu nog enkel met Hakumen en Nu arcade mode clearen, dan nog eens een keer op Hell. En ook nog de storymodes doen. En dan ben ik er klaar mee... op naar SSF4. :)

Versta me niet verkeerd, BlazBlue is echt een zalig spel... offline. Online is gewoon te frustrerend wegens al dat ge-spam.

Edit: Release schedule for Super Street Fighter IV Alternate Costume Packs:

• Available in pre-order: Super Classic Pack (Guile, Blanka, Dhalsim, Gen, Fei Long) @ 320 MS-points
• Now available: Super Challengers Pack 1 (Hakan, Makoto, Guy, Dudley, Dee Jay) @ 320 MS-points
• May 11: Super Shoryuken Pack (Ryu, Ken, Akuma, Gouken, Dan) @ 320 MS-points
• May 25: Super Beauty Pack (Chun-Li, C. Viper, Sakura, Rose, Cammy) @ 320 MS-points
• June 8: Super Challengers Pack 2 (Juri, Ibuki, Cody, Adon, T. Hawk) @ 320 MS-points
• June 15: Super Brawlers Pack (Zangief, E. Honda, Rufus, Abel, El Fuerte) @ 320 MS-points
• June 22: Super Shadaloo Pack (Vega, Sagat, Balrog, M. Bison, Seth) @ 320 MS-points
• June 29: Super Classic Pack (Guile, Blanka, Dhalsim, Gen, Fei Long) @ 320 MS-points
• July 27: Super Complete Pack (All 35 costumes) @ ??? MS-points

Hier kan je alle alt. costumes bekijken.

ShiryuX

Legacy Member
el slettos zei:
Arcade mode op hell is echt zot ^^ trust me...

Bwah viel nog mee met 1 round, 2 rounds ging waarschijnlijk iets moeilijker vlotten...
Nu is toch wel écht zot op hell, khad zelfs moeilijkheden in 't begin met Noel, tot ik stopte met defensief te spelen. :p

Kheb nog es Marvel VS Capcom 2 opgestart, man ben ik slecht in dat spel :(, kzou het nochtans zo graag goed kunnen spelen maar online kan ik amper iets doen of ik ben al gerushed & killed. Laat mij echt dat spel weer haten. (Tips anyone? :D)

Gelukkig ben ik toch pakken beter in Blazblue, waar je online matches tenminste kan winnen (of ben ik dan zo slecht in mvsc2 xD?)

Dennoman

Legacy Member
MvsC 2 is niet echt de geknipte game voor effectieve versus-play, aangezien er slechts een handvol characters op dat enorme roster geschikt is voor hoger speelniveau (Dr. Doom, Sentinel, Cable, Magneto, Juggernaut zaten er alvast tussen pleeg ik me te herinneren) omwille van hun hogere HP, damage of infinite loop combo's. Als bijvoorbeeld een top Magneto u eenmaal bij uw kloten heeft, kunt ge net zo goed uw controller neerleggen of constant om assistance roepen en dan hopen dat uw ally nog een tik kan uitdelen.

Op tournaments ziet ge vaak dezelfde Magneto-Sentinel-Cable combo. Voor hoe hectisch de game is, vind ik MvsC 2 totaal niet entertainend om naar te kijken op hoog niveau in tegenstelling tot bijvoorbeeld SFII/III/IV, waar ge nog verschillende strategieën kunt bewonderen. Zo kunnen twee Dhalsims in SFIV heel verschillend spelen. De meeste Dhalsims zijn gefocust op zoning en het op afstand houden van de tegenstander, terwijl bijvoorbeeld die van MicVlaD heel "in your face" is en constant aan u blijft plakken met fast jab combo's. Bij MvsC 2 herhaalt men gewoon dikwijls dezelfde combo's en twee topspelers tegenover elkaar betekent gewoon een soort partijtje virtueel schermen waarbij ze rond elkaar dansen en wachten tot de ander een fractie van een seconde niet meer aandachtig is en zo zichzelf opent voor een 100% dmg combo.

Dusjah, boeien :p

En voor Hell @ Blazblue: Jin sword ride + throw spam ftw! :p

MicVlaD

Legacy Member
Potje tegen een Guile gespeeld.

Had wel een beetje moeite met het uitvoeren van Shangri-la die keer. Veel anti-air kansen er mee laten liggen (telkens teleport of jumping fierce punch in de plaats daarvan) onder andere en voordien weinig Guile's tegengekomen, dus moest ter plekke weer beetje aan de match-up wennen.

En ja, MvC2 is inderdaad nogal saai als "spectator sport" tijdens high-level toernooien wegens de redenen die je net opsomde.

Veruca

Legacy Member
Leuke match, al heb ik toch Sonic Boom teveel mogen horen tijdens het geheel. :p
En idd, een paar keer de ultra gemist. :)

Zojuist nog eens een 'trip down memory lane' gedaan: YouTube - MidiMusicMaker's Channel (en de andere Killer Cuts songs). Man, da was en blijft gewoon epic... of moet ik zeggen 'Rare'. :D

el slettos

Legacy Member
Idd mooie match :)

Ik ben weer bezig met mijn Vega aan het spelen in SSF4 ^^ Het regent SRK's van al die ryu's als ik online speel :rofl:

Veruca

Legacy Member
Godver... BlazBlue Storymode met iedereen uitspelen op 100% is irritant! :angry:

ShiryuX

Legacy Member
el slettos zei:
Idd mooie match :)

Ik ben weer bezig met mijn Vega aan het spelen in SSF4 ^^ Het regent SRK's van al die ryu's als ik online speel :rofl:

Hm, iemand zei op SRK forums dat hij problemen had om een hadoken uit te voeren en er vééééél meer shoryukens uitkomen, of was dat gewoon een probleem van zijn kant?

Hoe speelt Dudley btw, nog altijd even rap zoals in 3s?

Uitsmijter: Detailed character explanation for Blazblue :D

Dennoman

Legacy Member
xD yeah.

Dudley is heel gevaarlijk in de goeie handen. Als die dichtbij kan komen met zijn target combos: einde verhaal :p

Bijna nogmaals door al die kuttrials. Nog 6 in totaal en we zijn er vanaf;

Veruca

Legacy Member
Straks eindelijk SSF4 gaan halen. Wou de GM nog eens kans geven om mij te contacteren over het feit of m'n pre-order al dan niet binnen was (aangezien ze beloven dat je op release kan spelen). Dus dan ga ik straks maar eens langs de Saturn. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan