Dus, hoe het werkt:
Ik kwam toe om tien voor 2, en er waren 32 deelnemers. Dus je zal worden opgebeld op de dag dat je moet spelen, normaal een dag ervoor. Alle deelnemers waren er, dus 32 deelnemers, en dan begint de Knock-outfase. 16 matchen, op 2 schermen. Dus dat is wel lang wachten, maar je kan altijd informeren wanneer je ongeveer moet, en dan een toertje doen in de MM, of even naar de city 2. Ik moest bijna anderhalf uur wachten, en ben dan ook maar iets anders gaan doen.
Na de 2de ronde volgen de wedstrijden zich wel in sneltempo op, zeker de kwartfinales, halve finales en finale gingen heel vlug voorbij. Ik was uiteindelijk om 7 uur klaar.
Qua volk, in het begin vrij veel volk, veel deelnemers en vrienden/vriendinnen. Hoe verder het toernooi ging, hoe minder volk. Weinig mensen bleven wachten tot de volgende ronde, begrijpelijk want het duurde wel soms lang. Op het einde stond er nog +- zo'n 20 mensen en wat medewerkers van de MM zelf, het was bijna sluitingstijd dusja.
Mijn eerste match met 4-1 gewonnen, daarna 4-1. In de kwartfinales met 2-0 gewonnen, halve finales 5-2 en dan in de finale met 1-0. De finale zelf was overbodig, want de 2 finalisten gingen naar de volgende ronde, een duel voor de eer dus, deed wel deugd om te weten dat ik beter was dan de andere finalist.
Voor de rest kan ik niet zo veel vertellen eigenlijk. Rustig blijven, niet te veel stressen, en goed trainen. Oh en kijk thuis eens met welke controls je speelt, want de meesten beginnen dat aan te passen. Dus even thuis kijken en onthouden met welke controls je zelf speelt, zo kan je het aanpassen naar de manier dat je thuis speelt. In de eerste match had mijn tegenstander daar niet aan gedacht, en nog voor hij het wist stond ik 2-0 voor .
Ploegen zijn vrijblijvend, ik heb (net als velen) met Chelsea gespeeld, de rest was Barca en Real, heel zelden andere ploegen gezien. Gewoon trainen en nog eens trainen. Wat mij wel opviel was dat de meesten wel goed konden aanvallen, maar verdedigend een zeef waren, dus als je verdedigend top bent, maak je een grote kans. Ik heb 16 doelpunten gemaakt, en 3 tegengoals in 5 matchen, dus een vrij goed gemiddelde
Maar de sleutel tot succes is spelen, oefenen en blijven oefenen. Zoek een ploeg, en leer die helemaal kennen. Leer het beste been kennen, de sterktes, de zwaktes,... Ik heb de laatste 3 weken dag in dag uit met Chelsea gespeeld, het heeft geloond.
Oh en een laatste iets, de ploegen zijn die van NA de wintertransfers. Dus Torres zit bij Chelsea, Liverpool is ook heel sterk, Adebayor bij Real,...