Archief - FIFA 11

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

HOPLON

Legacy Member
Fireflies zei:
Morgen (overdag) en woensdag/donderdag passen het beste normaal. Maar ik zit vrij veel online :)

Ik heb +- 6600 punten, ik blijf hier ongeveer schommelen. Ik vind Chelsea en Real toch ongeveer gelijkwaardig, maar met Chelsea haal ik een hoger rendement. Al is C.Ronaldo ongezien, bijna niet te stoppen die kerel.

Dat is persoonlijk uiteraard maar imo steekt Chelsea er toch met kop en schouders bovenuit. Ik zie véél liever Real komen dan Chelsea, al is C Ronaldo idd wel geschift ... Ik ben meer een teamspeler dan een individuele speler, kan dus niet echt veel 'trucjes', daarom zou ik ook eerder opteren voor Chelsea dan voor Real. Moest ik individueel (lees: technisch) wél sterk zijn dan zou ik wel Real opteren ...

Trucjes, vrijetrappen, ... niet aan mij besteed. Ik heb gewoon geen zin om uren te zitten oefenen in het trainingsmodus :)
Samenspel is meer mijn ding maar ik kom nu tot de vaststelling dat ik daardoor nu evenveel matchen win als verlies door die 'handicap'. Waar ik vroegen met "tik tik" mijn matchen won, word ik nu geconfronteerd met de realiteit dat het daarmee alleen niet lukt :)

Kekkeuh66

Legacy Member
HOPLON zei:
Dat is persoonlijk uiteraard maar imo steekt Chelsea er toch met kop en schouders bovenuit. Ik zie véél liever Real komen dan Chelsea, al is C Ronaldo idd wel geschift ... Ik ben meer een teamspeler dan een individuele speler, kan dus niet echt veel 'trucjes', daarom zou ik ook eerder opteren voor Chelsea dan voor Real. Moest ik individueel (lees: technisch) wél sterk zijn dan zou ik wel Real opteren ...

Trucjes, vrijetrappen, ... niet aan mij besteed. Ik heb gewoon geen zin om uren te zitten oefenen in het trainingsmodus :)
Samenspel is meer mijn ding maar ik kom nu tot de vaststelling dat ik daardoor nu evenveel matchen win als verlies door die 'handicap'. Waar ik vroegen met "tik tik" mijn matchen won, word ik nu geconfronteerd met de realiteit dat het daarmee alleen niet lukt :)

Vrije trappen valt op zich nog goed mee vind ik. Je weet normaal wel hoeveel curve de speler heeft waarmee je gaat trappen. Enkel dat tikkeltje te hard of te stil zorgt er bij mij meestal voor dat mijn vrije trap er niet ingaat. En ik begrijp wat je bedoelt met die tik tik, dan heb je het niet over het pingpong voetbal, maar dat je niets speciaal nodig had om goed te spelen. Had dit in Fifa 10 ook, toernooikes met de vrienden en ik had in fifa 10 geen competitie. Nu in fifa 11 maken ze het mij al veel lastiger hoewel zij zelf eigenlijk niet echt beter zijn geworden. Maar ik heb zo'n gevoel dat ik in den 12 met wat meer speeltijd terug beter ga worden. Hopefully :p

HOPLON

Legacy Member
Kekkeuh66 zei:
Vrije trappen valt op zich nog goed mee vind ik. Je weet normaal wel hoeveel curve de speler heeft waarmee je gaat trappen. Enkel dat tikkeltje te hard of te stil zorgt er bij mij meestal voor dat mijn vrije trap er niet ingaat. En ik begrijp wat je bedoelt met die tik tik, dan heb je het niet over het pingpong voetbal, maar dat je niets speciaal nodig had om goed te spelen. Had dit in Fifa 10 ook, toernooikes met de vrienden en ik had in fifa 10 geen competitie. Nu in fifa 11 maken ze het mij al veel lastiger hoewel zij zelf eigenlijk niet echt beter zijn geworden. Maar ik heb zo'n gevoel dat ik in den 12 met wat meer speeltijd terug beter ga worden. Hopefully :p

We zitten in hetzelfde schuitje ;)

Vrijetrappen vallen idd mee maar je moet ze toch wel oefenen he. Maar toegegeven het is wel een serieuze troef, ik ben altijd jaloers op de spelers die een fout weten uit te lokken net buiten de 16m en er dan de bal moeiteloos inkegelen ... Het frustreert dan wel weer wanneer je zelf de betere bent in het spel :)
Maar niets hatelijker dan Trolnaldo die een vrije trap gaat zetten. Zijn irritant zuchtje op voorhand, zijn manier van aanlopen en zijn (trolnaldo)schot die er (bijna) altijd in zit grrrrrr

Morrissey

Legacy Member
Dus, hoe het werkt:

Ik kwam toe om tien voor 2, en er waren 32 deelnemers. Dus je zal worden opgebeld op de dag dat je moet spelen, normaal een dag ervoor. Alle deelnemers waren er, dus 32 deelnemers, en dan begint de Knock-outfase. 16 matchen, op 2 schermen. Dus dat is wel lang wachten, maar je kan altijd informeren wanneer je ongeveer moet, en dan een toertje doen in de MM, of even naar de city 2. Ik moest bijna anderhalf uur wachten, en ben dan ook maar iets anders gaan doen.

Na de 2de ronde volgen de wedstrijden zich wel in sneltempo op, zeker de kwartfinales, halve finales en finale gingen heel vlug voorbij. Ik was uiteindelijk om 7 uur klaar.

Qua volk, in het begin vrij veel volk, veel deelnemers en vrienden/vriendinnen. Hoe verder het toernooi ging, hoe minder volk. Weinig mensen bleven wachten tot de volgende ronde, begrijpelijk want het duurde wel soms lang. Op het einde stond er nog +- zo'n 20 mensen en wat medewerkers van de MM zelf, het was bijna sluitingstijd dusja.

Mijn eerste match met 4-1 gewonnen, daarna 4-1. In de kwartfinales met 2-0 gewonnen, halve finales 5-2 en dan in de finale met 1-0. De finale zelf was overbodig, want de 2 finalisten gingen naar de volgende ronde, een duel voor de eer dus, deed wel deugd om te weten dat ik beter was dan de andere finalist.

Voor de rest kan ik niet zo veel vertellen eigenlijk. Rustig blijven, niet te veel stressen, en goed trainen. Oh en kijk thuis eens met welke controls je speelt, want de meesten beginnen dat aan te passen. Dus even thuis kijken en onthouden met welke controls je zelf speelt, zo kan je het aanpassen naar de manier dat je thuis speelt. In de eerste match had mijn tegenstander daar niet aan gedacht, en nog voor hij het wist stond ik 2-0 voor .

Ploegen zijn vrijblijvend, ik heb (net als velen) met Chelsea gespeeld, de rest was Barca en Real, heel zelden andere ploegen gezien. Gewoon trainen en nog eens trainen. Wat mij wel opviel was dat de meesten wel goed konden aanvallen, maar verdedigend een zeef waren, dus als je verdedigend top bent, maak je een grote kans. Ik heb 16 doelpunten gemaakt, en 3 tegengoals in 5 matchen, dus een vrij goed gemiddelde

Maar de sleutel tot succes is spelen, oefenen en blijven oefenen. Zoek een ploeg, en leer die helemaal kennen. Leer het beste been kennen, de sterktes, de zwaktes,... Ik heb de laatste 3 weken dag in dag uit met Chelsea gespeeld, het heeft geloond.

Oh en een laatste iets, de ploegen zijn die van NA de wintertransfers. Dus Torres zit bij Chelsea, Liverpool is ook heel sterk, Adebayor bij Real,...

Voor die die nog gaan meedoen aan het toernooi. Succes alvast :)

HOPLON

Legacy Member
Fireflies zei:
Voor die die nog gaan meedoen aan het toernooi. Succes alvast :)

En ik merk het omgekeerde, hoe meer ik speel, hoe 'slechter' ik word ... Waarschijnlijk omdat ik dan ongeduldiger word :)

Als ik een paar dagen geen fifa gespeeld heb en dan een matchke fifa speel speel ik de pannen van het dak, speel ik een aantal dagen veel dan lukt echt niets meer.

djemz

Legacy Member
juist een gestoorde match gespeeld online. 89ste minuut was het nog 0-0, en dan scoor ik de 1-0, hij maakt nog gelijk, ik scoor terug, en zo verder tot het 3-2 was voor mij in de 90ste minuut. Ik heb nog nooit zoveel stemmingswisselingen meegemaakt in mijn kopke in 1 minuut tijd :D

enilx

Legacy Member
Mijn tornooike was een flop :p

Beetj te weinig tijd ghad om te spelen voor het tornooike.
In Oostakker was de organisatie dan weer veel minder, van de 64 ingeschreven mensen zijn er toch een pak niet komen opdagen waardoor er minimum 2 gasten zonder te moeten spelen al in de halve finale zaten, dus ze moesten beiden 1 match spelen en konden in de finale zitten ..

Het ergste aan dit tornooi was dat je nog moest spelen met de oude ploegopstellingen, dus wintertransfers zater er niet bij, wat toch wat belachelijk is in mijn ogen. Vooral omdat dit een qualifier is voor een groot tornooi.

Soit, ik speelde zoiezo niet goed gnoeg, maar toch zat er meer in :D
Ik kwam namelijk vroeg 1 - 0 voor, en daarna liet ik heleboel kansen liggen, deels ongeluk (paal, lat, van de lijn) maar ook vaak missers gwoon 1vs1 op keeper en missen met die schele anelka ( oh wat miste ik torres :p ) en dan valt zijn goal redelijk uit de lucht en toen ging het van kwaad naar erger, plots was hij beter en in de 88e minuut scoort ie met een nog nooit gezien afstand schot de 1-2, Game Over :D

Teleurgesteld maar toch content dak nog kun gnieten heb van da zalig weertje zaterdag :D

Gl aan de gaste die door zijn, may the best win

LaBuenaVida

Legacy Member
Heb juist van iemand gehoord daje kan 'cheaten'.
Ervoor zorgen dat je veel geld hebt.

Morrissey

Legacy Member
GG Robynhoo, spannende strijd en nipt gewonnen. Je maakt alleszins kans om door te stoten in het toernooi :)

@GF-genocide. Wat een gelukzak ben jij eigenlijk? :p Je komt 5 keer aan mijn goal, en scoort er 3 (waarvan een own-goal). Ik win dan wel met 6-3, maar dit had altijd dubbele cijfers moeten zijn.

De statistieken achteraf liegen ook niet, 5 schoten voor u, 20 voor mij. 2 binnen het kader voor u, 14 binnen het kader voor mij. En dan nog uw rode kaart als ik alleen door ben, het is een vriendschappelijke match, niet vergeten.

Kiiilerke

Legacy Member
fireflies waarom heb jij mij deleted ? :o ik wil eens paar matchkes spelen voor de lol

Morrissey

Legacy Member
Had wat te veel vrienden naar mijn zin op de PS3 en heb enkele weken terug wat mensen verwijderd waar ik niet meer tegen speelde :)

Fella

Legacy Member
Fireflies zei:
Had wat te veel vrienden naar mijn zin op de PS3 en heb enkele weken terug wat mensen verwijderd waar ik niet meer tegen speelde :)

Als je vanavond online zit wil ik gerust nog wel eens tegen u spelen.
Iemand anders die een matchke wil doen, je mag gerust je PSN nickname posten, ik add je als ik online ga.
Kga weer eens wat meer Fifa spelen, BO steekt momenteel tegen.

Morrissey

Legacy Member
Ik ga binnen een uurtje iets drinken, maar woensdag, donderdag en vrijdag ben ik meestal wel thuis. Als ik online kom, mag je me altijd een berichtje sturen.

Als ik niet direct antwoord, ben ik aan het spelen, en als ik niet antwoord en offline ga, kan ik sowieso niet. Ik haat het om berichten op PSN te sturen :p

En Killer, onze match was misschien wel een beetje té veel voor de lol, 6-0 :p. Nuja, was wel ruim beter , je had maar 1 kans. Welke logica zat er trouwens achter het spelen met 1 spits (Tevez) als je Balotelli en Adebayor hebt lopen? :p

Fella

Legacy Member
Berichten versturen op PSN is idd kut..
Btw, kent er iemand nog leuke ploegjes om mee te spelen? Niveau speelt niet direct een rol maar toch wel minstens 3 sterren.

LaBuenaVida

Legacy Member
Mr Blonde zei:
Berichten versturen op PSN is idd kut..
Btw, kent er iemand nog leuke ploegjes om mee te spelen? Niveau speelt niet direct een rol maar toch wel minstens 3 sterren.

Ik zie welke ploeg mij wil :p
Ben begonnen met een 'zwakke' belgische ploeg: Lierse -> Standard -> Wolverhampton -> Huidige: Newcastle

Kiiilerke

Legacy Member
Fireflies zei:
Ik ga binnen een uurtje iets drinken, maar woensdag, donderdag en vrijdag ben ik meestal wel thuis. Als ik online kom, mag je me altijd een berichtje sturen.

Als ik niet direct antwoord, ben ik aan het spelen, en als ik niet antwoord en offline ga, kan ik sowieso niet. Ik haat het om berichten op PSN te sturen :p

En Killer, onze match was misschien wel een beetje té veel voor de lol, 6-0 :p. Nuja, was wel ruim beter , je had maar 1 kans. Welke logica zat er trouwens achter het spelen met 1 spits (Tevez) als je Balotelli en Adebayor hebt lopen? :p

ik wist toch al dat ik ging verliezen:( zeker tegen trolnaldo

Morrissey

Legacy Member
Mexico, Napoli, Tottenham, Aston Villa, Udinese, Villarreal, Valencia, A.Madrid, Porto, Zenit,... Vind ik wel nog leuke ploegjes.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan