Archief - Fallout New Vegas

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

w00tw00t

Legacy Member
Omdat men GTS8800 volledig naar de klote was vandaag een gelijkaardige ATI kaart ingestoken. Speel bijna maxed out zonder framedrops en crashes.
ATI 1 NVIDIA 0

Oekje

Legacy Member
w00tw00t zei:
Omdat men GTS8800 volledig naar de klote was vandaag een gelijkaardige ATI kaart ingestoken. Speel bijna maxed out zonder framedrops en crashes.
ATI 1 NVIDIA 0

Sorry maar de jaloezie is mij aan het overmeesteren, welke kaart/os.

enZiiime

Legacy Member
w00tw00t zei:
Omdat men GTS8800 volledig naar de klote was vandaag een gelijkaardige ATI kaart ingestoken. Speel bijna maxed out zonder framedrops en crashes.
ATI 1 NVIDIA 0

:wtf:

Speel hier ook perfect alles maxxed met men gtx470, dus who gives a fuck?

Rbn13

Legacy Member
Ik heb noch last van framedrops, noch crashes, noch BSOD's, noch... terwijl ik dit met FO3 wel had. Weird.

sir oinksalot

Legacy Member
met de dll fix loopt het hier ook vlotjes op high detail
amd phenom II x4
4gig ram
geforce 9600gt

Oekje

Legacy Member
:(, Iedereen waar ik mee praat heeft oftewel die dll gebruikt oftewel gewoonweg geen dx10/11 compatibel OS of videokaart.

Vind het persoonlijk echt wel schijterig dat ik een dll van een of andere site moet gebruiken om een normale performance te verkrijgen. WTF Obsidian.

Heb trouwens verder getest en alles een op low/lage resolutie gegooid en heb nog steeds dezelfde performance issues in de mojave barracks :O. Denk dat ik echt niet rond het downloaden van die klote .dll fix kan geraken.


Ik wil gewoon zien of er iemand is die windows 7 heeft + een dx11 kaart en geen last heeft van absurde framedrops om te zien of die persoon wel bestaat. Ben jij deze persoon laat het dan eens weten .D .

Zonnestraal

Legacy Member
Oekje zei:
:(, Iedereen waar ik mee praat heeft oftewel die dll gebruikt oftewel gewoonweg geen dx10/11 compatibel OS of videokaart.

Vind het persoonlijk echt wel schijterig dat ik een dll van een of andere site moet gebruiken.

Heb trouwens verder getest en alles een op low/lage resolutie gegooid en heb nog steeds dezelfde performance issues in de mojave barracks :O. Denk dat ik echt niet rond het downloaden van die klote .dll fix kan geraken.

Ik voel een band met je.

Ik moet die .dll nog wel downloaden, is die niet alleen voor nvidia ?

Heb er aan gedacht het spel gewoon aan de kant te schuiven en na een paar patchen opnieuw te proberen. Ik heb ook last van gewoon vast te zitten in de grond (door rotsen vallen, opeens superglue aan m'n voeten). Ik mag dan mijn laatste save gebruiken.

Oekje

Legacy Member
die dll werkt ook voor een ati kaart maar dan word de anti-aliassing op transparante zaken uitgeschakeld.
Er is een ati versie maar die werkt dan weer niet op een hd5870 tenzij je een of andere java .dll generator gebruikt die ik nog minder vertrouw dan zomaar een dll.

Archangelus

Legacy Member
Zonnestraal zei:
Ik ben nu nog maar beginnen met spelen, maar ik heb bijzonder veel bugs te verwerken.

Via steam heb ik uiteraard de laatste patch...
Ik heb al die hotfix van AMD gedownload, want het spel herkende men 6870 niet.

De bugs gaan van Wolves die in de lucht vliegen, het VATS menu dat zeer traag verschijnt (ik moet telkens 4 seconden wachten) NPC's die wreed stutteren als je dicht bij hen loopt en die vervelende bug:
je staat op 2 centimeter van iemand, je mikt op het hoofd, maar je krijgt 0% hitkans :(

Die vertraging in het laden van het VATS menu kan veroorzaakt worden door depth of field. Probeer dat eens af te zetten in de out of game settings tool en zie oft helpt.

Moloch

Legacy Member
verwonderd mij dat mensen die zogezegde "dll fix" gebruiken, ja het zal vloeiender spelen zijn, maar heeft er nog niemand zich afgevraagd hoe dit komt?

I've been receiving a lot of emails about this, so I thought it important to finally speak out about it. An unofficial 'fix' to performance issues in Fallout: New Vegas has been doing the rounds for the past week as some sort of global solution to all problems. I do not recommend this D3D9 Fix at all, as it causes Fallout: New Vegas to falsely redetect your graphics card as a lower model, and in turn use a lower shader package. It can reduce image quality and cause a range of long-term problems.

zo ist nie moeilijk :lol: nie nodig en gelukkig ook nie gebruikt

en derbij, graphics zijn dan ook niet top-notch é, heb alles in mijn FNV profiel in nvidia cp op max quality gezet, 8AA (+8xAA supersampling) en 15AF & ultra-high ingame @ 1680*1050 en heb geen framedrops, en dat op 1 gtx460 (2e zit in rma), dus nee, FNV is nie echt een spel om te stoefen dat ge het @ max kunt draaien :p

ot: telkens ik mijn fallout.ini of falloutdefault.ini verander voor multicore optimizing veranderd hij het terug naar het origineel zodra ik de ini sluit :sop: iemand een oplossing hiervoor?

w00tw00t

Legacy Member
enZiiime zei:
:wtf:

Speel hier ook perfect alles maxxed met men gtx470, dus who gives a fuck?

En nu alles in de context kunne plaatsen en ge zijt er ;)

@ Oekje. Heb mijn kapote GTS vervangen door een oude HD2900XT. Op vlak van prestatie zijn die ongeveer gelijk. Vermoed dat de drivers van Nvidia compatibiliteits issues veroorzaken want zelfs toen ik alles op low had staan, had ik nog steeds last van framedrops en crashes. Ik weet natuurlijk niet of er veel mensen zijn met ATI kaarten die dezelfde problemen hebben. Windows 7 btw.

Oekje

Legacy Member
w00tw00t zei:
En nu alles in de context kunne plaatsen en ge zijt er ;)

@ Oekje. Heb mijn kapote GTS vervangen door een oude HD2900XT. Op vlak van prestatie zijn die ongeveer gelijk. Vermoed dat de drivers van Nvidia compatibiliteits issues veroorzaken want zelfs toen ik alles op low had staan, had ik nog steeds last van framedrops en crashes. Ik weet natuurlijk niet of er veel mensen zijn met ATI kaarten die dezelfde problemen hebben. Windows 7 btw.

Ik heb een ati kaart ;O, namelijk een HD5870 dus het is zowel voor nvidia als ati het geval.

Moloch zei:
en derbij, graphics zijn dan ook niet top-notch é, heb alles in mijn FNV profiel in nvidia cp op max quality gezet, 8AA (+8xAA supersampling) en 15AF & ultra-high ingame @ 1680*1050 en heb geen framedrops, en dat op 1 gtx460 (2e zit in rma), dus nee, FNV is nie echt een spel om te stoefen dat ge het @ max kunt draaien :p

Windows xp ? of dll fix ? als jou 460 het aankan moet mijn 5870 het toch zeker ook kunnen.

Jukola

Legacy Member
Ik draai het hier voluit op een HD 4870 1GB / Athlon X2 7750 combinatie mét Windows 7 en zonder dll fix (DirectX 10 dus).

Anyway, net voor de eerste keer uitgespeeld op ongeveer 35u ingame. Heb een hele hoop sidequests gedaan maar heb op het einde snel even de Explorer perk genomen en zag dat ik nog niet eens half de locations had ontdekt!

Heb op het einde voor NCR gekozen, in het eindfilmpje zie je dan toch dat ze eigenlijk ook alleen maar op macht uitzijn, echt bijna alle factions waar ik een alliance mee gemaakt had werden van hun gebied beroofd en moesten een andere plaats zoeken om te gaan wonen :(

Sovereign

Legacy Member
Ik heb hem net uit, en dat einde doet je die game steeds weer opnieuw spelen.. Hatelijk gewoon :)

Moloch

Legacy Member
Oekje zei:
Ik heb een ati kaart ;O, namelijk een HD5870 dus het is zowel voor nvidia als ati het geval.



Windows xp ? of dll fix ? als jou 460 het aankan moet mijn 5870 het toch zeker ook kunnen.

win7 x64, zonder fix (reden waarom staat in mijne vorige post :p)

kan aan veel liggen é, heb alle services disabled die ik nie gebruik (blackviper service tweaks), power management "uit", in bios alles uit dat ik nie gebruik, ssd tweaks, nieuwste graka drivers correct geinstalleerd, foutloze eventviewer, selectief opstarten in msconfig met aangepaste opstartservices, enz.. heb mijn nieuw systeem volledig getweaked voor optimale prestatie, lang aan bezig geweest maja

kmoe wel "disable desktop composition" (disabled Aero theme alsek fnv speel) gebruiken op den falloutnv.exe, anders crashtte het om de zoveel tijd, en daar ben ik dus ook van verlost

anyway, ben lvl25 atm, nog nie eens in new vegas geweest, alleen maar veeeeel sidequests en explored (tmm console command gebruikt :p hetzelfde als de explorer perk btw), dus da beloofd :)

wel plezant zijn de verschillen in die vaults, in den 3 waren dat praktisch allemaal dezelfde, nu zitten er toch aangename verassingen in :p

bobbleheads zijn er mss wel nie meer, maar er zijn snowglobes in de plaats lol, geven wel geen stats
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan