Archief - Fallout New Vegas

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DreaDNoughT

Legacy Member
Vandaag ook maar gaan halen . Is een tof spel . Ik speel op Ultra ( zoals bij Fallout 3) en als ik rondkijk , krijg ik drops van 60 naar 15-20 die na 1 sec al verdwenen zijn . Zelfde bij het verlaten van het buy menu of het aanspreken van npc's blijft het even hangen. Al nieuwe nvidia drivers geïnstalleerd maar het blijft zo . Dan maar wachten op een patch .

Toch een paar zakens die ik amper ga gebruiken ( zoals het plukken van kruiden , ammo afbreken voor bepaalde items ) .

Oldskooler

Legacy Member
Ik vind het tot nu toe redelijk simpel, op hard en hardcore on.

Ook met mijn
overload aan munitie
weet ik amper blijf.

b1nge

Legacy Member
man die House is een rotzak
Net zijn robots geupgrade en nu wilt die da ik Brotherhood of Steel dood :-/ ik heb gezegd da die NCR willen helpen ma 'em luistert ni, rotte eikel, Brotherhood zijn mijn fwiendjuuuuhsss <3 :(

Oldskooler

Legacy Member
Die cowboy repeater is een bugged wapen.

Dat reageert soms gewoon niet, en heeft niets met de conditie te maken.

w00tw00t

Legacy Member
Oldskooler zei:
Ik vind het tot nu toe redelijk simpel, op hard en hardcore on.

Al deadclaws gehad? En elke pack van cazadores van de eerste keer kunnen doden? Een gewone cazadores haalt me neer in 3 à 4 hits en ben lvl 21 met toch wat deftige armor. Deadclaw heeft er 2 nodig

Maar ik moet vaak reloaden omdat men compagnons graag doodgaan --

Oldskooler

Legacy Member
w00tw00t zei:
Al deadclaws gehad? En elke pack van cazadores van de eerste keer kunnen doden? Een gewone cazadores haalt me neer in 3 à 4 hits en ben lvl 21 met toch wat deftige armor. Deadclaw heeft er 2 nodig

Maar ik moet vaak reloaden omdat men compagnons graag doodgaan --

Mja, die deathclaws waren al taai in de 3.
Kwestie van ze gewoon voorbij te sneaken, of een zwaar wapen gebruiken.


Of het gewoon op een lopen zetten in geval van :unsure:

Of ergens op te springen :unsure:

w00tw00t

Legacy Member
Oldskooler zei:
Mja, die deathclaws waren al taai in de 3.
Kwestie van ze gewoon voorbij te sneaken, of een zwaar wapen gebruiken.


Of het gewoon op een lopen zetten in geval van :unsure:

Of ergens op te springen :unsure:

Enige wat hier helpt is ze uitschakelen van op afstand. Tegen dat ze bij u zijn, zijn ze hopelijk dood... hopelijk :D Kvond ze in Fallout 3 toch wel een pak makkelijker.

Nighth4wkske

Legacy Member
goodsprings..

(is al tijdje geleden dus is wat vaag) Ma na de tutorial kwam ne gast binnen in het saloon, die vroeg voor taxes te betalen aan de barvrouw? Nu kon ge die gaan vermoorden ofzo iets? maar waar vind je juist hem en zen bende?

Aqsd

Legacy Member
Nighth4wkske zei:
goodsprings..

(is al tijdje geleden dus is wat vaag) Ma na de tutorial kwam ne gast binnen in het saloon, die vroeg voor taxes te betalen aan de barvrouw? Nu kon ge die gaan vermoorden ofzo iets? maar waar vind je juist hem en zen bende?

die leunt daar ergens tegen de muur, niet ver van die prospecter saloon, kijk goed rond, als je die quest geactiveerd hebt, zouden er normaal wa powder ganger bendeleden op de weg staan, dichtbij die kerel die je nodig hebt

Essit

Legacy Member
Geen problemen met killen nu meer ... Sniper rifle ownt zoals gewoonlijk :) Death Claws allemaal doodgedaan vanop afstand, zalig :)

Spel blijft verslavend, ik heb nog bijna niets gedaan van de main quest... Ik loop gewoon wat rond doe wat missies en zie wel.

Wel spijtig dat er zo weinig Legion camps/quests zijn :s Ofwel mis ik iets maar ik ben nog maar een paar van hun camps tegengekomen...

RBMK

Legacy Member
Ik geniet ook met volle teugen van de game. Ik ben momenteel op mijn gemak het zuidelijk deel aan het verkennen. Ik probeer ieder hoekje uit te kammen op zoek naar verborgen grotten, vaults (Nog niet tegen gekomen), enz...

Ik speel op Very Hard zonder de hardcore mode en het bevalt mij wel. Het lvl'en gaat toch iets trager en er blijft uitdaging in de game. Enfin, toch voorlopig. Mijn karakter Eli is lvl 6 momenteel met redelijk opgepompte gun skills en begint geleidelijk aan rake klappen uit te delen. :D

Onlangs zat ik wel in de shit dankzij mijn nieuwschierigheid en avontuurlijke ingesteldheid. Ik zag plots een hoop vijanden op mijn radar verschijnen toen ik een nog niet eerder verkende plaats wou bezoeken. Ik was zo benieuwd dat ik die grote heuvel zonder enige voorzichtigheid kwam opgelopen. Plots kwamen van alle kanten mutanten mijn richting uit en enkele seconden later nog een paar super mutanten die in één seconde mijn companion om zeep holpen. Ik kon nog net een dichtbij gelegen schuilplaats in een grot betreden maar natuurlijk bleven die mutants mij volgen. Ik had weinig of geen stimpacks meer en dankij die autosave bij het betreden van nieuwe ruimtes zat ik als een rat in de val. :rofl:

Telkens ik dat gebouwtje wou verlaten stonden die 2 supermutants mij daar op te wachten en ging ik in een paar seconden door mijn knieën.

Ik had pas na 15 min. door dat ik nog een andere save zo'n paar minuten voor die stomme zet van mij had staan. :p

Edit: Ik heb nog een vraagje. Zijn er hier nog mensen die ondervinden dat hun companion, ondanks het feit dat hij op passief ingesteld staat, verdacht vlug begint te schieten zonder dat jij ook maar één schot hebt gelost en/of de tegenstand iets heeft gedaan?

Ik heb daar namelijk last van. Mijn Ed-E zijn muziekje speelt iets te vlug naar mijn zin. Ik loop rond, ontwijk vijanden maar af en toe begint die robot vanzelf op vijanden in de verte te schieten zonder dat ze iets door hadden. Hij heeft mij zo al één keer de dood in gejaagd door een reusachtige schorpion achter mij aan te sturen. Hij lokt dat ding, gaat dood in een paar seconden en dan mag ik lopen voor mijn leven.

Cinnead

Legacy Member
RBMK zei:
Ik heb nog een vraagje. Zijn er hier nog mensen die ondervinden dat hun companion, ondanks het feit dat hij op passief ingesteld staat, verdacht vlug begint te schieten zonder dat jij ook maar één schot hebt gelost en/of de tegenstand iets heeft gedaan?

Ik heb daar namelijk last van. Mijn Ed-E zijn muziekje speelt iets te vlug naar mijn zin. Ik loop rond, ontwijk vijanden maar af en toe begint die robot vanzelf op vijanden in de verte te schieten zonder dat ze iets door hadden. Hij heeft mij zo al één keer de dood in gejaagd door een reusachtige schorpion achter mij aan te sturen. Hij lokt dat ding, gaat dood in een paar seconden en dan mag ik lopen voor mijn leven.

Yep, companions zijn nog redelijk buggy op dit moment.
Passive zetten werkt niet, veel te aggressief naar mijn goesting in ieder geval.
Ranged mode/Melee mode werkt ook niet (ED-E doet niets in melee mode, ..)

Laatst nog kunnen lachen met Boone, stond in ranged/passive mode, loopt plots vanuit het niets de wastelands in om daar met een machete een giant radscorpion te lijf te gaan.

Dat zijn overigens de momenten dat ik rap de console open, de radscorpion kill, boone kill, boone ressurect ... :sop:

Katz

Legacy Member
Ik begin er eindelijk in te geraken, giant rad scorpions probeer ik nu liever te vermijden.
Nu zit ik wel met een ander probleem, zit met een quest van de NCR waar ik MedX voor nodig heb, enige probleem is dat ik geen enkele vendor kan vinden op de moment die het spul verkoopt, wat ik geloot heb van de Power gangers heb ik zucht verkocht.

Is er een mogelijkheid om de power gangers volledig uit te roeien? Heb de gevangenis al opgekuist en een aantal kampen

RBMK

Legacy Member
Cinnead zei:
Laatst nog kunnen lachen met Boone, stond in ranged/passive mode, loopt plots vanuit het niets de wastelands in om daar met een machete een giant radscorpion te lijf te gaan.

:rofl:

Dan heb ik blijkbaar nog geluk met mijn Ed-E. Hij doet toch nog één ding goed dankzij het feit dat hij niks kan doen in melee en dat is in ranged mode blijven. :D

Het is trouwens heel goed mogelijk, nu ik weet dat alle companions zo reageren, dat ik binnenkort geen companion meer wil. Ik ben namelijk op zoek naar een goed sniper rifle en wil vijanden meer van op afstand verrassen maar met een companion naast je zijde die al van ver begint te schieten zonder dat je erom vraagt zal dit wat moeilijk worden vrees ik.

En Katz, noem ze de Power Rangers. Dan vallen ze vanzelf dood uit schaamte en frustratie. :)

Shrimpy

Legacy Member
Hmm, ben ik dat nu alleen of lijkt het niet echt veel diepgang te hebben... Hij schiet u neer, en dan "ga naar daar", "ga naar daar", "ah, ga nu naar daar" .. :s

ScoeneZ

Legacy Member
iemand die dit niet op pc speelt en frustraties heeft met de bugs op de PS?

amdr

Legacy Member
Ik snap het niet goed, men vorig spel heb ik met Rex en Lily gespeeld. Dees spel heb ik een heel stuk met ED-E en Veronica gedaan, nu is ED-E dood dus kwil rex gaan halen en da spel zegt dat ik maar 1 compagnion kan hebben oO

Kheb wel nooit bericht gekrege dat ED-E dood was maar hij is voor menne neus ontploft :unsure:

Aqsd

Legacy Member
RBMK zei:
Ik ben namelijk op zoek naar een goed sniper rifle..

Er ligt een goei sniper rifle in een kist in 'Snipers Nest'. Weet wel niet meer hoeveel skill je nodig hebt om die kist te unlocken.

RBMK

Legacy Member
amdr zei:
Ik snap het niet goed, men vorig spel heb ik met Rex en Lily gespeeld. Dees spel heb ik een heel stuk met ED-E en Veronica gedaan, nu is ED-E dood dus kwil rex gaan halen en da spel zegt dat ik maar 1 compagnion kan hebben oO

Kheb wel nooit bericht gekrege dat ED-E dood was maar hij is voor menne neus ontploft :unsure:

RBMK zei:
Ik weet het niet honderd procent zeker maar naar ik heb vernomen kan je enkel Ed-E als 2e companion hebben.
Uhm, dat was mijn eerste comment maar blijkbaar zat ik te slapen en heb ik je bericht niet goed gelezen. Ik begrijp er dan ook niks meer van.

En Aqsd, bedankt voor de tip. Nu alleen nog uitvissen waar dat is. :p Maar goed, ik geraak er zo ook wel. We zien wel wat we nog allemaal tegen het lijf lopen. :)

Ik ga straks wat verder doen. Eerst een beetje eten en dan vlieg ik er in. :applause:

w00tw00t

Legacy Member
Die crashes steken serieus men klote uit. Daarbovenop heb ik nu de kernel error met mijn graphics drivers waar er geen deftige fix voor bestaat omdat nvidia de fout legt bij windows en windows de fout legt bij nvidia :angry:

FUUUUUUUU
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan