Archief - Dragon Age 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Renegadexxripxx

Legacy Member
+-40u

in principe heb 2 sidequests niet gevonden in de laatste act.

Vond de game niet zo slecht. In ieder geval beter dan veel van de andere rpgs die er op dit moment op de markt zijn.

Kan al niet wachten op de uitleg over de conectie tussen de warden en de champion...

soulreaper

Legacy Member
Zit nu redelijk ver in de game,weet niet hoelang ik heb gespeeld.Eerst en vooral hoopte ik dat Lilly of zoiets langer te zien was,vond haar wel cute :D

Aan de andere kant kan ik echt niet veel positiefs zeggen over de game.Na de zoveelste x wounded coast of een ondergrondse tunnel heb ik het er echt wel mee gehad.Ondanks dat verhaal dieper gaat en intenser is dan DA:O en ik Hawke een arme duts vind(Ga niet zeggen waarom degenen die de game hebben gespeeld snappen me wel),vind ik persoonlijk de game niet om over klaar te komen.Het is ZEKER geen 95 waard.Watblieft?Het is zelfs geen 80 waard?Gameplay sloeg de nagel op de kop.Ik heb DA:O 3x gespeeld,ik heb zelfs de 3 verschillende versies van die game op mijn pc staan.Misschien dat ik in de verre toekomst DA2 nog eens van onder het stof vandaan haal,de dag voor DA3 op de markt komt.

Tibokio

Legacy Member
Sebiet eens achtergaan, aangezien ik een grote fan ben van DA, wil ik deze wel een kans geven ondanks de vele negatieve kritiek. Tenzij jullie het me echt afraden om DA2 te kopen, dan ga ik om Crysis 2 ofzo...

Maar als ik de game eenmaal heb, rest er me nog 1 probleem... Maak ik een warrior, zoals ik altijd doe bij RPG's, of maak ik een mage.. Hmm, keuzes...

dee

Legacy Member
Tibokio zei:
Sebiet eens achtergaan, aangezien ik een grote fan ben van DA, wil ik deze wel een kans geven ondanks de vele negatieve kritiek. Tenzij jullie het me echt afraden om DA2 te kopen, dan ga ik om Crysis 2 ofzo...

Maar als ik de game eenmaal heb, rest er me nog 1 probleem... Maak ik een warrior, zoals ik altijd doe mij RPG's, of maak ik een mage.. Hmm, keuzes...

Rogue

Tibokio

Legacy Member
Ik ben niet zo voor rogue, ook al zijn die zo goed :p

Misschien op 'n tweede playthrough...

Allez, 'k ga er eens achter nu :cool:

soulreaper

Legacy Member
Man man,ik zou tegenwoordig echt niet in de schoenen van een Bioware employee willen staan.Nu blijkt dat ze dit weekend een crash hebben gehad op een of andere server en dat sindsdien bij HEEL VEEL DA:O spelers staat dat alle DLC unauthorized staat...En onmogelijk is om terug te activeren...Dus niet te spelen.Het forum staat op zijn kop daar...

Marginal0

Legacy Member
Dan zou'k deze eerder voor console halen. Dan heb je dat gezever niet. Uiteindelijk is de gameplay toch zo dumbed-down geworden dat je niet meer het overzicht van de pc versie hoeft te hebben. In DA1 was dat toch anders.

Het spel boeit me overigens geen *******. Ik heb geen drang om het te spelen zoals in DA1, waar ik er niet af kon blijven. Ff geleend van een vriend maar de instap in het verhaal was zodanig bagger dat ik momenteel met Two worlds 2 bezig ben. :L Ik ga hem alvast niet kopen, ook al ben ik zo'n Bioware fan (heb omtrent al hun spellen - maar dan ook echt allemaal- ooit gekocht)

Dragon Age 3 is trouwes al in de maak volgens een paar magazines. Hopelijk leren ze van hun 'fouten', maar dat zal allicht niet gebeuren als het spel 95% blijft krijgen. We mogen hopen dat het de volgende keer gereviewd wordt door iemand die er verstand van heeft, of toch op zen minst kritisch blijft.

lowscore

Legacy Member
Marginal0 zei:
Dragon Age 3 is trouwes al in de maak volgens een paar magazines. Hopelijk leren ze van hun 'fouten', maar dat zal allicht niet gebeuren als het spel 95% blijft krijgen.


Niet overdrijven. DA II heeft op moment van schrijven een metacritic score van 82% terwijl DA:O 91% heeft. Bioware, wat een bedrijf is dat steeds mikt naar 90+ scores voor zijn games, zal er wel z'n lessen uit trekken. 't Enige wat roet in het eten kan gooien is wanneer DAII populairder blijkt. En vermits DAII beter verkoopt dan het origineel, zal Bioware wel naarstig aan het denken zijn hoe men deze twee werelden kan verenigen voor deel III.

soulreaper

Legacy Member
Jongens,wat een prutsers bij Bioware.brengen ze nieuwe patch uit,kan ik de game niet meer opstarten.Geraak tot het scherm waar je configure,support etc heb staan.Druk op Play en niets gebeurd...

koji

Legacy Member
Allez, dees is dan de patch waarop ik zat te wachten?

Performance sinds launch nog altijd hetzelfde (= utter shite) buiten da mene client nu op 5 minute twee keer is gecrashed, wa een farce.

En ja dit is met de laatste nvidia beta drivers...

Cheshire Cat

Legacy Member
Performance is hier anders verbeterd met patch 1.02, het spel speelt ook zonder problemen... maar die had ik met 1.01 ook al niet.

SXe

Legacy Member
soulreaper zei:
Man man,ik zou tegenwoordig echt niet in de schoenen van een Bioware employee willen staan.Nu blijkt dat ze dit weekend een crash hebben gehad op een of andere server en dat sindsdien bij HEEL VEEL DA:O spelers staat dat alle DLC unauthorized staat...En onmogelijk is om terug te activeren...Dus niet te spelen.Het forum staat op zijn kop daar...

De mijne was ook unauthorized, maar er is een fix die voor velen werkt, waaronder voor mij :)

soulreaper

Legacy Member
SXe zei:
De mijne was ook unauthorized, maar er is een fix die voor velen werkt, waaronder voor mij :)

Ja,oke,maar met hun huidige patch blijken ze nog meer miserie veroorzaakt te hebben...Dus,ik wil nog steeds niet in de schoenen van een Bioware employee staan :D

agrash

Legacy Member
Ik ga deze waarschijnlijk ook wel nog eens halen ondanks de ietwat tegenvallende demo maar welke class zou ik kiezen? Ik heb nog nooit voor een rogue gegaan en zal ik waarschijnlijk nu ook niet doen (ondanks ik dualwielde in da:o & in het algemeen voor zo'n class kies in rpg's). Warrior class is al altijd m'n favo geweest maar ze waren echt in overvloed in de eerste game en ik speel niet graag een mage als MC maar wel als partylid

Gameplay wise lijken de classes sterk op elkaar. Klikken op vijanden en special abilities aanklikken en zien hoe de vijanden exploderen cru gezegd.. ^^
Het zal voornamelijk zijn voor mijn party samen te stellen, want zoals ik al zei had origins enorm veel warriors (akkoord: two handed, shield, dual wield is niet hetzelfde maar het komt ongeveer op hetzelfde neer) en vond ik het moeilijk om de interessantere personages uit te pikken en kon ik hem/haar dikwijls niet meenemen

tom1

Legacy Member
Is dit een bug: Bij "blackpowder courtesy" moet ik een paar thugs gaan doden in die smuggler's cavern, maar ik moet door een deur die geblokkeerd is (zo'n betonnen doorgang).

Kan je die vernietigen of klopt er iets niet :unsure: ?

Archangelus

Legacy Member
agrash zei:
Ik ga deze waarschijnlijk ook wel nog eens halen ondanks de ietwat tegenvallende demo maar welke class zou ik kiezen? Ik heb nog nooit voor een rogue gegaan en zal ik waarschijnlijk nu ook niet doen (ondanks ik dualwielde in da:o & in het algemeen voor zo'n class kies in rpg's). Warrior class is al altijd m'n favo geweest maar ze waren echt in overvloed in de eerste game en ik speel niet graag een mage als MC maar wel als partylid

Gameplay wise lijken de classes sterk op elkaar. Klikken op vijanden en special abilities aanklikken en zien hoe de vijanden exploderen cru gezegd.. ^^
Het zal voornamelijk zijn voor mijn party samen te stellen, want zoals ik al zei had origins enorm veel warriors (akkoord: two handed, shield, dual wield is niet hetzelfde maar het komt ongeveer op hetzelfde neer) en vond ik het moeilijk om de interessantere personages uit te pikken en kon ik hem/haar dikwijls niet meenemen

Qua NPCs hebt ge 2 mages, 1 tank warrior, 1 2h warrior, 1 melee rogue en 2 ranged rogues (als ge de Exiled Prince DLC hebt, anders 1).

Er zit ook nog een mage of 2h warrior in het spel, maar dat hangt af van welke class ge zelf kiest en die zijn in grote delen van het spel niet beschikbaar.

tom1 zei:
Is dit een bug: Bij "blackpowder courtesy" moet ik een paar thugs gaan doden in die smuggler's cavern, maar ik moet door een deur die geblokkeerd is (zo'n betonnen doorgang).

Kan je die vernietigen of klopt er iets niet :unsure: ?

Zeker dat je nergens een gang vergeten bent? Met TAB kan je dingen highlighten, zoals bv deuren of in/uitgangen.

agrash

Legacy Member
Archangelus zei:
Qua NPCs hebt ge 2 mages, 1 tank warrior, 1 2h warrior, 1 melee rogue en 2 ranged rogues (als ge de Exiled Prince DLC hebt, anders 1).

Er zit ook nog een mage of 2h warrior in het spel, maar dat hangt af van welke class ge zelf kiest en die zijn in grote delen van het spel niet beschikbaar.

Ty, warrior it is

soulreaper

Legacy Member
"Wat ik jammer vind is dat ik de indruk heb dat er weinig onderlinge rivaliteit is tussen de compagnons?Ik heb met Isabella in bed gelegen,en even later lag ik met Merril te rampetampen.Merril wilde met me samenwonen,maar ze is er nooit als ik in mijn estate ben.En normaal gezien zou je toch verwachten dat Isabella haar de strot zou willen oversnijden?DIt leek me bij DA:O toch heel anders te lopen.En weet iemand waarom Isabella nu in mijn estate staat met een uitroepteken boven haar hoofd,en als ik aanspreek zegt ze gewoon een random zinnetje"
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan