Archief - Dragon Age 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Riveragrumes

Legacy Member
Er zitten daar een paar heel interessante fixes in. Ben wel blij dat Bioware redelijk wat van de klachten heeft proberen aanpakken, alleen vrees ik dat de schade al onherroepelijk is aangericht

Cheshire Cat

Legacy Member
Legacy
Face all new darkspawn, forge a powerful new weapon and come face to face with an ancient horror.

Description
Targeted by a vicious criminal cartel that are hunting "the blood of the Hawke," you must put an end to their relentless attacks. Leave Kirkwall, and journey to an ancient Grey Warden prison in order to find the source of the aggression and uncover the harsh truth about the Hawke lineage. Playable from any point in the DAII campaign, face all new darkspawn, forge a powerful new weapon and come face to face with an ancient horror.

Features
• Uncover the harsh truth about the Hawke lineage
• Adventure through several new locations including a prison constructed by the Grey Wardens
• Obtain a powerful class-specific weapon to which you can apply upgrades of your choice

Details
• Release Date: July 26, 2011
• Platforms & Pricing: ◦Playstation 3 - $9.99
• PC/MAC - 800 BioWare Points

screenshot-66-legacy_bronto-p.jpg

screenshot-68-legacy_corypheus-p.jpg

screenshot-69-legacy_genlock-p.jpg

screenshot-70-legacy_trap-p.jpg


[bron]

Nice, the Conductor toont wat gelijkenissen met de Architect uit Awakening. Hopelijk wilt dit zeggen dat we het op moeten nemen tegen een intelligente vijand -- integenstelling tot de twee eindbazen in DAII die ietwat bezeten/gestoord waren. Soit, ik kijk er alvast naar uit, al is het enkel omwille van de uitbreiding op de bestaande Dragon Age lore. :)

dr.lee

Legacy Member
die dlc van hierboven ziet er wel een goede toevoeging uit aan het spel. Meer locaties zijn ECHT wel welkom hier! Maar ik ga em wrs toch niet aankopen, voel me nog altijd wa int zak gezet door Bioware om voor dit spel 50 euro te hebben betaald. Moesten ze deze dlc nu gratis aanbieden als teken van goodwill naar de community toe, zou'k wrs wel toekomstige dlc aankopen voor dit spel overwegen.

soulreaper

Legacy Member
Jongens toch, Sommige mods kunnen echt geen bal verdragen, ik vraag me af waarom dat ze mijn posten deleten? "Stoken en reacties" als reden.... Zover ik weet is dit nog steeds een game-forum en mag ik nog steeds een eigen mening hebben over een game? Of die overeenkomt met een mening van iemand anders of niet, dat is mijn probleem, niet die van een "forumbot". En ik heb zelfs niet verkeerds gedaan of gezegd. Ik heb gewoon gevraagd: Say What? op de opmerking van FredVDP of zoiets zijn opmerking dat ie DA2 beter vindt dan The Witcher. Ik vraag me echt af wat ik hier mis heb gedaan. Er zijn er verdorie die hele scheldtirades afsteken en die komen er wel mee weg? Nu goed, we weten intussen waarschijnlijk allen wel dat er hier op 9-lives met 2 maten en 2 gewichten wordt gewerkt. Nu goed, waarschijnlijk wordt deze reactie ook wel weer gedelete, maar dan heb ik het tenminste van mijn hart.

Cheshire Cat

Legacy Member
De trailer van de DLC is er! :)

Ben ik de enige die vindt dat deze er sterker uitziet dan eender wat in DAII getoond werd? Dit lijkt me nu eens een interessante vijand om tegen het lijf te lopen! Hopelijk weet het de spelers een vier tot vijftal uurtjes bezig te houden, i.t.t. de DLC die voor Origins gereleased werd...

Edit: Meer informatie is te verkrijgen via BioWare Pulse, zoals de release datum die gepland staat voor 26/07.

Fredvdp

Legacy Member
Ik vind The Witcher een goed spel, by the way. Ik vind het op veel vlakken gelijkaardig aan DA2: Focus op één stad, politieke en sociale conflicten als verhaalstof, etc. Het probleem van the Witcher is dat het nog meer casual is dan DA2 en DA2 gaat daar al te ver in. Mensen noemen DA2 hack & slash zonder taktiek, dat is The Witcher nog harder. Mensen klagen op het gebrek aan customization in DA2, The Witcher heeft nog minder customization.

The Witcher 2 is een ander verhaal, maar daar zal ik op oordelen als ik het heb gespeeld.

En de mods kunnen inderdaad niks verdragen. Ik zeg dat ik DA2 een beter spel vind dan The Witcher. Is dat stoken? Meer dan dat heb ik ni gezegd. Dit is een veel voorkomende discussie op fora en die zijn vaak nogal hevig, maar ik ben niet arrogant genoeg om te denken dat ik iemands mening kan veranderen dus ik gedraag mij gewoonlijk wel.

TheProject

Legacy Member
de monster ziens er machtig uit, maar de gameplay is erg verandert.
Jammer

agrash

Legacy Member
Ik zal er binnekort ook aan beginnen aan deze game, maar hoef (of kan) je een save file van de oude DA importeren naar deze game? Zoja, zijn de gevolgen voelbaar zoals in een mass effect 2 game of eerder nutteloos zoals bij de laatste witcher

Dit zal waarschijnlijk al eens eerder gevraagd geweest zijn maar ik ben te lui om ff enkele pagina's te overlopen.

Ikaruga

Legacy Member
Fredvdp zei:
Ik vind The Witcher een goed spel, by the way. Ik vind het op veel vlakken gelijkaardig aan DA2: Focus op één stad, politieke en sociale conflicten als verhaalstof, etc. Het probleem van the Witcher is dat het nog meer casual is dan DA2 en DA2 gaat daar al te ver in. Mensen noemen DA2 hack & slash zonder taktiek, dat is The Witcher nog harder. Mensen klagen op het gebrek aan customization in DA2, The Witcher heeft nog minder customization.

The Witcher 2 is een ander verhaal, maar daar zal ik op oordelen als ik het heb gespeeld.

En de mods kunnen inderdaad niks verdragen. Ik zeg dat ik DA2 een beter spel vind dan The Witcher. Is dat stoken? Meer dan dat heb ik ni gezegd. Dit is een veel voorkomende discussie op fora en die zijn vaak nogal hevig, maar ik ben niet arrogant genoeg om te denken dat ik iemands mening kan veranderen dus ik gedraag mij gewoonlijk wel.

heel die witcher affaire opbrengen is zinloos. If anything, TW & DA(2) hebben helemaal niets met elkaar gemeen. Beginnen over customization vergelijkingen tussen de 2 is behoorlijk pointless. The Witcher is nu eenmaal zo, dat spel heeft geen prequel om features op voort te bouwen. Dragon Age 2 komt van origins, en origins is onrechtstreeks een verderzetting van Baldurs Gate, waar character customization Bijzonder uitgewerkt is. TIs daar dat de meeste kritiek van komt op DA2.

Is overtuiging tevens hetzelfde als arrogantie nowadays misschien?

Al bij Al, Dragon Age 2 is imo gewoon "meh". De recycling van de omgevingen zijn gewoon onaanvaardbaar, grafisch ondermaats en meer een facepalm in het gezicht van Origins

SHIGSY

Legacy Member
agrash zei:
Ik zal er binnekort ook aan beginnen aan deze game, maar hoef (of kan) je een save file van de oude DA importeren naar deze game? Zoja, zijn de gevolgen voelbaar zoals in een mass effect 2 game of eerder nutteloos zoals bij de laatste witcher

Dit zal waarschijnlijk al eens eerder gevraagd geweest zijn maar ik ben te lui om ff enkele pagina's te overlopen.

Er zitten een paar leuke dingen in als je transfer doet maar helemaal niet zo uitgebreid als in Mass Effect. Je voelt dat niet zo echt.

Save file transfer - Dragon Age Wiki

Cheshire Cat

Legacy Member
Gisteren was er een live demo met bijhorende Q&A over de opkomende Legacy DLC. Het kan nog steeds bekeken worden op BioWare Pulse.

Het ziet er alleszins leuk uit. Ik ben blij om te zien dat ze die vervelende wave-based encounters eruit gelaten hebben en voor de traditionele placement gekozen hebben. Afgaande van wat er tijdens de demo getoond werd kan ik ook afleiden dat de encounters meer strategie vereisen; zoals die trap tijdens de encounter met de bronto bijvoorbeeld.

Wat me wel stoort is de manier waarop de DLC geintroduceerd wordt in het spel. Via een placeable kan de speler direct in de DLC terechtkomen, euh, wat? Oké, dit wordt lichtjes opgepikt door Varric en Cassandra, maar het zou beter geweest zijn als de introductie een betere opbouw had. We zien bijvoorbeeld niet dat Carver in de Gallows aangevallen werd door de Carta, we krijgen het alleen te horen van zodra ze in de Vimmark Mnts aankomen. Misschien werd dit gewoonweg niet getoond tijdens de demo, maar mijn gevoel zegt me dat ze hier gewoon voor de gemakkelijkste implementatie gekozen hebben. Jammer, maar helaas...

Fredvdp

Legacy Member
Legacy ziet er goed uit. Ze hebben duidelijk naar de feedback geluisterd. Vijanden spawnen niet meer uit het niets, strategisch gebruik van vallen, etc. Ze hebben ook alle stemacteurs terug wat zeker een voordeel is.

Fredvdp

Legacy Member
Ik heb Legacy uitgespeeld. De kwaliteit is een sterk contrast tegenover de rest van Dragon Age II. Er is meer strategie, ze werken minder met waves van vijanden, de locaties zijn goed uitgewerkt en den baas is uitdagend.

Cheshire Cat

Legacy Member
Na Legacy uitgespeeld te hebben moet ik zeggen dat deze DLC de beste Dragon Age gameplay ervaring aanbiedt van alle games!

De encounters waren een mengelmoes van strategisch geplaatste vijanden en versterkingen die het gevecht betreden via vaste locaties. Daarnaast werd er ook een gevechtstype van vijand geïntroduceerd: een genlock alpha die met een groot schild als battering ram door het slagveld loopt en dus langs achter aangevallen moet worden. En het gebruik van traps was ook een leuke toevoeging om bepaalde vijanden snel uit te schakelen als ge liever geen directe confrontatie wou aangaan.

Over de area designs heb ik niets dan lof, geweldig uitziende areas met een lekkere, creepy atmosfeer. Ik ben ook enorm benieuwd hoe ze bepaalde aspecten van de verhaallijn uit Legacy gaan opvolgen in de volgende Dragon Age titels.

Fdzzaigl

Legacy Member
Legacy was goed!

Laatste boss heeft mij efkes beziggehouden op nightmare, zeker omwille van de companion AI grrr...

En nu merk ik dat er een secret boss is die ik gemist heb...

Riveragrumes

Legacy Member
Ik ben eerlijk gezegd zeer benieuwd naar die Legacy DLC, zeker na enkele spoilers gelezen te hebben, maar ik wacht zoals bij elke hedendaagse Bioware RPG tot alle story DLC is uitgekomen om nog eens een volledige run te doen zodat ik deze dan kan gebruiken om te importen

Fredvdp

Legacy Member
Fdzzaigl zei:
Laatste boss heeft mij efkes beziggehouden op nightmare, zeker omwille van de companion AI grrr...

Inderdaad, er durf er wel eens ene vast steken. Ik heb een exploit gezocht en heb hem gevonden.

Als ge aan één van de vier torens gaat staan kunt ge de vlammen gewoon laten passeren en ze zullen niet al te veel schade doen.

Archangelus

Legacy Member
Spijtig dat we op DLC moeten wachten en kopen om deftige locaties en encounters te krijgen. Wat mij betreft rijkelijk te laat.

Cheshire Cat

Legacy Member
Fredvdp zei:
Inderdaad, er durf er wel eens ene vast steken. Ik heb een exploit gezocht en heb hem gevonden.

Als ge aan één van de vier torens gaat staan kunt ge de vlammen gewoon laten passeren en ze zullen niet al te veel schade doen.

Dat is niet echt een exploit. :p

De vlammen komen zelfs niet tot de uiteindes van ieder balkon, wat voor mij rede genoeg was om mijn party daar naartoe manoeuvreren. Daarnaast werd de party ook gehealed by iedere shade die gedood werd.

Op zich was het geen moeilijk boss-fight. Ik vond het leuk dat, in tegenstelling tot het gevecht met de Arishok, hier meer denkwerk aan te pas kwam. Persoonlijk hoop ik dat ze meer van deze bosses in hun komende titels steken... er is niets zo hectisch als 10-15 minuten moeten slaan op een vijand met een hoog aantal hitpoints en health potions. :angry:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan