Archief - Dragon Age 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fdzzaigl

Legacy Member
Wel, dat van minder damage bij standbeelden is volgens mij toch wel onbedoeld, want al die speciale dinges met die muren en die bliksem die naar boven komen zijn dan nutteloos :p

Cheshire Cat

Legacy Member
Niet echt, want uw party moet er ook door navigeren om bij een volgend balkon te geraken... of de vijand zelf. :)

Fdzzaigl

Legacy Member
Cheshire Cat zei:
Niet echt, want uw party moet er ook door navigeren om bij een volgend balkon te geraken... of de vijand zelf. :)

Das waar, maar als ge het gevecht al is hebt gedaan weet ge al in welke volgorde de standbeelden worden afgelopen.

In ieder geval, ik heb het eens op beide manieren geprobeerd en damn, het is echt belachelijk veel gemakkelijker als je die methode gebruikt. Ik had eerst mijn companions weggestopt achter het hoekje van de muur bij die beelden, maar je moet ze dus gewoon zo ver mogelijk steken.

Fredvdp

Legacy Member
Cheshire Cat zei:
Niet echt, want uw party moet er ook door navigeren om bij een volgend balkon te geraken... of de vijand zelf. :)

Krijgt de vijand daar schade van?

danzig_6

Legacy Member
het spel gisteren uitgespeeld. lees hier dat Legacy de moeite is.
hoeveel uur speelplezier heb je er zo ongeveer bij als je Legacy koopt?

Fredvdp

Legacy Member
Speeluren variëren sterk per speler en zijn afhankelijk van de moeilijkheidsgraad. Ik heb meer tijd gespendeerd aan Legacy dan aan de missie in de Deep Roads in Dragon Age Origins waar ge Branka moet zoeken.

agrash

Legacy Member
Ik heb zonet de game uitgespeeld. Een hoop improvements van de eerste maar ook veel dingen die me tegenstaken zoals de copy/paste omgevingen & soms lame sidequests wiens verhaal me geen reet boeide of gewoon dingen die beter uitgewerkt waren in de eerste game.

Jammer ook van die exiled prince dlc dat ik pas te weten ben gekomen nadat ik de game uithad.. Echt zielig van bioware imo.
Daarom vond ik dus ingame altijd een hoop bogen die niemand kon gebruiken. ^^

Cheshire Cat

Legacy Member
agrash zei:
Echt zielig van bioware imo.
Daarom vond ik dus ingame altijd een hoop bogen die niemand kon gebruiken. ^^

Origins > Shale
Mass Effect 2 > Zaeed
DAII > Sebastian Vael

Niets nieuw met andere woorden. :)

agrash

Legacy Member
i know, maar van deze game had ik geen CE besteld waar hij automatisch inzat. Ik wist het zelf niet want ik heb zo weinig mogelijk van DA 2 bij de release of later willen lezen voor spoilers te vermijden

Nuja, shale & die zaeed waren toch slecht uitgewerkt dus heb ik ditmaal waarschijnlijk niets gemist. Volgens wat ik gisteren nog op de wiki heb gelezen lijkt de (imo) saaie fenris nog interessanter te zijn dan hem

Cheshire Cat

Legacy Member
Mark of the Assassin is een nieuwe story-based DLC die vanaf 11 oktober beschikbaar is. Leuk om te weten is dat Felicia Day's personage uit de verwachte webserie "Redemption" een rol zal spelen in deze DLC! Naast het schrijven van haar personage Tallis en het verlenen van haar stem, heeft Day ook met motion capture nieuwe animaties voorzien voor deze elven assassin. Daar bovenop lijkt het dat Tallis en Day visueel ook veel gemeen hebben, maar dat laat ik jullie zelf ontdekken in de trailer.

Het Dragon Age team is goed bezig met zichzelf te redeemen na de flaters die ze gemaakt hebben in DA2 en op vlak van downloadable content. De story-based DLC's die ze voor DA2 ontwikkelen lijken me kwalitatief ook van een hogere standaard dan eender wat ze tot nogtoe gereleased hebben voor de franchise. Hopelijk voorzien de op het einde van de rit een mooie, dikke expansion om het verhaal van Hawke af te sluiten. :D

Chris Priestly zei:
We are very pleased to announce the next Dragon Age II story based DLC, Mark of the Assassin!

Hawke meets a mysterious female Elvin assassin named Tallis, voiced by the talented Felicia Day, and joins her to steal an ancient relic from an Orlesian Baron in his well-guarded estate. A cross between Varric and Isabela, Tallis is a rogue who introduces a new fighting style to add more variety in combat. Get up close and personal with her deadly skills or stand back and pick off enemies with her ranged combat abilities.

Mark of the Assassin features new items, new enemies and monsters and new environments as well as giving players the opportunity to experience a new, tactical way to play with the return of Stealth gameplay. Plus, along with the new environments and monsters, you will learn more about the Orlesians and Qunari.

Mark of the Assassin will be available for download on the PC, Xbox 360 and Playstation 3 on October 11 for $9.99 or 800 Microsoft points.

Watch the Mark of the Assassin Trailer HERE


:evil:

[bron]

Cheshire Cat

Legacy Member
danzig_6 zei:
het spel gisteren uitgespeeld. lees hier dat Legacy de moeite is.
hoeveel uur speelplezier heb je er zo ongeveer bij als je Legacy koopt?

Legacy heeft me een 3 tot 4-tal uren kunnen bezighouden. De herspeelbaarheid is redelijk groot doordat uw companions ook allemaal dingen te zeggen hebben. En afhankelijk van uw huidige actieve romance verandert de banter ook.

Zelf heb ik het echter nog maar één keer doorlopen gezien ik nog maar aan mijn tweede playthrough zit. Bij mijn volgende personage zal ik waarschijnlijk de DLC vanuit ACT 3 starten i.p.v. ACT 2 om te zien wat te verschillen zijn.

agrash zei:
Nuja, shale & die zaeed waren toch slecht uitgewerkt dus heb ik ditmaal waarschijnlijk niets gemist. Volgens wat ik gisteren nog op de wiki heb gelezen lijkt de (imo) saaie fenris nog interessanter te zijn dan hem

Wait, what? :wtf:

Shale was een volledig uitgewerkte companion die net zo gedetailleerd was (misschien zelfs meer) als de rest van uw party uit Origins. Daarnaast had ze twee unieke quests, custom abilities en items en voice-overs! Als dat een slecht uitgewerkte companion is dan weet ik het ook niet zenne. :p

Drez

Legacy Member
Ik vind DLC ook vaak dwaas hoor. Ik heb veel liever 1 echt verhaal.
DLC als volledig apparte story zoals Liliana's Song vind ik veel leuker dan een DLC in de vorm van een "side quest" zoals die van Shale.

Fredvdp

Legacy Member
Ze hebben veel kritiek gekregen over de DLC van Origins. Er zijn weinig mensen die graag DLC spelen met andere personages dan hun Grey warden. Daarom draait de DLC van DA2 rond Hawke.

Ik ga Mark of the Assassin aan mij later voorbijgaan. Ik heb deze al gespeeld toen het nog "Kasumi - Stolen Memories" heette en deel uitmaakte van een betere reeks.

Alper

Legacy Member
heb 3 uurtjes gespeeld. echt elk conversatie geskipt, het is allemaal zo ongeinspireerd , vechten is kut, upgraden en uw inventory is meh.
het verhaal vind ik ook saai :/.
ik heb de eerste niet gespeeld, dies wss beter?
na die hype rond origins, heb ik wss op te veel gehoopt.

Fredvdp

Legacy Member
Ni moeilijk dat ge het verhaal slecht vindt als ge conversaties overslaat. Die zijn nogal essentieel in het vertellen van een verhaal. :p

Alper

Legacy Member
tja overslaan, ik lees in lichtsnelheid die regels. maar die coversaties zijn echt wel saai. bon, had het na 2 uur opgegeven, nu loop ik gewoon van punt a naar b. snel uitspelen, en later de eerste kopen. die ziet er veel beter uit.

Cheshire Cat

Legacy Member
De level design, companion banter, Tallis als tijdelijke companion, stealth mechanics en de balans tussen story en combat maken van Mark of the Assassin een DLC die zeker de moeite waard is om te proberen! Daarnaast valt de speelduur ook goed mee, zelf ben ik er een vijf à zestal uren zoet mee geweest.

Hieronder enkele sfeerbeelden die ik genomen heb.

mota001.jpg

mota002.jpg

mota003.jpg

mota004.jpg

amdr

Legacy Member
Kben nu bezig met het final battle van Dragon Age Origins en wou wel eens weten of dit een waardige opvolger is? Of gewoon, is hij het waard?
Had zo op youtube eens een paar gameplay clips opgezocht en op het eerste zicht lijkt het mij een pak minder sfeervol (simpele hotbar en health meters etc), en een pak snellere gameplay.
Hetgeen ik aan Origins heel leuk vind is mij met de tactics bezig houden tijdens grote gevecehten, beurt per beurt de aanvallen etc in het oog kunnen houden terwijl de 2de precies meer de richting van pure hack & slash opgaat.

Heb deze thread nu nog niet echt doorlezen dus kan daar mss nog wel wat info uithalen maar ik zet het hier toch al neer :p

Cheshire Cat

Legacy Member
amdr zei:
Kben nu bezig met het final battle van Dragon Age Origins en wou wel eens weten of dit een waardige opvolger is? Of gewoon, is hij het waard?

Subjectief. Ik vind dat DA2 een beter verhaal en een betere protagonist aanbiedt. Maar Origins en Awakening hebben in het algemeen meer sfeer (UI als level design), wat te wijten valt aan de (imo) te korte ontwikkelingstijd voor DA2.

Had zo op youtube eens een paar gameplay clips opgezocht en op het eerste zicht lijkt het mij een pak minder sfeervol (simpele hotbar en health meters etc), en een pak snellere gameplay.

De combat is inderdaad pakken sneller. Waar in DA1 vaak rondgeschoven werd vooraleer een aanval uitgevoerd werd, wordt dit in DA2 meteen gedaan. In eerste opzicht gaat DA2 dan ook een pak sneller spelen dan DA1, maar het went wel. En als ge daarna terug DA1 speelt zult ge merken hoe traag het wel niet is. (Zelf heb ik DA1 gemod om de combat te versnellen, dus geen ramp. ;))

Hetgeen ik aan Origins heel leuk vind is mij met de tactics bezig houden tijdens grote gevechten, beurt per beurt de aanvallen etc in het oog kunnen houden terwijl de 2de precies meer de richting van pure hack & slash opgaat.

DA2 kan even tactisch gespeeld worden als DA1. Het enige echte mankement dat ge zult tegenkomen tijdens de gameplay in DA2 is dat de camera niet zover kan uitzoomen. Redelijk vervelend op de PC, maar net zoals de snellere combat went dit uiteindelijk ook.

Ik zou zeggen probeer de demo eerst, al geeft deze niet bepaald een duidelijk beeld van het spel. Het vertellen van Hawke's verhaal durft nogal te overdrijven met momenten, wat het grafische en de gameplay af en toe beïnvloedt. Maar voor 16 EURO zou ik niet sukkelen, toch niet als de Dragon Age setting en character-driven storytelling uw ding zijn. :p

Fredvdp

Legacy Member
Cheshire Cat zei:
De level design, companion banter, Tallis als tijdelijke companion, stealth mechanics en de balans tussen story en combat maken van Mark of the Assassin een DLC die zeker de moeite waard is om te proberen! Daarnaast valt de speelduur ook goed mee, zelf ben ik er een vijf à zestal uren zoet mee geweest.

Het spel zelf duurde nog geen dertig uur dus dan is vijf uur een serieuze toevoeging.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan