Archief - Dragon Age 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fdzzaigl

Legacy Member
De Arishok was een coole kerel, maar kvond het spijtig dat hij niet echt veel betrokken werd in het verhaal. Meestal gaf hij gewoon een beetje commentaar op het einde van een quest.

Zijn oneliners (... oftewel onewords :p) hadden er ook wel mee te zien natuurlijk.

Maar khad graag gezien dat er een diepere questline rond hem ontstond.

Fredvdp

Legacy Member
Ik zit ondertussen in mijn derde playthrough. Ik vind hem toch mijlenver boven Origins uitsteken. Ik ga niet ontkennen dat DA2 enkele mankementen heeft en het zou een veel beter spel geweest zijn moesten ze het enkele maanden hebben uitgesteld. Helaas zou dat dan in de weg liggen van ofwel Star Wars of Mass Effect.

De problemen zijn de vereenvoudigde skill trees en de gerecycleerde levels. Ik denk dat ik de grote problemen nu wel heb opgesomd. Wat ze volgens mij perfect hebben gedaan is de onderlinge relaties tussen de personages. Met dat het verhaal zich beperkt tot één stad krijgt ge het gevoel dat die personages een plaats hebben in de wereld en dan is die interactie tussen uw companions onderling heel natuurlijk. Ik denk dat dit mogelijk één van de beste RPGs is op dat vlak. De personages zijn trouwens veel beter dan die van Origins.

Het verhaal is ook een serieuze verbetering. Origins had een verhaal dat al honderd keer is verteld. Dragon Age II is geen high fantasy maar een low fantasy en dat is veel minder cliché. Ik vind politieke conflicten veel interessanter dan een draak en een leger dat handelt zonder motivatie. Het verhaal is volwassener. Ze hebben er goed aan gedaan om enkele originele aspecten van Origins te nemen (en dat zijn er niet veel) en daar meer aandacht aan te schenken. Qunari en de Cirlce waren boeiend, dus ik vond het jammer dat het verhaal van Origins gewoon "Lord of the Rings maar minder goed" was.

Maar hier en daar is het wel een rush job. Als ze wa meer tijd hadden gestoken in het ontwerpen van unieke locaties, dan had dit mogelijk hun beste spel geweest.

Frieza

Legacy Member
Ik ben momenteel bezig met Awakening. Origins al 2 keer uitgespeeld.

Maar is dit spel veel zwaarder dan Origins? Ik heb amd 5600+ dual core, 3gig ram and GF 9600gt 512mb.

Deftig te draaien op medium/high? Ik overweeg op xbox te kopen, maar speel toch liever op pc eigenlijk. Ook ivm savegames van origins

Cheshire Cat

Legacy Member
Chris Priestly zei:
Hi Everyone

We know that people are waiting on more patching to fix issues they are having with Dragon Age II. We have said previously that we are working on patching for all 4 platforms (PC, Mac, Xbox 360 and Playstation 3), but we have not yet given any detail about what this patch will contain nor when it will be available. We greatly appreciate your patience as we work to fix issues with Dragon Age II and ensure that these fixes do not introduce new issues to the game. To help keep you updated on the status of the next patch (the first patch for PC and Mac Dragon Age II can be found HERE) we wanted to provide you with a more detailed message on the next Dragon Age II patch.

BioWare has prepared a patch for PC, Mac, Xbox 360 and Playstation 3. We are currently testing the patch and are submitting it for certification with EA, Microsoft and Sony. Certification is where testing teams outside of BioWare confirm the fixes we make and ensure that no new issues are introduced. We continue to test the patch during the certification process to ensure quality. Once the patch has passed certification, it is then released to the public. We do not have a more exact ETA of when it will be available to you, but when we do know when it is available, we will let everyone know.

We cannot reveal to you the exact contents of the patch until it passes certification. We can say that there are more than 100 fixes including gameplay, quest and platform specific issues. We can also say that the implementation of auto-attack on both Xbox 360 and PS3 is included. When we can reveal the patch notes, we will let everyone know.

BioWare is dedicated to continuing to support Dragon Age II. We thank our community members who have helped our team fix issues by providing details and reports on the problems they are having. We appreciate your patience and your support.


:evil:

[bron]

Tof! In één keer een pak minder bugs zonder hopelijk te veel nieuwe te introduceren. Daarnaast zou het fijn zijn als ze een friendly-fire toggle toevoegen en een toolset update uitbrengen. :p

Zelf ben ik nog steeds aan mijn eerste playthrough bezig. De klok staat momenteel op zo'n 35u40, terwijl ik me in het allerlaatste stuk van act II bevind. Mijn indrukken volgen zodra ik het uitgespeeld heb!

Koffe

Legacy Member
Ik heb een vermoeden dat Act 2 begint na de Deep Roads expedition..waar ik nu zit :)

Archangelus

Legacy Member
Klopt, eigenlijk is de overgang van een act naar de volgende altijd een clip van de ondervraging van Varric.

Sumdar

Legacy Member
Vraagje,

dat armor dat je hebt in het begin van het spel (voor het echte verhaal begint)

kan je dat terug vinden verder in het spel of is dat enkel maar in het begin dat je dat effe kan hebben?

tom1

Legacy Member
Toch altijd belachelijk dat ze niet doorhebben dat je een mage bent. Grote staf en kleding :p?

tom1

Legacy Member
Misschien op het einde, in het begin moet je het hen zelf zeggen dat je een mage bent.

soulreaper

Legacy Member
tom1 zei:
Toch altijd belachelijk dat ze niet doorhebben dat je een mage bent. Grote staf en kleding :p?

Zijn wel meer zaken die ik totaal onbegrijpelijk vind:Gore slachtpartij aan de gang,bloed en ingewanden vliegen in het rond.Middenin staan NPC's rustig een praatje te doen...

Archangelus

Legacy Member
Ik heb het uitgespeeld als lvl 25 mage met een goede 62 uur op de teller.

Het verhaal op zich is best wel goed en speelt (eens je wat verder bent) mooi in op de dingen die de DA wereld uniek maken tov andere fantasy settings, zoals de Qunari, Templars, Circle, Chantry,... Het begint met de Darkspawn uit Origins, maar naar mate het spel vordert komt de focus meer op Kirkwall te liggen. Vooral in Act I kwam het nogal traag op gang en dacht ik meermaals 'pff, waar gaat dit naartoe?', maar in Act II en III wordt het beter en komt het beter tot zijn recht. Op het einde komt de framed narrative techniek meer tot zijn recht imo, want in het begin vond ik die onderbrekingen voor Varric's ondervraging toch storend.

Het combat-systeem valt mee eens je er aan gewend bent, maar het is te simpel tov Origins. In Origins had je gevechten waar de vijanden speciale abilities hadden of waar je toch ff moest nadenken, maar hier is het zo goed als altijd een dps race tegen verschillende waves vijanden. Dat die vijanden dan ook nog eens eender waar out of thin air spawnen maakt het allemaal nog belachelijker.

Het feit dat niet alle chars hetzelfde kunnen speccen (bv niet elke mage in uw party heeft de healer tree beschikbaar) is enerzijds tof, want het geeft wat uniekheid/specialisatie tussen uw chars, maar anderzijds ook erg beperkend. Ik heb het grootste deel van het spel gespeeld met 1 heal spel (op mijn eigen mage), want mijn favoriete NPC mage kon die niet speccen en
Anders
is in tegenstelling tot in Awakening niet grappig maar een zagende janet die ik liever niet mee nam.
In Origins zou ik met 1 heal spell keihard ingemaakt zijn, maar hier is het geen probleem. Zoals ik al zei is combat gereduceerd tot een dps race en dankzij autoheal na combat heb ik die heal amper nodig gehad. Eens ik dan specte naar Spirit Healer voor group heal en res was het helemaal simpel.

Nog zo'n gevolg van de consolitis is het feit dat buiten combat uw party regenereert gelijk zot. Traps zijn dus volledig nutteloos, want 2 seconden nadat ge over een mijn gewandeld zijt is heel uw party al weer full health.

Uw party members zijn best interessant, al had ik het wel snel gehad met de Final Fantasy emo elf en het gezaag over 'free the mages, destroy the circle' van Blondie. Vooral de interactie tussen de personages is tof, zeker als Varric erbij is :)

Het grootste minpunt van Dragon Effect 2 is het feit dat het zichtbaar rushed is: doorheen heel het spel zijn er maar een stuk of 10 locaties die telkens herhaald worden met een paar deuren of barricades die bepaalde stukken open/dicht maken. Doorheen het spel kom je bv in verschillende pakhuizen over heel de stad, maar toch is dat telkens exact hetzelfde pakhuis aan de dokken. Ook elke grot doorheen heel het spel is dezelfde map.

Over het algemeen is nummer 2 wel ok, maar toch vooral een spel vol gemiste kansen en console gebreken.

dr.lee

Legacy Member
Archangelus zei:
Over het algemeen is nummer 2 wel ok, maar toch vooral een spel vol gemiste kansen en console gebreken.

This.

En ook akkoord met Anders, spijtig dat hij de enige npc healer is want ik kan hem niet uitstaan (itt Awakening), veruit het minst interessante personage. Hij altijd met zen MLF (mage liberation front) gezaag, bleh.

QuZyX

Legacy Member
Archangelus zei:
Ik heb het uitgespeeld als lvl 25 mage met een goede 62 uur op de teller.
.

62 uur?

Ik op 35 uur en heb alle Quests gedaan die ik tegenkwam... :o

Het is inderdaad een gemist kans... vooral het einde is
maar een "beetje" dom... je kiest de kant van de mages of de templaers, maar toch moet je 100% dezelfde battle's leveren... het heeft dus geen nut welke kans je kiest... Ook Flemeth komt totaal niet meer terug terwijl dit in het begin anders was aangegeven...

Skipze

Legacy Member
Fredvdp zei:
Ik zit ondertussen in mijn derde playthrough. Ik vind hem toch mijlenver boven Origins uitsteken. Ik ga niet ontkennen dat DA2 enkele mankementen heeft en het zou een veel beter spel geweest zijn moesten ze het enkele maanden hebben uitgesteld. Helaas zou dat dan in de weg liggen van ofwel Star Wars of Mass Effect.

De problemen zijn de vereenvoudigde skill trees en de gerecycleerde levels. Ik denk dat ik de grote problemen nu wel heb opgesomd. Wat ze volgens mij perfect hebben gedaan is de onderlinge relaties tussen de personages. Met dat het verhaal zich beperkt tot één stad krijgt ge het gevoel dat die personages een plaats hebben in de wereld en dan is die interactie tussen uw companions onderling heel natuurlijk. Ik denk dat dit mogelijk één van de beste RPGs is op dat vlak. De personages zijn trouwens veel beter dan die van Origins.Het verhaal is ook een serieuze verbetering. Origins had een verhaal dat al honderd keer is verteld. Dragon Age II is geen high fantasy maar een low fantasy en dat is veel minder cliché. Ik vind politieke conflicten veel interessanter dan een draak en een leger dat handelt zonder motivatie. Het verhaal is volwassener. Ze hebben er goed aan gedaan om enkele originele aspecten van Origins te nemen (en dat zijn er niet veel) en daar meer aandacht aan te schenken. Qunari en de Cirlce waren boeiend, dus ik vond het jammer dat het verhaal van Origins gewoon "Lord of the Rings maar minder goed" was.

Maar hier en daar is het wel een rush job. Als ze wa meer tijd hadden gestoken in het ontwerpen van unieke locaties, dan had dit mogelijk hun beste spel geweest.

Sorry maar daar ga ik echt niet mee akkoord hoor. In Origins kon ge op eendert welk moment tegen u companions praten en ge kreeg ne waslijst aan mogelijk vragen dat ge kon stellen en ge kon wel efkes praten dermee, in DA2 moet ge wachten tot dat ge een bepaalde quest hebt gedaan eer ge dermee kunt praten. Hoe vaak dachtek tijdens een quest of gewoon in de stad van 'kga nekeer een klapke doen met ne companion' om dan te horen als ik rechterklik op hem dat hij gewoon een random zin zegt...
Uiteindelijk dachtek van kzal maar vaker naar hun standplaats gaan en daar een klapke doen, nee toch ni, twas altijd zo na een act da ge bij iedereen nekeer langs kunt gaan en dan af en toe na een bepaalde quest waarmee een companion bemoeid was.

En dat was het hoor..

Archangelus

Legacy Member
QuZyX zei:
62 uur?

Ik op 35 uur en heb alle Quests gedaan die ik tegenkwam... :o

Tja, dat zegt mijn save game toch :p

Ik heb wel geen enkele conversatie geskipped en volg ook altijd alle investigate opties voor ik verder ga.
Op 35 uur ook rond lvl 25 geraakt? Anders heb je ergens toch wel wat overgeslagen denk ik :)

dee

Legacy Member
Het verschil zit 'm in sidequests. Ik had zelf ook maar lvl22-23 en heb de questlijst op de wiki nagezien ( Quest - Dragon Age Wiki ). Ik had alle main plots, companion quest en secondary quests. Enkel de sidequests was minder, daar had ik maar 40% complete. Dat maakt blijkbaar het verschil tussen lvl23 en lvl26.
Hoe dat er zoveel verschil in speeldtijd is weet ik niet aangezien sidequests meestal van het type "je vindt item X op de map, breng naar Y" zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan