Archief - Dragon Age 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SXe

Legacy Member
Voila, net uitgespeeld. 37 Uur heb ik er over gedaan met een warrior 2-h. Al bij al vind ik het toch een heel goed spel, met de laatste boss fight heel leuk. (Ik heb op het einde voor
Grand Master Orsino
gekozen, een keuze die ik gewoon heb gemaakt om
dat kutwijf van een Meredith dood te doen.
)

Gentei

Legacy Member
Juist in Act III gekomen lol das wrs het laatste deel van de game?

Ben is benieuwd.

Gilletteke

Legacy Member
Jow ik zit met een groot probleem...
Ik zit in de quest "Enemies among us" in de sanctuary en als ik een gesprek wil aangaan met Keran zit mijn playstation altyd vast...
zijn er nog dat dees voorhebbe? Of weten wa ik eraan kan doen?

dee

Legacy Member
30uur met DualWield/Assassin/Duelist Rogue lvl 22 (2k verwijdert van lvl 23 :( ) op hard. Party: Anders (respec naar nuker), Merill (respec naar Nuker) en Fenris/Aveline als tank.
Alle quest gedaan en elk hoekske van elke map bekeken. Meestal had ik de quest al gedaan voor ik de opdracht kreeg.
Hoe ge sidequest kunt missen is mij echt wel een raadsel. Er zijn maar een paar locaties. Dan ben je echt enkel maar van quest arrow naar quest arrow aan het lopen.

Irritant hoe de grote boekske +90 geven. Zeker niet waard.

Persoonlijk waren de meeste irritante zaken:

* Companions die dom zijn. Als rogue wilde ik altijd traps onschadelijk maken enzo. Die idioten bleven nooit staan. Ik moest mij opsluiten in die trap rooms opdat die hun eigen niet doodliepen (of probeerde) op de gigantische traps.
Ik had 2 nukers dus ik moest bottlenecks creeeren opdat die mobs samen hokte. Zo goed als onmogelijk. Je zegt dat ze stand moeten houden op een plaats, die lopen er nog heen, je probeert dan micro management, je hebt de volgende nog geen opdracht gegeven of de vorige is alles vergeten en doet terug zijn goesting!!!

* Conversaties. W t f. Dikwijls dat je een antwoord kiest en dat er dan iets totaal anders wordt gezegd. De invloed op u partyleden is ook niet altijd duidelijk.

* mobs die letterlijk op u spawnen. Tactiek is zo goed als 0 op die manier. Uw mages niet tegen mobs plaatsen noem ik niet tactiek.
Dit is ook lastig als je melee bent zoals mijn rogue. Ik kan niet alles heel de tijd in het oog houden. Als die dan op uw mages spawnen of er achter dan moet je ingrijpen. Wisselen naar de mages gaat maar dan uw uwe main weer zijn goesting aan het doen en alle goede skills aan het opgebruiken. Pauzeren en opdrachten geven werkt 1 keer. Daarna is de kans groot dat ze weer hun goesting doen.

* Waarom is elke mage een bezeten bloodmage? Je kan zo voorspellen wat er elke keer gaat gebeuren. Mage is boos, mage gebruikt bloodmagic, mage verandert in abbo. Constant!

De rest is hier al gezegd. Verhaal dat weinig meeslepend is door gebrek aan zware beslissende keuzes. Maps die gerecycled worden. Maps zijn helemaal niet zo episch als DAO. Eigenlijk zijn ze helemaal niet episch. De keuzes zijn enkel heilige, apathisch of douchebag, pff. etc.


Ik zou zeggen ergens tussen de 70-80% in het actie rpg genre.

Metteh

Legacy Member
Jow ik zit met een groot probleem...
Ik zit in de quest "Enemies among us" in de sanctuary en als ik een gesprek wil aangaan met Keran zit mijn playstation altyd vast...
zijn er nog dat dees voorhebbe? Of weten wa ik eraan kan doen?

Ik weet niet of er voor ps3 al patches of dergelijke zijn verschenen. Als ik jou was zou ik daarnaar zoeken, anders gaat het probleem hardwarematig aan je ps3 liggen.

Triple0

Legacy Member
voor mij is het een uitstekend spel, met hier en daar wat mankementen, maar toch heel vermakelijk.

khad nood aan een rpg zoals mass effect 2

iKitty

Legacy Member
Gilletteke zei:
Jow ik zit met een groot probleem...
Ik zit in de quest "Enemies among us" in de sanctuary en als ik een gesprek wil aangaan met Keran zit mijn playstation altyd vast...
zijn er nog dat dees voorhebbe? Of weten wa ik eraan kan doen?
een vriendin van mij had dat ook voor met DA2, je kunt best even een andere missie tussendoor doen en dan opnieuw gaan vr die missie, bleef ook 3x hangen op een filmpje :/ vrij raar
zelf nog nie voorgehad :D


------------------------------------------------------

Ben nu ook vollop bezig met DA2, en ik moet zeggen een van de eerste keren dat ik een spel zo awesome vindt sinds Heavy Rain ^^ :bow: (ps3)
direct een hele zaterdag aan gespendeerd :lol:
ga denk ik dit weekend weer vantzelfde doen :unsure:
hoelang duurt het ongeveer qua gameplay als je vooral hoofdmissies doet?

Graphics in combat zijn zalig, zeker van mages :love:

Re@V0r

Legacy Member
een tijdje zwaar getwijfeld om deze aan te schaffen, maar kheb toch liever een RPG waar je je éénmaal zwaar kan in vastbijten dan eentje die speciaal kort gemaakt is zodat je hem x aantal keer kan herspelen... dat herspelen boeit me tbh maar weinig, ik wil een urenlang meeslepend verhaal

zal deze dus wellicht links laten liggen... jammer :(

Gentei

Legacy Member
isj zei:
een vriendin van mij had dat ook voor met DA2, je kunt best even een andere missie tussendoor doen en dan opnieuw gaan vr die missie, bleef ook 3x hangen op een filmpje :/ vrij raar
zelf nog nie voorgehad :D


------------------------------------------------------

Ben nu ook vollop bezig met DA2, en ik moet zeggen een van de eerste keren dat ik een spel zo awesome vindt sinds Heavy Rain ^^ :bow: (ps3)
direct een hele zaterdag aan gespendeerd :lol:
ga denk ik dit weekend weer vantzelfde doen :unsure:
hoelang duurt het ongeveer qua gameplay als je vooral hoofdmissies doet?

Graphics in combat zijn zalig, zeker van mages :love:

lolz, ik weet niet waarom maar ik speel DA 2 ook maar in het weekend, op weekdagen ben ik bezig met iets anders.
Maar als weekend komt dan is het DA tijd, hopelijk heb ik hem uit dit weekend :D

iKitty

Legacy Member
RazorBlade0075 zei:
lolz, ik weet niet waarom maar ik speel DA 2 ook maar in het weekend, op weekdagen ben ik bezig met iets anders.
Maar als weekend komt dan is het DA tijd, hopelijk heb ik hem uit dit weekend :D

ik wel, boyfriends place XD zijn ps3 zijn DA2

:3 ma kmoet wel lief vragen

soulreaper

Legacy Member
isj zei:
ik wel, boyfriends place XD zijn ps3 zijn DA2

:3 ma kmoet wel lief vragen

Ik denk dat je heel wat anders moet doen dan lief vragen:naughty::D,het schijnt dat DA2 aanhangers nogal fanatiek zijn :sop:

Gentei

Legacy Member
heb hem uit na 18h spelen heb alle companion quests gedaan, zo weinig mogelijk sidequests.

man man man heerlijke game net zoals origins, ik moet zeggen verassend einde.

Maar ik snap het niet zo goed...?

in de 1ste deel weer je de blight af en dan verdwijnt de warden? in het 2de deel redt Hawke Kirkwall door de qunari af te maken en later door Meredit af te maken of de mages afhankelijk van de keuze?
Maar wie is die Seeker tegen wie Varric het verhaal vertelt, en wat doet Leliana met haar samen???
3de deel wordt een topper denk ik

dr.lee

Legacy Member
RazorBlade0075 zei:
heb hem uit na 18h spelen heb alle companion quests gedaan, zo weinig mogelijk sidequests.

man man man heerlijke game net zoals origins, ik moet zeggen verassend einde.

Maar ik snap het niet zo goed...?

in de 1ste deel weer je de blight af en dan verdwijnt de warden? in het 2de deel redt Hawke Kirkwall door de qunari af te maken en later door Meredit af te maken of de mages afhankelijk van de keuze?
Maar wie is die Seeker tegen wie Varric het verhaal vertelt, en wat doet Leliana met haar samen???
3de deel wordt een topper denk ik

DLC incoming... zoiezo dat ze het daarom het verhaal niet hebben afgemaakt, om ons nog wat dlc aan te smeren.

Saint

Legacy Member
dee zei:
Irritant hoe de grote boekske +90 geven. Zeker niet waard.

Persoonlijk waren de meeste irritante zaken:

* Companions die dom zijn.

* Conversaties. W t f. Dikwijls dat je een antwoord kiest en dat er dan iets totaal anders wordt gezegd. De invloed op u partyleden is ook niet altijd duidelijk.

* mobs die letterlijk op u spawnen. Tactiek is zo goed als 0 op die manier. Uw mages niet tegen mobs plaatsen noem ik niet tactiek.
Dit is ook lastig als je melee bent zoals mijn rogue. Ik kan niet alles heel de tijd in het oog houden. Als die dan op uw mages spawnen of er achter dan moet je ingrijpen. Wisselen naar de mages gaat maar dan uw uwe main weer zijn goesting aan het doen en alle goede skills aan het opgebruiken. Pauzeren en opdrachten geven werkt 1 keer. Daarna is de kans groot dat ze weer hun goesting doen.

* Waarom is elke mage een bezeten bloodmage? Je kan zo voorspellen wat er elke keer gaat gebeuren. Mage is boos, mage gebruikt bloodmagic, mage verandert in abbo. Constant!

De rest is hier al gezegd. Verhaal dat weinig meeslepend is door gebrek aan zware beslissende keuzes. Maps die gerecycled worden. Maps zijn helemaal niet zo episch als DAO. Eigenlijk zijn ze helemaal niet episch. De keuzes zijn enkel heilige, apathisch of douchebag, pff. etc.


Ik zou zeggen ergens tussen de 70-80% in het actie rpg genre.

Dikke ².
Veel karakters zijn zo zwart/wit.
Ik heb hem bijna uit denk ik met mage als leading character.

Dingen zouden veel makkelijker zijn als hold effectief HOLD is.

Samus007

Legacy Member
even terloops vragen aan mensen die met de 3 classes gespeeld hebben, ik zoek zowieso maar 1 run te doen en twijfel hard tussen wizard en rogue class, heb DA1 volledig met een warrior (tank) uitgespeeld dus dat is geen optie meer.

wat zou de "leukere" spelervaring zijn? ben eerder geneigd zon dual wielding rogue te nemen, alleen al omdat ik het hatelijk vond om in DA1 meer dan de helft van kisten tegen te komen die je dan toch niet kan openen, anderzijds magic is ook wel nifty ...

Saint

Legacy Member
Samus007 zei:
even terloops vragen aan mensen die met de 3 classes gespeeld hebben, ik zoek zowieso maar 1 run te doen en twijfel hard tussen wizard en rogue class, heb DA1 volledig met een warrior (tank) uitgespeeld dus dat is geen optie meer.

wat zou de "leukere" spelervaring zijn? ben eerder geneigd zon dual wielding rogue te nemen, alleen al omdat ik het hatelijk vond om in DA1 meer dan de helft van kisten tegen te komen die je dan toch niet kan openen, anderzijds magic is ook wel nifty ...

sneaky / up-close backstabber of ranged nuke the sh*t out of them.
Allebei hoge dps. Kwestie van voorkeur.
Gewoon voor de chests zou ik het niet doen, pak dan gewoon een cunning companion mee :p.

Ik ben bij DA2 ook weer mage gegaan (gisteren uitgespeeld), heeft mij bij DA1 ook het langste kunnen boeien.

Archangelus

Legacy Member
Nu het toch over rogues gaat: ik mis de aparte lockpick skills :(

Ik speel zelf mage, maar heb wel altijd een rogue bij. Doordat ze de lockpick skill weg gedaan hebben, hangt kisten openen nu enkel en alleen af van hun cunning. Doordat locks per 10 cunning geopend kunnen worden, moet uw cunning altijd keihoog staan.

Ik vind dat wel lastig, want zo kunt ge amper punten steken in willpower of constitution: alles moet ik dex of cun.

Gilletteke

Legacy Member
isj zei:
een vriendin van mij had dat ook voor met DA2, je kunt best even een andere missie tussendoor doen en dan opnieuw gaan vr die missie, bleef ook 3x hangen op een filmpje :/ vrij raar
zelf nog nie voorgehad :D


------------------------------------------------------

Ben nu ook vollop bezig met DA2, en ik moet zeggen een van de eerste keren dat ik een spel zo awesome vindt sinds Heavy Rain ^^ :bow: (ps3)
direct een hele zaterdag aan gespendeerd :lol:
ga denk ik dit weekend weer vantzelfde doen :unsure:
hoelang duurt het ongeveer qua gameplay als je vooral hoofdmissies doet?

Graphics in combat zijn zalig, zeker van mages :love:


Ja ik had het ondertussen ook al eens geprobeerd om eerst een andere missie te doen en dan ging het wel. Toch merci :)
Maar ik was wel verschoten toen dat ff flashte :)

koji

Legacy Member
NVIDIA DRIVERS 270.51 BETA

Dezen avond is checken;
GeForce GTX 580:

Up to 516% in Dragon Age 2 (SLI 2560x1600 8xAA/16xAF Very High, SSAO on)
Up to 326% in Dragon Age 2 (1920x1200 8xAA/16xAF Very High, SSAO on)

Misschien dat het dan wel tegoei bolt... Ochja, toch geen gametime de volgende maanden hopelijk ist tegen september ofzo deftig in orde :crazy:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan