30uur met DualWield/Assassin/Duelist Rogue lvl 22 (2k verwijdert van lvl 23

) op hard. Party: Anders (respec naar nuker), Merill (respec naar Nuker) en Fenris/Aveline als tank.
Alle quest gedaan en elk hoekske van elke map bekeken. Meestal had ik de quest al gedaan voor ik de opdracht kreeg.
Hoe ge sidequest kunt missen is mij echt wel een raadsel. Er zijn maar een paar locaties. Dan ben je echt enkel maar van quest arrow naar quest arrow aan het lopen.
Irritant hoe de grote boekske +90 geven. Zeker niet waard.
Persoonlijk waren de meeste irritante zaken:
* Companions die dom zijn. Als rogue wilde ik altijd traps onschadelijk maken enzo. Die idioten bleven nooit staan. Ik moest mij
opsluiten in die trap rooms opdat die hun eigen niet doodliepen (of probeerde) op de gigantische traps.
Ik had 2 nukers dus ik moest bottlenecks creeeren opdat die mobs samen hokte. Zo goed als onmogelijk. Je zegt dat ze stand moeten houden op een plaats, die lopen er nog heen, je probeert dan micro management, je hebt de volgende nog geen opdracht gegeven of de vorige is alles vergeten en doet terug zijn goesting!!!
* Conversaties. W t f. Dikwijls dat je een antwoord kiest en dat er dan iets totaal anders wordt gezegd. De invloed op u partyleden is ook niet altijd duidelijk.
* mobs die letterlijk op u spawnen. Tactiek is zo goed als 0 op die manier. Uw mages niet tegen mobs plaatsen noem ik niet tactiek.
Dit is ook lastig als je melee bent zoals mijn rogue. Ik kan niet alles heel de tijd in het oog houden. Als die dan op uw mages spawnen of er achter dan moet je ingrijpen. Wisselen naar de mages gaat maar dan uw uwe main weer zijn goesting aan het doen en alle goede skills aan het opgebruiken. Pauzeren en opdrachten geven werkt 1 keer. Daarna is de kans groot dat ze weer hun goesting doen.
* Waarom is elke mage een bezeten bloodmage? Je kan zo voorspellen wat er elke keer gaat gebeuren. Mage is boos, mage gebruikt bloodmagic, mage verandert in abbo. Constant!
De rest is hier al gezegd. Verhaal dat weinig meeslepend is door gebrek aan zware beslissende keuzes. Maps die gerecycled worden. Maps zijn helemaal niet zo episch als DAO. Eigenlijk zijn ze helemaal niet episch. De keuzes zijn enkel heilige, apathisch of douchebag, pff. etc.
Ik zou zeggen ergens tussen de 70-80% in het actie rpg genre.