Archief - Dragon Age 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Xylan

Legacy Member
Wrm heb ik zelfs geen Isabella gehad of tegengekomen in héél mijn playthrough?!

Anvious

Legacy Member
Illani zei:
Wrm heb ik zelfs geen Isabella gehad of tegengekomen in héél mijn playthrough?!

Tijdens Act1
nadat je Anders hebt ontmoet moet je naar de Hanged Man en krijg je daar een introductie :lol:

Bar-Bar Slinks

Legacy Member
zelfde is met mij gebeurt illani :p, ben nu met 2e walkthrough bezig ^^

Xylan

Legacy Member
Ja, ik zie hier iedereen maar over Isabella praten, terwijl ik zelf alle secondary quests heb gedaan. Maar blijkbaar dus niet.. xD Ben nu net begonnen met Witcher 1 dus 2e walkthrough zal er nog niet direct aankomen (alhoewel ik de Witcher 1 momenteel niet erg vet vind..)

Nerath

Legacy Member
Zelf ben ik die male elf (warrior) niet tegengekomen, enig idee bij welke sidequest je die tegen komt? Heb er namelijk een hele boel overgeslagen in m'n eerste playthrough.

Tempest.Be

Legacy Member
Ik krijg heimwee naar Baldur's Gate 2 als ik dit allemaal zo lees hier. Neverwinternights vond ik nog wel ok maar zeker niet zo WAUW als BG2 + uitbreiding. Ik heb DA1 en 2 nog niet gespeeld maar mijn vraag is: komt dit spel enigzins in de buurt van BG2 of is blijft deze laatste nog steeds de koning der RPG's ;)

Essit

Legacy Member
Tempest.Be zei:
Ik krijg heimwee naar Baldur's Gate 2 als ik dit allemaal zo lees hier. Neverwinternights vond ik nog wel ok maar zeker niet zo WAUW als BG2 + uitbreiding. Ik heb DA1 en 2 nog niet gespeeld maar mijn vraag is: komt dit spel enigzins in de buurt van BG2 of is blijft deze laatste nog steeds de koning der RPG's ;)

BG2 zal dat wel een tijdje blijven :)

DA1 en ZEKER DA2 zijn action games met wat wannabee RPG invloeden, maar deze games zijn verre van echte RPG's imo. Het moet voor iedereen speelbaar zijn want het zijn console ports hé.

Als je echte oudere RPG's leuk vindt ga je hier niet veel aan hebben, tenzij je echt de storyline wilt gaan volgen. Ik heb me best geamuseerd met de eerste Dragon Age(maar dan enkel om de story line), de tweede is echter imo stukken slechter en heb ik dan ook niet lang gespeeld. Beetje zoals Mass Effect 2 ook minder was als de eerste imo.

Gentei

Legacy Member
LoL juist dark roads expedition gedaan en ik zit nu in Act 2 of 3 denk ik?

Anyway zit toch wel met een paar vragen.

1)Waar is merril?
2)Ik krijg de indruk dat DA2 niet zoals DA1 is ivm darkspawn en "The Blight"?
3)
Krijg ik bethany terug als companion, ze is nu een grey warden
4)Hoe leuk is deze game niet ? :D

Ikaruga

Legacy Member
Tempest.Be zei:
Ik krijg heimwee naar Baldur's Gate 2 als ik dit allemaal zo lees hier. Neverwinternights vond ik nog wel ok maar zeker niet zo WAUW als BG2 + uitbreiding. Ik heb DA1 en 2 nog niet gespeeld maar mijn vraag is: komt dit spel enigzins in de buurt van BG2 of is blijft deze laatste nog steeds de koning der RPG's ;)

Dragon Age origins is een compromis tussen hedendaagse standaard en old skool rpg alla baldurs gate. Veel features ga je wel missen zoals hopen classes, morality, abilities zoals Empower spells enzo. Maar DA:O is in elk geval nog altijd een heel solide RPG. Je zal er BG2 wel in terugvinden. DA2 heeft nagenoeg alle banden met het concept verbroken

Gentei

Legacy Member
benny zei:
Sundermount, dalish camp, ge hebt daar normaal een quest:

Ge moet daar iets gaan afgeven voor Flemmeth

ehm....na de expedition, krijg je quests om met je companions te gaan praten, maar er is niets van Merril....

Bar-Bar Slinks

Legacy Member
RazorBlade0075 zei:
ehm....na de expedition, krijg je quests om met je companions te gaan praten, maar er is niets van Merril....

Hebt ge voordat ge naar expedition ging naar merril gegaan? Kan ook zijn(niet zeker) dat je eerst nog een paar quests moet doen.

Nerath zei:
Zelf ben ik die male elf (warrior) niet tegengekomen, enig idee bij welke sidequest je die tegen komt? Heb er namelijk een hele boel overgeslagen in m'n eerste playthrough.
Die is normaal in Act 1 te vinden.
Als je je brieven hebt gelezen in Gamlen z'n huis moet degene die de quest begint snachts in Lowtown zitten(dichtbij de merchants).

Gentei

Legacy Member
nvm ze is terug in de party.

Anyway ben is benieuwd wat Hawke allemaal nog moet doen nu, het is niet zoals DA 1 van de wereld te redden van Blight kzen is benieuwd.

Gentei

Legacy Member
LoLz juist 3h aan een stuk ofzo gespeeld, alle companion quests gedaan begin nu aan de plot quests :)

soulreaper

Legacy Member
Nu niet om te bashen(vooraleer ik hier weer langs alle kanten wordt aangevallen)maar P-magazine geeft het spel 5 sterren...Geen zin om hier alles neer te posten,maar review lijkt zo weggeplukt te zijn uit de persmap van Bioware...

NightSky

Legacy Member
Tsja soulreaper is er nu ook iemand die een game gaat kopen op basis van de review van P magazine? :p

soulreaper

Legacy Member
NightSky zei:
Tsja soulreaper is er nu ook iemand die een game gaat kopen op basis van de review van P magazine? :p

Tuurlijk niet,maar het valt gewoon zo hard op :D.Ze spreken over speelduur van 50 uur,terwijl volgens mij je zo lang nodig hebt om het spel 2x te spelen...:evil:

omegahealer

Legacy Member
bwa, ik zat toch aan een 40 uur voor ik het uit had...

Maar ik heb hetzelfde gevoel bij deze game als bij Mass Effect 2, placeholder voor de 3de versie.

Fdzzaigl

Legacy Member
55 uur gespeeld op Nightmare, gisterenavond efkes een marathon sessie gedaan om em uit te krijgen. Goed spel algemeen genomen, wereld en omgevingen zijn het grootste minpunt, verhaal en karakters zijn minder meeslepend dan in DAO.

Combat en boss fights zijn geweldig, de "Ancient Rock Wraith" was wsl het moeilijkste monster dak de afgelopen jaren in een PC game ben tegengekome. Toen het eindelijk doodging sprong ik een gat in de lucht :p

Mijn review op BioWare Social.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan