Archief - Dragon Age 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

omegahealer

Legacy Member
nog steeds in act 2...

maar BW heeft wel een steek laten vallen met deze game imo ><
Het speelt tof, als het werkt :s want man het heeft serieuze stabiliteit issues :s
Jammer dat ze niet meer tijd in debuggen gestoken hebben ><

yannick

Legacy Member
omegahealer zei:
nog steeds in act 2...

maar BW heeft wel een steek laten vallen met deze game imo ><
Het speelt tof, als het werkt :s want man het heeft serieuze stabiliteit issues :s
Jammer dat ze niet meer tijd in debuggen gestoken hebben ><

Ik heb thans nog geen enkel probleem meegemaakt, nog geen enkele crash.

demon326

Legacy Member
SeriousFace zei:
Wel wat puntjes kritiek:
-Meer interactie met mijn teammates zou leuk geweest zijn, ze praten meer onderling dan met mij.
-Het conflict templar/mage was wel intressant, maar ik had het gevoel dat mijn keuzes toch niet veel uitmaakten.
-De romance mogelijkheden waren niet zo goed uitgewerkt imo.
-De wederkerende omgevingen.

Soeverein zei:
Nu ik het uiteindelijke spel heb, is mijn mening toch al wat gemilderd. Het spel verdient zeker een score rond de 60 ten 100. Naar mijn mening is het wel absoluut de naam bioware onwaardig, en verdient het ook geen rpg genoemd te worden, maar ik zie het eerder als een mcdonals burger. Het vult best, en zolang ik mijn verstand uitschakel smaakt het nog best. Alleen spijtig dat het nu overduidelijk is dat we nooit nog een 5 gangen maaltijd mogen verwachten zoals hun aurora en infinity games. Maarja, als ik die vergelijking doortrek was dao ook niet meer dan een simpele spaghetti. :-p

Nuja. Ik ga nog wat verder spelen. Want ook al is het spel naar bw normen een misbaksel, het blijft relatief amusant naar de normen van de rest van de huidige games industrie.

Deze twee berichten vatten het spel perfect samen, leuk, maar veel te simpel gemaakt, en zeker geen 90 als score waardig!.

Archangelus

Legacy Member
We weten ondertussen allemaal dat er hevige voor- en tegenstanders van de game bestaan, maar die discussie heeft zijn beste tijd wel gehad. Aangezien het blijkbaar moeilijk was om de zaak te laten afkoelen heb ik de laatste pagina's van de topic opgekuist.

Het zou fijn zijn als we het vanaf nu weer over het spel zelf kunnen hebben, zonder eindeloos gezaag over voor/tegen en PC superior/console peasants.

As usual: Gebruik spoiler tags als je dingen post over het verhaal en quests!

Dat is gewoon [ spoiler]hier uw tekst[/spoiler] (wel de spatie uit die eerste tag halen)
en ziet er dan zo uit:
hier uw tekst

Bar-Bar Slinks

Legacy Member
Heb 2 crashes gekregen. Zijn allebei crashes die gebeurden tussen de overgangen(van lothering nr kirkwall, en dan de volgende. En het waren alleen die 2 overgangen, bij de rest had ik er geen probleem mee. Heb gfx lager gezet en dan speelde de cutscene correct af.

Kan het zonder probleem op maximum spelen met even lange laadtijden die in dao zaten.

Geen spoiler maar gwn een lange tekst om plaats te besparen.
Paar uur gespeeld vandaag (paar zacht uitgedrukt).

Qua sfeer(dat velen slecht vonden zonder het te hebben gespeeld) vind ik het goed eerlijk gezegd. Hoewel het niet echt druk is in de stad lijkt het niet alsof het kaal is. Achtergrondmuziek maakt het ook zeer goed. Toen ik in de docks kwam en de achtergrondgeluiden hoorde moest ik plots denken aan de docks in BG2 :p.


Combat(rogue/warrior) voelt voor mij aan alsof je een zwakkeling bent in vergelijking met een mage. In DAO voelde ik me even sterk als elk andere class maar nu had ik echt iets van, weaaak...(1e playthrough met mage nu met warrior). Hoewel de combat in DAO minder spectaculair was vond ik het realistische vechten leuker. De mage daarentegen vind ik een pak leuker om mee te spelen dan in DAO. Enigste dat me enorm, maar ook enorm irriteert aan de mage is wanneer je word aangevallen(zwaard of pijl) u spel wordt geïnterrupt en het 2 seconden duurt voor je terug iets met je character kan doen. Als dat 1 keer gebeurt is dat niet zo erg, maar heb het nu al een paar keer gehad dat er een rogue mij constant blijft aan te vallen terwijl ik mij niet kan bewegen of een spel kan gebruiken(dus ook geen mind blast).

Wat ook soms irritant is, is de reïnforcements die blijven komen. Je moet je characters constant verplaatsen omdat ze altijd overal spawnen, heb zelf eens gehad dat ze knal naast m'n mage spawnden...
Nog iets is dat sommige mobs te zwak zijn OF te veel hitpoints hebben. Meeste vijanden gaan snel dood, maar dan moet er wel 1 tussen zitten die een halfuur duurt om dood te gaan. Heb eerlijk gezegd geen probleem dat er een moeilijkere tussenzit, maar had liever dat de zwakkere mobs beetje sterker waren en dat de bossmob iets minder hp heeft.

Nog een énorm hekelpunt is dat je partyleden geen armor kunnen dragen, was natuurlijk al eerder geweten. Maar ik heb énorm veel armors maar aangezien ik een mage ben zijn die allemaal nutteloos voor mij.
Ook spijtig is dat je geen random conversations met je party members kan doen terwijl je rondloopt. Vond dat altijd eens leuk om te praten tijdens dat ik aan het exploren was in DAO.

Hoewel er in spastelastik zijn x360 review stond dat hij last had van lange laadtijden heb ik daar tijdens de PC versie niets van gemerkt, het is ongeveer hetzelfde als die van DAO. Hij laadt alleen maar als ik van area veranderen, en niet zoals bij de demo elke conversatie :p.

Voor degene die DAO hebben gespeeld of elke andere RPG is het aan te raden om direct op hard te spelen. Op normal was er echt geen uitdaging... Op hard is het wel fun ^^ (wel 4 keer doodgegaan door dezelfde mobs <.<)


Voor zover ik het heb gespeeld vind ik het allesbehalve een slecht spel, maar toen ik DAO voor de eerste keer speelde was het een meer 'epic' gevoel.


ENDING SPOILER
Iemand die enig idee heeft wat er met de champion en de hero of ferelden zou gebeurt zijn?


*nu bezig aan men 2e playthrough met warrior. Maar deze keer ga'k het echt op m'n gemak doen :P

Bar-Bar Slinks

Legacy Member
SeriousFace zei:
Heb het spel juist uitgespeeld, praktisch alle side quests gedaan, mischien 1 of 2 niet, en heb er 25 uur op de teller zitten. Ik rush zeker niet, het enige dat ik niet doe is al die codexen lezen, voor derest alles gedaan.


(Misschien kleine spoilers, u bent gewaarschuwd.)



Wel wat puntjes kritiek:

-Over het einde
Het einde kon zeker beter uitgewerkt zijn, ik voel me echt niet als de held van het verhaal, ook had het zeker leuk geweest als er zo'n overloping was wat er gebeurt is met de teammates en de wereld zoals in DA:O. Het einde gaf me zeker geen wow-gevoel. Het einde zelf was ook wat verwarrend voor mij.
-Meer interactie met mijn teammates zou leuk geweest zijn, ze praten meer onderling dan met mij.
-Het conflict templar/mage was wel intressant, maar ik had het gevoel dat mijn keuzes toch niet veel uitmaakten.
-De romance mogelijkheden waren niet zo goed uitgewerkt imo.
-De wederkerende omgevingen.

Maar toch, het was zeker een spel waar ik van genoten heb. DA:O en DA:2 hadden allebei hun goede kantjes en mindere kantjes.
Ik hoop dat het een trilogie zal zijn, en dat men het niet uitmelkt en doorgaat tot dragon age 6. Ook moeten ze niet overdrijven met hun dlc, allemaal goed en wel dat we uitbreiding van het verhaal krijgen, maar ofwel steek je het in het spel, ofwel breng je 1 grote dlc uit zoals Awakening. Ik hoop dat ze bij dit principe blijven.

Denk ook niet echt dat het de bedoeling is dat je 'een hero' bent. Ik heb het einde gehad dat ik bij de mages stond.
Ik heb er 2 dagen over gedaan, en heb alle quests gedaan voordat je naar the deep roads ging maar daarna deed ik alleen de main quest. Op welke moeilijkheid heb jij het gedaan? Ben begonnen met normal maar toen elke vijand op 1,2,3 doodging heb ik het naar hard geschakelt.

SeriousFace

Legacy Member
Bar-Bar Slinks zei:
Denk ook niet echt dat het de bedoeling is dat je 'een hero' bent. Ik heb het einde gehad dat ik bij de mages stond.
Ik heb er 2 dagen over gedaan, en heb alle quests gedaan voordat je naar the deep roads ging maar daarna deed ik alleen de main quest. Op welke moeilijkheid heb jij het gedaan? Ben begonnen met normal maar toen elke vijand op 1,2,3 doodging heb ik het naar hard geschakelt.

nja ik heb het op normal gespeeld tot juist na deeproads, dan ook hard gespeeld.

DuraFlex

Legacy Member
Ik heb de game ondertussen al wat gespeeld en ik vind het eigenlijk best nog goed. Alles voelt zeer goed afgewerkt en de sfeerloze/lelijke UI ben ik intussen al gewoon. Enkel het armor van je companions niet kunnen customizen vind ik een beetje een koude douche. Ik voel DLC op komst..

Soliddough

Legacy Member
Ja denk dat er zeker een flinke expansion op komst is. Als ze al bereid zijn één dungeon tig keer te herhalen, betekent elke nieuw dungeon dan ook uren uitbreiding. Ook in het verhaal zitten nog zoveel vragen.

Over de eindes van acts:
Waren jullie ook zo geïrriteerd door het feit dat die Arishok gewoon lekker de stad loopt te slachten ondanks bepaalde diplomatieke keuzes die je gemaakt hebt? Dat ging voor mij in ieder geval volledig tegen de draad in, en die relic kwam eigenlijk nooit ter sprake.

Op het einde was ik voor de mages gegaan. Probeer je net te bewijzen dat niet elke mage zo'n mongol is en blood magic gebruikt, draait die Orisino in een keer 180 graden. Zit je met 2 kampen die je moet verslaan. Ik bedoel als het dan toch uit de hand MOET lopen, had dat dan eerder gedaan. Zodat er wat meer leuke bossfights in de stad konden plaatsvinden met wat sterkere lieutenants van templars en mages. Nu was het echt zo dat Meredith en Orisino zo godsgruwelijk veel sterker waren dan de rest. Mis een beetje de progressie.

Wel een heel sterk punt in het verhaal vond ik de seriemoordenaar die dus uiteindelijk ook achter je moeder aan gaat. Daar had ik wel zoiets van "oh shit".
Ga het spel zo nog een keer starten denk ik. In plaats van de agressieve/besluitvaardige warrior tank Hawke, wordt het nu een sarcastische bitch femme Hawke rogue op hard (maybe nightmare) mode. Dan ga ik volledig voor de mage-holocaust. Maar dat wordt wel lesbo met Isabela want de rest kan ik niet uitstaan. (En er komt zeker geen piemel in).

Dan later komt nog wel een keer een politiek correcte mage met een paar healing spells zodat ik Anders een keer m'n party uit kan dumpen. Nu moet je hem er eigenlijk wel bij hebben.

Bar-Bar Slinks

Legacy Member
Soliddough zei:
Ja denk dat er zeker een flinke expansion op komst is. Als ze al bereid zijn één dungeon tig keer te herhalen, betekent elke nieuw dungeon dan ook uren uitbreiding. Ook in het verhaal zitten nog zoveel vragen.

Over de eindes van acts:
Waren jullie ook zo geïrriteerd door het feit dat die Arishok gewoon lekker de stad loopt te slachten ondanks bepaalde diplomatieke keuzes die je gemaakt hebt? Dat ging voor mij in ieder geval volledig tegen de draad in, en die relic kwam eigenlijk nooit ter sprake.

Op het einde was ik voor de mages gegaan. Probeer je net te bewijzen dat niet elke mage zo'n mongol is en blood magic gebruikt, draait die Orisino in een keer 180 graden. Zit je met 2 kampen die je moet verslaan. Ik bedoel als het dan toch uit de hand MOET lopen, had dat dan eerder gedaan. Zodat er wat meer leuke bossfights in de stad konden plaatsvinden met wat sterkere lieutenants van templars en mages. Nu was het echt zo dat Meredith en Orisino zo godsgruwelijk veel sterker waren dan de rest. Mis een beetje de progressie.

Wel een heel sterk punt in het verhaal vond ik de seriemoordenaar die dus uiteindelijk ook achter je moeder aan gaat. Daar had ik wel zoiets van "oh shit".
Ga het spel zo nog een keer starten denk ik. In plaats van de agressieve/besluitvaardige warrior tank Hawke, wordt het nu een sarcastische bitch femme Hawke rogue op hard (maybe nightmare) mode. Dan ga ik volledig voor de mage-holocaust. Maar dat wordt wel lesbo met Isabela want de rest kan ik niet uitstaan. (En er komt zeker geen piemel in).

Dan later komt nog wel een keer een politiek correcte mage met een paar healing spells zodat ik Anders een keer m'n party uit kan dumpen. Nu moet je hem er eigenlijk wel bij hebben.

:niceone:
Dat met die seriemoordenaar was inderdaad zeer sterk, was wel van NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO(darth vader).Was ook wel geïrriteerd door arishok, maar dat was waarschijnlijk te begrijpen(aangezien de helft van de stad hen haat :p). Waar ik ook echt dik pissed van werd(in goede zin) was van Anders. Ik probeerde de good guy uit te hangen en alles proberen te redden(zoals de Grand Mother van de chantry wil), dan moet die anders haar vermoorden :angry:. Heb hem op het einde uit m'n party gesmeten :p

Soliddough

Legacy Member
Hmm het spel heeft me wel doen terugdenken aan DA1 waarvan ik eigenlijk alles alweer vergeten ben (en ook geen savegame meer van had). Denk dat ik dat misschien nog eens ga spelen voordat ik opnieuw aan deel 2 begin.

Misschien dat alles dan een beetje op z'n plek valt.

Edit: Was trouwens nog vergeten te zeggen dat ik de companion AI in DA2 echt achterlijk vind. Er zijn natuurlijk plekken waar je je companions juist niet of juist wel wil hebben. Maar vaak genoeg negeren ze je bevel of lopen ze gewoon weer terug. Geen enkele setting in het gedrag verhelpt dit. Ik heb Isabela vaak genoeg uit gevaarlijke area effects moeten halen, keer op keer. Dan wordt je ondertussen zo gedwongen alles op "hold" te spelen en verandert het in plaats van een action-RPG in De Sims 3 omdat je elk individueel dingetje zelf moet doen. Vijandelijke Casters en Shadow Assassins enzo in het spel zijn wel slim genoeg om te stealthen en dan ineens Anders hard te raggen. Waarom zijn mijn companions dan niet slim genoeg om te zien dat vuur = au.

EternalSilence

Legacy Member
^idd.
Ik heb ook meerdere keren die zus van hawke zelf moeten gaan besturen, omdat ze niet haar sterkste spell wilde gebruiken, hoewel ik die zo had ingesteld dat wnnr er 3 vijanden rond hawke staan, ze die vuur magie op die tegenstanders loslaat.

+ het healen dat soms niet word gedaan .. :x

Btw: is er een echte heal char in de game?
Anders zeker?

demon326

Legacy Member
Soliddough zei:
Dan wordt je ondertussen zo gedwongen alles op "hold" te spelen en verandert het in plaats van een action-RPG in De Sims 3 omdat je elk individueel dingetje zelf moet doen

Ik weet niet op welk platform je het speelt, maar dit is wel degelijk de bedoeling van de pauze mogelijkheid in de pc-versie, waar het ook nodig is.

DA2 mag dan wel iets snellere actie hebben, bij bosses of grote groepen is de pauze mogelijkheid een redding om je team bij te sturen! Het hoort er gewoon bij :)


Heb intussen al 30 uur erin zitten, en krijg weer quests...

//edit: Aan de hand van tactics zou het werken, maar deze worden telkens gereset bij een nieuw area.

Bar-Bar Slinks

Legacy Member
@eternalsilence, idd Anders, maar aangezien ik zelf mage was, was ik de main healer(spirit healer). AI is inderdaad echt dom op sommige momenten. Anders weigert sommige spells te gebruiken(moet het altijd manueel doen), en soms vallen ze zelf niet aan.

Xylan

Legacy Member
:( DA2 completed, met alle secondary quests done. Spijtig, mocht wel wat langer duren van mij, vond het een heel sterk verhaal.

Soliddough

Legacy Member
benny zei:
Ik weet niet op welk platform je het speelt, maar dit is wel degelijk de bedoeling van de pauze mogelijkheid in de pc-versie, waar het ook nodig is.

DA2 mag dan wel iets snellere actie hebben, bij bosses of grote groepen is de pauze mogelijkheid een redding om je team bij te sturen! Het hoort er gewoon bij :)


Heb intussen al 30 uur erin zitten, en krijg weer quests...

//edit: Aan de hand van tactics zou het werken, maar deze worden telkens gereset bij een nieuw area.
Ik begrijp dat een mate van micromanagement altijd een van de elementen in het spel zal zijn. Maar de AI is nog te dom voor woorden, ik moet dezelfde actie niet 10 keer hoeven te herhalen, en ze moeten ook niet negeren wat ik ze heb laten doen. Ik speelde dan zelf de tank, en dan raak je wel een stukje overzicht kwijt, want je bent bezig de vijanden te controllen. Je bent zo echt continu naar de konten van vijanden aan het staren, en dat er ergens een dikke plas met acid ligt waar iemand doodleuk in blijft staan kan ik niet uit de minimap afleiden. Dan moet je tot frustratie aan toe blijven pauzeren.

Ook kan ik vaak niet afleiden wie nou eigenlijk door wat wordt aangevallen tenzij het een vijand is met melee attacks.

Maar als je dus op hard speelt, en er is zo'n area effect aanval, dan is dit vaak in een paar seconden al fataal tenzij je de damage dealers ook flink wat constitution geeft. Gekoppeld met het soms gewoonweg weigeren om te healen door Anders heb je party members die letterlijk zelfmoord plegen tenzij je ze als schaakstukken continue blijft herpositioneren. En gezien dat vijanden en bazen (en dus die effects) wel lekker vrij blijven bewegen is dat een element wat vervelend wordt.

Ik heb dan bijvoorbeeld Isabela op "cautious" staan en het ironische is dat soms als er helemaal geen area effect gevaar is ze wel ergens in een hoekje aan d'r tieten staat te friemelen ofzo.

Ik bedoel d'r nou eigenlijk mee te zeggen dat het spel de effecten wel erkent, en er zijn voorbeelden waar reactief gedrag getoond wordt. Maar dit is totaal niet consistent. Het is onbetrouwbaar. Dat maakt de AI soms vreselijk irritant.

soulreaper

Legacy Member
DIt is typisch zo een spel naar aanleiding van de opmerkingen van Soliddough waar je bijna verplicht wordt om cheats te gebruiken enkel en alleen om frustraties te voorkomen...

SeriousFace

Legacy Member
soulreaper zei:
DIt is typisch zo een spel naar aanleiding van de opmerkingen van Soliddough waar je bijna verplicht wordt om cheats te gebruiken enkel en alleen om frustraties te voorkomen...

Lol als je cheats gebruikt voor Dragon age 2 verpest dat imo helemaal de ervaring. Van elke rpg.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan