Archief - Dragon Age 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

soulreaper

Legacy Member
Cheshire Cat zei:
Betere moderatie zou inderdaad wel toepasselijk zijn in deze topic. Ik heb alleszins weinig goesting om hier nog een discussie over de game te starten met al deze nonsense. :s

Soit. Binnen twee weken, na mijn vakantie, kan ik het eindelijk onder handen nemen. Ben eerlijk gezegd benieuwd naar de presentatie van het verhaal. Hopelijk komen ze hier sterker uit de hoek dan bij Origins, welke ik overigens maar pover vond story-wise.

Dit betekend dus dat enkel degenen die het spel goed vinden hun mening mogen zeggen en dat de "whiners" moeten zwijgen?Ooit gehoord van vrijheid van mening?Of moet mijn mening stroken met de jouwe,indien dit niet zo is,dan moet ik zwijgen of wat?

Ik heb al ettelijke keren gezegd dat ikzelf NIET beweer dat het spel slecht is,aangezien ik het niet heb gespeeld buiten de demo en hetgene ik weet van screenshots en trailers.Maar als je eens de tijd neemt om rond te lezen en je niet enkel laat leiden door wat je hier leest(maar dat doe je waarschijnlijk niet he,er zijn hier genoeg members die denken dat 9lives het enige juiste forum is),dan moet je toegeven dat Bioware serieuze steken heeft laten vallen.Accounts die gebanned zijn waardoor ze niet hun DA2 game kunnen registreren en dus geen DLC hebben,DLC's die niet werken,Gamecrashes,Ongewenste DRM toevoegen.

EA heeft veel te snel geld nodig gehad en wij zijn de dupe.Als ik 50 euro voor een game wil neertellen dan wil ik waar voor mijn geld,en niet een game wat in alle opzichten slechter is dan de opvolger.

Oh ja:Story wise is nog slechter dan DA:O :ironic:

Bart Religion

Legacy Member
Zoveel geween in deze thread :)

DA:O, ME & ME2 waren alledrie geniaal.

Xylan

Legacy Member
Bart Religion zei:
Zoveel geween in deze thread :)

DA:O, ME & ME2 waren alledrie geniaal.

Amai nog ni, alhoewel ik geen fan ben van de eerste ME.

Kzit nu al aan 20 hours played in DA2. Vind het niet zo slecht als iedereen beweert. Wat me enorm stoort though zijn de Copy/Paste dungeons/caves, wtf man.

gilleman

Legacy Member
Ikaruga zei:
als je DA nog niet gespeeld heb, koop gewoon de Ultimate Edition. Hij kost 30 euro en je krijgt alles, de expension pack en Elke DLC. Echt weinig geld voor hopen content. Als je alles apart koopt, kijk je toch naar rond de 60 euro

En kan je die zomaar in elke winkel ( waar ze games verkopen ) kopen, of moet je het via steam doen?

soulreaper

Legacy Member
gilleman zei:
En kan je die zomaar in elke winkel ( waar ze games verkopen ) kopen, of moet je het via steam doen?

Heb het zelf via Steam gedaan,maar ik veronderstel dat je het ook gewoon in de winkel kan verkrijgen.

Heeft wel bloed,zweet en tranen gekost om alle DLC's aan het werk te krijgen,en dan ook nog eens een stuk of 15 mods :D

Cheshire Cat

Legacy Member
soulreaper zei:
Ik heb al ettelijke keren zegd dat ikzelf NIET beweer dat het spel slecht is,aangezien ik het niet heb gespeeld buiten de demo en hetgene ik weet van screenshots en trailers.

Eerst en vooral, lekker tegendraads met je vrije meningsuiting proclamatie. Je spreekt je gedacht over iets adhv wat andere erover schrijven. Zoals ik al zei, nonsense. Wat betreft het bannen van die accounts, tja, niet fijn voor hun, maar dat is EA hun policy. Bespreek dit aub in een andere topic gezien het niet DAII gerelateerd is. Als op het ME2 forum iets gelijkaardigs berispt werd had hij het ook aan zijn broek.

Als je eens de tijd neemt om rond te lezen en je niet enkel laat leiden door wat je hier leest(maar dat doe je waarschijnlijk niet he,er zijn hier genoeg members die denken dat 9lives het enige juiste forum is),dan moet je toegeven dat Bioware serieuze steken heeft laten vallen.

Man toch. Ik kom enkel nog op dit forum om mijn eigen topics en enkele andere op te volgen. Tussen nu en gamescom heb ik al een pak previews, interviews, opinies en forum posts gelezen over het spel. Ik weet goed genoeg wat anderen erover denken, maar ik ga mij niet als een paard met oogkleppen door hun meningen laten leiden.

Oh ja:Story wise is nog slechter dan DA:O :ironic:

Bedankt voor het te laten weten. Wanneer ik het spel uitgespeeld heb zal ik zelf wel een mening vormen. Toch bedankt voor je gedacht te uiten over iets wat je zelf nog niet eens ervaren hebt! :p

Soliddough

Legacy Member
Ben inmiddels al enige tijd bezig met DA2. M'n Hawke is een male Warrior tank. D'r zijn wel een paar dingen waar ik m'n ei over kwijt wil.

Ten eerste, Black Emporium was voor mij echt noodzaak. In eerste instantie had ik m'n warrior in bravery+upgrades gespecialiseerd, welke niet samengaat met battle synergy+upgrades. Beide dienen ze hetzelfde doel, het lokken van vijanden naar jou ipv je companions. Achteraf bleek battle synergy veel effectiever en de stamina/regeneration talents in dezelfde sectie hielpen ook enorm. Had ik de DLC niet gehad, dan was het waarschijnlijk overnieuw beginnen.

Dat brengt me min of meer bij het volgende punt. Beschrijvingen van talents maar ook items zijn uiterst globaal. Wil je echt inzicht hebben dan moet daar iets kwantitatiefs staan. Er zijn items met "improves equipment drops/improves lockpicking skill", waarbij je je afvraagt, ja maar hoeveel beter wordt het dan? En als ik meerdere van die dingen heb, wordt het effect dan groter?
Inmiddels ben ik er achter gekomen dat items met "enemies drop more coin" circa 5% meer geld opleveren per enemy. Meerdere van die items vergroten het effect wel, dus 5%, 10%, 15% etcetera. Maar gezien het feit dat ik in Act 3 zit inmiddels met nog geen 200 gold, en die items veelal niet droppen maar te koop zijn voor bedragen als 10 gold, betwijfel ik het nut (met 5% op 200 gold speel je dan kiet).

Dan de speelbaarheid zonder guide. Wil je leuke dingetjes niet missen, is een strategy guide of google essentieel. Ik had Dragon Age 1 al gespeeld dus van bepaalde dingen had ik al een notie. Zoals in het begin had ik Bethany een heal talent of twee gegeven, omdat ik dat nodig achtte. Mijn vermoeden bleek bevestigd toen later in het spel een échte healer je groep joint. Ja das dan zonde van die talents. Heb verder ook niet echt met Bethany gespeeld, dus daar was de schade beperkt. Wel teleurstellend dat Anders ook met afstand de enige healer is voor je party tenzij je zelf mage bent. Nu ben ik zelf tank, maar hetzelfde doet zich voor met Aveline.
Wat dat voor effect heeft bij een natuurlijk wantrouwend persoon als ikzelf, is dat in plaats van talents te nemen, ik de ability points begin op te sparen. Juist in het geval dat ergens zich een beter alternatief voordoet. Gelukkig heeft Black Emporium dat gedrag inmiddels opgelost, maar ik kon in het begin niet inschatten of het spel je de punten opnieuw kon laten besteden. (kan het basis spel dan ook NIET).

Zelfde doet zich voor met geld. In het begin moet je 50gold (sovereigns) zien te verzamelen voor een quest. Dat eenmaal gedaan, begin ik door het hele spel heen geld op te sparen voor het geval dat. Inmiddels heb ik de realisatie gedaan dat geld nergens goed voor is behalve te besteden aan de verschillende vendors in en rond Kirkwall. Die vendors zitten in allerlei plaatsen verstopt, en je moet echt niet wachten met bepaalde items te kopen. Bepaalde items om je companions en backpacks up te graden heb ik daardoor gemist, omdat in Act 2 en Act 3 die items niet meer te koop zijn.
In plaats van uitgebreid gezeur over het verhaal in het laadscherm en menuopties, had ik daar wel een paar hints over willen hebben. Want dat soort dingen weet je niet tenzij je een guide hebt of het spel tig keer door hebt gespeeld.

Zoals ik al zei zit ik nu dus in Act 3 en voel me redelijk genaaid omdat ik het een en ander gemist heb waar absoluut geen indicatie voor was. Trouwens het einde van Act 2 kan nogal teleurstellend zijn. Ze geven je opties om diplomatiek, humoristisch of agressief/besluitvaardig te reageren. Maar zonder het te spoilen, ging dat dus volledig tegen de draad in.

Best een verhaal nu, ik zal het er ff bij laten ^^.

dr.lee

Legacy Member
Echt zielig hoe hier nog steeds dezelfde gasten zitten te wenen over hoe hard dit spel in hun opinie wel niet faalt, tegelijkertijd toegevende dat ze het zelfs nog niet gespeeld hebben... hallucinant!

Ik zit nu in Act 2, gfx zijn beter als demo, spel is beter dan de demo liet uitschijnen. Enige wat me stoort is de copy/paste-techniek die ik wel vrij schandalig vindt. Ik geniet echter wel tenvolle van deze game en ben dan ook niet teleurgesteld in mijn aankoop. Ik ga wel niet akkoord met de hoge review scores, dit spel is imo meer een +-80/100 game. Zeker geen super-instant-klassieker die scores van 90+ verdiend.

Als je een uitgebreide open wereld rpg-ervaring wil in het genre van elder scrolls, koop deze game dan niet, het is een actie-rpg. Nuja, als je dragon age:origins hebt gespeeld dan weet je ook wel dat je je niet aan een openwereld dient te verwachten natuurlijk. Voor de rest zijn de combat mechanics nog steeds min of meer hetzelfde als origins, enkel de animaties zijn veranderd en de spell-combos (zoals grease-fireball) zijn nu vervangen door inter-class combo's (zodat je ook combo's kan doen met warriors en rogues, een verbetering dus).

't zou tof zijn dat die paar weners hier eens een (desnoods illegale) versie bemachtigen en het een paar uur spelen voor ze hier ongefundeerde kritiek te liggen spuien.

Vooraleer ik het verwijt krijg dat kritiek hier niet welkom is (wat helemaal niet waar is, zo is er bv geen enkel probleem met de bovenstaande post):
-kritiek mag ALS je tenminste wel het spel bezig en gespeeld heb (en niet de half afgewerkte demo omg, seriously?)
-je hoeft geen 20 pagina's zelf u eigen te herhalen, het gaat enorm vervelen en ge maakt u toch maar belachelijk. Draag liever nuttig bij tot dit topic ipv van het te saboteren. Dank bij voorbaat

Mortuus

Legacy Member
Ja, hij is nie zo goed als Origins, ma laat ons eerlyk zyn, dit is toch wel een vette game.
Het verhaal is toch ook wel weer vet, ik bekijk Bioware games als moderne vormen van een goed boek.

Metteh

Legacy Member
Dr.lee :bow: Dacht dat ik al de enige was die het 'omg op het officiële forum heeft iedereen kritiek' commentaar beu aan het worden was. :)

Mortuus

Legacy Member
Ja, hij is nie zo goed als Origins, ma laat ons eerlyk zyn, dit is toch wel een vette game.
Het verhaal is toch ook wel weer vet, ik bekijk Bioware games als moderne vormen van een goed boek.

Soliddough

Legacy Member
Ben het inderdaad wel eens met het copy/paste. Ik denk dat ik die grot met dat rode gesteente inmiddels minstens 20 keer voorbij heb zien komen. De ene keer is het een mijn, de andere keer is het een hideout. Dan krijg ik echt het idee, stort dat ding vol met cement en 90% van het spel is opgelost :p.

Ikaruga

Legacy Member
dr.lee zei:
Echt zielig hoe hier nog steeds dezelfde gasten zitten te wenen over hoe hard dit spel in hun opinie wel niet faalt, tegelijkertijd toegevende dat ze het zelfs nog niet gespeeld hebben... hallucinant!

Ik zit nu in Act 2, gfx zijn beter als demo, spel is beter dan de demo liet uitschijnen. Enige wat me stoort is de copy/paste-techniek die ik wel vrij schandalig vindt. Ik geniet echter wel tenvolle van deze game en ben dan ook niet teleurgesteld in mijn aankoop. Ik ga wel niet akkoord met de hoge review scores, dit spel is imo meer een +-80/100 game. Zeker geen super-instant-klassieker die scores van 90+ verdiend.

Als je een uitgebreide open wereld rpg-ervaring wil in het genre van elder scrolls, koop deze game dan niet, het is een actie-rpg. Nuja, als je dragon age:origins hebt gespeeld dan weet je ook wel dat je je niet aan een openwereld dient te verwachten natuurlijk. Voor de rest zijn de combat mechanics nog steeds min of meer hetzelfde als origins, enkel de animaties zijn veranderd en de spell-combos (zoals grease-fireball) zijn nu vervangen door inter-class combo's (zodat je ook combo's kan doen met warriors en rogues, een verbetering dus).

't zou tof zijn dat die paar weners hier eens een (desnoods illegale) versie bemachtigen en het een paar uur spelen voor ze hier ongefundeerde kritiek te liggen spuien.

Vooraleer ik het verwijt krijg dat kritiek hier niet welkom is (wat helemaal niet waar is, zo is er bv geen enkel probleem met de bovenstaande post):
-kritiek mag ALS je tenminste wel het spel bezig en gespeeld heb (en niet de half afgewerkte demo omg, seriously?)
-je hoeft geen 20 pagina's zelf u eigen te herhalen, het gaat enorm vervelen en ge maakt u toch maar belachelijk. Draag liever nuttig bij tot dit topic ipv van het te saboteren. Dank bij voorbaat

wowow, pretentie much?

Ik heb de minder legale versie gespeeld (zoals ook vermeld een paar pagina's terug) en mijn kritiek blijft gelden.

Bovendien, "kritiek mag ALS ...", dit gaat ne trok te ver. Wij denkt ge dat ge zijt om te bepalen wie wel of geen kritiek mag geven?

En op de kop toe dit nog eens ook: "je hoeft geen 20 pagina's zelf u eigen te herhalen, het gaat enorm vervelen en ge maakt u toch maar belachelijk. Draag liever nuttig bij tot dit topic ipv van het te saboteren."

De enigste reactie die ik u voornamelijk heb zien maken is "bende blijters, stop met wenen". Of nee wacht, dat is positief tov DA2, dus het moet wel constructief zijn.
Dit is de grootste hypocrisie die ik hier al gelezen hebben. Alles wat kritiek is is onconstructief, mits herhaling, maar "DA2 is awsome, het alles wat het zegt dat het is; lost alle verwachtingen in; ..." is constructief? Het is eveneens zuivere herhaling met 0 waarde, het is een mening, net zoals dat die herhaalde kritiek een mening is. De enigste die hem schaamtelijk maakt is de kleinzieligaard die iedereen moet gaan uitschelden als hij/zij niet akkoord is. En dat is een heel concrete referentie naar "weners".

Wederom, dit is een vrij forum, kunt ge er niet tegen dat er gebashed wordt op iets da je wijs vind, ga naar een fanboy forum.

Metteh

Legacy Member
al die ruzie ik kan er niemeer tegen :cry::cry::cry: tis maar een spelleke hè manne !!!!

Soliddough

Legacy Member
Mag dan net geregistreerd zijn hier, maar laat ik zo vrij zijn te zeggen dat gezeur op elkaar weinig bijdraagt aan het topic ;).

Ben op het moment aan het twijfelen of ik een nieuwe campaign zal starten of verder ga in het huidige Act3. Ik heb wat companion items gemist in Act1 en Act 2, en dus zijn de armors niet volledig geupgrade. Weet niet wat voor effect volledig geupgrade armor heeft maar als ik zo die bonussen zie zijn ze wel aardig. Al heb ik redelijk veel tijd in het spel zitten al.

Misschien dat ik m'n warrior tank probeer om te zetten naar een met een 2hander. Als ik zo de getallen bekijk maakt m'n schild eigenlijk heel weinig uit afgezien van de 1h+schild specifieke talents. Ben op het punt waar zwakke enemies al als een baksteen vallen en sterkere vooral magie/area of effect hebben.

dr.lee

Legacy Member
murder inc zei:
al die ruzie ik kan er niemeer tegen :cry::cry::cry: tis maar een spelleke hè manne !!!!

:offtopic:Allez, in die spirit laat'k mijn reactie op ikagura zijn onophoudelijke stroom aan zever uit.

Ikaruga

Legacy Member
dr.lee, wat zijt gij, 13 ofzo?

Nu nog wat hoogmoedig gaan doen om uzelf gelijk te geven, gg.
Ik zou wegblijven uit fora en ga gewoon wa op non-interactieve sites gaan kijken. Tis duidelijk niet aan u besteed. Ge spreekt heel uwe preek tegen met uwe goedkope afsluiter, maar zo gaat dat eh in het kindermilieu

Metteh

Legacy Member
Ikaruga zei:
dr.lee, wat zijt gij, 13 ofzo?

Nu nog wat hoogmoedig gaan doen om uzelf gelijk te geven, gg.
Ik zou wegblijven uit fora en ga gewoon wa op non-interactieve sites gaan kijken. Tis duidelijk niet aan u besteed. Ge spreekt heel uwe preek tegen met uwe goedkope afsluiter, maar zo gaat dat eh in het kindermilieu

Dank u, laat ze gewoon doen ze weten niet beter. ;) (en met ze bedoel ik mensen die niet over de game kunnen praten zonder iemand anders zijn mening te respecteren, en dan een persoonlijk discussie nodig vinden.)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan