Archief - Dragon Age 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Xylan

Legacy Member
Man ik schrik mij altijd rot als die spinnen naar beneden komen gekropen, met dat geluidje, men headset staat veel te hard lol.

Gentei

Legacy Member
Ik heb hem ook gehaald, vanavond is spele se.

Vraagje: is er genoeg interactie tussen Hawke en zijn teamgenoten?

omegahealer

Legacy Member
gemerkt dat sommige mensen echt wel gewoon de forums trollen en er zo met weggeraken :S het forum is echt erg geworden op korte tijd ><

on topic:
zit in act 2... al ferm gevloekt met sommige quests zoals forbidden knowledge...
zit nu ergens ondergronds opzoek naar een item voor herbalist's task... ragequitted al een paar keer >< die waves blijven komen en ik val zonder heal potions en geen healer :S

Sovereign

Legacy Member
Blijkbaar ben ik niet de enige die zich een beetje 'in de steek gelaten' voelt. DA1 ademde een bepaalde sfeer af, een geweldige game die ik 3 keer heb doorgewandeld. Over mass effect ga ik ook niet veel zeggen; deel 1 in totaal 6 keer op X360 & pc, deel 2 momenteel 6 keer op pc, maar gegarandeerd nog een keer voor de release van me3 (beste game ooit imo).

Dragon Age 2 daarentegen is voor mij een game die ik regelmatig pauzeer voor andere zaken, zonder echt een drang te hebben om verder te spelen. Ik heb hem nog niet helemaal uit (atm lvl 13), maar ik heb ook geen idee waar het verhaal naartoe moet. De terugkerende decors zijn wel een grote doorn in het oog, je hebt het gevoel om altijd hetzelfde opnieuw en opnieuw te doen. Acteurs zelf zijn wel in orde, al heb ik toch het gevoel dat vorige uitgebrachte bioware games in het algemeen kwalitatief beter waren. Als EA hier de grote schuldige van is, kan de game-industrie ferm m'n kersen kussen en zoek ik wel een andere hobby. M'n gamerbestaan gaan opvullen door hersenloze cod's te gaan spelen zie ik echt niet zitten.

[Dark-Fury]

Legacy Member
dr.lee zei:
:offtopic:Allez, in die spirit laat'k mijn reactie op ikagura zijn onophoudelijke stroom aan zever uit.

djeeze, gij zijt echt zo een zaag e. Op de review van dragon age 2 die op de frontpage staat hebt ge ook al op iedereen die commentaar geeft gereageerd hoe goed dragon age 2 volgens u wel is en dat iedereen die er niet zo over denkt ongelijk heeft...

Tis ten eerste al niet omda iemand bepaalde dingen aan een spel nie goe vindt dat die daarom heel het spel slecht vindt.
En tis ook nie nodig om 3-4 keer hetzelfde de posten..

Iedereen weet ondertussen al dat dragon age 2 voor u het beste rpg ooit is en dat er zo goe als niets aan mankeert volgens u maar het is nu eenmaal een feit dat er veel mensen anders over denken..

edit: en alsof da nog nie erg genoeg is zal ik u efkes citeren:

"-je hoeft geen 20 pagina's zelf u eigen te herhalen, het gaat enorm vervelen en ge maakt u toch maar belachelijk. Draag liever nuttig bij tot dit topic ipv van het te saboteren. Dank bij voorbaat"

way to go

NightSky

Legacy Member
JasperCLA zei:
Als EA hier de grote schuldige van is, kan de game-industrie ferm m'n kersen kussen en zoek ik wel een andere hobby. M'n gamerbestaan gaan opvullen door hersenloze cod's te gaan spelen zie ik echt niet zitten.

Er zijn nog andere developers ook hé ;).

Marginal0

Legacy Member
Mja, ik ga hem toch niet halen nu. Wacht wel op price drop. Ik snap ook niet hoe je ene spel slechter kan maken als een vorige installment. Dat gaat als het ware men petje te boven, beste vrienden.

Gentei

Legacy Member
wtf manne, kheb juist 2h DA 2 gespeeld en I like it, zeker de combat veel beter dan zijn voorganger....?

ksnap nie wat er slecht aan deze game is???

Enigste minpunt dat ik wel vind tot nu toe is dat ik geen interactie heb tussen mijn main (Hawke) en zijn party companions...

Soliddough

Legacy Member
Die interactie komt vanzelf in de vorm van sidequests, opties tijdens dialogen etcetera. Heb het spel nu net uitgespeeld. Moet zeggen dat ik een beetje teleurgesteld ben met het einde, vooral gezien de romance en keuzes die ik heb gemaakt. Na het einde krijg je een bedankje van bioware voor het spelen en that's it.

EternalSilence

Legacy Member
RazorBlade0075 zei:
Ik heb hem ook gehaald, vanavond is spele se.

Vraagje: is er genoeg interactie tussen Hawke en zijn teamgenoten?

heel weinig
je kan maar op bepaalde plaatsen met bepaalde teamgenoten praten.
Als je al ronddolende door een stad, wil praten met u team genoten, dan zeggen ze iets in de aard van 'this is no place for talking' .. :sop:

EternalSilence

Legacy Member
dr.lee zei:
Echt zielig hoe hier nog steeds dezelfde gasten zitten te wenen over hoe hard dit spel in hun opinie wel niet faalt, tegelijkertijd toegevende dat ze het zelfs nog niet gespeeld hebben... hallucinant!

Ik zit nu in Act 2, gfx zijn beter als demo, spel is beter dan de demo liet uitschijnen. Enige wat me stoort is de copy/paste-techniek die ik wel vrij schandalig vindt. Ik geniet echter wel tenvolle van deze game en ben dan ook niet teleurgesteld in mijn aankoop. Ik ga wel niet akkoord met de hoge review scores, dit spel is imo meer een +-80/100 game. Zeker geen super-instant-klassieker die scores van 90+ verdiend.

Als je een uitgebreide open wereld rpg-ervaring wil in het genre van elder scrolls, koop deze game dan niet, het is een actie-rpg. Nuja, als je dragon age:origins hebt gespeeld dan weet je ook wel dat je je niet aan een openwereld dient te verwachten natuurlijk. Voor de rest zijn de combat mechanics nog steeds min of meer hetzelfde als origins, enkel de animaties zijn veranderd en de spell-combos (zoals grease-fireball) zijn nu vervangen door inter-class combo's (zodat je ook combo's kan doen met warriors en rogues, een verbetering dus).

't zou tof zijn dat die paar weners hier eens een (desnoods illegale) versie bemachtigen en het een paar uur spelen voor ze hier ongefundeerde kritiek te liggen spuien.

Vooraleer ik het verwijt krijg dat kritiek hier niet welkom is (wat helemaal niet waar is, zo is er bv geen enkel probleem met de bovenstaande post):
-kritiek mag ALS je tenminste wel het spel bezig en gespeeld heb (en niet de half afgewerkte demo omg, seriously?)
-je hoeft geen 20 pagina's zelf u eigen te herhalen, het gaat enorm vervelen en ge maakt u toch maar belachelijk. Draag liever nuttig bij tot dit topic ipv van het te saboteren. Dank bij voorbaat

Ik speel het spel legaal (retail versie) en ik kan zeggen dat het spel voor mij althans, niet zo goed is als dragon age: origins.
Soit, iedereen heeft z'n mening he
ik kijk alvast met veel bewondering uit naar Shogun total war 2 :love:

koji

Legacy Member
EA hun fiscal year eindigt in maart, hence de maart launch die ten allen koste moest worden gehaald.

Gotta boost them numbers for shareholders hé mannen...

CIFkA.jpg


Big budget game-industry wordt gerunned door corporate schmucks in maatpakken in conference rooms. Mo ik mag men bakkes hier ni opentrekken zeker want ik ben van het hatesquad, lol.

DA:O is Bioware hun meest verkopende IP ooit. Maar toch moest da allemaal anders om da COD publiek aan te spreken, lead designer van DA:O is het zelf daarvoor afgetrapt en zitten we nu mee dieje kloon van ne Laidlaw opgescheept die der nix van bakt.

http://www.escapistmagazine.com/new...s-Reigns-Supreme-as-Best-Selling-BioWare-Game

Laidlaw was brought in to shepard (no pun intended) the console versions of Dragon Age: Origins after the the PC version's lead designer, Brent Knowles, decided that he didn't like the new console-centric focus of Bioware and decided to quit.


Als der hier een koppel de blinde fanboi willen uithangen en recycled rushed shit willen slikken en spelen zonder pardon be my guest, I'm just stating the facts here, face them.

Bioware has fallen.

Larmoth

Legacy Member
DA2 IS een prachtig spel :-)

Alle da vind ik toch he :)

Ik hou van de combat die ik met mijn rogue speel. Het is gewoon magnifique. :)

Bluestrike

Legacy Member
Wie de ea nieuwsbrief krijgt heeft een promocode voor een extra staf wapen onvangen :)

Anyway nu al bijna een tiental uren gespeeld, heb wel isabella nog niet gevonden.
Ik vind de sfeer en verhaal niet zo goed als het origineel. (epic fight waar de brandende vuurballen je om te oren vliegen en je deel mag uitmaken van de elite (grey wardens))
Gevechten zijn wel wat leuker om te zien maar AA spells stacken gaat moeilijker zonder de strategic view. Je moet veel minder rondlopen om ergens te raken, dat haalt dan misschien wel de spelduur een stuk naar beneden maar dat is niet erg :-)

Tis allesinds zeker een heel goed spel maar kan toch net niet treffen aan het origineel, zoals zoveel sequels :-)

Xylan

Legacy Member
Zit nu 28 uur verder in het spel en ik vind DA2 een geslaagde game, ondanks al die zever dat de mensen hier zijn aan het verkopen dat dit spel 'garbage' is. Het origineel was beter ja en ze hebben bepaalde dingens veranderd in DA2 wat ze niet moesten doen, desondanks zit het verhaal enorm goed in elkaar en de combat is veel leuker.

Enorm minpunt aan DA2 though, wat ik al eerder had vermeld een paar pagina's geleden zijn de Copy/paste caves.

SeriousFace

Legacy Member
Heb het spel juist uitgespeeld, praktisch alle side quests gedaan, mischien 1 of 2 niet, en heb er 25 uur op de teller zitten. Ik rush zeker niet, het enige dat ik niet doe is al die codexen lezen, voor derest alles gedaan.


(Misschien kleine spoilers, u bent gewaarschuwd.)



Wel wat puntjes kritiek:

-Over het einde
Het einde kon zeker beter uitgewerkt zijn, ik voel me echt niet als de held van het verhaal, ook had het zeker leuk geweest als er zo'n overloping was wat er gebeurt is met de teammates en de wereld zoals in DA:O. Het einde gaf me zeker geen wow-gevoel. Het einde zelf was ook wat verwarrend voor mij.
-Meer interactie met mijn teammates zou leuk geweest zijn, ze praten meer onderling dan met mij.
-Het conflict templar/mage was wel intressant, maar ik had het gevoel dat mijn keuzes toch niet veel uitmaakten.
-De romance mogelijkheden waren niet zo goed uitgewerkt imo.
-De wederkerende omgevingen.

Maar toch, het was zeker een spel waar ik van genoten heb. DA:O en DA:2 hadden allebei hun goede kantjes en mindere kantjes.
Ik hoop dat het een trilogie zal zijn, en dat men het niet uitmelkt en doorgaat tot dragon age 6. Ook moeten ze niet overdrijven met hun dlc, allemaal goed en wel dat we uitbreiding van het verhaal krijgen, maar ofwel steek je het in het spel, ofwel breng je 1 grote dlc uit zoals Awakening. Ik hoop dat ze bij dit principe blijven.

Soeverein

Legacy Member
De code voor die is staf is al verkrijgbaar sinds oktober of zo. Ik had hem in ieder geval al maanden in mijn lijst staan.

Over het spel op zich. Ik vond de demo echt kut tot de derde graad. Echt het ergste wat bioware ooit gemaakt had.

MAAR. Nu ik het uiteindelijke spel heb, is mijn mening toch al wat gemilderd. Het spel verdient zeker een score rond de 60 ten 100. Naar mijn mening is het wel absoluut de naam bioware onwaardig, en verdient het ook geen rpg genoemd te worden, maar ik zie het eerder als een mcdonals burger. Het vult best, en zolang ik mijn verstand uitschakel smaakt het nog best. Alleen spijtig dat het nu overduidelijk is dat we nooit nog een 5 gangen maaltijd mogen verwachten zoals hun aurora en infinity games. Maarja, als ik die vergelijking doortrek was dao ook niet meer dan een simpele spaghetti. :-p

Nuja. Ik ga nog wat verder spelen. Want ook al is het spel naar bw normen een misbaksel, het blijft relatief amusant naar de normen van de rest van de huidige games industrie.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan