Archief - Dragon Age 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Soeverein

Legacy Member
BubbaKush zei:
Serieuze korrel zout nemen en van regio tot regio verschillend

Ik werk al 11 jaar in de video games buissness en wij zien de verkoop van pc games al jaren slinken tegenover console games, je kan die aantallen niet meer vergelijken zelfs!!

Zal 1 populaire verkoop titel noemen:
Cod black ops, op console (x360 en ps3 samen) de eerste dag +- 200 pre-orders verkocht, op pc 15 stuks :unsure:

En daar zit voor een stuk digitale distributie voor tussen ook, maar dan nog, zeker in ons belgen landje halen de meeste mensen geen visa uit hun zakken om games digitaal te kopen, das echt de minderheid, en in nederland nog minder.

1) call of kut is dan ook een serie die op geen hol trekt op pc tegenwoordig. Geef 1 reden waarom een pc gamer daar geld in zou steken. BF BC2 was pakken beter op pc, en wordt daarentegen nauwelijks gespeeld op console in vergelijking.

2) de gemiddelde belg zal idd niet snel de kredietkaart bovenhalen, maar pc gamers zijn over het algemeen volwassener dan de console kiddies en zijn iets actiever bezig met hun hobby. Anders geef je namelijk geen 1500 euro uit aan high end hardware. Dan kan die moeite van de cc te gebruiken er nog wel af.

3) Waarom zou ik 50 euro betalen voor een standaard editie in jouw retail winkel als ik voor 45 euro de special editie aan mijn voordeur geleverd krijg door zavvi.

4) als jou winkeltje 15 exemplaren van een pc game verkoopt, hebben er in jouw regio 30 mensen dat spel binnengehaald via steam.

De klassieke retail verkoop ligt misschien op apegapen voor pc games. Maar dat ligt zuiver aan de industrie, niet aan de consument.

syndrom

Legacy Member
lowscore zei:
Maar toch blijft de PC games markt groeien. (PC IS STRONG: PC Games Revenue Up 19% | Rock, Paper, Shotgun



Nooit begrepen, dit soort van commentaren, want:

_ Sluit een 360 controller aan op uw PC en het speelt exact hetzelfde als op console, maar mét betere graphics.

_ Sluit uw PC aan op uw TV én surround system en speel dit soort games even comfortabel vanuit uwe zetel, mét betere graphics.

'k Snap dus echt niet waarom het zo een verschil maakt welke 'box' er tussen uw controller zit en uw TV om bepaalde genre's voor de ene 'box' te rechtvaardigen maar niet voor de andere.

Wat eerder een rol speelt is de besturingsmethode, maar zoals gezegd eerder, geen enkel probleem om een controller pad aan te sluiten op PC.

Het tweede wat een rol speelt is de conventie "een computer op de bureau, een console onder de TV". Maar die conventie hoeft in deze tijden niet meer te bestaan en zal trouwens ook stilaan verder en verder afbrokkelen: getuige ook wat bvb. Steam in petto heeft om de Steam interface controllepad & TV-friendly te maken.

Ja want elke console game komt uit op de pc? ik ben ne console gamer en zal dat altijd blijven. RTS is het enigste genre dat ik liever speel op ne pc, maar dan ook het enigste (en mmo's maar das een no brainer.) En uw controller theorie is bij mij ook niet van toepassing, want ik haat een xbox controller, ongelooflijk lomp + niet alle games ondersteunen dat.

"Met betere graphics" als ge er een deftige grafische kaart van minstens 200 euro in steekt ja, met dat bedrag koop ik al 5 games voor men ps3

lowscore

Legacy Member
syndrom zei:
Ja want elke console game komt uit op de pc? ik ben ne console gamer en zal dat altijd blijven. RTS is het enigste genre dat ik liever speel op ne pc, maar dan ook het enigste (en mmo's maar das een no brainer.) En uw controller theorie is bij mij ook niet van toepassing, want ik haat een xbox controller, ongelooflijk lomp + niet alle games ondersteunen dat.

"Met betere graphics" als ge er een deftige grafische kaart van minstens 200 euro in steekt ja, met dat bedrag koop ik al 5 games voor men ps3

Mijn antwoord is dan ook niet op u gericht. Wostmetvoeten noemt gewoon enkele games op die hij typisch vindt om op console te gamen hetzij Xbox360, hetzij PS3. Toeval of niet, die games zijn ook op PC verkrijgbaar en je kan heel gemakkelijk een controller pad aansluiten. Als een 360 pad niet goed in uw handen ligt, akkoord, er zijn genoeg mensen die problemen hebben daarmee, net zoals er evenveel mensen zijn die vinden dat een DS3 niet goed in hun hand ligt. En neen, niet elke game ondersteunt controller pads, maar wil je eens een gok wagen welk soort games wel ondersteuning bieden? Juist, de console ports, en alle games die je 'typisch' op console zou spelen.

Exclusiviteit is er op elk platform dus dat is een non-issue. Als je daarmee rekening mee wil houden, mja, dan moet je gewoon elk gaming platform kopen, zoals ik: een PC, een PS3, binnenkort terug een 360, een Wii, een DS en een PSP.

Wat de prijs betreft, je zou het met een PC kunnen houden, voor de prijs dat je anders uitgeeft aan je console heb je al een GPU. En met het geld dat je uitspaart door PC versies te kopen (wat toch meestal flink scheelt), heb je na een game of tien ook al een 200 euro voor een GPU gespaard.

Maar moest je 't nu nog niet doorhebben, 'ben dus zelf al 25 jaar een console gamer die pas twee jaar geleden er PC gaming heeft bijgenomen. Net omdat ik ook console speler ben in hart en nieren vind ik de typische argumenten die men meestal aanhaalt om voor console te kiezen (ik wil om mijn gemak in de zetel en op mijn TV spelen) niet eens een geldig argument daar je even snel met dezelfde setup speelt maar dan met PC ipv een console ertussen. Maar uw argument is niet eens console vs PC, maar PS3 vs ... de rest?

NeverwinterX

Legacy Member
BubbaKush zei:
Zal 1 populaire verkoop titel noemen:
Cod black ops, op console (x360 en ps3 samen) de eerste dag +- 200 pre-orders verkocht, op pc 15 stuks :unsure:

Naast wat er al genoemd is: je maakt de klassieke fout om de opgetelde console sales te vergelijken met pc sales wat uiteraard een no-go is. Xbox 360, Wii en PS3 zijn aparte platformen, behandel ze dan ook zo.

EternalSilence

Legacy Member
Hier is hier toch een serieuze :offtopic: bezig.

Hoe zou het zijn met de mensen die beweerden dat DA2 deftig ging zijn op pc, nu ze wss zelf DA2 aan het spelen zijn.

Ik wil wel eens hun bevindingen lezen.

gilleman

Legacy Member
Ik zou het hel graag kopen, maar ik heb gezien dat ik niet op high graphics zal kunnen spelen :( . Zou ik hem dan nog in huis halen als ik enkel op medium en low graphics ga kunnen spelen?

EternalSilence

Legacy Member
gilleman zei:
Ik zou het hel graag kopen, maar ik heb gezien dat ik niet op high graphics zal kunnen spelen :( . Zou ik hem dan nog in huis halen als ik enkel op medium en low graphics ga kunnen spelen?

als je een console hebt, koop het voor de console.
Ik zou het spel niet kopen voor het verhaal of voor de goeie personages, want die zijn oppervlakkig in vergelijking van dragon age origins.

Heb je Da:o nog niet, koop dan dit spel, vele keren beter.

Ik stoor er mij ook aan dat, de eyecandy van de uitrusting die je mensen dragen volledig weg is.
Ik speel als rogue op normal, en heb een backpack vol met mail/plate armor en geschifte zwaarden. Die armor kan ik allemaal weggooien omdat je je mede avonturiers niet meer kunt 'bekleden'.
=(

Xylan

Legacy Member
gilleman zei:
Ik zou het hel graag kopen, maar ik heb gezien dat ik niet op high graphics zal kunnen spelen :( . Zou ik hem dan nog in huis halen als ik enkel op medium en low graphics ga kunnen spelen?

Dan nog zijn de graphics goed, dus ja. Ikzelf heb ook geen video kaart die Dirext x11 support dus moet ik hem ook op Medium draaien en graphics zyn nog altijd zeer goed.

gilleman

Legacy Member
EternalSilence zei:
als je een console hebt, koop het voor de console.
Ik zou het spel niet kopen voor het verhaal of voor de goeie personages, want die zijn oppervlakkig in vergelijking van dragon age origins.

Heb je Da:o nog niet, koop dan dit spel, vele keren beter.

Ik stoor er mij ook aan dat, de eyecandy van de uitrusting die je mensen dragen volledig weg is.
Ik speel als rogue op normal, en heb een backpack vol met mail/plate armor en geschifte zwaarden. Die armor kan ik allemaal weggooien omdat je je mede avonturiers niet meer kunt 'bekleden'.
=(

Dus jij stelt voor om eerst de Da: O in huis te halen, die eerst te spelen voor ik met de 2de begn? :)

gilleman

Legacy Member
Illani zei:
Dan nog zijn de graphics goed, dus ja. Ikzelf heb ook geen video kaart die Dirext x11 support dus moet ik hem ook op Medium draaien en graphics zyn nog altijd zeer goed.

Ok, maar ik ga eerst de origins in huis halen. Heb die eens gespeelt bij vrienden, maar ik heb in den tijd nooit in huis gehaalt :( .

NightSky

Legacy Member
Origins is sowieso een goede recente game, dat zal nooit een slechte aankoop zijn. Koop dan wel de ultimate editie die alle dlc en de expansion bevat. Tegen dat je die uitgespeeld hebt, zal DA2 al in prijs gedaald zijn, dus een duidelijke win-win situatie! :p

Xylan

Legacy Member
gilleman zei:
Ok, maar ik ga eerst de origins in huis halen. Heb die eens gespeelt bij vrienden, maar ik heb in den tijd nooit in huis gehaalt :( .

Als ik jou ben zou ik idd DA:O eerst in huis halen ja, daarna kun je altijd nog Awakening kopen voor je naar DA2 gaat.

EternalSilence

Legacy Member
gilleman zei:
Dus jij stelt voor om eerst de Da: O in huis te halen, die eerst te spelen voor ik met de 2de begn? :)

inderdaad.
dragon age origins, is op vele vlakken voor de pc versie de betere tov dragon age 2.
Onder andere een veel langere SP campagne

Ikaruga

Legacy Member
Illani zei:
Als ik jou ben zou ik idd DA:O eerst in huis halen ja, daarna kun je altijd nog Awakening kopen voor je naar DA2 gaat.

als je DA nog niet gespeeld heb, koop gewoon de Ultimate Edition. Hij kost 30 euro en je krijgt alles, de expension pack en Elke DLC. Echt weinig geld voor hopen content. Als je alles apart koopt, kijk je toch naar rond de 60 euro

Xylan

Legacy Member
Ikaruga zei:
als je DA nog niet gespeeld heb, koop gewoon de Ultimate Edition. Hij kost 30 euro en je krijgt alles, de expension pack en Elke DLC. Echt weinig geld voor hopen content. Als je alles apart koopt, kijk je toch naar rond de 60 euro

Is inderdaad ook waar, kun je beter ineens de Ultimate Edition kopen.

agrash

Legacy Member
gilleman zei:
Ik zou het hel graag kopen, maar ik heb gezien dat ik niet op high graphics zal kunnen spelen :( . Zou ik hem dan nog in huis halen als ik enkel op medium en low graphics ga kunnen spelen?

Tuurlijk wel. Een game koop je toch niet voor de grafics?
Toen ik de demo speelde had ik enkel maar wat geprutst aan de controls en daarna ben ik erin gevlogen, alle characters getest en toen ik gedaan had met spelen zag ik dat het spel de laagste settings had uitgekozen voor mijn pc. Hij kon nochtans hogere settings aan wat ik dan ook nog eens voor een run heb aangepast en hij speelde evengoed. Point being, na een tijdje let je gewoon niet meer op de grafics.
Enfin dat is toch mening :)

En je zou idd beter eerst de eerste game spelen + expansie. Je weet dan al wat background info

Xylan

Legacy Member
Ben nu al boven 10 hours played in DA2, echt weer een goede game van Bioware, ondanks de vele kritiek van zovele mensen. Natuurlijk niet zo goed als DA:O maar DA2 is een goede game.

Daitaito

Legacy Member
Kspeel nu al paar uurkes da2.
Da spel crashed rap.
Ik harvest iets of doe een kist open en het crashed gewoon.
Het speeld wel vloeiend maar toch hangt die soms voor paar seconden.(voor niks speciaals eigenlijk)
Voor het moment is het wel de moeite maar toch vinnek da:o beter.
Het voelde levendiger.
Zeker in steden tegenover da2 is het heel wat minder.
Mja kzit dan wel nog niet ver.

Xylan

Legacy Member
Daitaito zei:
Kspeel nu al paar uurkes da2.
Da spel crashed rap.
Ik harvest iets of doe een kist open en het crashed gewoon.
Het speeld wel vloeiend maar toch hangt die soms voor paar seconden.(voor niks speciaals eigenlijk)
Voor het moment is het wel de moeite maar toch vinnek da:o beter.
Het voelde levendiger.
Zeker in steden tegenover da2 is het heel wat minder.
Mja kzit dan wel nog niet ver.

Hmm als da biju crasht is er mss iets aan u videokaart ofzo, ik heb nog niets last gehad.

Wostmetvoeten

Legacy Member
heb er nu ook al paar uurtjes op zitten, en voor mij levert het spel alle verwachtingen in !
ik ben dan ook geen tjanker die iedere game met andere games/voorhangers vergelijk ! ik bezie DA2 als DA2 en het is een goed spel die er op mijn pc toch wel lekker vet uitziet ook ! heb hier wel ook geen crashes !
btw zever zoals ik zit liever in men zetel ofzo,,, sluit uw pc aan op uw tv scherm, word je moe ga je gewoon over op tv fzo !
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan