Archief - Dragon Age 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

koji

Legacy Member
Shit sech, triestigen topic.

Soit ik heb men Sig Edition derjuist gaan halen, ga nogwel enkele maanden zijn eer ik ze ga kunnen spelen, RL zit wreed in de weg momenteel...

soulreaper

Legacy Member
NeverwinterX zei:
Die beste man heeft het snel uitgespeeld zeg. Ik zal binnen een aantal weken pas een geinformeerd gefundeerd oordeel kunnen geven nadat ik het volledig heb uitgespeeld en het even heeft kunnen bezinken.

En nogal vreemd om een forum member hoog aan te schrijven. Noem om het even welke AAA game en op het game forum zal je altijd mensen vinden die het geniaal vinden en andere die het crap vinden. En in de technical/support section zal het altijd lijken alsof de wereld vergaat omdat niemand op de aardbol het spel kan spelen. No exceptions. Noem het maar een rule of the internet.


Die beste man heeft 26 uur over het spel gedaan.Voldoende tijd om een gefundeerd oordeel klaar te hebben.Het is niet omdat jij er 50 uur over zal gaan doen,dat je oordeel gefundeerder zal zijn dan genoemde "beste man"

En ik schrijf dat forummember hoger aan dan 90% van de pubers op dit forum.Dat andere forum is volwassener en kan tenminste kritiek verdragen.Ik heb hier in 3 threads kritiek gespuid over bepaalde games en ik werd onmiddelijk gebashed door de fanboys.Kritiek hebben is nog steeds gebaseerd op een eigen mening,als je daar niet mee akkoord bent,tot daar aan toe,maar val me dan niet aan.

Hier is het tegenwoordig een schande als je tegen de stroom inzwemt en niet akkoord bent met wat er hier verkondigd wordt.Mij heb je VOOR DE ZOVEELSTE X NERGENS zien beweren dat het spel sucked,daarvoor heb ik te weinig feiten,ik baseer mijn opinie gewoon op demo en hetgene wat ik gezien heb qua trailers en screenshots.Maar ik heb sowieso de voor- en tegenstanders "aan het woord" gelaten en tot nu toe zijn er meer tegenstanders.Is toch een teken aan de wand.Of zijn het allemaal alleen maar hersenloze bashers die iets negatiefs te zeggen hebben?

syndrom

Legacy Member
Ikaruga zei:
mijn grootste probleem dat ik gewoon heb met heel die DA2 failure is dat Bioware simpelweg zijn reputatie en kunnen overboord gooit door te gaan streamlinen. Alles is streamline tegenwoordig, en het wordt altijd extra geapprecieerd als developers nog eens durven inovatief en uniek te zijn.

Het argument "DA2 lijkt meer de ME weg in te slaan, en dat vind ik goed" is net wat zo hinderlijk aan het worden. Om de duur is Alles wat van bioware komt, mass effect met quasi geen verschil behalve de setting. Identiteit van de serie, nihiel. "Mass" zal op termijn een prefix worden voor elke Bioware titel.
Het eindeloos aangehaalde Baldurs Gate publiek verwacht dat Bioware zich enigzins aan zijn reputatie houdt, maar dat doen ze dus niet.

Bioware zal binnen de kortste keren gewoon volledig meegaan met het mainstream rushfest. En al wie zegt dat het moet om te concurreren, kijk naar Valve of Blizzard, het bewijs dat dat niet moet.

En overigens, wat ik ook uberhaupt niet kan verdragen is dat stigma dat "wij, pc gebruikers" neerkijken op het consolepubliek. Als ik iets haat, dan is het die console en alles wat eraan hangt. Wat ik eerder betreur is de standaard die het consolepubliek aanvaard.
Dat heeft niets te maken met neerkijken, if anything mochten consolespelers hun standaarden ook wat optrekken en wat meer eisen, ipv gewoon die mainstream crap te blijven slikken.
Dus wederom, dat PC "elitisme" staat ook maar in functie van een beter product te krijgen.

Ik vind het wat jammer dat ge zegt dat consolegamers een lage standaard hebben, daar heb je het toch mis ze (in mijn geval). Ik ben voorstander van DA2 omdat het veel vlotter speelt voor mij, maar das een kwestie van smaak. Slik ik daarom mainstream crap? Ik kan er heus inkomen dat jullie het jammer vinden dat die traditionele rpg's verdwijnen maar bekijk het ook es van een developer zijn kant, hoelang is bioware bezig geweest aan DA:O? Het spel is dan massaal gedownload, is dat dan de dank van de pc gamers. (ik beschuldig hier niemand hé)

En vergeet niet dat EA hier ook wel zal achter zitten, zeker achter heel die dlc affaire. Moest het enkel aan Bioware liggen zou er misschien wel een en anders zijn denk ik.

Wat ik me dan afvraag is, vinden jullie mass effect dan zo slecht? En ik ga akkoord dat het niet zo mag worden dat elke nieuwe rpg een kopie is van mass effect é. Nu elk zijn meug é, ik zal mij alvast wel amuseren met dragon age 2

DuraFlex

Legacy Member
Kwestie van ook eens een mening te willen vormen ... zijn er hier nog die het spel niet kunnen starten omdat alles gelocked is tem 10 maart? :P

soulreaper

Legacy Member
DuraFlex zei:
Kwestie van ook eens een mening te willen vormen ... zijn er hier nog die het spel niet kunnen starten omdat alles gelocked is tem 10 maart? :P

Dacht dat er al een crack voor was die die lock overbodig maakt,maar daar ben ik niet zeker van.:help:

soulreaper

Legacy Member
syndrom zei:
Ik vind het wat jammer dat ge zegt dat consolegamers een lage standaard hebben, daar heb je het toch mis ze (in mijn geval). Ik ben voorstander van DA2 omdat het veel vlotter speelt voor mij, maar das een kwestie van smaak. Slik ik daarom mainstream crap? Ik kan er heus inkomen dat jullie het jammer vinden dat die traditionele rpg's verdwijnen maar bekijk het ook es van een developer zijn kant, hoelang is bioware bezig geweest aan DA:O? Het spel is dan massaal gedownload, is dat dan de dank van de pc gamers. (ik beschuldig hier niemand hé)

En vergeet niet dat EA hier ook wel zal achter zitten, zeker achter heel die dlc affaire. Moest het enkel aan Bioware liggen zou er misschien wel een en anders zijn denk ik.

Wat ik me dan afvraag is, vinden jullie mass effect dan zo slecht? En ik ga akkoord dat het niet zo mag worden dat elke nieuwe rpg een kopie is van mass effect é. Nu elk zijn meug é, ik zal mij alvast wel amuseren met dragon age 2

MAss effect was een van de beste games ooit IS MIJN MENING.Doch ook daar zag je bij ME 2 dat Bioware bepaalde zaken "dumbed down" maakten.Dit was al voor er ook maar sprake was voor een ME2 voor de consoles.

Aan de andere kant is het het natuurlijke de "easy way out" om ook alles in de schoenen van illegale downloaders te schuiven.

syndrom

Legacy Member
maar geef toch gewoon toe dat het een grote rol zal spelen in heel het "devs laten pc gamers in de steek"

Bar-Bar Slinks

Legacy Member
Iemand enig idee wanneer je DA2 kan spelen(drm). Het activeert pas morgen om 0:00. Maar is dat dan GMT+1? :p

diknmuis

Legacy Member
ik heb mij vorig jaar een zware pc gekocht om zo'n games te kunnen genieten, jammer dat het console gebeuren voorang krijgt, maar het blijft EA, geld scheppen blijft de hoofdfactor, ik wacht wel tot er een versie komt met dlc erbij, toch jammer dat een pc-gamer word in de kou gezet, maarja money money money,.....

omegahealer

Legacy Member
fuuu >< voor niks men game avond vrijgemaakt >< gelukkig morgen een vrije dag :D

hopelijk is die release date checker lokale tijd

dr.lee

Legacy Member
Bah, g2play zend die pre-order keys pas de 11e :( Hoe lame.... nuja, da's de prijs die je moet betalen om DA2 voor 25 euro te kopen zeker? 'k ben het spel dan nu maar op minder legale manier aan het downloaden... kan geen kwaad vermits ik toch al voor het spel betaald heb :p

NightSky

Legacy Member
syndrom zei:
Ik vind het wat jammer dat ge zegt dat consolegamers een lage standaard hebben, daar heb je het toch mis ze (in mijn geval). Ik ben voorstander van DA2 omdat het veel vlotter speelt voor mij, maar das een kwestie van smaak. Slik ik daarom mainstream crap? Ik kan er heus inkomen dat jullie het jammer vinden dat die traditionele rpg's verdwijnen maar bekijk het ook es van een developer zijn kant, hoelang is bioware bezig geweest aan DA:O? Het spel is dan massaal gedownload, is dat dan de dank van de pc gamers. (ik beschuldig hier niemand hé)

DA heeft nochtans het best van al op de pc verkocht. (kheb geen echte bron maar kheb dat toch al veel gelezen) Verder hoef ik me als consument toch niet schuldig te voelen voor iemand die de game niet koopt? Als dragon age goed verkoopt op pc, zie ik niet in waarom piracy er altijd bij moet betrokken worden. Dat kan je toch niet vermijden.

Ikaruga

Legacy Member
ik ben en blijf van mening, als een pc spel goed is, en niet aanvoelt als een triestige port, dan zullen de opbrengsten van dat spel aanzienlijk zijn. DA:O, ondanks de downloadcijfers, heeft bijzonder goed verkocht op pc. Dat is gewoon een kwestie van respect voor de developer.

Alles wat ik acht als iets waar werk in zit, heb ik liggen, daaronder ook The Witcher, Two Worlds II, en veel andere.
Ik ben natuurlijk niet representief voor heel de pc community. Maar die piraterij problematiek is gewoon een spiraal waar de oorzaak nie 100% duidelijk is. Maar ik kan u wel garanderen, minder console ports en effectief werk in de pc versies steken loont.

BC2, ondanks dat het een MP spel (wat piracy moeilijker maakt), is een voorbeeld van hoe een dev echt werk steekt in hun product om er ook voor PC iets van te maken. En dat heeft DICE faam en veel verkochte exemplaren opgeleverd. Kijk naar Black Ops, en dat wordt in de steek gelaten door pc gebruikers omdat het simpel een vuile, kapotte port is die maar half werkt.

Zoals Nightsky zegt, piracy is er zowiezo altijd voor de poor, the irish & the ignorant. Als ik iets download, dan is dat principieel omdat ik mijn geld niet aan half afgewerkte zaken spendeer.

Ik heb nu uit "nostalgie" en deels reactie op de teleurstelling van DA2 mijn visa nog eens opengetrokken voor een ultimate edition van DA:O

Wat trouwens die "lage standaard" betreft, neem dat gerust met ne bak zout. Daarmee bedoel ik niet marginaal, maar mss beter verwoord "laks". Tis niet dat alles supercomplex moet zijn, maar ik spreek hier voornamelijk op het blijven motiveren van melkpraktijken omdat het overgrote console publiek niet reageert en gewoon meegaat. Bij PC in het bijzonder krijg je snel een stormwind van kritiek bij de zoveelste poging om afgezet te worden, in elk geval een stuk prominenter en uitgesproken dan bij console publieken

NeverwinterX

Legacy Member
soulreaper zei:
(...)
Hier is het tegenwoordig een schande als je tegen de stroom inzwemt en niet akkoord bent met wat er hier verkondigd wordt.
(...)
en tot nu toe zijn er meer tegenstanders (...)

Zoek de fout.

Xylan

Legacy Member
Kzit al 4 uur verder in het spel.. Het is beter dan ik had verwacht, het geeft me zelfs een DA:O gevoel.

shihuandgi

Legacy Member
ik ben van mening dat Dragon Age 2 op console sterk verbeterd is met controls (snap trouwens niet hoe iemand origins op nightmare zou kunnen spelen met de controls op console, maarja..) en dat er ongelooflijk veel toegevingen zijn gedaan om het tot een breder publiek te lanceren.

De pc versie is inderdaad best wat verminderd (verslechterd) tov Dragon age: origins qua controls ( third person ipv isometric), maar persoonlijk ben ik blij dat er nog een pauze knop inzit en dat ze nog automatisch vechten (niet constant mousebashing) .

Ik neem aan dat het verhaal stukken lineairder is dan Origins en ik geloof wel in de kracht van biowares verhaalkunsten (dus ik spreek enkel uit ervaring van de demo) en dat het spijtig is van de totale "levensduur" van het spel dat drastisch verminderd is (origins duurde me ong 94 uur mét alle sidequests en dlc gedaan buite de evil campaign dlc)

Dus wat mijn voorlopige mening betreft, consoleversies zijn verbeterd, pc versie is achteruitgegaan, maar ik zal mijn uiteindelijke mening hebben nadat de sig binnen is en het is uitgespeeld. Hoe dan ook De dragon age wereld heeft me al paar jaar in zijn macht, dat zal niet snel veranderen.

en ja wij pc gamers hebben het "in de steek laten van pc" te danken aan de ongelooflijke illegale downloadcijfers per jaar, ze steken geld in hun games en dieven gaan het gwn stelen omdat ze te lui zijn om te gaan werken (of whatever sommige als reden aanhalen om zoiets te doen).

en nog zieliger is de discussies tussen console freaks en pc elites, iedereen heeft hun eigen mening en iedereen heeft de juiste mening enigzins. Je kan geen meningen opdringen, dus nutteloos om te discussieren over wie er gelijk heeft, iedereen heeft gelijk. (buiten mensen die zeggen dat games nu beter zijn dan vroeger of omgekeerd natuurlijk :D door het nostalgie gevoel dat nieuwkomers dus niet hebben...)

groeten!

lowscore

Legacy Member
syndrom zei:
piraterij... geef toch gewoon toe dat het een grote rol zal spelen in heel het "devs laten pc gamers in de steek"

Maar toch blijft de PC games markt groeien. (PC IS STRONG: PC Games Revenue Up 19% | Rock, Paper, Shotgun

Wostmetvoeten zei:
ik vind bv games zoals assassins creed of darksiders, iets om op pS3 of xbox te gamen !

Nooit begrepen, dit soort van commentaren, want:

_ Sluit een 360 controller aan op uw PC en het speelt exact hetzelfde als op console, maar mét betere graphics.

_ Sluit uw PC aan op uw TV én surround system en speel dit soort games even comfortabel vanuit uwe zetel, mét betere graphics.

'k Snap dus echt niet waarom het zo een verschil maakt welke 'box' er tussen uw controller zit en uw TV om bepaalde genre's voor de ene 'box' te rechtvaardigen maar niet voor de andere.

Wat eerder een rol speelt is de besturingsmethode, maar zoals gezegd eerder, geen enkel probleem om een controller pad aan te sluiten op PC.

Het tweede wat een rol speelt is de conventie "een computer op de bureau, een console onder de TV". Maar die conventie hoeft in deze tijden niet meer te bestaan en zal trouwens ook stilaan verder en verder afbrokkelen: getuige ook wat bvb. Steam in petto heeft om de Steam interface controllepad & TV-friendly te maken.

BubbaKush

Legacy Member
lowscore zei:

Serieuze korrel zout nemen en van regio tot regio verschillend

Ik werk al 11 jaar in de video games buissness en wij zien de verkoop van pc games al jaren slinken tegenover console games, je kan die aantallen niet meer vergelijken zelfs!!

Zal 1 populaire verkoop titel noemen:
Cod black ops, op console (x360 en ps3 samen) de eerste dag +- 200 pre-orders verkocht, op pc 15 stuks :unsure:

En daar zit voor een stuk digitale distributie voor tussen ook, maar dan nog, zeker in ons belgen landje halen de meeste mensen geen visa uit hun zakken om games digitaal te kopen, das echt de minderheid, en in nederland nog minder.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan