Archief - Diablo 3 beta keys

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

t511413

Legacy Member
blijkbaar toch niet zooo veel nieuwe created acc die gewonnen hebben toch wel meedere die hier op het forum zitten die een key hebben gewonnen
ofc kan iedere troll, fake acc maken en mensen pist maken door spammen dat ie key heeft gewonnen, dus ja hoe betrouwbaar is het
90% zou toch sterk overdreven zijn lijkt me
tenzij hier al 1000de keys zijn uitgedeeld

Kennaah

Legacy Member
Ik heb ook het vermoeden dat ze de keys gewoon aan net geregistreerde geven, zodat deze zouden blijven.

Heb ook al op meerdere plaatsen voorgesteld om 2 dagen enkel voor leden die hier al een bepaalde periode zijn. 2dagen op (7 ?) is niet veel en laat zien dat ze wel degelijk om te bestaande community geven.

Ik ben ondertussen ook gestopt met wedstrijden mee te doen, het begon me veel te hard te irriteren dan mensen die hier 1 post maken direct een prijs krijgen.

Met deze wedstrijd doe ik terug mee, speciaal om diablo 3, maar ik denk dat ik uit de boot ga vallen.

Communicatie komt er eigenlijk ook niet meer van praga uit terwijl die toch alles leest.


Niets aan te doen en typisch tegenwoordig. Bij telenet zelf krijgen bestaande klanten ook geen enkel voordeel meer en zijn deze enkel voor nieuwe klanten.

@t511413: er zijn al 240 keys weg gegeven waarvan er nu 10 lange members geantwoord hebben dat ze 1tje hebben gekregen. Dat zijn dus 230 keys waar we van kunnen vermoeden dat ze aan 1 dagsvliegen gegeven zijn.

Urbi In Orbit

Legacy Member
Ben zelf al lid van 2002 en kan gerust zeggen dat ik in de loop der jaren al enkele betakeys heb ontvangen ivm ander games.

Een beta key voor dit spel ontvangen zou natuurlijk prachtig zijn, maar we zullen gewoon moeten afwachten. :baard:

Gyzmok

Legacy Member
Ook nog steeds geen key.
Heb jaren D2 gespeeld en kijk reeds lang uit naar D3.
Enfin we zien het wel. Nog 2 mailtjes zeker ?

rico

Legacy Member
ben ook al lang lid, nog nooit beta key contest gewonnen ofzo hier.
nuja ik hoop alsnog de volgende dagen een key te bemachtigen.

Nightwind

Legacy Member
Heb ook ne key gewonnen, ben nu ni bepaald actief hier maar lurk wel veel. :P

NavySeal

Legacy Member
Ook nog geen key echter men broer die enkele jaren na mij registreerde wel dus kan bevestigen dat Praga ze random uitdeelt zonder voorkeur.

Ik steun echter wel volmondig dat er een manier moet zijn om trouwere 9livers iets meer kans te geven als waardering van hun loyaliteit.

IcEwEaZzEl

Legacy Member
Iedereen zit hier nu wel te QQ'en, maar van zodra ze een key hebben zal er niemand zich nog in z'n gat gebeten voelen, is dit niet altijd zo?

Er zijn maar 80 keys/dag, de meeste europese sites geven er +-400 weg. Ik ben al sinds vorige week bezig om een key te bemachtigen, op de forcesite, d3db.com, diablofans.com, tweakers.net en 9lives.be.

Gisteren heb ik een key ontvangen, waar ik overigens heel dankbaar voor ben, ik post misschien niet elke dag, laat staan maand, maar ben al 10 jaar member, moest ik nu geen key gehad hebben zou ik het ook sportief opnemen...

Het wil niet zeggen dat als je niet inlogd en comment op posts, dat de boodschap niet doorgegeven wordt aka reclame gemaakt wordt voor de site.

Er zijn zoals ik zei 80 keys/dag, moet je die dan aan de oudste members geven? Wat voor zin heeft het dan om de community uit te breiden? Er zijn toch nooit genoeg keys voor de krokodillen onder ons, random is daarom ook de enige mogelijkheid!

Nogmaals bedankt voor de key Praga!

rico

Legacy Member
Het zou niet slecht zijn moesten ze hier net zoals op D3DB site een lijst zetten met de winnaars en hoeveel keys ze nog over hebben etc. dan heb je er teminste een zicht op.

SgtPepper

Legacy Member
Ik dacht hier ook een topic rond te maken, maar OP was me voor. :)

9lives, allereerst wil ik duidelijk maken dat ik weet dat we al bij al blij mogen zijn dat er keys zijn die uitgedeeld worden. Dit is een gratis 'service' van 9lives welke we allemaal mogen gebruiken om ons geluk te testen.
Doch vind ik dat 9lives, dat zich tenslotte probeert te profileren als professionele gamingsite en toch zeker niet de kleinste is, nog veel kan leren uit deze actie.
Daarom ga ik hieronder even de (imo) voornaamste issues opsommen.

-De post op zich bevatte initieel geen onderwerp voor de mail. Dit was op zich geen probleem aangezien Praga de post quasi onmiddellijk bewerkte en ons liet weten dat wanneer we al gestuurd hadden, we niet meer opnieuw hoefden te sturen. Een mooie oplossing op zich, doch heeft deze voor veel teveel verwarring gezorgd.
Enkel een handvol mensen hadden een mail verzonden voor de post was aangepast, en enkel deze mensen wisten waarover deze aanpassing ging.
Aangezien de post niet meer aangepast is sindsdien, tastten heel veel mensen in het duister, of ze nu nog een mail voor de volgende dag moesten sturen of niet.

-Het volgende punt is de communicatie. Zoals ik reeds aanhaalde werd na de kleine aanpassing in het begin de post niet meer aangepast. Noch werd er door Praga of iemand anders die met de distributie te maken had nog gereageerd in de comments.
Zo ontstonden er vele vragen en frustraties hieromtrent. Misschien is het in de toekomst nuttig om de community in te lichten over de volgende dingen :
  • is de distributie op basis van randomization of first come, first serve;
  • wordt er iets gedaan aan mensen die pas een account maakten wanneer de wedstrijd startte;
  • zijn de keys van vandaag reeds de deur uit;
  • wat zijn de winstkansen
Met een klein beetje meer informatie hieromtrent hadden veel frustraties kunnen vermeden worden.

-Last but not least wil ik het even hebben over de manier van distributie. Het lijkt nu duidelijk dat dit random verloopt. Doch lijkt het dagelijks (handmatig) checken van 80 mails mij een vrij grote en tevens saaie timesink.
Op tweakers hebben ze daarom een systeem bedacht. Elke dag verscheen op een vooraf bekend gemaakt tijdstip een url, die leidde naar een kleine form de site. Hier moest je aangeven of je je key via PM of mail wou ontvangen. Wanneer je hierna de form submitte, checkte een script de leeftijd van je account, of je al dan niet die dag al had meegedaan en besliste op basis van een winpercentage of je een key kreeg of niet. Zo had iedereen evenveel kans en kon er niet gecheat worden.
Zo'n script schrijven voor wedstrijden zoals deze lijkt mij helemaal niet zo moeilijk en perfect integreerbaar in 9lives. Dit zou de workload voor de mensen die instaan voor distributie ook serieus verlagen.

Zo, deze puntjes wou ik toch even aanhalen.
9lives, dit is geen pure kritiek. Het lijkt misschien overroepen om zo'n post te maken rond een wedstrijd om een spelletje te testen. Vooraf was echter geweten dat Diablo III enorm populair is, en er nu eenmaal frustraties zouden ontstaan.

thx en grtz,
SgtPepper

.chiLmus

Legacy Member
4 days of no success :(.
Nuja, ik sta nog ingeschreven bij 3 andere sites... maar blijkbaar willen de D3 Goden dat ik het spel pas speel als het released wordt :(

Gyzmok

Legacy Member
Heb de logica gevonden om een Diablo 3 key te bemachtigen ! :applause:
Je moet natuurlijk de game Diablo 3 in je 'game wenslijst' plaatsen van je profiel hier op het forum !
It was soo obvious.

Nu gewoon morgen terug mijn mailtje sturen toch ? ;)

Misterblort

Legacy Member
Ik heb een key gewonnen en ik ben een ancien dus.. mja :p
Ik denk niet dat er gekeken word naar hoe lang ge al geregistreerd zijt..
Het is zoals de Lotto, ge moet gewoon geluk hebben..

Paterpor

Legacy Member
Ik heb er eentje gewonnen en moet eerlijk zijn ik heb hier al vaak gewonnen. Misschien omdat ik wel al wat gepost heb en vaak constructief en positief deed op dit forum terwijl anderen vaak negatief zijn en veel zagen?

Een kleine tip is om 2 mailtjes te sturen. Eentje smorgens en eentje in de namiddag. Ik kreeg geen reactie op mijn ochtend berichtje maar dat van de namiddag had succes!

atrocity

Legacy Member
Gyzmok zei:
Heb de logica gevonden om een Diablo 3 key te bemachtigen ! :applause:
Je moet natuurlijk de game Diablo 3 in je 'game wenslijst' plaatsen van je profiel hier op het forum !
It was soo obvious.

Nu gewoon morgen terug mijn mailtje sturen toch ? ;)

jaaa dat zal zeker helpen! ;)

Shivte

Legacy Member
Paterpor zei:
Ik heb er eentje gewonnen en moet eerlijk zijn ik heb hier al vaak gewonnen. Misschien omdat ik wel al wat gepost heb en vaak constructief en positief deed op dit forum terwijl anderen vaak negatief zijn en veel zagen?

Een kleine tip is om 2 mailtjes te sturen. Eentje smorgens en eentje in de namiddag. Ik kreeg geen reactie op mijn ochtend berichtje maar dat van de namiddag had succes!

Mja en waarom stuur je dan 2 emails? De post zegt duidelijk dat je maar 1x moet sturen. Als iedereen 2 en 3 emails gaat beginnen sturen zal het nogal wat worden, dat is niet de bedoeling.

Hawk

Legacy Member
Paterpor zei:
Een kleine tip is om 2 mailtjes te sturen. Eentje smorgens en eentje in de namiddag. Ik kreeg geen reactie op mijn ochtend berichtje maar dat van de namiddag had succes!
Das tegen de wedstrijd-regels. Maw ge hebt uwen key bekomen dmv vals te spelen.
En ge zijt dan zo "slim" om dat hier te komen posten. :niceone:

Paterpor zei:
Ik heb er eentje gewonnen en moet eerlijk zijn ik heb hier al vaak gewonnen.
Ja, zo is't niet moeilijk hé door vals te spelen

Edit:
Ik vraag me nu af hoeveel mensen 't zo hebben gedaan en aan een key zijn geraakt.. De non communicatie van de organisator is volgens mij nefast voor deze wedstrijd. We weten zelfs niet of de wedstrijd vandaag nog loopt.

Paterpor

Legacy Member
Dit bedoel ik dus gezaag en geklaag! Ik geef en tip en hij is misschien niet volledig met de regels maar 2 mails in plaats van 1 zal de wereld niet ten onder brengen hoor.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan