Archief - Deus Ex: Human Revolution

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SHIGSY

Legacy Member
Snoeckers zei:
Hacking is eigenlijk echt simpel :p, gewoon plannen en een beetje geluk hebben (ik heb wel men hacking: stealth augmention volledig op max dus dat helpt wel).

De bazen zijn ook a walk in the park (ja, ik speel op het moeilijkste). Er is gewoon 1 simpel trucje om ze neer te halen :p.

Ja, nu wat gemakkelijker maar als je daar niet onmiddellijk punten in steekt, moet je toch uitkijken. Probeer alles te hacken wat ik tegen kom, PW of geen PW. Is gewoon te plezant.

Nog geen baas tegen gekomen, op het gemakske nog altijd in Detroit. Klaar met het politiebureau te plunderen. Komaan, als je uit een ventkoker je hoofd steekt in een politiekamer met agenten in. :p

Vlad Tepes

Legacy Member
Het spel op zich vind ik geniaal, gewoon alles erop en eraan Maar
Ik weet niet hoe het komt maar vind het het spel redelijk moeilijk, ben ook niet op hard aant spelen, op normal maar toch...
Op het moment zit ik in het politiebureau maar heb er tot nu toe 5u in zitten zoeken naar mijn target, en ja ik probeer wat stealth te gebruiken, maar af en toe kom ik altijd wel iemand tegen die neer moet gaan en van die tranquilizer bullets zijn nergens te vinden :s

SHIGSY

Legacy Member
Vlad Tepes zei:
Het spel op zich vind ik geniaal, gewoon alles erop en eraan Maar
Ik weet niet hoe het komt maar vind het het spel redelijk moeilijk, ben ook niet op hard aant spelen, op normal maar toch...
Op het moment zit ik in het politiebureau maar heb er tot nu toe 5u in zitten zoeken naar mijn target, en ja ik probeer wat stealth te gebruiken, maar af en toe kom ik altijd wel iemand tegen die neer moet gaan en van die tranquilizer bullets zijn nergens te vinden :s

Munitie zou niet echt een probleem mogen zijn, zeker niet bij stealth. Rustig sluipen en B als je vlakbij bent. Haast nog niet moeten schieten. In de opties kan je distance tracking aanzetten als je je target niet kan vinden.

Creatief gebruik maken van de doosjes en andere rommel in de buurt om turrets en camera's het zicht te blokkeren, voelt lekker "oud" aan voor de één of andere reden.

Tracker

Legacy Member
Dit spel voelt gewoon aan als iets wat ik vroeg op de pc speelde in verband met dingen te zoeken op heel bizarre mogelijkheden, verder geraken door een simpel idee dat uiteindelijk briljant blijkt te zijn, actie en stealth die zo mooi samen lopen dat het te zot voor woorden is.

Wat ik hiermee bedoel is dat ik op een bepaald moment bezig was met een missie in de stad Detroit waar je begint, je bent nog vrij zwak op sommige vlakken maar je hebt toch al wat praxis points gebruikt voor je stealth te versterken samen met de inventory van je character. Je hebt net de laatste delen van de police station afgewerkt en het spel begeleidt je naar het 4 de deel van een misie (ben even de missie naam kwijt maar ik geloof dat het iets te maken heeft met die radar) en je kunt, als je wilt, via een doorgang die onder stroom staat... nu je hebt een doos staan die je kan optillen en ik kon me herinneren dat ik buiten nog een doos had zien staan. Dus ik ga buiten de doos halen zet hem in de doorgang met de andere doos en begin ze gewoon naast elkaar te stapelen terwijl ik om de beurt op de andere doos stap voor traag maar zeker veilig over de electriciteit te geraken. Dit soort dingen kun je niet meer in hedendaagse games en ik verwelkom het met open armen als meer developers van dit soort spellen zouden proberen te maken!

Ik ga eerlijk zeggen dat ik nog nooit een deus ex heb gespeeld, heb wel al ooit de naam horen vallen maar nooit gedacht dat ik het zou kopen omdat ik niet echt voor het shooter-rpg type ben zoals mass effect. Maar nu in de week na het werk ben ik gewoon de MM binnen gewandeld voor te zien of er ergens nog een CE te kopen was van een bepaald spel (maakte mij echt niet uit wat het zou zijn) en zag ik deze van Deus Ex liggen. Ik heb hem gewoon meegepakt, uitgepakt en vervolgens in mijn xbox 360 gestoken en MAN liefde op het eerste gezicht. Begrijp mij niet verkeerd, ik heb echt nog nooit een spel van deze reeks aangeraakt dus ik wist niet wat ik kon verwachten, ik had een vermoeden dat het een mass effect look a like ging zijn maar mijn god wat een verrassing.

De verschillende manieren voor van punt A tot punt B te gaan, allerlei wapens om je vijanden het leven zuur te maken of dan alsnog een simpel object dat je gewoon tot je voordeel kunt gebruiken om toch die 6 stappen verder te zetten. Het spel loopt ook zo soepel en heeft zo'n subtiele instap curve dat je zelfs nog niet eens doorhebt dat het al lijkt alsof je het spel al jaren hebt en het kunt spelen zoals in 2003.

Montreal heeft een briljante game geleverd met de samenwerking van square enix en ze hebben alvast een gloednieuwe fan bij.

:bow:

SHIGSY

Legacy Member
Derelict Row volledig uitgekuist, geen schot gelost, niemand heeft me gezien. Fisher would be proud. :p

Er wordt nogal gemekkerd in de PC-topic over "te moeilijk". Zie niet goed waar ze dat halen, zal wel van "guns-a-blazing" gamerkes komen. :D

Tracker zei:
Ik ga eerlijk zeggen dat ik nog nooit een deus ex heb gespeeld, heb wel al ooit de naam horen vallen maar nooit gedacht dat ik het zou kopen omdat ik niet echt voor het shooter-rpg type ben zoals mass effect.

Is ook mijn eerste Deux Ex, no shame in that. Wat misschien wel wat oneer dan doet aan de reeks is dat je het spel vergelijkt met Splinter Cell, Alpha Protocol,...

Terzijde, Tracker, Mass Effect zeker een kans geven, als RPG mag je het zeker niet laten liggen.

Tracker

Legacy Member
Ik heb het, een deel gespeeld maar op een gegeven moment (ergens in't begin) gestorven met die chick haar ma en haar bodyguards op de ijsplaneet en gewoon terug in't begin van de missie gegooid... Heel da stuk terug rijden en al. Toen afgezet vanwege pissig ofdigheid :p

u4ea

Legacy Member
SHIGSY zei:
Derelict Row volledig uitgekuist, geen schot gelost, niemand heeft me gezien. Fisher would be proud. :p

Er wordt nogal gemekkerd in de PC-topic over "te moeilijk". Zie niet goed waar ze dat halen, zal wel van "guns-a-blazing" gamerkes komen. :D



Is ook mijn eerste Deux Ex, no shame in that. Wat misschien wel wat oneer dan doet aan de reeks is dat je het spel vergelijkt met Splinter Cell, Alpha Protocol,...

Terzijde, Tracker, Mass Effect zeker een kans geven, als RPG mag je het zeker niet laten liggen.

Nee, er is daar een paar keer "te makkelijk" gevallen zelf.:p

SHIGSY

Legacy Member
Is toch wel zalig wat voor mogelijkheden je hebt. Bluf je eerst uit de controle van de 2 FEMA-agents via debate. 4 hackable points in hun zicht waarvan 2 in dezelfde kleine kamer als de 2 agenten, enkele heb je het paswoord van maar daar hebben we geen zin in. Geen mogelijkheid om ze alletwee al te kunnen uitschakelen met een gadget of move zonder hostile alarm (nog niet gekozen in augmenu). No problem, gewoon terug naar de turretzaal die je uiteraard al gedeactiveerd hebt en de zaal van guards stealthy gecleared. Twee grote dozen terug naar de agents gebracht en zo systematisch elke keer het zicht van de 2 agents geblokkeerd = profit! Who needs passwords? :p

Runkle

Legacy Member
SHIGSY zei:
Is toch wel zalig wat voor mogelijkheden je hebt. Bluf je eerst uit de controle van de 2 FEMA-agents via debate. 4 hackable points in hun zicht waarvan 2 in dezelfde kleine kamer als de 2 agenten, enkele heb je het paswoord van maar daar hebben we geen zin in. Geen mogelijkheid om ze alletwee al te kunnen uitschakelen met een gadget of move zonder hostile alarm (nog niet gekozen in augmenu). No problem, gewoon terug naar de turretzaal die je uiteraard al gedeactiveerd hebt en de zaal van guards stealthy gecleared. Twee grote dozen terug naar de agents gebracht en zo systematisch elke keer het zicht van de 2 agents geblokkeerd = profit! Who needs passwords? :p

Silenced pistol baby, eentje een headshot geven en de andere takedown.

valdemaniak

Legacy Member
haha, same here. Mijn 10mm pistool geupgrade met lasersight en silencer = win

heb net een paar zijmissies in Shangai gedaan, nu daar aan de main stuff beginnen. Zalig spel, vooral door de verschillende mogelijkheden zoals hier al een paar keer mooi uit de doeken gedaan :p

SHIGSY

Legacy Member
Snoeckers zei:
Silenced pistol baby, eentje een headshot geven en de andere takedown.

*Fisher says no* :naughty:

Dit is een PT zonder kills, alleen handwerk, non-lethal action.

Zou zelf al meer geneigd zijn om mijn wapens thuis te laten, denk dat ik nog maar een viertal keer geschoten heb, gans in het begin nog voor de augs. Maar met dat ik gelezen heb dat er bazen in het spel zitten... Combo breaker. :sad:

Runkle

Legacy Member
SHIGSY zei:
*Fisher says no* :naughty:

Dit is een PT zonder kills, alleen handwerk, non-lethal action.

Zou zelf al meer geneigd zijn om mijn wapens thuis te laten, denk dat ik nog maar een viertal keer geschoten heb, gans in het begin nog voor de augs. Maar met dat ik gelezen heb dat er bazen in het spel zitten... Combo breaker. :sad:

Goh ja, ben al aan men 2e PT bezig dus het maakt mij niet veel uit :p.
Eerste PT heb ik de 'geen kills' en 'geen alarmen' achievs gehaald dus ik leef me nu een beetje uit met de 'shoot first, don't ask questions' speelstijl.

SHIGSY

Legacy Member
Snoeckers zei:
Goh ja, ben al aan men 2e PT bezig dus het maakt mij niet veel uit :p.
Eerste PT heb ik de 'geen kills' en 'geen alarmen' achievs gehaald dus ik leef me nu een beetje uit met de 'shoot first, don't ask questions' speelstijl.

Speedy Gonzales! :p

Op het gemakske, wil elk hoekje van Detroit gezien hebben. Denk dat ik subiet mijn eerste baas ga tegen komen. Krijg verdacht veel ammo (zit in het gebouw waar je de eerste 4pootrobot tegen komt). Dacht ik even dat ze met robots bedoelden iets kleins R2D2-achtig, bloody familie van Scarab.

Runkle

Legacy Member
SHIGSY zei:
Speedy Gonzales! :p

Op het gemakske, wil elk hoekje van Detroit gezien hebben. Denk dat ik subiet mijn eerste baas ga tegen komen. Krijg verdacht veel ammo (zit in het gebouw waar je de eerste 4pootrobot tegen komt). Dacht ik even dat ze met robots bedoelden iets kleins R2D2-achtig, bloody familie van Scarab.

Goh, heb bijna niets anders gespeeld en had tijd op overschot :p.

SHIGSY

Legacy Member
We zitten op Hengsha. Locals aan de tand voelen over de plaatselijke culturele stealthactiviteiten, eerste deur die we open trekken... bordeel. :p

Mugiwara

Legacy Member
Wat ik bijna constant doe, is iets op een bepaalde manier doen en dan loaden en het op een andere manier doen :p Zo gebruik ik pas het automatisch hacking machientje als ik echt weet dat het de moeite waard is^^ Zo kan je vaak zien wat het best is om te doen =D Ik probeer ook te spelen alsof ik echt in de wereld zit, ik speel bijvoorbeeld niet helemaal stealth omdat veel van die mensen dood mogen in mijn ogen en het zonde is ze levend te laten^^

Razzia

Legacy Member
Vet spel, vind het echt zalig dat het je beloont als je out of the box denkt.

Moest in Detroit die gang hideout infiltreren, was ik langs achter ergens omhooggeklommen en kwam ik uit in een kamer met maar 1 uitgang, nl de ingang.. :D Dus ik dacht bij mezelf, wat als ik nu eens c4 tegen die muur smijt? Dan kan ik misschien door? En jazeker, gat in de muur en zo de basis binnengeslopen zonder dat iemand me gezien heeft. Dat vond ik echt geweldig, en er zijn zeker nog van die momenten geweest.

Er zijn ook wat minpunten, veel te weinig sidequests naar men goesting. Soms wordt het ook een beetje repetitief, maar daar kan ik mee leven. Spijtig genoeg zijn de bossfights maar lame, weinig backstory achter de bosses... Gewoon onbekende klootzakken met een driedubbele levensbalk die u willen mollen.

HelpYouFall

Legacy Member
Ik heb nog maar net Sarif z'n code gekregen om m'n vrouwtje te gaan redden, nog geen kogel gelost of maar iemand op z'n muil gegeven en ik vind het nu al fantastisch :D

Damn hier ga ik veel uren in steken, ik voel het. Vanavond ook nog eens Blade Runner bovenhalen denk ik. Fuck Purity First, Sarif for life!

valdemaniak

Legacy Member
Snoeckers zei:
Goh, heb bijna niets anders gespeeld en had tijd op overschot :p.

ik dacht eens kijken hoever wat mensen uit m'n FL zitten, zag uw GS en viel van mijn stoel! Ik weet zelfs niet of ik dat kan, zonder alarmen te triggeren en zonder kills te doen...

soit, ik speel het zoals ik denk dat het "meest realistisch" is... Sneaken, stealth kills halen, en een enkele keer betrapt worden en dan balls out action :evil:

gisteren in Shanghai liggen rondhossen, 3u lang niks als sidequests enzo... Vind die erg leuk tot nu toe, de wereld komt er mee tot leven, en je verdient fijn wat xp/praxis kits om je te upgraden.

Kan je alle augments in een playthrough kopen?
Is er eigenlijk NG+?

Runkle

Legacy Member
valdemaniak zei:
ik dacht eens kijken hoever wat mensen uit m'n FL zitten, zag uw GS en viel van mijn stoel! Ik weet zelfs niet of ik dat kan, zonder alarmen te triggeren en zonder kills te doen...

soit, ik speel het zoals ik denk dat het "meest realistisch" is... Sneaken, stealth kills halen, en een enkele keer betrapt worden en dan balls out action :evil:

gisteren in Shanghai liggen rondhossen, 3u lang niks als sidequests enzo... Vind die erg leuk tot nu toe, de wereld komt er mee tot leven, en je verdient fijn wat xp/praxis kits om je te upgraden.

Kan je alle augments in een playthrough kopen?
Is er eigenlijk NG+?

Heb hem vandaag op 1000 gezet :p, 3 PT's in totaal gedaan (laatste ging extreem snel aangezien ik alles wist liggen).

En op beide vragen is het antwoord neen, er zitten wel redelijk wat nutteloze augmentations bij imo.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan