Archief - De grote kan-ik-het-aan thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sapermun

Legacy Member
Mijn i5 2500k + asus p6Z68 v-pro wordt automatisch naar 4,3ghz geclocked als ik zwaardere apps opstart..iddle draait die dan weer aan amper 1,8ghz. Jaja, nog 5 lange dagen wachten.

Devian

Legacy Member
Sapermun zei:
Mijn i5 2500k + asus p6Z68 v-pro wordt automatisch naar 4,3ghz geclocked als ik zwaardere apps opstart..iddle draait die dan weer aan amper 1,8ghz. Jaja, nog 5 lange dagen wachten.

dat is niet geklockt, dat is de turbo die aanspringt door de instel speedstep.
dat is normaal bij elke sandy bridge. Maar de 4.3 ghz is wel hoger dan normaal. Dus je zal wel goed zitten

azertyalex

Legacy Member
Als ik mijn 2500k wil overklocken, moek dan mijn cpu voltage op auto zetten?

Arcan

Legacy Member
Sapermun zei:
Mijn i5 2500k + asus p6Z68 v-pro wordt automatisch naar 4,3ghz geclocked als ik zwaardere apps opstart..iddle draait die dan weer aan amper 1,8ghz. Jaja, nog 5 lange dagen wachten.

Ik heb zelf een Asrock p67 pro 3

Ik kan hem laten boosten tot 3700 mhz maar dat is het. overclocken naar presets is geen probleem maar dan blijft hij op die bepaalde kloksnelheid draaien. Dus gaat hij geen energie sparen door op minder te gaan draaien wanneer hij idle is. jammer... of ben ik verkeerd?

Devian

Legacy Member
Arcan zei:
Ik heb zelf een Asrock p67 pro 3

Ik kan hem laten boosten tot 3700 mhz maar dat is het. overclocken naar presets is geen probleem maar dan blijft hij op die bepaalde kloksnelheid draaien. Dus gaat hij geen energie sparen door op minder te gaan draaien wanneer hij idle is. jammer... of ben ik verkeerd?

normaal moet hij idle naar 1.6 ghz gaan, dus op bureaublad.
en start je een game op dan gaat die naar 3.7.

nTFs

Legacy Member
azertyalex zei:
Als ik mijn 2500k wil overklocken, moek dan mijn cpu voltage op auto zetten?

Die cpu is standaard al snel genoeg. T'is niet dat je 20 frames méér gaat halen als je gaat overclocken.

Sapermun

Legacy Member
d
nTFs zei:
Die cpu is standaard al snel genoeg. T'is niet dat je 20 frames méér gaat halen als je gaat overclocken.

geloof ik inderdaad ook niet. je cpu moet gewoon wat deftig zijn om mee te kunnen met je grafische kaart, dewelke weldegelijk het hardst zal zweten.

Is hier trouwens iemand die die virtu gebruikt? ergens gelezen dat dit eerder nadelig zou werken kwa performance?!

Heb zelf zo geen specifiek DVI-? convertertje dus.

*Ik blijf het trouwens zeggen he: volgens mij neem je gewoon 2/3de van je fps in bad company2 (high->high) en voor ultra daar nog eens 2/3 van. dus 60 fps in bc2, geeft je dan 26 fps op ultra in bf3. tijdens enorm drukke momenten daar nog eens de helft van = 13 fps


:p


*t gissen is vooral lastig omdat:

-bc2 mag dan wel grafisch wat minder zijn
-bc2 is nooit perfect uitgewerkt voor pc-platform

dus enerzijds wordt bf3 zwaarder kwa graphics en anderzijds wordt het hoogstwaarschijnlijk wel meer getweaked voor pc-gebruik.

ILIQUID

Legacy Member
Kan heel goed zijn, maar ik wil op high settings kunnen spelen.

Witte8

Legacy Member
@sapernun


Dat van die Virtu zou ik ook willen weten!!

Niemand met een twitter die Demize ff dit kan voorleggen?:D

FluffyBeast

Legacy Member
LAPTOP
Intel Core i7-2630 Quad 2.0Ghz-2.9Ghz
6GB RAM
3GB Nvidia GT 555M
500GB HDD @ 1330mhz
1600x900 schermpje 17 inch
Windows 7 64 bit?

hoe zal dit draaien?

REDNIK

Legacy Member
van het weekend wellicht ook mijn nieuwe setup bestellen.

i5 2500K
8gig
Ati 6950 2gig

daar zou het toch al goed mee mogen gaan! en dan houd ik de optie nog open om later deftige CPU kooler te kopen en te gaan overclocken :)

Witte8

Legacy Member
@rednik

Ik zou wachten met bestellen tot de benchmarks...

Beta specs zijn quasi definitief, maar er zit één rek op en twee je hebt nog niet gezien hoeveel performance hun "recommended" settings opleveren(welke resolutie, AA? AF?...FPS...)

Enfin...je cpu kan je niks mee verkeerd doen eigenlijk ,maar het blijft nog giswerk. Ff geduld imo

REDNIK

Legacy Member
mja, veel hoger zal men budget toch nie toelaten. 800€ is wel het max. ik moet nie maxed out kunnen spelen, kwil op aanvaarbare kwaliteit max resolutie halen :)

rafbanaan

Legacy Member
Er werd bevestigd dat niet alles in de beta ging zitten. (grafisch en destructie)

Witte8

Legacy Member
REDNIK zei:
mja, veel hoger zal men budget toch nie toelaten. 800€ is wel het max. ik moet nie maxed out kunnen spelen, kwil op aanvaarbare kwaliteit max resolutie halen :)

Juist daarmee...wacht af... en selecteer hardware op basis van de benchmarks.

Hier gaan genoeg "in depth" reviews over te vinden zijn...:D Zo haal je het meest uit je centjes.

Mijn gok is dat je pas met de volgende generatie gpu's echt mid end kaart (lees 150-200 EUR) die op full hd tegen deftige fps kunnen draaien op de hogere settings. Er zijn nog te veel ongekende variabelen!

grifter

Legacy Member
is er hier ergens een draadje met overclock uitleg? Ik heb een AMD Athlon II X4 640 processor 3.00 GHz 4 GB geheugen en een AMD Radeon HD 6450. Want met dit ga ik niskl kunnen doen vrees ik...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan