Archief - De grote kan-ik-het-aan thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

KoOkiE

Legacy Member
-Cityhunter- zei:
I7920 @4Ghz
6GB DDR3 1600
AMD HD4980

2 jaar oud. Zal mijn GRAKA moeten veranderen? 2x HD6950 2GB zal het wel trekken zeker?

Nog wat extra Ram bijsteken?

Ram bij kan geen kwaad, kost toch bijna niets vo de moment.. ik zou nog wachten met grafische kaarten bestellen tot die demo gepasseerd is, ik zat te denken aan 2 GTX560 in sli, maar twijfel toch of ik niets anders zou nemen.. the benchmarks will tell..

homie2582 zei:
zou ik het goed kunnen spelen met:

-processor: Intel core 2 duo E8500
-videokaart: MSI R6950 Twin Frozr III 2GB
-scherm resolutie: 1920x1080

Ik wil rond de 60 fps zitten als het gaat :)

vrees als je daarmee 60 fps ga willen da je niet teveel fancy stuff ga moeten inschakelen. zelfde geldt hier een beetje, beta testen en zien wat het geeft he.

jm188

Legacy Member
en als ge niet teveel geld wilt uitgeven= die e8500 is gemakkelijk een heel pak te overclocken

Dudenoob

Legacy Member
heb nog i7-920@stock + 6gb ram + 6950.
Zal het uitmaken als ik die CPU overclock of niet? :P

Talis

Legacy Member
I5 2500k
6950 2GB
4GB ram

Zou het moeten kunnen spelen, speel toch nooit op full 1080 meestal 1050 ofzo is al goe genoeg.

homie2582

Legacy Member
en als ge niet teveel geld wilt uitgeven= die e8500 is gemakkelijk een heel pak te overclocken
Maar kzou niet weten hoe overklocken! kan niemand mij komen helpen thuis?

jm188

Legacy Member
homie2582 zei:
Maar kzou niet weten hoe overklocken! kan niemand mij komen helpen thuis?

google gewoon eens op e8500 overclock, mss in combinatie met uw model van moederbord, en begin te lezen, da lukt wel

Geckmeister

Legacy Member
Hier:

Xeon W3540
5850
12GB 1600 C9

Mag normaal geen probleem zijn, als de enigine goed zit maak ik me geen zorgen dat ik op high 55~60 fps haal. Voor Ultra zal ik de boel wel moeten overclocken mss, alles is watercooled dus das wel een voordeel..

Erger vind ik de 20GB hdd space :s
Vroeger zou dat niet erg geweest zijn, maar met een SSD is de plaats wel beperkt :(

Witte8

Legacy Member
@kookie

Ik hoop dat je gelijk krijgt, maar tech uitleg is één ding actuele performance is een andere zaak. Heb ook zo is een engine developer presentatie over frostbite 2 nagelezen op internet. Er staat in dat ze nieuwe hardware willen pushen...dus ik zet mijn hoop echt niet op de gpu's van deze generatie.

Bf2 deed uit mijn top notch 7800gtx bijna rook komen!:doh:

Ik wacht de benches af en wijs elke huidig advies over gpu's gewoon af. Zoals al gezegd op de specs zit wellicht wat rek op...dus je neemt ze best met een korrel zout. Ben er wel van overtuigd dat het op lagere settings nog altijd verdomd lekker uit ziet.

Talis

Legacy Member
Geckx zei:
Hier:

Xeon W3540
5850
12GB 1600 C9

Mag normaal geen probleem zijn, als de enigine goed zit maak ik me geen zorgen dat ik op high 55~60 fps haal. Voor Ultra zal ik de boel wel moeten overclocken mss, alles is watercooled dus das wel een voordeel..

Erger vind ik de 20GB hdd space :s
Vroeger zou dat niet erg geweest zijn, maar met een SSD is de plaats wel beperkt :(

Zet gij alles op u SSD? ik heb gewoon win7 + drivers erop staan, rest staat op 1TB schijfke van samsung

Draait alles heel vlot

Geckmeister

Legacy Member
Talis zei:
Zet gij alles op u SSD? ik heb gewoon win7 + drivers erop staan, rest staat op 1TB schijfke van samsung

Draait alles heel vlot

Windows + software + games op de SSD
Muziek en films op de terra's

Het nut van een SSD is juist dat alles veel sneller kan laden, dus ook games die vaak met duizenden kleine bestandjes werken...
Speel maar is Civ 5 op een gewone HDD en daarna op een SSD, immens verschil.

Toegegeven, bij een shooter of race game zal het verschil minder groot zijn dan bij simulatie en strategy games.

ILIQUID

Legacy Member
AMD Phenom X6
Radeon 6870
16 GB RAM 1600 CL9

Ga het kunnen draaien, maar ook kunnen frapsen?

Devian

Legacy Member
win7 64
i7 2600k 4.4 ghz
8gb ddr3 1600 mhz
sapphire 6970 2 gb 1000mhz/ 1500 mhz clocks

zal wel lukken cker, wss niet op ultra setting, maar op high wel denk ik

Furiez

Legacy Member
Mijn desktop heeft net de minimum, dus daar begink al niet mee. Maar mijn laptop misschien?

amd phenom 2 N930 @ 2 ghz
6gb ram
5650 1gb

Arcan

Legacy Member
- I5 2500k met turboboost tot 3700mhz. Ik overweeg mss om hem voor bf3 over te clocken naar 4ghz.
- tijdelijk 4 gig 1333, binnenkort 8 gig 1600 (meer dan 8 lijkt mij echt wel overkill)
- Gainward gtx 570 Goes Like Hell edition (is een gepimpte 570)
- Game op SSD partitie voor de laadtijden (vertex 3)

Ik mik toch op high settings op 1650 x 1050 (max. res van mijn 22 inch)

biertap

Legacy Member
zou ik mijn hd 5850 wat overclocken of toch ineens best upgraden...? zou alles wel op high willen spelen op 1920x1080.

Of is da wa te hoog gegrepen die resolutie :p

KoOkiE

Legacy Member
Marsmillo zei:
Win7 (64bit)
E8400 @ 3GHz
4GB Geheugen
4800 serie met 512 GB

Ben een totale leek in al die zaken,
Ik test de beta wel om te zien wat ik kan draaien en wat niet.
PS3 of xbox look is voor mij al goed genoeg.

denk dat dat ongeveer juist zal zijn. Let wel de consoles draaien op 704p resolutie..

Arcan zei:
- I5 2500k met turboboost tot 3700mhz. Ik overweeg mss om hem voor bf3 over te clocken naar 4ghz.
- tijdelijk 4 gig 1333, binnenkort 8 gig 1600 (meer dan 8 lijkt mij echt wel overkill)
- Gainward gtx 570 Goes Like Hell edition (is een gepimpte 570)
- Game op SSD partitie voor de laadtijden (vertex 3)

Ik mik toch op high settings op 1650 x 1050 (max. res van mijn 22 inch)

denk niet dat dat een probleem zal zijn. Testen met de beta he.. overclocken naar 4GHZ kan nie slecht zijn, als je een goeie cooler hebt. Ik heb al artikels gezien waar ze jouw cpu overclocken naar 4,5 zonder problemen. denk da meer dan 8gb idd wa overdreven ga zijn, 8gb 1600 lijkt me de standaard voor een higher end systeem tegenwoordig. kost bijna niets ook eigenlijk :)

edit:

ik heb op deze link net gelezen dat de grafische engine van BF3 beta niet alle toeters en bellen zal bevatten die de retail versie zal hebben.. het zal dus toch nog "gevaarlijk" zijn te veronderstellen dat de beta een echt goeie representatie zal zijn van het uiteindelijke spel. Zal wss niet veel schelen, maar toch..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan