Archief - bundels + deals + shops + import (oude thread)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

koji

Legacy Member
Fides zei:
En nog een vraagje: hoeveel betaal je aan importkosten (douane) bij het kopen (via internet) van een spel uit het VK? En hoeveel bij import uit de VS/canada?

ik heb dat voor games nog nooit voor gehad, voor men dualshocks ook niet... ik zou daar echt ni teveel van wakker liggen, hebde pech dan hebde pech, maar de kans is blijkbaar behoorlijk klein

heb nog maar ene keer "last" gehad mee de douane en da was toen we een stuk of 10 T-shirts en wa hoodies van Penny-Arcade lieten afkomen... textiel zijn ze ni mals op

Goldrusher

Legacy Member
Fides zei:
Even checken: ps3 games uit de vs kan je afspelen op een ps3 van hier, maar je tv moet NTSC aankunnen. Als je een HDTV hebt, is dat geen probleem. Bij een ouderwetse tv heb je een RGB scart nodig en moet je kijken of je tv NTSC aankan (kan je controleren via die demo van the simpsons in the us store). Klopt dit?

En nog een vraagje: hoeveel betaal je aan importkosten (douane) bij het kopen (via internet) van een spel uit het VK? En hoeveel bij import uit de VS/canada?

UK = EU = geen taks
buiten EU = 21% + 10 euro administratie

Bij VideoGamesPlus en Renchi heb je zo goed als zeker geen importtaks te betalen. Bij CDuniverse zo goed als zeker wel.

Fides

Legacy Member
Goldrusher zei:
UK = EU = geen taks
buiten EU = 21% + 10 euro administratie

Bij VideoGamesPlus en Renchi heb je zo goed als zeker geen importtaks te betalen. Bij CDuniverse zo goed als zeker wel.

Fantastisch. Zo kort en simpel kan een antwoord zijn. Straf wel merci éh, zou men in de West fluten zeggen ;)

maccie

Legacy Member
mss niet zoveel mee, maar mss toch wel een aanrader voor sommigen onder ons:

http://www.cd-wow.nl/

Site is een beetje onoverzichtelijk, maar je vindt de ps3 sectie rap. Zeer goedkope prijzen + GRATIS BEZORGING!

nadeel: leveringstijden zijn lang (+1 week)

ikzelf heb er nog niet gekocht, ken ze ook maar omdat het een sponsor is van een Leaguesite waar ik voor admin. Vind die prijzen wel zeer interessant, en heb goeie comments gehad van e-friends in verschillende landen zoals zweden, nederland etc...

Fides

Legacy Member
Fides zei:
Even checken: ps3 games uit de vs kan je afspelen op een ps3 van hier, maar je tv moet NTSC aankunnen. Als je een HDTV hebt, is dat geen probleem. Bij een ouderwetse tv heb je een RGB scart nodig en moet je kijken of je tv NTSC aankan (kan je controleren via die demo van the simpsons in the us store). Klopt dit?

Ik heb dit geprobeerd met onze tv (een CRT van die toch al 7 tal jaar oud is), en de simpsons werken in kleur zonder RGB scart (gewoon de standaard meegeleverde kabel).

CMT

Legacy Member
Ik heb Time Crisis 4 + guncon vorige week bij Saturn gekocht in wilrijk.
Dus ik veronderstel dat het al uit is.

URL

Legacy Member
maccie zei:
mss niet zoveel mee, maar mss toch wel een aanrader voor sommigen onder ons:

http://www.cd-wow.nl/

Site is een beetje onoverzichtelijk, maar je vindt de ps3 sectie rap. Zeer goedkope prijzen + GRATIS BEZORGING!

nadeel: leveringstijden zijn lang (+1 week)

ikzelf heb er nog niet gekocht, ken ze ook maar omdat het een sponsor is van een Leaguesite waar ik voor admin. Vind die prijzen wel zeer interessant, en heb goeie comments gehad van e-friends in verschillende landen zoals zweden, nederland etc...

CD-WOW... nadeel: leveringstijden: inderdaad! het duurt soms meer dan een maand, want om de één of andere reden worden die pakjes bijna altijd tegengehouden door de douane... en dus kan het heel lang duren / of komen ze zelfs nooit toe! :naughty: Geen aanrader!

[-AoLP-]Linkin

Legacy Member
iemand die nog binnekort nen game import op videogamesplus.ca of andere amerikaanse site waar dat de spellen goedkoop verkrijgbaar is en iets wil bij bestellen voor mij?

Tobi-

Legacy Member
Shopping Basket:
Gran Turismo 5 Prologue (PS3)- Sony Video Game
£17.98
Quantity: 1

Grand Theft Auto IV (PS3)- Rockstar Video Game
£34.99
Quantity: 1

Subtotal: £52.97 (= +- 65€)
Ervaringen met Amazon.co.uk zijn goed? Wat is de verzending juist? Kom er niet echt uit. 3.99 pond voor 2 games? En wanneer komen de games ongeveer aan? Op releasedag, of 5 dagen erna? En sturen ze ze pas samen op als ze beide uit zijn? of zenden ze eerst GT5 en een maand later GTA4? Want dan plaats 'k beter 2 bestellingen zeker..?

sekhmet85

Legacy Member
Tobi- zei:
Shopping Basket:
Gran Turismo 5 Prologue (PS3)- Sony Video Game
£17.98
Quantity: 1

Grand Theft Auto IV (PS3)- Rockstar Video Game
£34.99
Quantity: 1

Subtotal: £52.97 (= +- 65€)
Ervaringen met Amazon.co.uk zijn goed? Wat is de verzending juist? Kom er niet echt uit. 3.99 pond voor 2 games? En wanneer komen de games ongeveer aan? Op releasedag, of 5 dagen erna? En sturen ze ze pas samen op als ze beide uit zijn? of zenden ze eerst GT5 en een maand later GTA4? Want dan plaats 'k beter 2 bestellingen zeker..?

Bij amazon betaal je per verzending een vast bedrag + een bedrag per item in die verzending. Op de website staat daar een lijstje van.
Ik denk dat je ook kan kiezen of alles tesamen verzonden wordt, of apart vanaf het moment dat één item kan verzonden worden.

Mijn ervaring met amazon is wel dat er altijd nog wat bij de prijs bijkomt, afhankelijk van de tax rate (die staat ook ergens op de website voor België). Bij dvd's bijvoorbeeld komt er denk ik 20 procent bij, games weet ik niet precies.

Amazon is natuurlijk wel heel betrouwbaar. Vanuit de uk kan je ook bestellen van hmv.co.uk (daar komen er geen extra kosten bij, what uc is what u get) maar het liefste werk ik met ebay.co.uk, meer werk om de juiste prijs te vinden, misschien iets minder betrouwbaar maar ik ben er heel tevreden over.

neomitochondria

Legacy Member
hoe lang duurt de verzending ongeveer van videogamesplus.ca? niemand nog geen slechte ervaringen met deze shop?

iTzStevee

Legacy Member
is videogamesplus dan zo goedkoper etc? want mee die douanekosten en verzendkosten enzo ? :) of wat is de voornaamste reden dat mensen hier bij bestellen?

Renchi was toen echt niet goedkoper :) zie paar posten hierboven, voor me :)

GaMe®

Legacy Member
Tobi- zei:
Shopping Basket:
Gran Turismo 5 Prologue (PS3)- Sony Video Game
£17.98
Quantity: 1

Grand Theft Auto IV (PS3)- Rockstar Video Game
£34.99
Quantity: 1

Subtotal: £52.97 (= +- 65€)
Ervaringen met Amazon.co.uk zijn goed? Wat is de verzending juist? Kom er niet echt uit. 3.99 pond voor 2 games? En wanneer komen de games ongeveer aan? Op releasedag, of 5 dagen erna? En sturen ze ze pas samen op als ze beide uit zijn? of zenden ze eerst GT5 en een maand later GTA4? Want dan plaats 'k beter 2 bestellingen zeker..?

Ik heb op amazon.co.uk eens hetzeflde besteld als u.
Pas op de allerlaatste pagina van de betaling ziet ge de werkelijke prijs:
(in 1 pakket + goedkoopste verzending)

Items: £45.08
Postage & Packing: £5.97

Total before VAT: £51.05
VAT: £10.72
Order Total: £61.77

UK£ 61.77 = 79.371129 Euro


Op Play.com komt ge op 89 euro uit.

Squealer

Legacy Member
Kdacht zelfs dat ze software op amazon.com niet exporteerden naar buiten de VS?

Tobi-

Legacy Member
GaMe® zei:
Ik heb op amazon.co.uk eens hetzeflde besteld als u.
Pas op de allerlaatste pagina van de betaling ziet ge de werkelijke prijs:
(in 1 pakket + goedkoopste verzending)

Items: £45.08
Postage & Packing: £5.97

Total before VAT: £51.05
VAT: £10.72
Order Total: £61.77

UK£ 61.77 = 79.371129 Euro


Op Play.com komt ge op 89 euro uit.

Ok bedankt !

koji

Legacy Member
na veel vijven en zessen de release schedule gevonden op de vernieuwde gamemania site

releasePS3_GameMania_09_04_08.JPG
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan