Archief - bundels + deals + shops + import (oude thread)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

LiLQ

Legacy Member
*Fmc* zei:
De Platinum-games kwamen in verschillende perioden.
Ik weet dat Oblivion bij de volgende lading zit, maar ik dacht dat AC al platinum was


Oh, Ik zag hem in GM niet staan eens ergens anders kijken mss,....

Den_John

Legacy Member
LiLQ zei:
hmmm , kom net van GM en hij zei me dat AC in platinum op 23september uitkomt klopt dit??

Dat zou wel eens juist kunnen zijn, Virtua Tennis 5 zou ook rond dezelfde tijd platinum moeten gaan trouwens.

LiLQ

Legacy Member
Den_John zei:
Dat zou wel eens juist kunnen zijn, Virtua Tennis 5 zou ook rond dezelfde tijd platinum moeten gaan trouwens.

Ok, Bedankt
:) morgen achter me ps3 dan maar :bow:

Creep

Legacy Member
ben net een 80gig gaan halen in gm, knap ding, ik kom van xbox360 dus das veel gezegd :)
Nu krijg ik wel telkens een connection error als ik me wil inschrijven op PSN, is dat normaal?

Sirjonah

Legacy Member
LiLQ zei:
welja ik had je post gezien daarom dat ik dit eigenlijk hervraag ,...
ok dan maar effe geduld en eerst Resistance: Fall of Man kopen ofzo :)

Resistance is echt een heel leuk spel, het eerste uur was ik er niet echt helemaal van weg maar derna echt top;)

Sirjonah

Legacy Member
Creep zei:
ben net een 80gig gaan halen in gm, knap ding, ik kom van xbox360 dus das veel gezegd :)
Nu krijg ik wel telkens een connection error als ik me wil inschrijven op PSN, is dat normaal?

Haha same here, ben begin juli overgeschakelt van 360 naar ps3 en super super super teverden. En nee errors zijn nooit normaal maat ;)

Spoilt666

Legacy Member
Creep zei:
ben net een 80gig gaan halen in gm, knap ding, ik kom van xbox360 dus das veel gezegd :)
Nu krijg ik wel telkens een connection error als ik me wil inschrijven op PSN, is dat normaal?

Hoeveel heb je betaald ervoor? En is de 80 GB al in paketten met games verkrijgbaar?

Ik zou mij zaterdag eentje gaan halen :)

Carreon

Legacy Member
Ik ben van plan om morgen een PS3 te kopen met MGS4, maar twijfel of ik hem bij GM of een keten zoals Carrefour zou kopen.

Biedt Carrefour een langere garantie aan en hebben die een goede service in geval van problemen? Of toch beter GM kiezen voor aankoop PS3 (games koop ik wel ergens anders want GM is afrip :sop: )?

papfles

Legacy Member
Ik had ook eens een vraagje, dus stel ik ze hier maar:

Ik ben momenteel nogal geïnteresseerd in de nieuwe versie van Playstation3 die eraan komt eind oktober (160 GB).

Nu heb ik naar GameMania gebeld en de persoon aan de telefoon wist mij doodleuk te vertellen dat er net een nieuwe versie was (80 GB) en dat er dus geen nieuwe zou aankomen. Ik zeg hem dat Sony die net heeft aangekondigd. Hij countert met "staat niet in onze computer, dus zal geen officiële aankondiging zijn".

Uiteindelijk zegt hij dat een aankondiging voor Europa niet wil zeggen dat België die versie ook krijgt.

Is er een manier om absolute duidelijkheid te krijgen over welke landen die bundel dan wel zouden krijgen, want voor zover ik weet, is hij limited edition en ik zou hem wel graag in mijn bezit hebben, want ik ben mijn aankoop van een PS3 hiervoor speciaal aan het uitstellen.

TNT panic

Legacy Member
Carreon zei:
Ik ben van plan om morgen een PS3 te kopen met MGS4, maar twijfel of ik hem bij GM of een keten zoals Carrefour zou kopen.

Biedt Carrefour een langere garantie aan en hebben die een goede service in geval van problemen? Of toch beter GM kiezen voor aankoop PS3 (games koop ik wel ergens anders want GM is afrip :sop: )?

Vraag me dit ook af

Goldrusher

Legacy Member
Mja...
Krachtens de wet van 21 september 2004 betreffende de bescherming van de consumenten bij verkoop van consumptiegoederen heeft de gebruiker wettelijke rechten. Alle toestellen hebben garantie op verborgen gebreken en niet-conforme levering gedurende een periode van 2 jaar vanaf de aankoopdatum door de eerste eigenaar.
Als dat de wet is, waarom dan niet in andere winkels ?

De garantie is niet van toepassing op defecten die ontstaan bij normale slijtage, schade ten gevolge van ongelukken, verwaarlozing, valpartijen, het niet naleven van de gebruiksinstructies, hardhandig gebruik, foutieve montage, installatie strijdig met de handleiding, slecht onderhoud, abnormaal of incorrect gebruik, producten met een kortere levensduur, aanpassingen of wijzigingen aan het toestel.

Defecten die zich manifesteren na een periode van 6 maanden na aankoop worden geacht geen verborgen gebreken te zijn, behoudens tegenbewijs door de gebruiker.
Dus feitelijk heb je maar 6 maand garantie...

Stel na 8 maand weigert hij nog op te starten, dan is het volgens Colruyt geen "verborgen gebrek". Ze kunnen het dan steken op "normale slijtage", "hardhandig gebruik" of zelfs "slecht onderhoud".

Fides

Legacy Member
Goldrusher zei:
Mja...

Als dat de wet is, waarom dan niet in andere winkels ?


Dus feitelijk heb je maar 6 maand garantie...

Stel na 8 maand weigert hij nog op te starten, dan is het volgens Colruyt geen "verborgen gebrek". Ze kunnen het dan steken op "normale slijtage", "hardhandig gebruik" of zelfs "slecht onderhoud".


De wet is sowieso:

Men kan zich beroepen op de wettelijke garantie, indien de niet-conformiteit wordt vastgesteld binnen de 2 jaar na levering van het goed. De wettelijke garantie begint dus te lopen na de levering van het product. Indien de vaststelling gebeurt meer dan zes maanden na de levering dan moet de consument bewijzen dat deze niet-conformiteit bestond op het ogenblik van de levering.

Die niet-conformiteit slaat op:

Om deze overeenstemming te beoordelen zijn 4 criteria vastgelegd. Het goed moet:

1. in overeenstemming zijn met de door de verkoper gegeven omschrijving,
2. in overeenstemming zijn met het gewenste gebruik,
3. geschikt zijn voor het gebruik waartoe soortgelijke goederen dienen,
4. de prestaties en kwaliteiten bieden die de consument redelijkerwijze mag verwachten gelet op de aard van het goed, en de door de verkoper gedane mededelingen.

Ik denk dat de overgrote meerderheid van de kapotte PS3's op dit forum uitvallen met het probleem dat ze geen games / blu-ray meer lezen. Volgens mij valt dat onder punt 4 en moet dat hersteld worden.
Immers; als er geen schade is aan de buitenkant (hij is niet gevallen) en je hebt er geen water over gemorst (of iets dergelijks), kan het aan niets anders liggen dan een fout in de console zelf.
En als je dan nog eens kan wijzen op de andere gevallen die hetzelfde meemaken (zoals hier op dit forum), moet dat meer dan genoeg bewijs zijn dat het gaat om een niet conformiteit (namelijk: je mag wel verwachten dat je ps3 meer dan 6 maand kan overleven).


Edithje : en die wet geldt in elke winkel, of ze het nu willen of niet. Ook al geeft men aan dat er maar 1 jaar garantie is. Je kan namelijk die wettelijke garantie enkel uitbreiden, nooit beperken.

[-AoLP-]Linkin

Legacy Member
Ik heb hierover een vraagje.
Ik weet dat de PS3 region free is ivm games.
Maar als je een game koopt uit de USA en je speelt hem hier, dan gaat alles perfect, maar wat gebeurt er dan met de downloadable content.
Als je ze afhaalt van de USA store gaat dat dan probleemloos werken op je PS3 of niet?

Alvast bedankt voor de antwoorden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan