Wall of text, sorry, het bevat soms vrij persoonlijke meningen maar ik wil ze toch plaatsen:
- Metro is een kutmap, totaal verkeerde beslissing om die map te gebruiken om het spel voor te stellen, is een cod-map maar hopelijk is het maar 1 map die zo is.
- Bugs als keybinds die je wijzigt waardoor 2 acties aan dezelfde knop zitten + het vallen door de grond + niet in je ingame menu kunnen na je dood of op het scorescreen na de ronde zijn vrij irritant, maar kunnen gefixt worden.
- De killcam is zeeeeer annoying voor mij, compleet verkeerde hoek hoe de camera je killer volgt, trouwens, die killcam toont mij geregeld serieuze bugs in de ragdoll physics (ik denk toch dat het zo noemt).
- Opstarten vanuit de browser? Serieus? Geeft een gevoel dat je een browsergame speelt. Wat is er mis met: overlay program + launch game + overlay chat (moet niet steam zijn, maar kopieer dan steam met origin eh astenblief).
- Het grote voordeel van cod tov van bf3 zoals het nu is, is dat je in je ingame menu je classes volledig kunt configureren, je killstreaks, wapens, perks, challenges enzovoort. Als ik een game wil spelen dan wil ik die game starten, configureren tot in de puntjes zoals ik het wil en dan naar de serverbrowser gaan (zoals het al fucking jaren werkt).
- Ge kunt spawnkillen? Serieus? Na jaren van shooters houden ontwikkelaars daar nog altijd geen rekening mee ofwa?
Vooral het defending team in het begin van metro: "oh ik kruip even een paar honderd meter door het struikgewas aan de zijkant waarin niemand mij kan zien tot ik vlak naast de spawnzone van de ander zit hur hur dur".
- Direct beginnen met een autosniper als recon, hur hur hur...
- De map, ten eerste slechte plek om te plaatsen (moet het weer totaal anders zijn van andere spelen die het in de bovenhoek plaatsen ja?). Al is dat wss een puur persoonlijke voorkeur. En ge kunt geen grote map ophalen? Serieus? "Ik ben een soldaat in een groot offensief, maar mijn stafkaart ben ik vergeten woepsie".
- De knife kill is wel cool maar is wat stroef.
Pluspunt: niet als cs waar je wat slicet rond je heen, niet als cod waar knifen een grote sprong is die altijd killt zolang de vijand maar iets of wat recht voor je is en je direct verder rusht. Waardoor je gewoon door de map kan lopen en iedereen kan neerhakken.
Negatief: ze wilden het te cool maken met gans die animatie (met enkele seconden ofzo na je kil ldat je niet kunt vechten) en dat werkt niet in zulke shooter. Zulke kill animaties zijn er voor games als assasins creed en deus ex ofzo waar je even een "fuck yeah" animatie moet krijgen, maar in een shooter een animatie + seconden erna dat je ergens stil staat waar wss ook andere vijanden in de buurt zijn, hmmmm, knifen ga ik proberen te mijden.
Ik denk echter dat het vrij moeilijk is om een evenwicht te zoeken tussen knife moeilijker maken zodat je geen samoerai wordt als in cod en knife je geen te groot nadeel geeft zodat je een sitting duck bent. Dusja ik verwijt het ze niet al te hard.
- Ik heb de indruk dat medic nutteloos is, het kan en wordt amper gebruikt (zeker defibs en ja ik heb ze unlockt), al kan dit mss aan de map liggen. Ik herinner me echter dat ik medic speelde in bf2 en mijn rush om gewonde teammates te reviven soms de ultieme doorslag gaf.
- Overzicht in rewards mag wat beter, ik heb een ribbon verdient yeeeeeey en waarom? Ah ja dan moet ge naar die webpagina gaan om een deftig overzicht in rewards te lezen, pffff alt tabben dan maar....
- De wapens voelen mij iets te sluggish aan, dit is zo 1 van die puur persoonlijke meningen en ik kan ook niet echt uitleggen wat ik bedoel, mss heeft het gewenning nodig, maar laat me bvb weeral cod aanhalen. Ik speelde amper cod, slechts een paar uurtjes MW indertijd en vorig jaar BO gekocht. Bij het spelen van BO had ik geen enkel probleem met die wapens, ze voelden aan alsof ze perfect waren. Wat het verschil is tussen beide, geen idee, ik ben geen game ontwikkelaar dus weet niet hoe je zulke wapens namaakt, de feel zit precies een beetje mis voor mij (maar zoals ik al zij, mss is het gewenning).
Mijn ALLERgrootste frustratie, en die zal wss alleen erger worden op Caspian border:
- Als je geweldige graphics en maps wilt door overal schoon beplanting te plaatsen, doe het dan verdomme helemaal realistisch, het begin van metro zit vol met struiken waar je compleet gecamoufleerd in ligt en geen kat die je kan zien. VOORAL als je er door kruipt, die kutplanten bewegen totaal niet. Hoe is dat in godsnaam realistisch? The magical cloaking cement plants...
Dit allemaal gezegd zijnde schrijf ik het toch niet af, nog geen CB gespeeld, dus het kan heel goed zijn dat die open warfare (wat echt bf is) zo leuk is dat ik al die annoyances erbij wil nemen.