Archief - Battlefield open beta: Impressions

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kowlier

Legacy Member
wow, die browser alleen al makes me wanna puke...
en waarom duurt dat zo lang om een server te joinen. ben al twintig minuten aan het staren naar joining game op een server waar 5 man op zit...

joriske18

Legacy Member
Er zitten nog wel wat bugs in en ik mis nog een aantal dingen:
-Squad management
-Commo rose
-Settings 'offline' veranderen
-Map view
-...

Maar ik geloof dat dit allemaal opgelost kan zijn voor de release. Voor de rest zitten de gameplay mechanics wel goed en zie ik echt veel potentieel in deze game. (Ben nu al fan van de assault M16A1 met ACOG)

Battlelog vind ik ook goed, je kan rustig facebook of een forum checken terwijl de game zich klaarmaakt. Het zijn dit van soort 'innovatieve' ideeën die de game industrie naar voor duwen.

Curtis_ssk

Legacy Member
Kowlier zei:
wow, die browser alleen al makes me wanna puke...
en waarom duurt dat zo lang om een server te joinen. ben al twintig minuten aan het staren naar joining game op een server waar 5 man op zit...

Register aangepast met het è-ke ?

steve shit

Legacy Member
ik raak er ook maar niet in. Blijft maar joining server opstaan. Ook al is het een 12/32 server :s

ILIQUID

Legacy Member
ga eens in de thread met problemen kijken. Zo ist bij mij gelukt :)

dawnzolino

Legacy Member
Net een uurtje gespeelt en moet zeggen de gfx zijn belange niet slecht :O de schaduwen zijn zeer mooi.

Draait vlot op onderstaand systeem op 1920*1080 en ultra sittings juist met MSAA op 1x.
Heb wel het COD gevoel, maar dat zal waarschijnlijk komen door dat we geen map spelen met vehicles in. een die er zijn zal het BF gevoel naar boven komen.
Wel nog veel bugs, maar omdat het een beta is verschiet ik er niet van.

al bij al wel een topper imo ;)

Xtralecherus

Legacy Member
net ffkes op caspian border gekunt voor 15 min pff. Helo's zijn traaaaag en underpowered en easy to shoot down :// aangezien je heel gemakkelijk in een helo kunt dan een jet heb ik maar wat proberen vliegen.. het lukt wel maar controls kunne toch wat beter imo

edit: kut servers die neergaan -.-

joriske18

Legacy Member
Ivm helo's en planes:
Ik hoop echt dat ze het 'easy to pick up, difficult to master' principe hebben toegepast. Ze mogen het zeker niet te gemakkelijk maken want dan wilt iedereen het doen, het moet een uitdaging zijn om echt goed te worden.

In Bf2 heb ik mij daar goed mee geamuseerd, vooral helo's. Ik was zeker geen top piloot maar na verloop van tijd begon ik toch goed mijn plan te trekken.

Anoniem05

Legacy Member
voorlaatste pagina van het battlefield3 topic shoppingcartsareagood something


shoppingcartsareagoodride

ÆN!M4

Legacy Member
Gingen ze een startingzone no friendly fire implementeren bij de release? Gisteren na lang wachten eindelijk in een jet kunnen stappen, knalt er geen engineer nen rpg in men gat, plezant vliegen met nen jet die aan het bleeden is :oink:

Direct 1942 flashback.

joriske18

Legacy Member
Friendly fire staat toch default af? Of telt dat niet met voertuigen?

zikje

Legacy Member
Reminder: een beta dient om bugs op te sporen, problemen te ontdekken, gameplay te balanceren e.d. Het is normaal dat er dingen fout lopen. Dat is net de bedoeling van zo'n beta, om die zaken eruit te halen. Open beta's zijn een must.

- Ik zou graag ook wat meer squad management mogelijkheden zien.
- Eerste game alleen maar gekilled geweest (heel lang geleden). Moest dus wel serieus wennen.
- De standaard wapens zijn niet al te briljant.
- Snipers zijn wel te eenvoudig.
- Te veel grafische effecten voor mij; ik kan nog weinig zien. Graka is mss ook wel te traag.
- Evolutie van meer en meer unlocks en configs is onrustwekkend. De kern van de zaak gaat wat verloren. En je bent uren bezig om je upgrade te gaan gebruiken en te customizen.
- Spotten is mij ook wat onduidelijk.
- Nog geen teamplay te bespeuren.
- Maar wel redelijk geamuseerd.

Talis

Legacy Member
Dit is een fix voor mensen die blijven hangen op joining servers in hun browser.

Step1: Go to (C:\Program Files (x86)\Origin Games)
Step2: Search for the folder called 'Béta Battlefield 3' and change the name to 'Beta Battlefield 3'

Step3: Press Start and go to your 'regedit'
Step4: Search the following folders (HKEY_LOCAL_MACHINE » SOFTWARE » Wow6432Node » EA Games » BF3 Beta)

Step5: Change the 'GDFBinary' path. You need to change de 'é' to an 'e' in the word Beta
Step6: Do the same thing you did in Step5, but this time with 'Install Dir'

Have fun playing Battlefield3 Open Beta!

morb

Legacy Member
Kowlier zei:
wow, die browser alleen al makes me wanna puke...
en waarom duurt dat zo lang om een server te joinen. ben al twintig minuten aan het staren naar joining game op een server waar 5 man op zit...

I'm loving it! Gisteren geen enkel probleem ermee gehad.

ÆN!M4

Legacy Member
joriske18 zei:
Friendly fire staat toch default af? Of telt dat niet met voertuigen?

op Metro zeker niet, CB nog maar één keer gespeeld maar moment dat de jet tevoorschijn kwam en er insprong stond hij al te pinken.

Don-Friso

Legacy Member
Wall of text, sorry, het bevat soms vrij persoonlijke meningen maar ik wil ze toch plaatsen:

- Metro is een kutmap, totaal verkeerde beslissing om die map te gebruiken om het spel voor te stellen, is een cod-map maar hopelijk is het maar 1 map die zo is.

- Bugs als keybinds die je wijzigt waardoor 2 acties aan dezelfde knop zitten + het vallen door de grond + niet in je ingame menu kunnen na je dood of op het scorescreen na de ronde zijn vrij irritant, maar kunnen gefixt worden.

- De killcam is zeeeeer annoying voor mij, compleet verkeerde hoek hoe de camera je killer volgt, trouwens, die killcam toont mij geregeld serieuze bugs in de ragdoll physics (ik denk toch dat het zo noemt).

- Opstarten vanuit de browser? Serieus? Geeft een gevoel dat je een browsergame speelt. Wat is er mis met: overlay program + launch game + overlay chat (moet niet steam zijn, maar kopieer dan steam met origin eh astenblief).

- Het grote voordeel van cod tov van bf3 zoals het nu is, is dat je in je ingame menu je classes volledig kunt configureren, je killstreaks, wapens, perks, challenges enzovoort. Als ik een game wil spelen dan wil ik die game starten, configureren tot in de puntjes zoals ik het wil en dan naar de serverbrowser gaan (zoals het al fucking jaren werkt).

- Ge kunt spawnkillen? Serieus? Na jaren van shooters houden ontwikkelaars daar nog altijd geen rekening mee ofwa?
Vooral het defending team in het begin van metro: "oh ik kruip even een paar honderd meter door het struikgewas aan de zijkant waarin niemand mij kan zien tot ik vlak naast de spawnzone van de ander zit hur hur dur".

- Direct beginnen met een autosniper als recon, hur hur hur...

- De map, ten eerste slechte plek om te plaatsen (moet het weer totaal anders zijn van andere spelen die het in de bovenhoek plaatsen ja?). Al is dat wss een puur persoonlijke voorkeur. En ge kunt geen grote map ophalen? Serieus? "Ik ben een soldaat in een groot offensief, maar mijn stafkaart ben ik vergeten woepsie".

- De knife kill is wel cool maar is wat stroef.
Pluspunt: niet als cs waar je wat slicet rond je heen, niet als cod waar knifen een grote sprong is die altijd killt zolang de vijand maar iets of wat recht voor je is en je direct verder rusht. Waardoor je gewoon door de map kan lopen en iedereen kan neerhakken.
Negatief: ze wilden het te cool maken met gans die animatie (met enkele seconden ofzo na je kil ldat je niet kunt vechten) en dat werkt niet in zulke shooter. Zulke kill animaties zijn er voor games als assasins creed en deus ex ofzo waar je even een "fuck yeah" animatie moet krijgen, maar in een shooter een animatie + seconden erna dat je ergens stil staat waar wss ook andere vijanden in de buurt zijn, hmmmm, knifen ga ik proberen te mijden.
Ik denk echter dat het vrij moeilijk is om een evenwicht te zoeken tussen knife moeilijker maken zodat je geen samoerai wordt als in cod en knife je geen te groot nadeel geeft zodat je een sitting duck bent. Dusja ik verwijt het ze niet al te hard.

- Ik heb de indruk dat medic nutteloos is, het kan en wordt amper gebruikt (zeker defibs en ja ik heb ze unlockt), al kan dit mss aan de map liggen. Ik herinner me echter dat ik medic speelde in bf2 en mijn rush om gewonde teammates te reviven soms de ultieme doorslag gaf.

- Overzicht in rewards mag wat beter, ik heb een ribbon verdient yeeeeeey en waarom? Ah ja dan moet ge naar die webpagina gaan om een deftig overzicht in rewards te lezen, pffff alt tabben dan maar....

- De wapens voelen mij iets te sluggish aan, dit is zo 1 van die puur persoonlijke meningen en ik kan ook niet echt uitleggen wat ik bedoel, mss heeft het gewenning nodig, maar laat me bvb weeral cod aanhalen. Ik speelde amper cod, slechts een paar uurtjes MW indertijd en vorig jaar BO gekocht. Bij het spelen van BO had ik geen enkel probleem met die wapens, ze voelden aan alsof ze perfect waren. Wat het verschil is tussen beide, geen idee, ik ben geen game ontwikkelaar dus weet niet hoe je zulke wapens namaakt, de feel zit precies een beetje mis voor mij (maar zoals ik al zij, mss is het gewenning).

Mijn ALLERgrootste frustratie, en die zal wss alleen erger worden op Caspian border:
- Als je geweldige graphics en maps wilt door overal schoon beplanting te plaatsen, doe het dan verdomme helemaal realistisch, het begin van metro zit vol met struiken waar je compleet gecamoufleerd in ligt en geen kat die je kan zien. VOORAL als je er door kruipt, die kutplanten bewegen totaal niet. Hoe is dat in godsnaam realistisch? The magical cloaking cement plants...


Dit allemaal gezegd zijnde schrijf ik het toch niet af, nog geen CB gespeeld, dus het kan heel goed zijn dat die open warfare (wat echt bf is) zo leuk is dat ik al die annoyances erbij wil nemen.

Vykus

Legacy Member
ik wil hem downloaden via origin maar als ik mail ingeef om te registreren zegt hij e-mail niet gekend. Nochthans met 2 types e-mail geprobeerd. Iemand ook hetzelfde probleem of oplossing?

thelordofpee

Legacy Member
Deze beta ligt trouwens al 1-2 maanden klaar, dus in die 2 maanden zal er wel iets veranderd zijn aan het originele spel.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan