Archief - Battlefield open beta: Impressions

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Scr1fle

Legacy Member
Idd schijt opstart :(

Spel is ook iets teveel COD achtig naar mijn zin :(

Maar zonder twijfel samen met de clan gaat dit spel heersen! :D

Kijk er al naar uit om Caspian Border te spelen . :)
En hopelijk ook nog performance verbeteringen. :p

Abio

Legacy Member
Anderhalf uur zitten spelen ondertussen... Een redelijke tegenvaller tot nu toe voor mij... Ik zit te twijfelen om mijn pre-order te annuleren, en ik denk dat er nog vele anderen zo denken.

Origin, Battlelog, wat een zever allemaal... Als ik een spel wil spelen, dan wil ik niet beginnen surfen op het web... Al die brol hadden ze er van mij van tussen mogen laten, zelfs Steam had voor mij zeker niet gemoeten, maar dat had misschien toch beter geweest... Hoeveel programmaatjes gaan we zo nog moeten installeren in de toekomst om na 15 registraties eindelijk een spel te kunnen spelen waar je dan nog voor betaald in de meeste gevallen.

Ik zie het al zo voor mij momenteel... Eind oktober allemaal een spel in huis, en dan eerst nog 5gig aan updates moeten downloaden, om dan om de paar dagen nog een update te moeten installeren.

Key- mapping is even verschrikkelijk, zo niet nog erger, als de voorgangers. Twee acties onder 1 knop, krijg het nu helemaal. De looks in het spel van de console, de kills, noem maar op, vind ik persoonlijk ook een stuk minder. Het ziet er bijna kinderachtig uit door de manier waarop het in beeld staat (maar dat is een persoonlijke mening).

Hier een nieuwe videokaart voor kopen vind ik momenteel nog te riskant, al weet ik natuurlijk ook maar al te goed dat dit "maar een beta" is. Als je maar 1 map voorstelt is dat meer een DEMO (en zo bekijken ook veel gamers het, dat is toch logisch... 1 maand voor de release...), en dan verwacht je dat het allemaal toch net iets vlotter en beter verloopt. Dat je niet reeds na 3 minuten ergens vast zit onder de grond, dat je niet eerst in je register moet gaan prutsen om nog maar op een server te geraken, dat je AL je knoppen kan instellen zonder dat je 10 x moet herbeginnen omdat er sommigen graag makkelijke kills hebben,... Dit lijkt meer op een "Alpha"-versie.

Nu hopen dat de volledige versie wel dik in orde is, maar ik zal hem waarschijnlijk eerst wel eens op een ander spelen voor ik het zelf aanschaf. De komende dagen zullen het uitwijzen... Misschien dat ik na een nachtje er over slapen wel bijdraai :)

mX.

Legacy Member
Wat een faal van DICE om een open beta uit te brengen :)
Alles zag er goed uit voor die mannen daar, "Above and beyond the Call", iedereen was ermee weg en het zag er echt naar uit dat Battlefield de CoD reeks belachelijk zou maken.

Nu ze die open beta gereleased hebben zien we pas dat alles nog totaal niet in orde is, en dat ze rushen naar de release om toch maar te proberen wat kopers van CoD af te snoepen..

Jammer, maar voor mij lost het totaal mijn verwachtingen niet in :) Zeg niet dat het een slecht spel is, maar totaal niet klaar voor een release..
Speel overigens vlotjes op High settings met een HD5770, terwijl de recommended ver daarboven ligt, raar.. :D

^MystiQ

Legacy Member
Zoals ik dus ook al reeds zei, BF3 is absoluut niet klaar voor een release. Maar EA kennende gaat het toch releasen en dan beginnen patchen.

mX.

Legacy Member
Inderdaad, ze hebben niet veel keuze meer hé :)
Vrees echter dat de Open Beta een enorm verkeerde beslissing was.

^MystiQ

Legacy Member
Zonder Open Beta zou de release mogelijks nog erger kunnen zijn.

thelordofpee

Legacy Member
Ik vind de beta echt heel leuk, maar ik ben dan ook maar een snotneus he falc.be...

Even serieus. Ik heb buiten die ene fix die ik moest doen echt geen enkele bug tegenkomen, en ben ook nooit gecrashed. Ik vind de game echt fantastisch. Volgens mij mag je nu nog niet klagen over de speelstijl van spelers, dit komt pas naar boven bij de release, wanneer er servers met rules zijn.

Graphics zijn prachtig, en zeker de destructie. Ik heb alvast geen spijt van mijn aankoop!

AssassiN zijn problemen zijn denk ik voorak te wijten aan zijn PC, en wie gebruikt er IE?

mX.

Legacy Member
thelordofpee zei:
Ik vind de beta echt heel leuk, maar ik ben dan ook maar een snotneus he falc.be...

Even serieus. Ik heb buiten die ene fix die ik moest doen echt geen enkele bug tegenkomen, en ben ook nooit gecrashed. Ik vind de game echt fantastisch. Volgens mij mag je nu nog niet klagen over de speelstijl van spelers, dit komt pas naar boven bij de release, wanneer er servers met rules zijn.

Graphics zijn prachtig, en zeker de destructie. Ik heb alvast geen spijt van mijn aankoop!

AssassiN zijn problemen zijn denk ik voorak te wijten aan zijn PC, en wie gebruikt er IE?

Klopt, het is een mooi spel, maar in de PC versie steken nog veel meer fouten dan in de consoleversie naar mijn ervaring tot nu toe :)

-Gaan liggen op een heuvel en je ligt plots onder de map, naar boven kijken en je kan de enemy door de grond heen neerknallen zonder dat hij jou kan zien
-Muiscontrols kunnen niet aangepast worden
-Als je dood bent kan je niet in het game menu gaan
-Geen ingame browser
-Bij mij veel problemen met flikkerend beeld

En nog een hoop kleine bugs.
Maar inderdaad, het is op zich een mooi spel, ik denk alleen maar dat veel mensen het gevoel gaan hebben dat dit het spel is dat ze gaan releasen, en op die manier het toch niet (meteen) gaan kopen :)

V1nce

Legacy Member
Goede gameplay en draait enorm vlot op een 6970 , alles ultra altijd bove de 40 fps op 1900 x 1200

Link_006_

Legacy Member
Dus het normale spel gaat ook gebruiken maken van Origin? :s Ik dacht dat het enkel voor beta is maar dat is wel een tegenvaller, het is gewoon ongemakkelijk.

Devian

Legacy Member
ik vind het super, is instant buy, ook geen problemen gehad, en draait hier goed op 100 tot 150 fps op mijn systeem in sig

Talis

Legacy Member
Juist wa gespeeld op NL server waar BelgianTerror zene livestream aan't doen was. Mijn bevindingen:

- Grafisch zeer mooi en geluid is zalig (tegels die kraken op metro)
- Flashlight, reflex sight is te fel
- Kon soms niet meer inzoomen.
- Melee attack is vrij traag
- prone naar crouch gaan is ook vrij traag

Maar game zit nog in beta fase en ze volgen bij EA elke dag wel de comments van community dus zal wel snel gefixt worden met patch. Noem mij eigelijk eens een game van laatste 3 jaar dat volledig af was ( COD's, GTA, The Witcher, .... allemaal releasepatch nodig?

Geef het nog wa tijd... en now back to the battlefield. Ik heb alleen beetje schrik voor overige maps, aangezien er niks wordt over vrijgegeven.

Talis

Legacy Member
Link_006_ zei:
Dus het normale spel gaat ook gebruiken maken van Origin? :s Ik dacht dat het enkel voor beta is maar dat is wel een tegenvaller, het is gewoon ongemakkelijk.

Ik weet nog goed de dag dat steam er kwam. Ik speelde CS en die steam shit werkte voor geen kloten... maar kijk x aantal jaar later is steam HET game platform en ik denk dat origin nog een stapje verder gaat via het web.

coldvinc

Legacy Member
mycoy zei:
-Als je dood bent kan je niet in het game menu gaan
-Geen ingame browser
-Bij mij veel problemen met flikkerend beeld

Dat zijn voor mij de vervelendste, vooral die laatste moet aangepast worden want dat bederft gewoon de gameplay. En iedereen heeft dit zo te zien tot een zeker niveau.

EA en DICE hebben nog heel wat werk de komende maand, hopelijk krijgen ze een bonus als de release er is :D

Essit

Legacy Member
Maw je moet dus weer 10 programmas installen om online te kunnen spelen? Ok, dat is mss overdreven maar toch...

Waar is de tijd dat je gewoon een game ging kopen en meteen online kon via een server browser ...

thelordofpee

Legacy Member
Je moet 1 programma installeren en naar een website gaan ja. Pas op da uw harde schijf ni vol staat he.

cétn

Legacy Member
ondertussen nu toch ook al een uurtje kunnen spelen. Ik was wat geschrokken van het grafische, zo geweldig is het zeker niet. Ik speel alles op high (1900x'iets?) en persoonlijk vind ik bfbc2 er strakker uitzien.

De reden dat ze de mape in de demo uhum beta steken is puur omdat die map doet denken aan COD. Op die manier willen ze zoveel mogelijk COD beuns de overgang laten maken naar bf3. Dit is toch mijn visie erop, want een echte BF2 speler kun je niet echt bekoren met een mape als metro, niet?

Gameplay; Jammer dat ik de controls niet kon aanpassen naar mijn wensen, maar na effe gewoon te worden vlotte het wel. Ik was er behoorlijk snel mee weg, behalve met het iron cross had ik effe moeite omdat je de rechtermuisknop ingedrukt moet blijven houden en bij bc2 was dit niet. Ook effe aanpassen, en al snel had ik een kd van 29/9 (screenshot hebik als bewijs xD).
Algemeen vind ik het vlot spelen, alleen was het wat moeilijk om te weten van waar de 'vijand' nu eig wel ging komen, maar bleek dat niemand dit wist en iedereen maar wat rond liep. Ondertussen heb ik het volgende al vrijgespeeld:
iron sights: eens iets anders dan dat bolletje, leuke vernieuwing, speelt wel lekker.
laser: bovengronds ben je er geen ruk mee, ondergrond is het soms wel een meerwaarde en is ook wel cool effect.
Tripod: 1x gebruikt en vond het wel iets hebben.

Negatief:
-dat onder de grond kruipen..
-ook rare glitsches van vijanden die met hun armen open staan en op me schieten (waar is hun geweer???)
-om een knife kill te halen moet je er echt wel goed opzitten, miss beetje te goed?
-die mape moet zeker duidelijker worden! Ik maak er echt niets van!
-Destructie is aanwezig maar zéér beperkt.
-snipers moeten gelimiteerd worden + het is véél te easy om te snipen!
-als ik scroll om een wapen te zoeken wil ik rechts vanonder zien wat ik nu in men handen zal nemen in plaats van echt te moeten wachten van ''aah nu haalt hij dat boven dus de volgende is die'' nog een geluk dat de granaat laatst zit.
-ragdolleffect bij een kill zijn ronduit niet aan gewerkt, van gewone kogels vliegen ze soms meters ver..
-.. nog wel punten, maar dat is het voor vorloopig.


Besluit; Dice heeft zeker nog meer dan zijn werk om een goed afgewerkte game op de markt te brengen. Hopelijk werken ze het ook af, en als ze de release niet halen dan halen ze de relaese niet. Liever een afgewerkte game kopen die ik onmiddellijk kan spelen dan nog 3 patches te downloaden voor ik het daadwerkelijk kan spelen.

thelordofpee

Legacy Member
Jouw negatieve punten zijn grotendeels de punten die Dice gelimiteerd heeft om de grootte van de beta te beperken.

cétn

Legacy Member
thelordofpee zei:
Jouw negatieve punten zijn grotendeels de punten die Dice gelimiteerd heeft om de grootte van de beta te beperken.

Das te beter :) Ik heb gewoon al de zaken opgenoemt die me opvalden.

Abio

Legacy Member
Talis zei:
... Maar game zit nog in beta fase en ze volgen bij EA elke dag wel de comments van community dus zal wel snel gefixt worden met patch...

Als DICE en EA het allemaal even snel gaan fixen als bij Bad Company 2... ik zou mijn adem niet inhouden. Ik zit nog altijd te wachten op een deftige VOIP, anderhalf jaar nadat ik het spel gekocht heb... En nog een hoop andere kleine brol die niet opgelost raakt. "Het geld is binnen" was de indruk die ik met momenten kreeg bij BFBC2.

Maar goed, ik hoop natuurlijk ook van harte dat het een topper gaat worden, want het is lang geleden dat ik nog zo naar een spel heb uitgekeken. Misschien ook daarom dat ik mij wat te veel zit te ergeren aan de mankementen. Afschrijven wil ik het spel zeker niet doen op basis van deze beta, maar mijn verwachtingen zijn nu wel ineens ferm getemperd, en het aanschaffen van nieuwe pc-onderdelen en dergelijke zal nog niet voor morgen zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan