Archief - Alice: Madness Returns

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

memorexxx

Legacy Member
hardstyle lover zei:
Heb hem gisterenavond opgehaald , al iemand met de originele alice begonnen?

Ik begin er straks mee ma ben aan het twijfelen of ik de eerste eerst ga spelen of madness returns eerst

Kga toch eerst effe den 1ste bekijken, kijken of de graphics goed opgewaardeerd zijn naar HD en hoe het speelt met een controller...
En dan ga ik me wsl niet kunnen inhouden om aan den 2 te beginnen :p
Want eigelijk koop ik dit spel gewoon voor de zalige artstyle... (en omdat het Alice in wonderland is)

syndrom

Legacy Member
de eerste is nog op de quake 3 engine wat eigenlijk vreemd speelt voor een platformer.

Ben ze op pc aant spelen, en fuck wat is dit een mooie game, miss niet topnotch graphics maar die art design, zalig gewoon

Goldrusher

Legacy Member
De eerste heeft ook een thread hé, voor als je daar wat gedetailleerder wil posten zonder dat je gestoord wordt door posts met eventuele spoilers van de sequel.

hardstyle lover

Legacy Member
Nog niemand ermee begonnen?

Heb zelf ook nog geen tijd gehad, zal er morgen es op spelen

botchla

Legacy Member
Was nog niet binnen in de dreamland gisteren :(toch niet die waar ik geweest ben.

ikbenben

Legacy Member
Is iemand het ondertussen al aan het spelen? Ben benieuwd naar speelervaringen :)

FreakyJP

Legacy Member
Heb hem gisteren ontvangen, maar kan het pas vanavond spelen. Verwacht dus morgen wat uitleg :)

X-SlaYeR

Legacy Member
Heb hem thuis ook ontvangen, ben om het verhaal te begrijpen toch maar begonnen met het eerste deel

FreakyJP

Legacy Member
Heb al een uurtje zowel de originele als de 2de gespeeld, en vind ze tot nu toe geslaagd. Heb toch geen spijt van mijn aankoop, maar mensen die graphics op niveau van Uncharted of God of War verwachten zijn eraan voor hun moeite. Wonderland is wel mooi (sfeer en art design zit zeer goed), maar de graphics zelf voelen vrij verouderd aan.

wyvernshill

Legacy Member
Qua muziek, sfeer en zelfs voice acting (chessire cat) vond ik de eerste Alice toch ruimschoots beter.

Het ziet er allemaal mooier uit in de 2e game, maar het is zo verschrikkelijk lineair, je hebt geen echte levels, je hebt telken maar 1 route. Geen bossfights , die waren in Alice 1 toch zo plezant.

De muziek van Alice retruns is echt slecht in vergelijking met de fantastische soundtrack uit Alice 1.

Neemt niet weg dat ik me amuseer met dit spel, maar Alice 1 is veruit beter en ik speel het spel nog regelmatig (op PC).

Jay

Legacy Member
wyvernshill zei:
Qua muziek, sfeer en zelfs voice acting (chessire cat) vond ik de eerste Alice toch ruimschoots beter.

Het ziet er allemaal mooier uit in de 2e game, maar het is zo verschrikkelijk lineair, je hebt geen echte levels, je hebt telken maar 1 route. Geen bossfights , die waren in Alice 1 toch zo plezant.

De muziek van Alice retruns is echt slecht in vergelijking met de fantastische soundtrack uit Alice 1.

Neemt niet weg dat ik me amuseer met dit spel, maar Alice 1 is veruit beter en ik speel het spel nog regelmatig (op PC).

Grotendeels zelfde mening. Heb de game in m'n review "eerder een begeleide wandeling door Wonderland" dan een "uitdagend avontuur" genoemd :)

FreakyJP

Legacy Member
De levels die ik tot nu toe van de eerste heb gespeeld waren toch ook wel lineair, enkel dieschool was het niet. Maar uiteindelijk loop je daar ook wel een vrij lineair pad af (kwam ik in een kamer te vroeg, was daar gewoon niets te doen)

De gameplay van Alice 2 is biedt ook meer diepgang dan wat ik nu al van Alice heb, daar heb 2 twee aanvallen en zelfs niet van block of dodge.

Katz

Legacy Member
Hohohohoho wat een magistraal spel. Ik probeer mij te beperken tot een uurtje per dag zodat ik zeker nog tot aan de zomervakantie kan vertoeven in Wonderland.

Zonet het gedeelte met de Carpenter en de Walrus uitgespeeld, Oh my fucking god dit spel is zoooo heerlijk disturbed.
"You will all get served! In a manner of speaking."
Qua achtergronden en thema het level met de mad hatter nog het leukst was, nu zit ik in de valley of wonder (dacht ik dat het noemde) en nu komen we aan het gedeelte met de verwijzingen naar mind altering substances :))

SpeedySpeedsUp

Legacy Member
Vandaag mee begonnen, en wow wat zijn die reviews er over zeg. De sfeer is heerlijk en de gameplay zit meer dan goed. Ik speel momenteel op Nightmare (1 slag dood van sommige enemies), dankzij het vlotte dodgen en blocken is dit echt wel goed mogelijk om hem zo uit te spelen! :o

Zalig!

memorexxx

Legacy Member
Kben hem gisteren ook gaan halen. I love it echt nog eens een plezante platformer/hack & slash... Dodgen en Blocken is inderdaad echt vlotjes. Ik speel hem op hard, niet supermoeilijk, maar toch goed opletten bij battles... Ik weet wel niet waarvoor die bottles zijn die je vind en die roses enal, is da enkel voor trophies ofzo?

SpeedySpeedsUp

Legacy Member
memorexxx zei:
Kben hem gisteren ook gaan halen. I love it echt nog eens een plezante platformer/hack & slash... Dodgen en Blocken is inderdaad echt vlotjes. Ik speel hem op hard, niet supermoeilijk, maar toch goed opletten bij battles... Ik weet wel niet waarvoor die bottles zijn die je vind en die roses enal, is da enkel voor trophies ofzo?

Ik zit nu in het begin van Chapter 3.
Bottles zijn zo ver ik weet puur collectibles, memories ook.
Met roses verlengt je health bar, elke rose bestaat uit 4 deeltjes die je kan vinden in ruimtes in Chapter 2, 3, 4 en 5.

T'is ook wel een lange game =)

Btw: ik speel nu nog altijd op nightmare en het is echt wel makkelijk als je het "Weapons en Dresses of Mass Destruction"-pack koopt op PSN. Vrij goedkoop en je krijgt er leuke dresses voor (met bv als effect: double damage, shrink sense altijd actief, tanden verliezen ipv health) en ook leuke wapenskins met de bijbehorende effecten. Ik dacht dat het maar iets van 1.46€ was.

SpeedySpeedsUp

Legacy Member
Uitgespeeld op Nightmare (trophy regen op het einde :p).
Als ik het zo hoor zijn er veel die wachten tot deze in de budgetbak ligt, wel die mensen zullen nog verrast zijn hoe goed deze game wel niet is. Ik denk dat ik er +-15u over heb gedaan en dan heb ik nog niet alle collectibles, prachtige artwork ook en extra's.

Het was zijn geld meer dan waard!

memorexxx

Legacy Member
:D Ik denk dat ik ietske trager speel dan u dan... :p
Ik denk datk toch al een uur of 12 ofzo gespeeld heb en kzit halverwege chapter 3. Ik probeer wel alle collectables van de eerste playthrough te vinden... Wat me niet echt lukt :D

En inderdaad. Spijtig dat iedereen wacht tot het in de budgetbak ligt. Zo gaat er zeker geen vervolg meer zijn. :sad: Beste hack&slash/platformer sinds bayonetta voor mij...

SpeedySpeedsUp

Legacy Member
memorexxx zei:
:D Ik denk dat ik ietske trager speel dan u dan... :p
Ik denk datk toch al een uur of 12 ofzo gespeeld heb en kzit halverwege chapter 3. Ik probeer wel alle collectables van de eerste playthrough te vinden... Wat me niet echt lukt :D

En inderdaad. Spijtig dat iedereen wacht tot het in de budgetbak ligt. Zo gaat er zeker geen vervolg meer zijn. :sad: Beste hack&slash/platformer sinds bayonetta voor mij...

Zou wel kunnen eigenlijk dat het een pak meer is :p Niet echt getimed, maar idd sommige zitten zeer goed verstopt. Ik heb ook alles zeer uitvoerig bekeken en ongeveer altijd 2-3 memories en 2-3 bottles te kort op het einde van het level.

Zal zeker binnenkort nog eens de rest van de collectibles zoeken voor de platinum maar ik vind niet echt een goede guide op dit moment.

Kortom: zeker een van de beste games van 2011 voor mij (samen met Dead Space 2, Portal 2...)

soulgamer

Legacy Member
Ik zit nu op het einde van dat Japanse gedeelte. Ik hoop dat het nog een hele tijd duren mag.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan