Archief - Alice: Madness Returns

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Exorcister

Legacy Member
Vanavond ook es aan begonnen, kleine 2u gespeeld, tof spel :)
Sfeer zit in ieder geval goed.

mohaa51

Legacy Member
Vond ik in het begin ook, maar ben nu aan chapter 3 bezig en het begint al te vervelen vind ik persoonlijk..

Ff opzij leggen en iets anders spelen is de boodschap dan :)

Goldrusher

Legacy Member
Deze vorige week uitgespeeld. Topgame. En ongelofelijk lang, voor sommigen zelfs te lang... maar doorbijten! In de laatste hoofdstukken zit zeer veel afwisseling in gameplay.

TotallyZen

Legacy Member
Deze avond ook begonnen met Alice: MR
Toffe, beetje twisted sfeertje; leuke, wel repetitieve gameplay.
Zit nog maar halverwege hoofdstuk 2 maar best wel een verrassende game imo.
Alleszinds geen miskoop :)

Schwimm

Legacy Member
Haha, iedereen pikt deze precies nu op. Ik ben er ook gisteren mee begonnen. :p

Zeker al een kleine 4u gespeeld, en ben nog maar
de ledematen van Hatter aan 't zoeken.

Kan dus best geloven dat deze vrij lang is.

Btw, doet dit spel jullie qua opzet ook niet keihard aan Psychonauts denken. Daar hing ik zo'n echt "disturbed" sfeertje. Of zoals TotallyZen het schrijft: "twisted".

Kan er maar geen deftig Nederlands woord op plakken!

Goldrusher

Legacy Member
Schwimm zei:
Btw, doet dit spel jullie qua opzet ook niet keihard aan Psychonauts denken. Daar hing ik zo'n echt "disturbed" sfeertje. Of zoals TotallyZen het schrijft: "twisted".
Uhu...

[youtube]KL33QudLYnk[/youtube]

Jornax

Legacy Member
Denk dan dat ik deze nu ook in huis ga halen, zeker gezien ik centjes van de oma gekregen heb, het er best cool uitziet, goedkoop staat, en door m'n Psychonauts-fanboyism :unsure: (one of the best games ever imo, ik refereer naar avatar/signature en waarom maken ze in godsnaam geen vervolg :angry:)

mohaa51

Legacy Member
voor de tien euro die de game mij gekost heeft biedt hij wel enorm veel gameplay, voel mij bijna schuldig dat ik er zo weinig voor betaald heb ;)

Chapter 3 bevat trouwens een 2D deel dat in mijn ogen prachtig vormgegeven was!

Goldrusher

Legacy Member
mohaa51 zei:
Chapter 3 bevat trouwens een 2D deel dat in mijn ogen prachtig vormgegeven was!
Je hebt zelfs twee keer een aantal van die levels. In dat onderwater-hoofdstuk zijn er een paar met een boot, een soort sidescroller shooter. En dan in het Chinese hoofdstuk heb je enkele platformer-levels.

En dan in dat speelgoed-hoofdstuk ook nog een soort Monkey Ball.

SpeedySpeedsUp

Legacy Member
Toch fantastisch hoe Goldrusher deze game weer zo "hot" kan maken he. Op release zat ik hier alleen -_-

Schwimm

Legacy Member
SpeedySpeedsUp zei:
Toch fantastisch hoe Goldrusher deze game weer zo "hot" kan maken he. Op release zat ik hier alleen -_-

Ik hou van games als deze, maar ik koop nooit meer iets op de release. Mij enkele weken terug op Zavvi laten gaan bij de 2 voor 25£ deals.

Ben 'm gewoon beginnen spelen eigenlijk, omdat 'ie van de 4 games die ik toen gekocht heb, mij het meest aanspreekt. En terecht, zo bleek!

Schwimm

Legacy Member
Er zijn toch enkele dingen die mij storen.


Zéér minieme spoilers omtrent overgangen tussen levels (geen verhaalspoilers sowieso).

Ben nu ergens in Chapter 2.

- Waarvoor dienen die bottles die je verzamelt? Die herinneringen zijn op een bepaalde manier nog functioneel, maar die bottles leiden toch nergens naar, dacht ik?
- De aaneenschakeling van de levels... WTF? Ok, dit spel probeert "twisted/wacko/disturbed" over te komen, maar da's toch nog geen reden om de randomnessniveaus zo overdreven hoog te laten pieken.
Ik bedoel maar: de overgang tussen Alice in Londen en de eerste keer dat ze naar Wonderland gaat... Makes no sense at all. De tweede keer wordt ze bewusteloos, dus dan kan ik er nog inkomen dat ze om één of andere reden "adfwaalt" naar Wonderland. Maar toen was het al fucking weird dat ze na haar eerste tripje in die haven was terecht gekomen. Again, makes no sense at all.
Ze misbruiken precies hun "disturbed" spelopzet om je gewoon overal en nergens te droppen?!


Enfin, begrijp me niet verkeerd. Ik spel het spel op zich héél graag en hou absoluut van het sfeertje. Ik kan mij gewoon storen aan zulke dingen als ze gewoon té hard van de pot gerukt zijn. :p

Toch kijk ik er al naar uit om morgen verder te spelen!


Edit: nog een ergernis!

- Ik ben iemand die elk hoekje van een spel gaat verkennen. Maw, ik verzamel graag dingen (ook al zijn ze nutteloos zoals die flessen). Dan heb ik er nu eens zo'n gigantische hekel aan het volgende. Ik zie dat aan de rechterkant van een level een geheime doorgang is, maar ik denk bij mezelf dat ik eerst de linkerkant van de "kamer" ga clearen. Daar is ook duidelijk zo'n zwakke muur die je met driehoekje kan kapot slaan. "Hey, daar zullen ook wel collectibles achterzitten!" Dus dan sla je dat muurtje kapot, loop je erdoor, en begint er plots een cutscene. Waarna je zonder pardon in een ander stuk van het level bent en niet meer terug kan. Dus kon ik ook die geheime doorgang aan de rechterkant van de vorige kamer vergeten. FFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUU

armutye

Legacy Member
Als er iemand is die zijn spel heeft uitgespeeld ben ik bereid die over te kopen.
OF
Als er iemand hem besteld van the hut of een andere uk store wil ik wel meedoen. Ik heb zelf geen visa, maar ik betaal je wel via pcbanking.

Goldrusher

Legacy Member
Schwimm zei:
Ze misbruiken precies hun "disturbed" spelopzet om je gewoon overal en nergens te droppen?!
De overgangen tussen chapters zitten nochtans heel goed in elkaar.

Schwimm zei:
Waarvoor dienen die bottles die je verzamelt? Die herinneringen zijn op een bepaalde manier nog functioneel, maar die bottles leiden toch nergens naar, dacht ik?
Bottles doen volgens mij niets in-game, maar unlocken artwork.

daedalus

Legacy Member
armutye zei:
Als er iemand is die zijn spel heeft uitgespeeld ben ik bereid die over te kopen.
OF
Als er iemand hem besteld van the hut of een andere uk store wil ik wel meedoen. Ik heb zelf geen visa, maar ik betaal je wel via pcbanking.

heb mijne te koop staan in het buy and sell gedeelte :)

Schwimm

Legacy Member
Goldrusher zei:
De overgangen tussen chapters zitten nochtans heel goed in elkaar.

Bottles doen volgens mij niets in-game, maar unlocken artwork.

[Opnieuwe kleine spoilers omtrent overgangen!]



Hoe zitten die dan heel goed in elkaar? :confused:
1. Je staat op een dak in Londen bij een oud mens. Plots begin je te trippen en zie je haar veranderen in een half monster. Uiteindelijk word je wakker in een - prachtig - stukje van Wonderland.
2. Zonder reden ga je vanuit dat prachtige stukje Wonderland naar dat gedeelte met de theepotten?
3. Zonder reden sterft Hatter en word je gewoon wakker in de Londense haven.
4. Je wordt daar KO geklopt en daardoor beland je weer in een ander stuk van Wonderland.


Serieus, Goldrusher. Wat is hier goed aan? Nul komma nul verklaring. Gewoon randomness ten top, toch? :(

Goldrusher

Legacy Member
1. Alice wordt door een psychiater (Bumby) behandeld om haar verleden te vergeten. Wonderland is voor Alice echter ook een manier om haar problemen en vijanden te confronteren en het wordt nu bedreigd door Bumby.

2. Uh, niet zonder reden. Je komt er niet plots én Mad Hatter is - zoals alle personages in Wonderland - een weerspiegeling van een personage in Alice's echte leven in Londen.

3. Hatter is niet dood.

4. Wat er precies in Londen gebeurt terwijl je in Wonderland bent, is nooit helemaal duidelijk. Maar wanneer je bijna verdrinkt in thee in Wonderland, lijkt het me waarschijnlijk dat ze in Londen in het water is gesukkeld... waarna dat onderwater-hoofdstuk begint. Dat eindigt wanneer ze aanspoelt in de haven.
En zo gaan alle hoofdstukken toch wel "logisch" in elkaar over. Locaties en personages uit Londen komen terug in Wonderland en omgekeerd.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan