Archief - Alice: Madness Returns

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Schwimm

Legacy Member
Maar hoe is bijvoorbeeld jouw punt 1 dan een verklaring voor mijn vraag 1? :unsure:

Enkel jouw punt 4 kan me overtuigen van enige "logica". :p

Goldrusher

Legacy Member
Alice die af en toe "vlucht" naar Wonderland is de hele opzet van de game. Ze doet dat om de werkelijkheid makkelijker te confronteren. Van onderdrukte herinneringen die naar boven komen tot gevaarlijke situaties. In Wonderland is ze immers heldhaftig, sterk en gewapend; in Wonderland kan ze terugslaan.

Schwimm

Legacy Member
Maar als ik me goed herinner uit het introductiefilmpje vindt haar psychiater Wonderland toch net goed voor Alice, zodat ze zich wat kan afschermen van de slechte herinneringen wat haar familie betreft? Of vond 'ie het juist niet goed? Ben nu aan het twijfelen.

Goldrusher

Legacy Member
Laat ik het zo zeggen: het is heel moeilijk om over het verhaal te praten als jij nog maar in hoofdstuk 3 zit.

Schwimm

Legacy Member
Dacht ik al.

Hoe dan ook:

Ik verwacht sowieso nog een of andere plottwist waarbij niets is wat het lijkt. Nu goed, in een game die over Alice in Wonderland gaat, is er natuurlijk niets wat het lijkt. :p

Edit: Ik zit pas in Chapter 2, trouwens.

Schwimm

Legacy Member
Scheef!

Ik had voor ik vandaag begon iets van een dikke 5u gespeeld. Alvorens ik "continue" deed, even gekeken hoever ik al zat. Dat was 24%.

Vandaag zeker een ruime 2u gespeeld, en ben nu nog maar op 29%.

Inderdaad heerlijk hoe ze een game nog eens een deftige lengte meegeven. Echt een verborgen pareltje, dit.
Graphics zijn niet top, gameplay is op zich feitelijk vrij repetitief, maar dat alles stoort nergens en dus wil ik het continu verder spelen. Kudos voor de makers van deze!

souldoubt

Legacy Member
Schwimm zei:
- Ik ben iemand die elk hoekje van een spel gaat verkennen. Maw, ik verzamel graag dingen (ook al zijn ze nutteloos zoals die flessen). Dan heb ik er nu eens zo'n gigantische hekel aan het volgende. Ik zie dat aan de rechterkant van een level een geheime doorgang is, maar ik denk bij mezelf dat ik eerst de linkerkant van de "kamer" ga clearen. Daar is ook duidelijk zo'n zwakke muur die je met driehoekje kan kapot slaan. "Hey, daar zullen ook wel collectibles achterzitten!" Dus dan sla je dat muurtje kapot, loop je erdoor, en begint er plots een cutscene. Waarna je zonder pardon in een ander stuk van het level bent en niet meer terug kan. Dus kon ik ook die geheime doorgang aan de rechterkant van de vorige kamer vergeten. FFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUU

Daar heb ik ook vaak voor gevloekt, en ik ging dan nog niet eens voor 100%.

GianniK

Legacy Member
Ben van plan om dit te kopen maar is het eigenlijk een goed spel??
En zit het eerste spel er nog altijd bij??

Goldrusher

Legacy Member
1) Topgame.

2) Yep, je krijgt er een code bij om het te downloaden, maar het vereist wel de Madness Returns disc.
Het origineel is wel ultramoeilijk en je moet zelf saven.

Schwimm

Legacy Member
Goldrusher zei:
1) Topgame.

2) Yep, je krijgt er een code bij om het te downloaden, maar het vereist wel de Madness Returns disc.
Het origineel is wel ultramoeilijk en je moet zelf saven.

Ultramoeilijk door de gevechten, of gewoon omdat het niet vlot speelt doordat het niet voor console bestemd was in the first place?

Goldrusher

Legacy Member
't Was destijds op PC ook geen eenvoudige game hoor.

De controls vallen mee, maar de vijanden zijn zelfs op easy best pittig én je wapens zijn verre van precies. Bovendien zit er veel platforming in en met of zonder lastige vijanden om je heen, val je al snel ergens in het water of een afgrond... en hopelijk heb je nog maar pas gesaved, want er zijn geen checkpoints.

waffel

Legacy Member
942-okay-meme.jpg

Anopheles

Legacy Member
Deze van't weekend gekocht, maar ik wou eerst de eerste nog eens spelen !
Ik vind de HD remake grafisch weinig toevoegen maar ik zat vanaf de tweede level even hard in de sfeer als 10 jaar geleden...
Het valt op hoe meer 'hardcore" de gameplay vroeger was !!
Hopelijk kan ik wachten met de nieuwe tot ik m uit heb !

Schwimm

Legacy Member
Net Chapter 4 uitgespeeld en dus weer ergens in Londen wakker geworden.

Holy shit, echt "beangstigend" bijna. :o

Snap wel zo goed als niks van het verhaal, though. :/
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan