Archief - Wie controleert de wereld?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

killgore

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Ik heb al aardig wat van McKenna (iemand die redelijk met hetzelfde bezig was zoals Leary) zijn theoriëen gehoord; en het gaat er gewoon om dat veel van die experimenten (sjamanisme) net niet te bewijzen zijn.

McKenna was overtuigd dat mensen kunnen communiceren via een visuele taal, zonder 1 gesproken woord, met compleet begrip van wat de ander bedoelt. (onder invloed van een soort kruidenmix, gekend in bepaalde stammen)
Nu, hoe ga je dat kunnen bewijzen?

Het is niet omdat het buitensporig, extreem lijkt , dat het niet serieus moet genomen worden. (zelfs terwijl het niet bewezen kan worden.)

Mensen moeten toch echt eens stoppen met hun intuïtie als zekerheid te nemen.
neen, maar je kan toch wel een beetje verschil zien van tijd.

Wat jij zegt ivm die visuele taal klinkt imho zeer aanneemelijk, of je nu kruiden nodig hebt of niet.

ook enkele andere dingen die hier gepost worden ivm complottheorieën vind ik aannemelijk klinken.

Maar mensen kiezen nu eenmaal (en daar zijn we weer) graag onmiddelijk het extreme alternatief, ergens tussenin kunnen ze niet zweven.

Hmgrwngd

Legacy Member
killgore zei:
Maar mensen kiezen nu eenmaal (en daar zijn we weer) graag onmiddelijk het extreme alternatief, ergens tussenin kunnen ze niet zweven.

Maar dat is wat we effectief doen hoor.
Ook die mensen die 100% zeker zijn van hun levensvisie.

Twijfel leeft bij iedereen. ;)

Terrorist_Hell

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Mensen moeten toch echt eens stoppen met hun intuïtie als zekerheid te nemen.

Zolang je 'n ander geen schade berokkent, mag je voor mijn part met je intuitie doen wat je wilt. Om mij verder te begrijpen, lees je best 'n boek van David Icke. Zit volop bezig met I am me, I am free. Hoe meer ik lees, hoe meer ik begrijp wat m'n échte IK inhoudt. Wat op zich al in me zat, maar om dat dan te verwoorden...

Ik kan begrijpen hoe arrogant 't klinkt om iemand te vragen 'n volledig boek te lezen, maar helaas, omtrent dit onderwerp zie ik geen andere keuze, aangezien je dit niet werd aangeleerd op school, via media, ...

Hmgrwngd

Legacy Member
Terrorist_Hell zei:
Zolang je 'n ander geen schade berokkent, mag je voor mijn part met je intuitie doen wat je wilt. Om mij verder te begrijpen, lees je best 'n boek van David Icke. Zit volop bezig met I am me, I am free. Hoe meer ik lees, hoe meer ik begrijp wat m'n échte IK inhoudt. Wat op zich al in me zat, maar om dat dan te verwoorden...

Ik kan begrijpen hoe arrogant 't klinkt om iemand te vragen 'n volledig boek te lezen, maar helaas, omtrent dit onderwerp zie ik geen andere keuze, aangezien je dit niet werd aangeleerd op school, via media, ...

Ik ben zo'n gigantisch irritant iemand die liever z'n eigen waarheid zoekt, zonder al te veel over te nemen van andere mensen.

Wat ik zelf al doorheb, is dat 'identiteit' een zak lucht is.
Maar intuïtie heeft weinig met identiteit (het 'ik') te maken...

Dus snap ik niet echt wat jij nu hier zegt...

Terrorist_Hell

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Wat ik zelf al doorheb, is dat 'identiteit' een zak lucht is.
Maar intuïtie heeft weinig met identiteit (het 'ik') te maken...

Dus snap ik niet echt wat jij nu hier zegt...

Intuïtie is naar mijn mening 'n deel van uw lichaam/hersenen, en niet van uw geest (het 'ik').

Ik kan begrijpen dat je graag je eigen waarheid zoekt, en liefst geen zaken krijgt aangereken. Maar imho heb je al visies van mensen overgenomen, waaronder op school, media,... en dat maakt je net gevoelig voor 'andere' visies, waaronder de mijne, die eventueel jouw 'leven' zou kunnen omverwerpen, mocht je er wat over lezen. n/o

Hmgrwngd

Legacy Member
Terrorist_Hell zei:
Intuïtie is naar mijn mening 'n deel van uw lichaam/hersenen, en niet van uw geest (het 'ik').
Voor mij maakt da allemaal niet zoveel uit; die illusie van iets door te hebben van de menselijke geest.


Terrorist_Hell zei:
Ik kan begrijpen dat je graag je eigen waarheid zoekt, en liefst geen zaken krijgt aangereken. Maar imho heb je al visies van mensen overgenomen, waaronder op school, media,... en dat maakt je net gevoelig voor 'andere' visies, waaronder de mijne, die eventueel jouw 'leven' zou kunnen omverwerpen, mocht je er wat over lezen. n/o
Bwa, ik vind veel interessante theoriëen hoor; maar die werpen echt m'n leven niet omver. ;)

Maar ik vind dat dat echt onderschat wordt: Zelf iets uitvissen, zelf nadenken... Proberen al je invloeden, gedachten en herinneringen te plaatsen in een model.
En niet direct opgeven natuurlijk...

ng

Legacy Member
democracy02 zei:

Ja en da valt wel te bewijzen é...

hallucinogens zei:
Crick, who died ten days ago, aged 88, later told a fellow scientist that he often used small doses of LSD then an experimental drug used in psychotherapy to boost his powers of thought. He said it was LSD, not the Eagle's warm beer, that helped him to unravel the structure of DNA,

Ja, zeer geloofwaardig :ironic:

De naam, van die zogezegde andere wetenschapper, staat er niet eens bij. En als ze de naam zouden vragen dan kunnen ze hem gewoon niet geven.

Dus de waarheid hiervan kan haast niet worden nagegaan.

Bacon

Legacy Member
Natuurlijk moete niet 1 wetenschapper geloven.. Ge kunt ook gewoon de verklaring opzoeken van "entheogene middelen" of het gebruik ervan nagaan bij zowat alle stammen die ooit op deze wereld hebben rondgelopen.

1 entry found for entheogen.
Main Entry: entheogen
Part of Speech: noun
Definition: any substance, such as a plant or drug, taken to bring on a spiritual experience
Example: Entheogen is supposed to be a kinder term than hallucinogen or psychedelic.
Etymology: lit. `generating the divine within'

BTW, het artikel begint met de naam van de wetenschapper.

democracy02

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Ja en da valt wel te bewijzen é...
http://www.intuition.org/txt/crick2.htm

nog wa famous stoned scientists.. http://www.cannabisculture.com/articles/2783.html

deus ex zei:
ik vraag me af wat jullie nu willen bereiken hiermee.
't ging er gewoon over dat de Illuminati bewustzijnsverruimende middelen verbied en demoniseert, omdat mensen dan verhoogde kans lopen wakker te worden uit de illusie's die ze ons aansmeren.

voorbeeldje de illusie rond drugs...
http://www.youtube.com/watch?v=L1jB7RBGVGk&search=reefer madness

ze zijn zogezegd tegen alle drugs, ma alz je die links bekeek die ik gaf tijdje geleden, zie je dat er enorm veel corruptie is binnen de CIA ("illuminati" imo) die zelf hero/coke binnensmokkeld.

Sinds da USA afghanistan binnengevallen is, is de hero verkoop op de wereld de lucht in gevlogen.

En das maar 1 voorbeeldje van waar ze cnstant over liegen en de mensne negatief mee manipuleren.



...waarom de echte wereld gelijkt op de matrix :)

-shogun-

Legacy Member
Echt sorry, nee inderdaad ik heb die link nooit geopend maar daar heb ik ook mijn redenen voor. Er zijn zoveel mensen die zo'n dingen zoeken en idd dat is knap en zo maar om er echt in te geloven? Als ik vanavond ga gaan slapen denk ik aan iets heel anders dan aan het feit dat mij waarschijnlijk iets wordt achtergehouden ofdat iemand mij in de gaten houd of ... Nee, ik denk aan wat ik morgenochtend ga eten. Ik vind dat soort dingen allesbehalve spannend.

Voor de mensen die toch van geen ophouden weten, hier heb ik nog zo'n prachtig voorbeeld van een site: www.vtm.be

Deus ex Machina

Legacy Member
democracy02 zei:
http://www.intuition.org/txt/crick2.htm

nog wa famous stoned scientists.. http://www.cannabisculture.com/articles/2783.html


't ging er gewoon over dat de Illuminati bewustzijnsverruimende middelen verbied en demoniseert, omdat mensen dan verhoogde kans lopen wakker te worden uit de illusie's die ze ons aansmeren.

voorbeeldje de illusie rond drugs...
http://www.youtube.com/watch?v=L1jB7RBGVGk&search=reefer madness

ze zijn zogezegd tegen alle drugs, ma alz je die links bekeek die ik gaf tijdje geleden, zie je dat er enorm veel corruptie is binnen de CIA ("illuminati" imo) die zelf hero/coke binnensmokkeld.

Sinds da USA afghanistan binnengevallen is, is de hero verkoop op de wereld de lucht in gevlogen.

En das maar 1 voorbeeldje van waar ze cnstant over liegen en de mensne negatief mee manipuleren.



...waarom de echte wereld gelijkt op de matrix :)

hah dat filmpje is gewoon te grappig voor woorden. Jullie verdraaien weer alles, drugs worden niet verboden om dat ze zogezegd 'geestverruimend' zijn, en zogeegd een gevoor voor de 'illuminati zouden kunnen zijn, maar gewoon omdat de regering daar niet mee akkoord gaat, wegens oa schadelijke effecten. tis maw bescherming tegen jezelf, hoever ze daar in mogen gaan is een andere kwestie natuurlijk. trouwens onder invloed van drugs sta je juist meer open voor brainwashen, ooit bv al van martelen met drugs gehoord?

Bacon

Legacy Member
Deus ex Machina zei:
hah dat filmpje is gewoon te grappig voor woorden. Jullie verdraaien weer alles, drugs worden niet verboden om dat ze zogezegd 'geestverruimend' zijn, en zogeegd een gevoor voor de 'illuminati zouden kunnen zijn, maar gewoon omdat de regering daar niet mee akkoord gaat, wegens oa schadelijke effecten. tis maw bescherming tegen jezelf, hoever ze daar in mogen gaan is een andere kwestie natuurlijk. trouwens onder invloed van drugs sta je juist meer open voor brainwashen, ooit bv al van martelen met drugs gehoord?


Waarom zijn tabak en alcohol dan niet verboden als het ter beschermig van onszelf is?

En ik snap niet goed wat het "martelen met drugs" te maken heeft met het vrijwillig innemen? Zowat alle middelen die op uw geest werken worden ingezet tijdens het martelen, en ja er zullen zeker drugs zijn die het desorienterend en traumatisch effect van een marteling vele malen versterken. Dit heeft echter niets te maken met de mogelijkheid iemand te brainwashen gedurende de loop van zn leven.

Deus ex Machina

Legacy Member
Bacon zei:
Waarom zijn tabak en alcohol dan niet verboden als het ter beschermig van onszelf is?

En ik snap niet goed wat het "martelen met drugs" te maken heeft met het vrijwillig innemen? Zowat alle middelen die op uw geest werken worden ingezet tijdens het martelen, en ja er zullen zeker drugs zijn die het desorienterend en traumatisch effect van een marteling vele malen versterken. Dit heeft echter niets te maken met de mogelijkheid iemand te brainwashen gedurende de loop van zn leven.


iemand onder invloed staat meer open voor brainwashen, omdat je onder invloed minder rationeel denkt en je gewoonweg meer open staat voor onzin. Ik smoor nu ook geregeld en merk dat ik dan vlugger enorm abstracte onzin begin te denken, en het zelf nog geloofwaardig vindt ook. hangt natuurlijk af van het type drug.

en alcohol en tabak zijn niet verboden omdat de staat er zijn winsten op maakt, enorme winsten + deze producten zijn al bijna zo oud als de straat, een jonge gast zijn joint afpakken kan nog net, maar probeer maar es de man in de straat zijn pintje af te pakken. hoewel het imo beter omgekeerd zou zijn, maar das weer de oneindige weed vs alcohol discussie.

Hmgrwngd

Legacy Member
Deus ex Machina zei:
maar gewoon omdat de regering daar niet mee akkoord gaat, wegens oa schadelijke effecten. tis maw bescherming tegen jezelf, hoever ze daar in mogen gaan is een andere kwestie natuurlijk.

Neen , neen en nog eens neen .

Zoek eens op waarom men begin de 20e eeuw de meeste drugs verboden hebben in een strenge regulatie:
Dat heeft niets, maar dan ook niets te maken met gezondheid.

En wat dan nog absurder is: door de illegalisering zijn er net gevaarlijkere middelen op de markt gekomen, net omdat de overheid er geen controle meer over heeft.

Maar noem me gerust een drugsgebruikende brabbelende kerel; maar ik vind niet dat dit een goede zaak is.

Ik wou het nog even vermelden , want het is onzin dat de drugswet er gekomen zou zijn om ons tegen onszelf te beschermen...
(en om jullie een idee te geven; in de jaren 30 dachten ze dus dat cannabis erger was dan heroïne. - zelfs te zien in compleet belachelijke propaganda-filmpjes)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan