Archief - Wie controleert de wereld?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Holy Paladin

Legacy Member
Bacon zei:
Zo typisch, "wijle tege zijle".

Ben trouwens eens gaan kijken een pagina terug, wat is het precies dat we daar moeten vinden?
uiteraard vind ge het niet :ironic: maar geen nood! ik zal het eens mooi in 1 post zetten

om te beginnen dit
Parnakra zei:
Nee, het grappige is dat jullie denken dat je dé ultieme waarheid gevonden hebt en dat die 'out-of-the-box' ligt, maar dat je dan wel de mogelijkheid uitsluit dat de waarheid eigenlijk 'in-the-box' ligt.

Nu kom je waarschijnlijk af met het argument dat wij dan jullie denkbeeld uitsluiten, maar als we even beide theorieën gaan vergelijken, zien we al snel dat die van jullie ver van falsifieerbaar is, en de onze niet alleen tastbaar, hoorbaar en smaakbaar is, maar ook nog eens recht voor onze neus ligt.

Moet je dan blindelings deze realiteit aanvaarden? Tuurlijk niet, als solipsist moedig ik iedereen zelfs aan om ze in vraag te stellen en alternatieven aan te bieden. Maar zorg er dan voor dat het godverdomme ietwat geloofwaardige alternatieven zijn. Niet één of andere theorie'tje (dat eigenlijk niet meer dan een afgekookte, ongeloofwaardige versie is van de allegorie van de grot van Plato) die een ex-sportcommentator (dobbel joe tie ef?) even uit z'n duim gezogen heeft om in de belangstelling te komen staan.
deze post hebben jullie leuk genegeerd, omdat ge er toch geen deftig antwoord op hebt natuurlijk

maar het volgende slaat alles, lees dit nu zelf eens?
Bacon zei:
Parnakra zei:
Bacon zei:
Parnakra zei:
Bacon zei:
Stel mss eens concrete vragen ipv "BEWIJZEN WIL IK!".
Aha, dus omdat jij geen bewijzen kan voorschotelen moet ik dan maar over iets anders beginnen vragen?

Het kan niet veel concreter als het gaat om zo'n incoherente theorieën als degene die we hier voorgeschoteld krijgen.

Wil je iets concreet? Ok, bewijs mij dan eens dat de illuminatie verantwoordelijk zijn voor, pakweg, het ontstaan van België. Wat voor voordelen kregen zij daardoor? Wisten ze dat er pakweg 150 jaar later een zeker Erdal aan de arm van de wet zou ontsnappen zodat de aandacht van het gepeupel even van hen afgewend zou worden?
Dat is dezelfde vraag in een ander jasje.. en wat voor antwoord verwacht je hier nu eigenlijk op? Een ingescand document waarop linksboven "illuminati" staat en rechts "weetikwie, koning der belgen"? Een papertrail zal er niet of nauwelijks zijn. Maar dat wil niet zeggen dat je geen poot hebt om op te staan.

Het is trouwens niet omdat iemand "de wereld" zou manipuleren dat daarom alles wat in de wereld gebeurt een onderneming is van die selecte groep bovenaan. Hier en daar een duwtje geven volstaat. Ze gaan dus niet, zoals in uw veronderstelling, een land "oprichten" maar er bv voor zorgen dat de mensen die het in dat land voor het zeggen hebben beinvloedbaar zijn. Al dan niet rechtstreeks. Vergelijk het met een film bekijken, af en toe een scene kunnen bepalen en daarmee het verloop van de film. Je bent dus nog altijd geen regisseur.
Weer niet goed?

Men zou beginnen denken dat je mijn vragen probeert te ontwijken bij gebrek aan bewijzen. :sop:

Andere vraag dan, geef eens één (EEN, 1) concreet voorbeeld van zo'n 'scène' die beïnvloed werd door de illuminati. Eén gebeurtenis die zij gestuurd/uitgelokt hebben en bewijs mij dat zij erachter zaten.

Alstublieft.
Ma da's weer zo met nen omweg achter hetzelfde vragen eh, en ik kan ook niet met zekerheid zeggen waar ze een hand in hebben en waar niet, als zoiets zolang aan de gang is kan je door de bomen het bos niet meer zien.
Hoe ga je trouwens bewijzen dat ze tot zo'n selecte groep behoren, het zijn zij die in het dagelijkse leven ook beslissingen maken over de gang van zaken in de wereld. Het is dus zeer moeilijk om aan te tonen dat een wereldleider een keuze maakt in het voordeel van iemand boven hem. Het is, zonder echte documenten, zo goed als onmogelijk om dit te bewijzen door 1 "evenement" er uit te kiezen. Moest ik dat kunnen en daar 100% waterdichte bewijzen voor hebben zou ik hier niet zitten.

Ik kan bijv een paar voorbeelden aanhalen zoals de Bush historie met de WTC aanslagen, invasies, creëren van terroristen, JFK moorden, Hitler connecties. Maar bewijst dit iets? Nee..

Of ik kan proberen aantonen dat de media sterk beïnvloed is omdat diezelfde Bush onterecht als winnaar werd afgekondigd tijdens de verkiezingen. Of omdat ze al van voor hij president is reclame maken voor hem. Op zich gaat dit ook niets bewijzen.

Ik kan proberen bewijzen dat Bush en de grootste hoop van de presidenten allemaal lid waren van een vrij luguber clubje. Maar dat op zich gaat ook niets bewijzen.

Langs de andere kant is er genoeg bewijs voor de genoemde elitegroepen. Dat is al lang geen geheim meer en je zal er zeker informatie over vinden in een bibliotheek. Maar niemand weet of ze nog bestaan, in hoeverre ze macht hebben en uitoefenen, welke naam ze hebben of wie er lid van is als ze al bestaan. Bovendien bewijst die mogelijkheid op zich ook weer niets.

Maar alles tesamen wijst het wel in 1 richting, en daarom, denk ik, dat de mogelijkheid bestaat, dat er iemand van bovenaf beslissingen maakt.
dit is exact hetzelfde als wat de pastoor zou zeggen als ge hem over god vraagt. gelooft gij in god? ik niet, en nu nog altijd niet


met dank aan parnakra :)

Bacon

Legacy Member
Holy Paladin zei:
uiteraard vind ge het niet :ironic: maar geen nood! ik zal het eens mooi in 1 post zetten

om te beginnen dit

deze post hebben jullie leuk genegeerd, omdat ge er toch geen deftig antwoord op hebt natuurlijk

maar het volgende slaat alles, lees dit nu zelf eens?

dit is exact hetzelfde als wat de pastoor zou zeggen als ge hem over god vraagt. gelooft gij in god? ik niet, en nu nog altijd niet


met dank aan parnakra :)

Ik denk niet ooit gezegd te hebben de enige waarheid te weten. En hij kan nog 40 bladzijden lang blijven zeggen dat ik m'n info heb van Icke of wat websites maar dat maakt het niet meer waar.

Elvis P

Legacy Member
democracy02 zei:
het leven is bestemd om geleeft te worden op een chille manier, in evenwicht zijn en tijd hebben voor jezelf. genieten van wat de natuur ons bied, en er zorg voor dragen. alleen op die manier kan er "goede" wereld zijn.
Wie zegt da? Is dat een vaststaand feit ofzo? o_O

democracy02 zei:
als je je niet kan amuseren zonder dat je hoef te werken of TV kijken of uitgaan of ... om de realiteit te vergeten, dan is dat toch een teken dat je je minder goed voelt in vel dan je jezelf wil voordoen imho.
Maggek dan puur uit interesse vragen hoe jij als verlichte persoon je hemelse dagen doorbrengt?
democracy02 zei:
allahmcbeal is een mooi voorbeeld van een geslaagde burger. iemand die het goed doet in de maatschappij en zogezegd beter af is dan de losers, maar direct de neiging voelt anderen aan te vallen als die zich niet gedragen of denken zoals het het best past in zijn wereldje. als je toch gelukkiger/beter af bent dan de losers, waarom zijn het dan altijd mensen als jou die vijandig doen tegen ons?
Tis denkek vooral ergernis aan het feit dat jullie er ZO zwaar in geloven en zeggen dat anderen die dat niet doen naïef en kleingeestig zijn en een minder goed leven hebben..

democracy02 zei:
Ik verkies om vrij te zijn, in zoverre dit mogelijk is.
Voor de zoveelste keer: wat houdt dat concreet in, waarin verschil jij van al de rest?

democracy02 zei:
Op die manier mis je veel in je leven imo. We kunnen het alleen maar zeggen e. :)
Idem.. wat missen wij dan?

democracy02

Legacy Member
elvis_p zei:
Maggek dan puur uit interesse vragen hoe jij als verlichte persoon je hemelse dagen doorbrengt?
K'moe toegevn dak te veel tijd vergooi aan nutteloze dingen, zoals dit forum bvb. Ma mss da iemand deze thread leest en er iets uit kan leren, you never know.

voor de antwoord op u vraag, lees eens... I am me, I am free

omschrijving van boek zei:
With humour and powerful insight, David icke exposes the mental and emotional prisons which billions of people build around themselves - prisons which allow a tiny few to control the direction of the world. He shows how shallow and ridiculous are the fears, guilts, resentments and limitaitions which blight the lives of humankind, and he offers the key to mental and emotional liberation.
Icke also reveals staggering information about the almost unspeakable activities of world famous politicians and "entertainers".
This devestation exposé of the human condition and those who manipulate the human mind is a getaway car for the psyche.
Alstublieft, hopelijk hebbe'k u kunne helpen :)

Al heb ik er mijn twijfels bij, want alles dat je niet met de lepel in de mond geduwd wordt via school, openbare televisie & pop-wetenschap lust je blijkbaar niet.

Elvis P

Legacy Member
democracy02 zei:
als je het op zo'n manier vraagt, dan kan ik uw antwoord al voorspellen dus ik doe geen moeite.
Mijn antwoord? Ik stel een vraag, die je normaal makkelijk zou moeten kunnen beantwoorden, en die trouwens al meerdere keren ontweken werd. En de manier van vragen is 100% uitgelokt door de alwetende indruk die jullie geven

democracy02 zei:
Alstublieft, hopelijk hebbe'k u kunne helpen :)
Neen, en ik betwijfel dat ook maar iets da je beweert me ooit maar iets zou kunnen helpen, toch bedankt :)

En als je dan toch antwoordt op mn reply, waarom nie op alles wat ik vraag? Of blijf je zoals iemand anders al zei selecteren op de mate waarin je een voor jou "positieve" reply kan geven?

En over uw edit: wij moeten alles met de lepel geduwd krijgen, maar jij doet niet anders dan links posten om beroep te doen op anderen, het aandeel van jouw persoonlijke mening is verwaarloosbaar..

democracy02

Legacy Member
Elvis P zei:
En als je dan toch antwoordt op mn reply, waarom nie op alles wat ik vraag? Of blijf je zoals iemand anders zei selecteren op de mate waarin je een voor jou "positieve" reply kan geven?
als ik jou antwoord met wat ik doe in mijn leven dan zeg je gewoon "haha belachelijk", gewoon om da ge way too brainwashed zijt. al die vraagskes das poging tot uitlokken om te spotten.


Elvis P zei:
En over uw edit: wij moeten alles met de lepel geduwd krijgen, maar jij doet niet anders dan links posten om beroep te doen op anderen, het aandeel van jouw persoonlijke mening is verwaarloosbaar..
Er is een verschil tussen iets beseffen/weten/ervaren, dan het aan de man te brengen. Ook al kan ik het zelf ook wel aan de man brengen, als mijn links dit beter kunnen waarom zou ik ze hier niet plaatsen? Omdat da nie mag volgens uw regelkes? :unsure:


ok? thanks bye :)



Timothy Leary zei:
# "the aim... of human life... to know thyself... think for yourself, question authority... link with your friends... create.. create new realities... philosophy is a team sport... philosophy is the ultimate aphrodisiac pleasure... learning how to operate your brain, learning how to operate your mind, learning how to re-design chaos..."
# "the religious leaders, the political leaders wnat to give you orders, to run your life, to determine how you think... the basic goal, is to operate your own mind... operate for yourself... "

"to operate your brain, you must understand how to use your eyes... oh say can you see... oh say can't you see, what's being done to your eyes... who controls your eyeballs, controls your mind... imprints, to your brain... oh say can't you see, that the messages that hit your eyeballs in modern television are creating realities, imprinting messages from the sponsors, who are not usually interested in you learning how to internal linkdesign your own realities..."

Bontus

Legacy Member
Wel om eerlijk te zijn vind ik men leven behoorlijk chill, en ik geniet van wat de natuur te bieden heeft. Films en TV kijk ik zéér zelden. Dus conclusie ik leef zoals het hoort.
De illuminati blijft voor mij nochtans dikke bullshit.
Denk dat ik vanaf nu de discussie ga laten voor wat het is.
Nog één ding wil ik eraan toevoegen: Al die sites waar je blijft mee afkomen zijn grotendeels door Amerikanen geschreven. Het klopt dat de meeste presidenten en hooggeplaatste personen uit Amerika lid zijn van een elite groepering. Net zoals er elite scholen zijn. En zo zijn bijvoorbeeld bazen van multinationals en minister van ... bevriend met elkaar en kunnen ze elkaar clandestien wat helpen. Klassiek denken de amerikanen ook dat de wereld rond hun gat draait. Maar er zijn een pak Bush haters waaronder de conspiracy theoristen die nu ELK maatschappelijk probleem in de schoenen schuiven van achtergrond vriendjespolitiek en er de illuminati bijhalen. Grote onzin dus, het doortrekken over de hele wereld is dus ook grote onzin. Dat je werkelijk gelooft dat we hier op school gebrainwashed worden is nog straffer. En die films? Wie kan er geen werkelijkheid van fictie onderscheiden? De meeste films uit Hollywood zijn Amerika propaganda films, imo doorzichtig en irritant genoeg. Maar veel verder moet je het niet zoeken.
Ongelooflijk hoe je zo'n leven chill kunt noemen waarin je jezelf dagelijks gemanipuleerd waant. De enige oplossing die ik zie voor jou is dat je tussen de indianen gaat wonen. n/o

Holy Paladin

Legacy Member
Bacon zei:
Ik denk niet ooit gezegd te hebben de enige waarheid te weten. En hij kan nog 40 bladzijden lang blijven zeggen dat ik m'n info heb van Icke of wat websites maar dat maakt het niet meer waar.
rofl, is dat uw antwoord..

Elvis P

Legacy Member
democracy02 zei:
als ik jou antwoord met wat ik doe in mijn leven dan zeg je gewoon "haha belachelijk", gewoon om da ge way too brainwashed zijt. al die vraagskes das poging tot uitlokken om te spotten.
Das wa jij er van maakt, ik wou gewoon iets concreet zien. Al 100 keer zeg je dat je beter leeft, vrijer bent en al die zever, maar NOOIT kun je ook maar één concreet voorbeeld geven waarin zich dit uit.. Puur daarom en meer niet.
Jij kan ook gewoon totaal nie aanvaarden dat mensen nu eenmaal andere meningen hebben ivm wa "een goed leven" is, jij hebt jouw mening daarover (zonder entertainment en zo), andere mensen hun mening (met alles erop en eraan), waarom zou jou leven dan "beter" zijn?

democracy02 zei:
Omdat da nie mag volgens uw regelkes? :unsure:
Ik zei er duidelijk bij waarom ik het vermeldde, puur omda je alles gewoon reproduceert van sites, en ons verwijt dat we over nix zelf nadenken, nix met regels te maken..
En dan nog, ik mag die regel best uitvinden, beetje zoals jij een definitie uitvindt van hoe het leven bestemd is (best nice btw om een vraag als dat zo ff op te lossen)

killgore

Legacy Member
Bacon zei:
Net zoals de illuminati een "algemeen" bekende club was, of de freemasons, bilderburgs, rothschilds, enz...
de illuminati, freemasons, ... -> iedereen kent het, niemand zit er in (dat is zoals iedereen vtm kent, maar niemand kijkt er naar). Klein verschil met die groeperingen die ik opnoemde.

Zou het niet eerder vergezocht zijn dat alle geheime groeperingen zomaar in het niets zijn opgegaan?
Wie zegt dat die in het niets zijn opgegaan?
Integendeel, er zijn er zelfs bijgekomen.

ng

Legacy Member
democracy02 zei:
Idd geen tv, geen radio, geen krant = geen bullshit.

o.a. door Controle nemen over mijn eigen geest en een betere realiteit voor mezelf creëeren.

Meeste mensen denken dat ze zijn wie da ze zijn, ma een persoonlijkheid is een programma dat zichzelf schrijft vanaf de geboorte en enorm onder invloed staat van externe factoren.

Als je heel je leven onder invloed staat van ouders die gebrainwasht zijn, school, ... dan sta je wel met een probleem. Dus je moet alles vergeten. ( zoiets )



o.a. door Afkicken van materialisme = u minder afhankelijk maken van het systeem = meer vrijheid


Ivm films & realiteit,

Heeft niets te maken met geloven in harry potter, maar onbewust als je kijkt naar een film vormt de geest d.m.v. de informatie in die film nieuwe gedachtenpatronen i.v.m. de realiteit. Ooit al afgevraagd waarom tv kijken zo ontspannend is?

Omdat dat net is als mediteren, en je niet meer nadenkt. het verschil met mediteren en tv kijken is, da als ge tv kijkt uw onderbewustzijn wordt gebombardeerd met bullshit en zo u reality raped.



Illuminati hoeft geen directe invloed hebben op het werk van de producer, hollywood is een zichzelf onderhoudend/updatend brainwashmiddel zonder dat ze er weet van hebben.

Net zoals school dat is en de hele maatschappij dat is, just doing their job. En ofcourse, hier en daar verscholen achter een hoek een "Illuminati"-figuur die ervoor moet zorgen dat het water in de juiste richting blijft stromen

Politiekers bvb. die in meeste gevallen zelfs niet weten wat de illuminati is, en gewoon betaald worden via via. En ook soms echte illuminati dudes zoals tony blair/bush die respectievelijk lid zijn van freemasons/skull&bones.

Natuurlijk da uw persoonlijkheid grotendeels wordt gevormd door uw directe omgeving. kinderen nemen de taal en gewoontes van de ouders over, zeker in de eerste jaren.

Ma da ge daarom al gebrainwashed wordt? Kan ik toch ni inkomen zenne.

En dat met die films, waarom ze zo ontspannend zijn. Wel naar mijn mening omdat je juist even kunt vluchten uit de realiteit, effe zijde ergens anders.
Juist hetzelfde als boeken, al kunt ge daar wel zelf uw beeld vormen van de wereld (in het boek) a.d.h.v. wat ge leest. Iets wat uw creativiteit, enzovoort verbeterd.

Bacon

Legacy Member
killgore zei:
de illuminati, freemasons, ... -> iedereen kent het, niemand zit er in (dat is zoals iedereen vtm kent, maar niemand kijkt er naar). Klein verschil met die groeperingen die ik opnoemde.


Wie zegt dat die in het niets zijn opgegaan?
Integendeel, er zijn er zelfs bijgekomen.

Maar waarom er dan vanuit gaan dat het op een bepaald niveau stopt en dat ze het "nice" spelen? Dat is net zo goed een veronderstelling zoals wij ze doen, langs uwe kant door gebrek aan aanwijzingen, en vice versa voor mij.

wlibaers

Legacy Member
democracy02 zei:
en wat als het de waarheid is? heb je die link gelezen i.v.m. hoe films het beeld van mensen over realiteit beinvloeden?

onze realiteit wordt sinds da we naar school gaan gemanipuleerd door school.

Wat is er zo moeilijk om te geloven dat jullie allemaal gebrainwasht zijn? Ik was ook gebrainwasht, er is niets om je om te schamen als je gebrainwasht bent... en niets om je stoer te voelen omdat je niet meer gebrainwasht bent.

Het geluk stond aan onze zijde, en wij geven jullie de kanz iets bij te leren. Voor ons heeft dit niets te maken met ego. De reden waarom jullie ons hiervan beschuldigen is omdat jullie nog in de realiteit van ego leven, een reflectie van jezelf in de spiegel.


In de periode waarvan je nu beweert dat je gehersenspoeld was, wist je toen dat je dat was? Ik veronderstel van niet, want anders had je er eerder iets aan gedaan.

Dus, als je nu beweert dat je niet meer gehersenspoeld bent, hoe kan je er dan zeker van zijn dat dat werkelijk het geval is, en dat je niet gewoon op een andere manier nog steeds gehersenspoeld bent?

Hersenspoeling is trouwens een iets te sterk woord voor de typische conditionering in onze maatschappij. Lees eens "Propaganda" (Jaques Ellul) voor meer informatie.

killgore

Legacy Member
Bacon zei:
Maar waarom er dan vanuit gaan dat het op een bepaald niveau stopt en dat ze het "nice" spelen? Dat is net zo goed een veronderstelling zoals wij ze doen, langs uwe kant door gebrek aan aanwijzingen, en vice versa voor mij.
neen

ik weet dat die groepen bestaan en dat dit niet zo geheim is, gij zit te SPECULEREN.

Ik weet ook dat die verschillende groepen mooi met elkaar concureren en hoogstwaarschijnlijk allemaal hun invloed hebben op oa de politiek.

Ik weet echter ook dat die groepen niet beslissen wat ik doe in mijn dagdagelijks leven :) (niet dat jij dat mssch denkt, vele anderen hier wel), ik ben nog altijd zeer autonoom in mijn beslissingen (natuurlijk is er altijd enige mate van invloed te vinden).

Bacon

Legacy Member
killgore zei:
Ik weet ook dat die verschillende groepen mooi met elkaar concureren ...
Ik weet echter ook dat die groepen niet beslissen wat ik doe in mijn dagdagelijks leven ...

En ik ben degene die speculeer?

Parnakra

Legacy Member
democracy02 zei:
http://www.yoism.org/?q=node/143

Aldous Huxley, auteur van Brave New World & The Doors of Perception die spreekt over de samenzwering..

:applause:

Alstublieft zeg.

Dat zo'n groeperingen hun paranoia-waanzin willen meedelen aan de wereld, er de wereld mee lastig vallen zelfs, ok, tot daar aan toe.

Maar de woorden van een wijs man (die trouwens al 40+ jaar dood is, how the FUCK kan zo'n founded-on-a-sunday-afternoon-religie dan weten wat hij ECHT bedoelde) MISBRUIKEN, VERDRAAIEN en ronduit gaan verkrachten om hun eigen zielige samenzweringstheorietjes waarheid bij te zetten, dat gaat erover bij mij.

ng

Legacy Member
yoism zei:
Timothy Leary was a phenomenon that occurred at a special point in human history. Our species had just discovered the mind-expanding chemical, LSD. Though it has since been denounced as "just a dangerous drug of abuse," the empirical fact is that no one who actually tried psychedelics concluded that the experience was "just" anything!

Can a drug enhance creativity?
Not only did LSD seem to change people, some of those changes were touted as being highly beneficial. Claims of "new insight" and "enhanced vision" began to be commonplace.

"Inzichten" verkregen op LSD....en dan moeten we da nog serieus nemen?

Telkens als ze hun inzichten hebben verkregen door middel van drugs dan zou ik toch serieus beginnen twijfelen aan hun woorden zenne.

De meeste die ik al heb gezien onder invloed waren toch ni al te zinnig meer aant praten...

Hmgrwngd

Legacy Member
night ghost 128 zei:
"Inzichten" verkregen op LSD....en dan moeten we da nog serieus nemen?

Ik heb al aardig wat van McKenna (iemand die redelijk met hetzelfde bezig was zoals Leary) zijn theoriëen gehoord; en het gaat er gewoon om dat veel van die experimenten (sjamanisme) net niet te bewijzen zijn.

McKenna was overtuigd dat mensen kunnen communiceren via een visuele taal, zonder 1 gesproken woord, met compleet begrip van wat de ander bedoelt. (onder invloed van een soort kruidenmix, gekend in bepaalde stammen)
Nu, hoe ga je dat kunnen bewijzen?

Het is niet omdat het buitensporig, extreem lijkt , dat het niet serieus moet genomen worden. (zelfs terwijl het niet bewezen kan worden.)

Mensen moeten toch echt eens stoppen met hun intuïtie als zekerheid te nemen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan