Holy Paladin
Legacy Member
uiteraard vind ge het niet :ironic: maar geen nood! ik zal het eens mooi in 1 post zettenBacon zei:Zo typisch, "wijle tege zijle".
Ben trouwens eens gaan kijken een pagina terug, wat is het precies dat we daar moeten vinden?
om te beginnen dit
deze post hebben jullie leuk genegeerd, omdat ge er toch geen deftig antwoord op hebt natuurlijkParnakra zei:Nee, het grappige is dat jullie denken dat je dé ultieme waarheid gevonden hebt en dat die 'out-of-the-box' ligt, maar dat je dan wel de mogelijkheid uitsluit dat de waarheid eigenlijk 'in-the-box' ligt.
Nu kom je waarschijnlijk af met het argument dat wij dan jullie denkbeeld uitsluiten, maar als we even beide theorieën gaan vergelijken, zien we al snel dat die van jullie ver van falsifieerbaar is, en de onze niet alleen tastbaar, hoorbaar en smaakbaar is, maar ook nog eens recht voor onze neus ligt.
Moet je dan blindelings deze realiteit aanvaarden? Tuurlijk niet, als solipsist moedig ik iedereen zelfs aan om ze in vraag te stellen en alternatieven aan te bieden. Maar zorg er dan voor dat het godverdomme ietwat geloofwaardige alternatieven zijn. Niet één of andere theorie'tje (dat eigenlijk niet meer dan een afgekookte, ongeloofwaardige versie is van de allegorie van de grot van Plato) die een ex-sportcommentator (dobbel joe tie ef?) even uit z'n duim gezogen heeft om in de belangstelling te komen staan.
maar het volgende slaat alles, lees dit nu zelf eens?
dit is exact hetzelfde als wat de pastoor zou zeggen als ge hem over god vraagt. gelooft gij in god? ik niet, en nu nog altijd nietBacon zei:Ma da's weer zo met nen omweg achter hetzelfde vragen eh, en ik kan ook niet met zekerheid zeggen waar ze een hand in hebben en waar niet, als zoiets zolang aan de gang is kan je door de bomen het bos niet meer zien.Parnakra zei:Weer niet goed?Bacon zei:Dat is dezelfde vraag in een ander jasje.. en wat voor antwoord verwacht je hier nu eigenlijk op? Een ingescand document waarop linksboven "illuminati" staat en rechts "weetikwie, koning der belgen"? Een papertrail zal er niet of nauwelijks zijn. Maar dat wil niet zeggen dat je geen poot hebt om op te staan.Parnakra zei:Aha, dus omdat jij geen bewijzen kan voorschotelen moet ik dan maar over iets anders beginnen vragen?Bacon zei:Stel mss eens concrete vragen ipv "BEWIJZEN WIL IK!".
Het kan niet veel concreter als het gaat om zo'n incoherente theorieën als degene die we hier voorgeschoteld krijgen.
Wil je iets concreet? Ok, bewijs mij dan eens dat de illuminatie verantwoordelijk zijn voor, pakweg, het ontstaan van België. Wat voor voordelen kregen zij daardoor? Wisten ze dat er pakweg 150 jaar later een zeker Erdal aan de arm van de wet zou ontsnappen zodat de aandacht van het gepeupel even van hen afgewend zou worden?
Het is trouwens niet omdat iemand "de wereld" zou manipuleren dat daarom alles wat in de wereld gebeurt een onderneming is van die selecte groep bovenaan. Hier en daar een duwtje geven volstaat. Ze gaan dus niet, zoals in uw veronderstelling, een land "oprichten" maar er bv voor zorgen dat de mensen die het in dat land voor het zeggen hebben beinvloedbaar zijn. Al dan niet rechtstreeks. Vergelijk het met een film bekijken, af en toe een scene kunnen bepalen en daarmee het verloop van de film. Je bent dus nog altijd geen regisseur.
Men zou beginnen denken dat je mijn vragen probeert te ontwijken bij gebrek aan bewijzen.
Andere vraag dan, geef eens één (EEN, 1) concreet voorbeeld van zo'n 'scène' die beïnvloed werd door de illuminati. Eén gebeurtenis die zij gestuurd/uitgelokt hebben en bewijs mij dat zij erachter zaten.
Alstublieft.
Hoe ga je trouwens bewijzen dat ze tot zo'n selecte groep behoren, het zijn zij die in het dagelijkse leven ook beslissingen maken over de gang van zaken in de wereld. Het is dus zeer moeilijk om aan te tonen dat een wereldleider een keuze maakt in het voordeel van iemand boven hem. Het is, zonder echte documenten, zo goed als onmogelijk om dit te bewijzen door 1 "evenement" er uit te kiezen. Moest ik dat kunnen en daar 100% waterdichte bewijzen voor hebben zou ik hier niet zitten.
Ik kan bijv een paar voorbeelden aanhalen zoals de Bush historie met de WTC aanslagen, invasies, creëren van terroristen, JFK moorden, Hitler connecties. Maar bewijst dit iets? Nee..
Of ik kan proberen aantonen dat de media sterk beïnvloed is omdat diezelfde Bush onterecht als winnaar werd afgekondigd tijdens de verkiezingen. Of omdat ze al van voor hij president is reclame maken voor hem. Op zich gaat dit ook niets bewijzen.
Ik kan proberen bewijzen dat Bush en de grootste hoop van de presidenten allemaal lid waren van een vrij luguber clubje. Maar dat op zich gaat ook niets bewijzen.
Langs de andere kant is er genoeg bewijs voor de genoemde elitegroepen. Dat is al lang geen geheim meer en je zal er zeker informatie over vinden in een bibliotheek. Maar niemand weet of ze nog bestaan, in hoeverre ze macht hebben en uitoefenen, welke naam ze hebben of wie er lid van is als ze al bestaan. Bovendien bewijst die mogelijkheid op zich ook weer niets.
Maar alles tesamen wijst het wel in 1 richting, en daarom, denk ik, dat de mogelijkheid bestaat, dat er iemand van bovenaf beslissingen maakt.
met dank aan parnakra



