Archief - Wie controleert de wereld?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

democracy02

Legacy Member
Dieleman_F zei:
Ewel, dat doen wij nu ook met jullie illuminatie gedoe.
je doet alsof het ons probleem is, maar tis eigenlijk uw probleem.

door koppig te zijn kloot je alleen maar uzelf.

bewust worden van de illuminati en het spel dat ze spelen, kan een van de meest positieve invloeden zijn in het leven da je kan hebben.

at least we tried :)

Dieleman_F

Legacy Member
Mag ik vragen welke 'impact' het op jouw leven heeft?

Laat me raden, je hebt fuck you maatschappij gezegd en zit nu werkloos thuis? of ben je nog net iets verstandiger?

Bacon

Legacy Member
Parnakra zei:
En door het om te draaien toon je natuurlijk dat je weinig tot geen degelijke bewijzen hebt.

Dat probeer je jezelf althans 40 bladzijden lang wijs te maken. Het is niet omdat jij bewijzen afschrijft als waanideëen door paranoide mensen dat het ook zo is.

Parnakra zei:
En zolang jij (of iemand anders van de 'believers') niet afkomt met een deftige bewijsvoering beroep ik mij op het principe v/d conservativiteit.

Of met andere woorden, je blijft hier de boodschapper aanvallen tot iemand iets schrijft wat voor u aanneembaar klinkt. Dat is geen conservativiteit dat is armleuningjournalistiek.

Stel mss eens concrete vragen ipv "BEWIJZEN WIL IK!".

Bacon

Legacy Member
Dieleman_F zei:
Mag ik vragen welke 'impact' het op jouw leven heeft?

Laat me raden, je hebt fuck you maatschappij gezegd en zit nu werkloos thuis? of ben je nog net iets verstandiger?

Schijnt daarboven de zon ook? :)

Parnakra

Legacy Member
Bacon zei:
Dat probeer je jezelf althans 40 bladzijden lang wijs te maken. Het is niet omdat jij bewijzen afschrijft als waanideëen door paranoide mensen dat het ook zo is.

Het is ook niet omdat ik ze als zodoende afschrijf dat ze het niet zijn.

En persoonlijk (alhoewel ik denk dat ik verre van alleen sta, hierin) vind ik de paranoia-optie iets aannemelijker.

Bacon zei:
Of met andere woorden, je blijft hier de boodschapper aanvallen tot iemand iets schrijft wat voor u aanneembaar klinkt. Dat is geen conservativiteit dat is armleuningjournalistiek.

Dan moet jij een rare definitie van 'aanvallen' hebben. Ik vraag gewoon om concrete, rationele, geloofwaardige (indien mogelijk tastbare) bewijzen.

Dus als mijn wiskunde leerkracht mij op een examen om een bewijs vraagt, kan ik klacht tegen hem indienen omdat hij mij aanviel? :sop:

Bacon zei:
Stel mss eens concrete vragen ipv "BEWIJZEN WIL IK!".

Aha, dus omdat jij geen bewijzen kan voorschotelen moet ik dan maar over iets anders beginnen vragen?

Het kan niet veel concreter als het gaat om zo'n incoherente theorieën als degene die we hier voorgeschoteld krijgen.

Wil je iets concreet? Ok, bewijs mij dan eens dat de illuminatie verantwoordelijk zijn voor, pakweg, het ontstaan van België. Wat voor voordelen kregen zij daardoor? Wisten ze dat er pakweg 150 jaar later een zeker Erdal aan de arm van de wet zou ontsnappen zodat de aandacht van het gepeupel even van hen afgewend zou worden?

ng

Legacy Member
democracy02 zei:
en wat als het de waarheid is? heb je die link gelezen i.v.m. hoe films het beeld van mensen over realiteit beinvloeden?

Als ge nie doorhebt da films ni echt zijn, dan zijt ge ofwel 5 jaar ofwel gwn dom.
Kheb diene link eens bezien, en het begon met harry potter....

Ge snapt toch wel als ge daar naar kijkt dat dat niet echt is zeker.

En wat in films getoont wordt hangt af van de producer, of gaat gij mss zeggen dat die, zonder het zelf te weten welliswaar, gecontroleerd wordt door de Illuminati. En dat deze dus bepalen wat hij gaat produceren?


En jij, en die anderen, die dus van de Illuminati weten en weten wat ze doen. Zeg mij eens hoe jij je er dan van afschermt? Door u thuis op te sluiten, zonder tv, zonder radio, krant enzo?

Elvis P

Legacy Member
democracy02 zei:
Wat is er zo moeilijk om te geloven dat jullie allemaal gebrainwasht zijn?
Ik denk de enorm grote onwaarschijnlijkheid ervan
Wat is er dan zo moeilijk om te geloven dat het nie zo is? Iets dat 100 keer aannemelijker is dan dat het wel zo is..

democracy02 zei:
Het geluk stond aan onze zijde, en wij geven jullie de kanz iets bij te leren. Voor ons heeft dit niets te maken met ego. De reden waarom jullie ons hiervan beschuldigen is omdat jullie nog in de realiteit van ego leven, een reflectie van jezelf in de spiegel.
lol, wow.. bedankt voor de kans ofzo, maar toch maar niet
Jullie zijn de uitverkorenen die de boodschap verspreiden? o_O

Bontus

Legacy Member
ok, stel nu dat ik men jarenlange brainwashing toegeef en ontdek :)
wat is dan de volgende stap?
stoppen met school? kerken platbranden? biovoedsel eten? men haar laten groeien? een outlaw worden?
bewust worden van de illuminati en het spel dat ze spelen, kan een van de meest positieve invloeden zijn in het leven da je kan hebben.
maar wat is bewust worden als ge er dan niets tegen doet?
dus impliceert ge met uw stelling dat ge u dan keert tegen die illuminati. En dus naast het systeem gaat leven. Het systeem, de maatschappij die ontstaan is uit de evolutie van de mens en zen oerinstincten. En die eigenlijk best in iedereen zijn behoeften voorziet.

democracy02

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Als ge nie doorhebt da films ni echt zijn, dan zijt ge ofwel 5 jaar ofwel gwn dom.
Kheb diene link eens bezien, en het begon met harry potter....

Ge snapt toch wel als ge daar naar kijkt dat dat niet echt is zeker.

En wat in films getoont wordt hangt af van de producer, of gaat gij mss zeggen dat die, zonder het zelf te weten welliswaar, gecontroleerd wordt door de Illuminati. En dat deze dus bepalen wat hij gaat produceren?


En jij, en die anderen, die dus van de Illuminati weten en weten wat ze doen. Zeg mij eens hoe jij je er dan van afschermt? Door u thuis op te sluiten, zonder tv, zonder radio, krant enzo?
Idd geen tv, geen radio, geen krant = geen bullshit.

o.a. door Controle nemen over mijn eigen geest en een betere realiteit voor mezelf creëeren.

Meeste mensen denken dat ze zijn wie da ze zijn, ma een persoonlijkheid is een programma dat zichzelf schrijft vanaf de geboorte en enorm onder invloed staat van externe factoren.

Als je heel je leven onder invloed staat van ouders die gebrainwasht zijn, school, ... dan sta je wel met een probleem. Dus je moet alles vergeten. ( zoiets )



o.a. door Afkicken van materialisme = u minder afhankelijk maken van het systeem = meer vrijheid


Ivm films & realiteit,

Heeft niets te maken met geloven in harry potter, maar onbewust als je kijkt naar een film vormt de geest d.m.v. de informatie in die film nieuwe gedachtenpatronen i.v.m. de realiteit. Ooit al afgevraagd waarom tv kijken zo ontspannend is?

Omdat dat net is als mediteren, en je niet meer nadenkt. het verschil met mediteren en tv kijken is, da als ge tv kijkt uw onderbewustzijn wordt gebombardeerd met bullshit en zo u reality raped.



Illuminati hoeft geen directe invloed hebben op het werk van de producer, hollywood is een zichzelf onderhoudend/updatend brainwashmiddel zonder dat ze er weet van hebben.

Net zoals school dat is en de hele maatschappij dat is, just doing their job. En ofcourse, hier en daar verscholen achter een hoek een "Illuminati"-figuur die ervoor moet zorgen dat het water in de juiste richting blijft stromen

Politiekers bvb. die in meeste gevallen zelfs niet weten wat de illuminati is, en gewoon betaald worden via via. En ook soms echte illuminati dudes zoals tony blair/bush die respectievelijk lid zijn van freemasons/skull&bones.

Dieleman_F

Legacy Member
Maar op de computer het internet afspeuren kan natuurlijk geen kwaad.

Bacon

Legacy Member
Parnakra zei:
Wil je iets concreet? Ok, bewijs mij dan eens dat de illuminatie verantwoordelijk zijn voor, pakweg, het ontstaan van België. Wat voor voordelen kregen zij daardoor? Wisten ze dat er pakweg 150 jaar later een zeker Erdal aan de arm van de wet zou ontsnappen zodat de aandacht van het gepeupel even van hen afgewend zou worden?

Dat is dezelfde vraag in een ander jasje.. en wat voor antwoord verwacht je hier nu eigenlijk op? Een ingescand document waarop linksboven "illuminati" staat en rechts "weetikwie, koning der belgen"? Een papertrail zal er niet of nauwelijks zijn. Maar dat wil niet zeggen dat je geen poot hebt om op te staan.

Het is trouwens niet omdat iemand "de wereld" zou manipuleren dat daarom alles wat in de wereld gebeurt een onderneming is van die selecte groep bovenaan. Hier en daar een duwtje geven volstaat. Ze gaan dus niet, zoals in uw veronderstelling, een land "oprichten" maar er bv voor zorgen dat de mensen die het in dat land voor het zeggen hebben beinvloedbaar zijn. Al dan niet rechtstreeks. Vergelijk het met een film bekijken, af en toe een scene kunnen bepalen en daarmee het verloop van de film. Je bent dus nog altijd geen regisseur.

Dieleman_F

Legacy Member
Kan je ook eens dieper ingaan op de bewering dat ze al in de 18de eeuw in duitsland 9/11 aan het plannen waren?

Parnakra

Legacy Member
Bacon zei:
Dat is dezelfde vraag in een ander jasje.. en wat voor antwoord verwacht je hier nu eigenlijk op? Een ingescand document waarop linksboven "illuminati" staat en rechts "weetikwie, koning der belgen"? Een papertrail zal er niet of nauwelijks zijn. Maar dat wil niet zeggen dat je geen poot hebt om op te staan.

Het is trouwens niet omdat iemand "de wereld" zou manipuleren dat daarom alles wat in de wereld gebeurt een onderneming is van die selecte groep bovenaan. Hier en daar een duwtje geven volstaat. Ze gaan dus niet, zoals in uw veronderstelling, een land "oprichten" maar er bv voor zorgen dat de mensen die het in dat land voor het zeggen hebben beinvloedbaar zijn. Al dan niet rechtstreeks. Vergelijk het met een film bekijken, af en toe een scene kunnen bepalen en daarmee het verloop van de film. Je bent dus nog altijd geen regisseur.

Weer niet goed?

Men zou beginnen denken dat je mijn vragen probeert te ontwijken bij gebrek aan bewijzen. :sop:

Andere vraag dan, geef eens één (EEN, 1) concreet voorbeeld van zo'n 'scène' die beïnvloed werd door de illuminati. Eén gebeurtenis die zij gestuurd/uitgelokt hebben en bewijs mij dat zij erachter zaten.

Alstublieft.

Bacon

Legacy Member
reteiP zei:
ok, stel nu dat ik men jarenlange brainwashing toegeef en ontdek :)
wat is dan de volgende stap?
stoppen met school? kerken platbranden? biovoedsel eten? men haar laten groeien? een outlaw worden?

maar wat is bewust worden als ge er dan niets tegen doet?
dus impliceert ge met uw stelling dat ge u dan keert tegen die illuminati. En dus naast het systeem gaat leven. Het systeem, de maatschappij die ontstaan is uit de evolutie van de mens en zen oerinstincten. En die eigenlijk best in iedereen zijn behoeften voorziet.

Vergelijk het met heel uw leven een koptelefoon met ruis op te hebben, of met een schilderij dat je nooit anders hebt bekeken dan vlak tegen uw neus.
Waarom veranderen als je het toch gewend bent?

Uw lichaam is een filter voor uw voedsel en als je gezond eet zal je "groot en sterk worden". Zo is da met uw verstand net hetzelfde. En onderwijs/tv/radio/krant kan je vergelijken met eenzijdige voeding. Het is niet zonder reden dat geestverruimende middelen illegaal zijn en geestvernauwende legaal.

Dieleman_F

Legacy Member
Buiten het feit dat mensen die heroine/coke... gebruiken het nu eenmaal niet zo lang uithouden.

killgore

Legacy Member
Bacon zei:
41 pages and still shooting the messenger :)
"But we're not close-minded!"
Lol

Als jij zo stom bent om fake-wetenschappen te geloven zonder zelf enige wetenschappelijke kennis te hebben dan schiet ik inderdaad op de boodschapper ;), ik zie zelf constant wetenschappen en die zijn echt niet fake hoor :p.

@Parnakra: ik heb hier constant zitten tegenvoorbeelden geven en in plaats van daarop te antwoorden kwamen ze met "andere" voorbeelden af of met het argument: "maar dat is fake, zie je dat niet?" :sop:

Om het met een ander zijn woorden te zeggen (maar ja, dat was zelf nen illuminati :p):
"The eternal mystery of the world is its comprehensibility."
en
"Two things are infinite: human stupidity and the universe, and I'm not sure about the latter one"

Dieleman_F

Legacy Member
Wel grappig dat in deze thread heel de wetenschap zitten te verguizen (zonder bijkennis) om dan in een andere thread deze uitspraak van Einstein te quoten:

Education is what remains after one has forgotten everything he learned in school." Alhoewel ik denk dat je dit zal verwerpen.

Als je praat van autoriteiten te gebruiken wanneer ze je uitkomen :rofl: :rofl:

Bacon

Legacy Member
Parnakra zei:
Weer niet goed?

Men zou beginnen denken dat je mijn vragen probeert te ontwijken bij gebrek aan bewijzen. :sop:

Andere vraag dan, geef eens één (EEN, 1) concreet voorbeeld van zo'n 'scène' die beïnvloed werd door de illuminati. Eén gebeurtenis die zij gestuurd/uitgelokt hebben en bewijs mij dat zij erachter zaten.

Alstublieft.

Ma da's weer zo met nen omweg achter hetzelfde vragen eh, en ik kan ook niet met zekerheid zeggen waar ze een hand in hebben en waar niet, als zoiets zolang aan de gang is kan je door de bomen het bos niet meer zien.
Hoe ga je trouwens bewijzen dat ze tot zo'n selecte groep behoren, het zijn zij die in het dagelijkse leven ook beslissingen maken over de gang van zaken in de wereld. Het is dus zeer moeilijk om aan te tonen dat een wereldleider een keuze maakt in het voordeel van iemand boven hem. Het is, zonder echte documenten, zo goed als onmogelijk om dit te bewijzen door 1 "evenement" er uit te kiezen. Moest ik dat kunnen en daar 100% waterdichte bewijzen voor hebben zou ik hier niet zitten.

Ik kan bijv een paar voorbeelden aanhalen zoals de Bush historie met de WTC aanslagen, invasies, creëren van terroristen, JFK moorden, Hitler connecties. Maar bewijst dit iets? Nee..

Of ik kan proberen aantonen dat de media sterk beïnvloed is omdat diezelfde Bush onterecht als winnaar werd afgekondigd tijdens de verkiezingen. Of omdat ze al van voor hij president is reclame maken voor hem. Op zich gaat dit ook niets bewijzen.

Ik kan proberen bewijzen dat Bush en de grootste hoop van de presidenten allemaal lid waren van een vrij luguber clubje. Maar dat op zich gaat ook niets bewijzen.

Langs de andere kant is er genoeg bewijs voor de genoemde elitegroepen. Dat is al lang geen geheim meer en je zal er zeker informatie over vinden in een bibliotheek. Maar niemand weet of ze nog bestaan, in hoeverre ze macht hebben en uitoefenen, welke naam ze hebben of wie er lid van is als ze al bestaan. Bovendien bewijst die mogelijkheid op zich ook weer niets.

Maar alles tesamen wijst het wel in 1 richting, en daarom, denk ik, dat de mogelijkheid bestaat, dat er iemand van bovenaf beslissingen maakt.

Parnakra

Legacy Member
Bacon zei:
Ma da's weer zo met nen omweg achter hetzelfde vragen eh, en ik kan ook niet met zekerheid zeggen waar ze een hand in hebben en waar niet, als zoiets zolang aan de gang is kan je door de bomen het bos niet meer zien.
Hoe ga je trouwens bewijzen dat ze tot zo'n selecte groep behoren, het zijn zij die in het dagelijkse leven ook beslissingen maken over de gang van zaken in de wereld. Het is dus zeer moeilijk om aan te tonen dat een wereldleider een keuze maakt in het voordeel van iemand boven hem. Het is, zonder echte documenten, zo goed als onmogelijk om dit te bewijzen door 1 "evenement" er uit te kiezen. Moest ik dat kunnen en daar 100% waterdichte bewijzen voor hebben zou ik hier niet zitten.

Ik kan bijv een paar voorbeelden aanhalen zoals de Bush historie met de WTC aanslagen, invasies, creëren van terroristen, JFK moorden, Hitler connecties. Maar bewijst dit iets? Nee..

Of ik kan proberen aantonen dat de media sterk beïnvloed is omdat diezelfde Bush onterecht als winnaar werd afgekondigd tijdens de verkiezingen. Of omdat ze al van voor hij president is reclame maken voor hem. Op zich gaat dit ook niets bewijzen.

Ik kan proberen bewijzen dat Bush en de grootste hoop van de presidenten allemaal lid waren van een vrij luguber clubje. Maar dat op zich gaat ook niets bewijzen.

Langs de andere kant is er genoeg bewijs voor de genoemde elitegroepen. Dat is al lang geen geheim meer en je zal er zeker informatie over vinden in een bibliotheek. Maar niemand weet of ze nog bestaan, in hoeverre ze macht hebben en uitoefenen, welke naam ze hebben of wie er lid van is als ze al bestaan. Bovendien bewijst die mogelijkheid op zich ook weer niets.

Maar alles tesamen wijst het wel in 1 richting, en daarom, denk ik, dat de mogelijkheid bestaat, dat er iemand van bovenaf beslissingen maakt.


Of hoe je rond de pot kunt draaien zonder iets zinnigs te zeggen...

Nuja, ik heb driemaal geprobeerd, maar jammer genoeg lijkt dat geen scheepsrecht te zijn, dus trek ik mij (nog maar eens) terug uit deze 'discussie'.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan