Archief - Wanneer HDTV uitzendingen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FLT

Legacy Member
Jürgennoppe zei:
huh????
dus mensen die tv kijken via telenet kunnen geen indi box kopen en gebruiken????

als het sarcastisch bedoeld was kan ik er nog mee lachen, maar als je dit echt meent :doh:

Messias.

Legacy Member
Jürgennoppe zei:
huh????
dus mensen die tv kijken via telenet kunnen geen indi box kopen en gebruiken????

Welkom in de wondere wereld van de Belgische telecom.

Epyon

Legacy Member
Als je kabeloperator Telenet/Mixtics is kan je enkel Telenet digitale TV nemen, als je kabeloperator een intercommunale maatschappij is kan je enkel In.Di nemen. Zo simpel is het :p .

Wat 720p<->1080p betreft: HDTV zal wss nog een eindje 720p blijven. Telenet heeft de mogelijkheid om naar 1080p over te stappen, maar concurrent Belgacom heeft die nauwelijks. Daardoor zal Telenet ook wel bij 720p blijven :p .

Overigens kan je blíjven wachten om een goede HD televisie te kopen, er komt uiteindelijk altijd wel wat beters uit :p . Naar het einde van dit jaar komt bvb OLED TV op de markt, die alternatieven zoals LCD, plasma of lasertv qua kwaliteit ver overtreft (en de panelen zijn nauwelijks een cm dik). En wie weet wat er daar nog ná komt? ;) .

Jürgennoppe

Legacy Member
Epyon zei:
Als je kabeloperator Telenet/Mixtics is kan je enkel Telenet digitale TV nemen, als je kabeloperator een intercommunale maatschappij is kan je enkel In.Di nemen. Zo simpel is het :p .

Wat 720p<->1080p betreft: HDTV zal wss nog een eindje 720p blijven. Telenet heeft de mogelijkheid om naar 1080p over te stappen, maar concurrent Belgacom heeft die nauwelijks. Daardoor zal Telenet ook wel bij 720p blijven :p .

Overigens kan je blíjven wachten om een goede HD televisie te kopen, er komt uiteindelijk altijd wel wat beters uit :p . Naar het einde van dit jaar komt bvb OLED TV op de markt, die alternatieven zoals LCD, plasma of lasertv qua kwaliteit ver overtreft (en de panelen zijn nauwelijks een cm dik). En wie weet wat er daar nog ná komt? ;) .


en wanneer zullen we kunnen hd kijken via telenet??

Messias.

Legacy Member
Waarschijnlijk rond dezelfde periode dat de maandelijkse traffieklimiet wordt opgeheven.

Epyon

Legacy Member
Epyon zei:
In de Morgen staat vandaag een interview met Duco Sickinghe, CEO van Telenet, o.a. over HDTV. Concrete plannen wil ie niet geven, maar Telenet zou toch al tegen 2008 met high definition beginnen (zal je wel nieuwe decoder voor moeten aanschaffen).
Vanaf 2008 dus.

GaMe®

Legacy Member
Tedoeme, vandaag in de mediamarkt geweest en daar stond zo'n hoek vol met nieuwe dozen hd-receivers van indi.
En dan zetten ze daar zo'n schoon papierke boven "beschikbaar vanaf 14 april"
Terwijl ze al binnen zijn.. Bende pesters :(

dendaak

Legacy Member
Damn, en ik wil hier juist ne FULLHD plasma bestelle, fff zeg een jaar wachten op OLED TV zie ik niet zitten.

Preske

Legacy Member
wardkennes zei:
Damn, en ik wil hier juist ne FULLHD plasma bestelle, fff zeg een jaar wachten op OLED TV zie ik niet zitten.

Er is ook nog een Laser-tv op komst, zoals epyon al zei. en die zou goedkoper zijn dan plasma/lcd.

oled zal wss heel duur zijn.

Darks

Legacy Member
wardkennes zei:
Ja, maar mijn kabels zijn gekapt in de muur voor de surround, onze oude tv is al verkocht... Wanneer komt laser tv?

=====
http://tweakers.net/nieuws/45856/Nieuwe-plasma-tv-Pioneer-maakt-sed-overbodig.html
=====

Edit, zo een gaan we kopen denk ik:
http://www.koopinfo.nl/node/1295

50"... (negatieve punten/ reacties post maar even hier)

Een goede plasma zijt ge nu het beste mee af. SED is al 5x verlaat en ook al moet laser Tv eind dit jaar ofzo op de markt komen, hoogstwaarschijnlijk zal het later worden en ik heb het niet zo op nieuwe technologie.

check www.avforums.com voor pro-info en www.kieskeurig.nl voor consumentenmeningen

Epyon

Legacy Member
Heh, van lasertv zou ik nu toch ook niet téveel verwachten. Die technologie is onder zijn vorige vorm, DLP, al jaren op de markt, maar heeft er iemand ooit al zo'n TV gezien? :p

Het enige verschil met DLP is de lichtbron: ipv een tungsten lamp is het nu een laser. Je krijgt minder beeldverstoringen (het zogenaamde 'rainbow effect'), maar de andere nadelen blijven. Lasertv's zijn met een dikte van 25cm bezwaarlijk 'flatpanel' te noemen en het valt nog af te wachten wat de verschillende lichtfilters die voor de veiligheid op de lasers gemonteerd moeten worden met de uiteindelijke kleurenweergave gaan doen. En in tegenstelling tot wat wordt aangenomen is lasertv duurder dan het al veel langer in productie zijnde LCD.

Lasertv is een goede poging om DLP extra leven in te blazen, maar uiteindelijk vrees ik dat het een stille dood zal sterven, net zoals SED.

OLED's zijn imo de meest belovende technologie. Sony heeft nu al 42" full HD OLED TV's met een contrastratio van 1.000.000:1 en een beeldschermdikte van 5mm. Bovendien is OLED op de lange duur goedkoper: de leds kunnen in grote hoeveelheden aangemaakt worden en worden via een inkjetprincipe op de backplate 'geprint'. Natuurlijk zal de introductieprijs hoog zijn, maar dat zal zich snel stabiliseren. Verwacht er maar veel van voor volgend jaar :) .

a143290

Legacy Member
a242050 zei:
Ik dacht toch dat het niet ging met de digiboxen van nu. Maw: nieuwe digibox, aldaniet gratis om te ruilen...


Gratis? :') das een woord dat niet in de woordenboek van telenet staat ze :p

dendaak

Legacy Member
Ik heb ergens iets gelezen van Plasma 2.0,... Wat zijn jullie bedenkingen daarbij?

Mvg Ward.

virtualdude

Legacy Member
wardkennes zei:
Ik heb ergens iets gelezen van Plasma 2.0,... Wat zijn jullie bedenkingen daarbij?

Mvg Ward.

Zitten we niet al aan de 3 of 4de generatie plasma's ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan