Archief - Wanneer HDTV uitzendingen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BlueSkyraider

Legacy Member
Hmmm, die In-DI is gelijk zo slecht nog niet. Ne keer kijken daarvoor vanaf ik nen hd-tv/beamer heb.
ma zolang mijn crt tv's nog bollen doe ik ze nog nie weg :D

killgore

Legacy Member
hatetn zei:
men wil op termijn iedereen op digitaal krijgen en kabel tot het verleden laten behoren
analoog tot het verleden laten behoren, de huidige plannen houden nog steeds de breeband kabel als transportmiddel in ...
Stimpy zei:
wat hebt gaan hd als al die "oude" programma's nog ni in hd zijn opgenomen :/
Het is zeer vaak zo dat de opnames van films & series al zeer lang veel beter is dan de kwaliteit die wordt gedistribueerd over kabel/video/... . In hoeverre je over HD kwaliteit kan spreken weet ik ook weer niet.
moloko zei:
Ik vraag mij af of er met de huidige kabelstructuur hier in Belgie wel 1080P door de kabel kan?

kabel kan wel wat aan hoor, maar de Belgische overheid zou eens moeten beginnen inzien dat ze misschien toch best eens gans België weer zullen moeten openleggen voor glasvezel.

GaMe®

Legacy Member
Vanaf vandaag ontvang ik een nieuw kanaal bij indi dat de eerste HDTV beelden doorstuurt.
Het is een kanaal met een loop van beelden van KINEPOLIS HD.

Had eerder ook al een brief gekregen met de vermelding dat er dezer dagen storingen zouden kunnen voorkomen omdat ze aan het werken zijn aan de hdtv uitzendingen.

Epyon

Legacy Member
killgore zei:
kabel kan wel wat aan hoor, maar de Belgische overheid zou eens moeten beginnen inzien dat ze misschien toch best eens gans België weer zullen moeten openleggen voor glasvezel.
Glasvezel tot in de huiskamer is een dure utopie die overigens toch weinig nut heeft. De 70+ mbit die we uit het huidig kabelnetwerk kunnen puren zal al ruimschoots voldoende zijn voor de toekomst imo.

Musback

Legacy Member
mannen, starten we niet een nieuw 1080p bedrijfke waar we top quality series en dergelijke gaan uitzenden? een nieuwe vt4/kanaal2 maar dan met goeie knalfilms, Lost, 24, family guy enz...

ik zou overtuigd zijn over te stappen op een betere tv...
nu zittenz e bij ons thuis altijd te twijfelen... "zoude we ne nieuwen tv kope? of wachten tot er een knoop is doorgehakt..."
het publiek koopt nu twijfelachtige HD-ready systemen... wordt fabeltjes beloofd door verkopers ''véél beter beeld" (pas als je digitaal gaat kijken want analoog is dat beeld echt wel bagger op een hd-tv)
+ amper zenders doen precies moeite om wat vooruitgang te boeken... vrt én vtm nemen al 2 jaar of zo alles in HD (1080p of wie weet zelfs meer) op, maar toch gebeurt er niks, nada, nihil...

we lopen achter op de wereld, mede dankzij telenet... (limieten en dergelijke anyone?)
als we digitale tv nu eens hadden "overgeslagen" en ineens naar digitale HDtv gegaan waren dan stonden we nu al een pak verder, en de kijkers overtuigen elkaar wel om een hd-tv te kopen!
als jantje bij de buren ziet wat een bangelijk beeld daar te verkrijgen is

beter voor economie ---> mensen aan het werk om dit te verwezenlijken, meer verkoop van hd-tv's, interactieve content kan, indien creatief aangepakt, miljoenen euro's opleveren (denk aan een muziekwinkel via je tv, je ziet een muziekje + clip op tv --> buy now --> downloaden naar je HDD in HD :-) en het bedrag komt gewoon bijgerekend op je maandabbo zoals bij gsms

Conqie

Legacy Member
die series en topfilmen zijn dan ook verschrikkelijk duur om te mogen uitzenden, en we zijn maar met 6 miljoen ^^

killgore

Legacy Member
Epyon zei:
Glasvezel tot in de huiskamer is een dure utopie die overigens toch weinig nut heeft. De 70+ mbit die we uit het huidig kabelnetwerk kunnen puren zal al ruimschoots voldoende zijn voor de toekomst imo.

voor de nabije toekomst ja, maar zo een glasvezelnetwerk leg je niet op een jaartje aan he. Ik zeg ook niet dat ze daar morgen moeten aan beginnen, maar dat het toch tijd wordt er rekening mee te houden.

Ge moet ook rekenen dat de kabel steeds meer digitale multimediatoepassingen zal krijgen en veel intensiever zal gebruikt worden door meerdere media.

AtTheMoment

Legacy Member
GaMe® zei:
Vanaf vandaag ontvang ik een nieuw kanaal bij indi dat de eerste HDTV beelden doorstuurt.
Het is een kanaal met een loop van beelden van KINEPOLIS HD.

Had eerder ook al een brief gekregen met de vermelding dat er dezer dagen storingen zouden kunnen voorkomen omdat ze aan het werken zijn aan de hdtv uitzendingen.

hoe krijg jij hd uitzendingen binnen als die nieuwe digibox van indi nog niet eens is voorgestelt?

Epyon

Legacy Member
killgore zei:
voor de nabije toekomst ja, maar zo een glasvezelnetwerk leg je niet op een jaartje aan he. Ik zeg ook niet dat ze daar morgen moeten aan beginnen, maar dat het toch tijd wordt er rekening mee te houden.

Ge moet ook rekenen dat de kabel steeds meer digitale multimediatoepassingen zal krijgen en veel intensiever zal gebruikt worden door meerdere media.
Niet vergeten dat zelfs kleine dorpen vandaag de dag al een glasvezelkabel hebben liggen. Telenet gebruikt de kabel enkel om de laatste kilometers naar de klanten (de zogenaamde local loop) te overbruggen. Als carrier wordt er glasvezel gebruikt waarop lokale 'verdeelpunten' zijn geënt, waar op zijn beurt de kabel op wordt aangesloten. Dit uitgebreide netwerk is overigens de hoofdreden voor de enorme schuldenlast van Telenet ^^ . Heck, zelfs in het miniscuul W-Vls dorpje Moere hier vlakbij ligt er al glasvezel :p .

AtTheMoment

Legacy Member
kunnen we de nieuwe multibox van indi al kopen
aangezien vtm vandaag gaat uitzenden in HD

Tw33tst3r

Legacy Member
gisteren op vtm nieuws zeiden ze dat vandaag idool 2007 in hd ging uitgezonden worden mr ge kon da enkel via die indi-box bezien en uiteraard met een hdtv
mr wat ik niet snap is dat ze dan 1 minuut later zeggen dat die box pas vanaf april te verkrijgen is... ^^

GaMe®

Legacy Member
VTM zendt vrijdag de eerste programma's in High Definition uit. Het gaat om "Idool 2007" en "Godzijdank". Dit weekend worden ook "De Foute Quiz" en "101 vragen aan..." uitgezonden in de nieuwe standaard, die borg staat voor een betere beeldkwaliteit die vijf keer scherper is dan die van een dvd.

Toch zal geen enkele kijker vrijdagavond iets merken van de invoering van High Definition. De HD-ontvanger die nodig is om HD-televisie te kunnen bekijken, komt pas op 10 april 2007 op de markt. Vanaf dan wordt HD-televisie pas echt een feit. Ook nadien zal HD-televisie voorlopig alleen maar weggelegd zijn voor kijkers van INDI, het digitale platform van de Vlaamse kabelmaatschappijen, die beschikken over een aangepast televisietoestel en een INDI HD-receiver. De VTM-soap "Familie" gaat vanaf 28 mei 2007 in HD. Later volgen ook "Tien Om Te Zien", "Aspe" en de "Faits Divers"-films. Telkens VTM een programma in HD uitzendt, zal op de beelden het VTM-HD-icoontje te zien zijn. (DWM)

En iedereen altijd zeggen dat Limburgers altijd achterlopen. Nu zijn wij eerste in heel België :tongue:

Epyon

Legacy Member
GaMe® zei:
En iedereen altijd zeggen dat Limburgers altijd achterlopen. Nu zijn wij eerste in heel België :tongue:
In-DI is voor een groot deel in handen van de WVEM, de West-Vlaamse Elektriciteitsmaatschappij :p .

In de Morgen staat vandaag een interview met Duco Sickinghe, CEO van Telenet, o.a. over HDTV. Concrete plannen wil ie niet geven, maar Telenet zou toch al tegen 2008 met high definition beginnen (zal je wel nieuwe decoder voor moeten aanschaffen).

GaMe®

Legacy Member
Ik kijk al zo hard uit naar die hd-box van indi.
Vooral voor National Geographic Channel HD :love:

killgore

Legacy Member
Epyon zei:
Niet vergeten dat zelfs kleine dorpen vandaag de dag al een glasvezelkabel hebben liggen. Telenet gebruikt de kabel enkel om de laatste kilometers naar de klanten (de zogenaamde local loop) te overbruggen. Als carrier wordt er glasvezel gebruikt waarop lokale 'verdeelpunten' zijn geënt, waar op zijn beurt de kabel op wordt aangesloten. Dit uitgebreide netwerk is overigens de hoofdreden voor de enorme schuldenlast van Telenet ^^ . Heck, zelfs in het miniscuul W-Vls dorpje Moere hier vlakbij ligt er al glasvezel :p .

Idd, maar fiber to user houdt wel in dat je de straten serieus mag gaan opbreken, wat iets minder grappig is als het "gewone" glasvezelnetwerk naar lokale knooppunten. Dat moet dus vrij goed gecoördineerd en voorbereid worden ;).

Sk8erMatty

Legacy Member
ah ja, ik dacht al lol:p
gisteren begon koen zo tegen z'n broere "amai get zo'n schoon wit hemdeke aan" en den anderen "jaja, allemaal door dat we vanaf nu in HD uitzenden"
ikke dol enthousiast maar dan moeten tot de conclusie komen dat het nog niet echt HD was :( maar ge kost wel al zien dat de kleuren toch lik wa mooier werden weergegeven, ofwel droomde ik da :)

dommel

Legacy Member
Dus als ze in HD gaan uitzenden dan gaat dat 720p zijn?
Dan heeft het eigenlijk weinig zin om een Full HD 1080p te kopen? (tenzij voor PS3)

Of zit ik fout?
Ben nogal ne leek hierin
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan