Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Thread lezen kan helpenEpyon zei:In de Morgen staat vandaag een interview met Duco Sickinghe, CEO van Telenet, o.a. over HDTV. Concrete plannen wil ie niet geven, maar Telenet zou toch al tegen 2008 met high definition beginnen (zal je wel nieuwe decoder voor moeten aanschaffen).
.Da_GoDoFuNReaL zei:@ Jürgennoppe,
ik ken er niet veel van maar ik zal mijn best doen:
dat het in HDTV werd uitgezonden wil zeggen dat het in 720P werd uitgezonden, een veel hogere resolutie dan de huidige standaard, wat dus ook scherper en mooier beeld bezorgt.
Je moet er wel een hd-box voor hebben die pas op 15 april uitkomt heb ik hier gelezen, dus eigenlijk heeft nog bijna niemand dat in HDTV kunnen zien. Het feit dat je via u digibox hebt gekeken blijft het gwn zo dat je die aflevering in DVD-kwaliteit hebt gezien (of niet hebt gezien) en niet op de resolutie van 720P HDTV.
Epyon zei:HDTV is idd in 80% van de gevallen 720p. De rest is 50/50 verdeeld tussen 1080i en 1080p. 1080i heeft een slechtere beeldkwaliteit dan 720p, maar er wordt wel al eens voor gekozen wegens de lagere benodigde bandbreedte. 1080p wordt hier atm enkel via sateliet aangeboden. HDTV via kabel zal 720p zijn (en wss ooit 1080p).
Vrijdag 30 maart 2007 zendt VTM 'Idool 2007' en 'GodzijDank' in HD (Hoge Definitie) uit. Het is de eerste keer dat een regulier Vlaams televisiestation uitzendt in deze nieuwe standaard, die borg staat voor een veel betere ontvangstkwaliteit.
Op zaterdag -31 maart 2007- gaat ook 'De Foute Quiz' in HD, en op zondag -1 april 2007- is dat het geval voor '101 Vragen Aan…'. De volgende maanden zullen steeds meer VTM-programma’s in HD worden gebracht. VTM zet daarmee zijn pioniersrol voort. De komende tijd kunnen enkel de kijkers van INDI, het digitale platform van de Vlaamse kabelmaatschappijen, genieten van HD-televisie voor zover ze beschikken over een aangepast televisietoestel en een INDI HD-receiver, die vanaf 10 april 2007 op de markt komt. INDI neemt ongeveer een derde van de Vlaamse kabelmarkt voor zijn rekening. Het gaat om circa 800.000 gezinnen.
Wie Vlaamse Media Maatschappij (VMMa) zegt denkt meteen aan de succesmerken VTM, KANAALTWEE, JIM en Q-Music. Maar de VMMa is een innovatief multimediabedrijf. Dat bewijst het ook nu weer.
Peter Quaghebeur, directeur generaal van de VMMa: 'Wij hebben inderdaad altijd een voortrekkersrol gespeeld, maar dan wel op een realistische manier. Geen megalomane en geldverslindende projecten, maar concrete en haalbare realisaties, die voor onze twee klantengroepen – onze kijkers en onze adverteerders – een meerwaarde betekenden. Wij hebben altijd ingespeeld op de nieuwe technologieën, op het moment dat ze hun weg gevonden hadden naar het grote publiek. Zo waren wij de eersten om met Het Nieuws verder te gaan dan het televisieplatform. Eerst kon je Het Nieuws ook via Text bekijken, daarna ook wereldwijd via het internet, breaking news via sms en mms, PSP, enz… Vorig jaar lanceerden we de eerste digitale kanalen VTMzomer in samenwerking met Belgacom en VTMkerst in samenwerking met Telenet. We hebben iWatch gelanceerd, onze video on demand dienst. Ook op het vlak van de interactiviteit hebben we onze strepen verdiend. Zo hebben we twee jaar geleden de eerste interactieve reclamespot uitgezonden. En nu nemen we ook de leiding bij de invoering van de Hoge Definitie televisie'.
De komst van HD televisie in Vlaanderen is één van de belangrijkste stappen in de technische evolutie van dit medium. Eigenlijk kan je het vergelijken met de komst van de kleurentelevisie, begin jaren 70. En net als toen zal niet alles veranderen van de ene dag op de andere. HD zal stapsgewijs ingevoerd worden, net zoals vroeger de uitzendingen in zwart-wit geleidelijk vervangen werden door programma’s in kleur.
Jozef Mertens, directeur techniek van de VMMa: 'De overgang naar HD betekent dat wij moeten investeren in nieuwe middelen, zoals camera’s, montagecellen, enz… Dat kan niet in één keer gebeuren, want dat zou te veel geld kosten. Wij zijn vooruitziend geweest. Waar we de voorbije jaren materieel dat zijn tijd gehad had, moesten vervangen, hebben we, daar waar het kon, gekozen voor HD-materieel. Op die manier is het haalbaar en betaalbaar. En zo blijven we voortgaan'.
Het Schlagerfestival, dat volgende vrijdag, zaterdag en zondag plaatsheeft in de Ethias Arena in Hasselt, zal ook in HD te bekijken zijn, en wel op 14 en 21 april 2007 op VTM. 'Familie' gaat vanaf 28 mei 2007 in HD. Dat zal deze zomer ook het geval zijn voor 'Tien Om Te Zien'. En ook voor de volgende reeksen van 'Aspe' – de 13 afleveringen van seizoen 3 zijn al opgenomen en de opnames van de 13 afleveringen van seizoen 4 zijn vorige week begonnen. Ook de 'Faits Divers'-films van zowel seizoen 1 – dat zijn er zeven – als van seizoen 2 – dat zijn er vijf – zullen in HD uitgezonden worden.
Telkens VTM een programma in HD uitzendt zal op de eerste beelden een icoontje te zien zijn.
Zoals al gezegd kunnen de komende tijd enkel de INDI-kijkers, die een HD-televisietoestel hebben en een INDI HD-receiver, genieten van deze nieuwe beeldkwaliteit. Algemeen wordt aangenomen dat de beeldkwaliteit van HD-TV vijf keer scherper is dan die van een dvd. Het beeld geeft ook veel meer kleur en contrast. Wie een goed HD-televisietoestel heeft met groot beeldscherm of een digitaal projectietoestel zal van de VTM-programma’s kunnen genieten, alsof hij of zij in een bioscoop zit.
tijgerke zei:en vanaf 10 april zijn de nieuwe HD boxen van iNDi er... (zei mijn pa gisteren toch)
en dan zijn idd VTM & KinepolisTV(en hun +1 kanaal) in HD..
neen dus... en je zal die wel kunnen krijgen in de betere hifi/tv winkelsGoldrusher zei:Een receiver kost iets van 250 euro (dat is de prijs, en niet zoals Telenet hun Digibox die eigenlijk maar 50 euro waard is) en het abonnement blijft hetzelfde.
Je betaalt dus, mits een receiver, niet meer voor HDTV. Chapeau voor INDI (en natuurlijk ook VTM).