Archief - Wanneer HDTV uitzendingen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jürgennoppe

Legacy Member
Hallo,

weet iemand wanneer men HDTV zal uitzenden,eventueel via digibox?
Maw, wanneer wordt high definition geintroduceerd op tv?

Jürgennoppe

Legacy Member
en wanneer met digibox? Of zal dit ook kunnen zonder digibox in de toekomst? gewoon dan via de kabel?... sorry,weet het niet zo juist

Dr_pimpie

Legacy Member
ik denk dat dit analoog niet haalbaar zal zijn. Maw zoiezo met digibox

a242050

Legacy Member
Dr_pimpie zei:
ik denk dat dit analoog niet haalbaar zal zijn. Maw zoiezo met digibox
Ik dacht toch dat het niet ging met de digiboxen van nu. Maw: nieuwe digibox, aldaniet gratis om te ruilen...

L0k1-

Legacy Member
programma's moeten ook eerst nog in HD uitgezonden worden, heeft geen nut om al zotte kosten te doen, als de zender hun programma's alleen nog maar in normale kwaliteit uitzenden.

de één had wel al een budget klaarliggen dacht ik voor naar HD over te stappen.

svendevil

Legacy Member
Gratis gaat een digibox of digicorder zeker niet geruild worden... Er gebeuren alleen maar software upgrades.
Zo'n toestel wordt altijd aangekocht of verhuurd (met een jaarcontract).
Komt er een nieuwe uit, moet je die aankopen!

Deze toestellen ondersteunen nog altijd geen HD, het zijn eigenlijk decoders die het signaal omzetten naar Digitaal en dan terug naar Analoog, zodat onze televisie dit kan ontvangen...
Telenet is bezig met de ontwikkeling met HD boxen en corders maar dit gaat waarschijnlijk nog heel lang duren.
De zenders gaan zelf maar pas HD uitzenden als het percentage van HD-televisie gezinnen rond de 40% ligt. (Dat is toch logischer)

Indi is al bezig om HD uit te zenden, maar dit lukt enkel en alleen met de testzender van VTM.

SweetEmmaRose

Legacy Member
Bij in.di krijg je wel gewoon gratis de nieuwe digibox ze. Alle ik dacht toch dat da in het contract stond.

FLT

Legacy Member
Bij Telenet zal je zowiezo de nieuwe box moeten kopen.

Ik zie het al voor mij "ah meneer u hebt een ander toestel, dan zal u dat _opnieuw_ moeten activeren hé, 50eur aub" :applause:

tijgerke

Legacy Member
en in het 2de kwartaal van 2007 komt ook KinepolisTV (InDi) met HD uitzendingen :)

Project Zero

Legacy Member
tijgerke zei:
en in het 2de kwartaal van 2007 komt ook KinepolisTV (InDi) met HD uitzendingen :)
Uhu, die gratis maand vond'k wel brol mja, was voor te testen + twas gratis he.. :)

Ik ben eigenlijk best tevreden over In.di, we hebben hier ne sony lcdtv en als ge dan analoog kijkt: trekt echt op gene zak eigenlijk :)
Zet ge dan de digitale op: erg mooie kleuren en zeer scherp beeld (vooral tv1, canvas, vt4 enz; vtm valt dik tege ma soit, kijk ik toch niet naar..)

Ben blij dat wij hier in bilzen nog niet opgescheept zitten met die betalende/afrippende telenet en belgacom rommel, ik hoor er niets dan slechts over eigenlijk.. Bij indi boet je in aan de extra interactieve functies (stemmen, herhaling van uitzending bekijken wnnr je wilt,..) maar toch, kwaliteit en prijs primeren :p

hatetn

Legacy Member
Jürgennoppe zei:
en wanneer met digibox? Of zal dit ook kunnen zonder digibox in de toekomst? gewoon dan via de kabel?... sorry,weet het niet zo juist



men wil op termijn iedereen op digitaal krijgen en kabel tot het verleden laten behoren

n.t

Legacy Member
belgacom tv wordt ook hdtv binnenkort, was eerst gepland voor april-mei, ik weet niet of het al uitgesteld is of niet :)

Epyon

Legacy Member
Vele in-huis gemaakte en de meeste recent aangekochte programma's van de VRT worden al opgenomen en uitgezonden in HD kwaliteit. Het probleem zit hem bij de carriers. Enkel in.DI biedt al HD aan, maar ik weet niet of ze de VRT-uitzendingen wel in HD toekrijgen.

De digiboxen van Telenet kunnen niet met HD overweg. Zowel de decoder als de output (je kan geen HD over een scart verzenden :p ) zijn niet geschikt. Waarschijnlijk zal een nieuwe box moeten worden aangekocht.

BelgacomTV heeft op dit moment geen concrete plannen voor live HDTV, simpelweg omdat de beperkte bandbreedte van een telefoonlijn dit niet toelaat (ze hebben het met SDTV al knap lastig). Naar ik hoor gaan ze wel on-demand programma's in HDTV serveren.

Er zijn ook satelietzenders die in HD uitzenden, zoals het Belgische Euro1080.

moloko

Legacy Member
Als het zolang duurt zoals ze breedbeeld TV hebben ingevoerd zal het nog niet voor morgen zijn dat HD gedoe.

guRuh

Legacy Member
Heeft er iemand enig idee hoe je SKY (die Engelse zender) kan ontvangen in België?
Satelliet zeker?

Het zou vooral voor de Champions League in High Definition te volgen zijn...

GaMe®

Legacy Member
In de loop van deze maand zal onze digibox van indi gratis worden vervangen door een hd-box.
VTM zal oa een van de eerste zenders zijn die in hd zal uitzenden.
Ben eens benieuwd.. :)

TheCrow7

Legacy Member
Ja, Wittekerke en Familie in HD. *kots*

Zonder zever, maar dat waren de primeurs.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan