Archief - Waakhond

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gromme

Legacy Member
Uit zelfverdediging heeft die hond die twee andere honden het loodje laten leggen, voor zover ik iets uit de discussie kan opmaken, geef ik het baasje volledig 'gelijk'. Het is & blijft een spijtige zaak maar een hond kan je niet zomaar tijdens een gevecht even doen stoppen, zelfs zwaar getrainde honden durven daar eens last mee te hebben. Het gaat ook om een soort van adrenaline, en het feit dat een dier zijn oerinstinct naar bovenkomt en dat niet zomaar altijd onderdrukt kan worden.

En dan nog het feit dat je moet oppassen dat hij jou niet gaat aanvallen.

En waarschijnlijk is het dan nog zo dat de hond zijn baasje (als instelling) verdedigde.

Acolyte

Legacy Member
Inderdaad, als ie in de opwinding/adrenaline/spanning van het moment nog stampen van links en recht gaat krijgen zou hij nog wel is erger kunnen uitvliegen ook. Hoewel ik denk dat een hond nooit zijn eigen baasje bijt, toch niet als hij er goed mee overeenkomt. :)

vyeate

Legacy Member
TheCrow7 zei:
Heb ook een Beauceron gehad. Idd zalige beesten, maar wat een koppig karakter.

Trouwens een keffer kan je ook toetakelen, dus hondenschool zou voor elke type hond verplicht moeten zijn.

Boh,als ge daar gaat gaan opzitten is da plat :p

Kzal ook es kijken voor foto's van onze hond,hij is wel goed getraind,kmag alles uit zijn bek pakken,...

Tw33tst3r

Legacy Member
vyeate zei:
Wij hebben een volbloed beauceron en echt,die honden zijn de max :p

Tzijn echte waakhonden,ze horen echt alles,speels,lief,kindvriendelijk maar toch zeer trouw en beschermend.

Tzijn soms juist wat koppige honden

http://www.hundezeitung.de/bild/sept/beauceron.jpg

Die stralen toch gewoon macht uit,alhoewel gecoupeerde oren niet meer mogen

Wie durft inbreken in een huis met zo'n hond:
http://argos.beaucerons.eu/argos-vl...uce/foto/argos-vlckovicky-les-beauceron-3.jpg

Zo zien zien eruit zonder gecoupeerde oren:
http://images.google.be/imgres?imgu...=beauceron&gbv=2&svnum=10&hl=nl&c2coff=1&sa=G

En mijn raad is,welke hond je ook koopt,ga ermee naar de hondeschool!tenzij dat het nen keffer is :p

diene van ons is gene zuivere, mr damn die is fel, onze buren hebben een paddock net achter onze tuin met een haag en draad ertussen, die mag half dood zijn die blijft op en af lopen en blaffen (zijn record staat op 3u met af en toe es drinken terwijl het paard wa verder is)
kmoet die altijd binnenhalen want die staat gwn te wankelen op zijn poten terwijl dat em drinkt :s

das nu al maanden zo, maw mijne buurman zijn theorie van laat die mr doen die leert da af werkt nie :p

vr hondenschool ist wa te laat imo, em is 6 jaar en heeft 3 jaar int asiel gezeten, mr hij luistert goed, em kent zit, lig, blijf, dicht en los

klaat em int bos zelfs los, mr enkel op de paadjes waar dak echt ver kan zien
das een naaldbos dr kunde redelijk ver zien of er volk is, als er volk is roep ik die en gaat em terug aan de riem
en sowieso als ik pakweg 10-15m van een kruispunt ben dan roep ik em bij mij en loopt die braaf met zijn kop langs mijne knie, af en toe wel es dicht zeggen als em het zoveelste insect opmerkt :)

my zeno:
users.skynet.be/tweet/zeno.jpg -> is van toen we em pas hadden, hij is nu ietske breder/dikker :)

vyeate

Legacy Member
Tw33tst3r zei:
diene van ons is gene zuivere, mr damn die is fel, onze buren hebben een paddock net achter onze tuin met een haag en draad ertussen, die mag half dood zijn die blijft op en af lopen en blaffen (zijn record staat op 3u met af en toe es drinken terwijl het paard wa verder is)
kmoet die altijd binnenhalen want die staat gwn te wankelen op zijn poten terwijl dat em drinkt :s

das nu al maanden zo, maw mijne buurman zijn theorie van laat die mr doen die leert da af werkt nie :p

vr hondenschool ist wa te laat imo, em is 6 jaar en heeft 3 jaar int asiel gezeten, mr hij luistert goed, em kent zit, lig, blijf, dicht en los

klaat em int bos zelfs los, mr enkel op de paadjes waar dak echt ver kan zien
das een naaldbos dr kunde redelijk ver zien of er volk is, als er volk is roep ik die en gaat em terug aan de riem
en sowieso als ik pakweg 10-15m van een kruispunt ben dan roep ik em bij mij en loopt die braaf met zijn kop langs mijne knie, af en toe wel es dicht zeggen als em het zoveelste insect opmerkt :)

my zeno:
users.skynet.be/tweet/zeno.jpg -> is van toen we em pas hadden, hij is nu ietske breder/dikker :)


Schoonen hond :love:

Voor ons thuis is wa makkelijker,kwoon aan zee en juist in bredene,de kustgemeente met de meeste duinen(alle,de volledige kustvlakte bestaat uit duinen) en onaangeroerde stranden

My pics komen eraan

http://img339.imageshack.us/my.php?image=1000133ue6.jpg

Ondertussen is wel al groter geworden

ng

Legacy Member
De duitse herder is ook een pracht van een beest. En slim, al kan dat wel verschillen van hond tot hond.

Mijn grootvader had jarenlang Duitse herders, waarvan jessy bij uitstek de beste was.
Prachtige hond en razend intelligent.

Ik weet nog altijd dat mijn moeder zei tegen m'n zus "als ge nu ni ophoud dan geen ik u een klap op u gat"

Jessy onmiddellijk met haar poten op mijn ma haar schouders, haar neus tegen die van mijn ma. Mijn ma had het niet moeten riskeren :p

VinceFeet

Legacy Member
den-kimi zei:
als ge u hond een stuk vlees geeft, moogt ge dat dan op ieder moment terug afpakken?

zou ik trouwens eens mogen weten welk ras die honden waren die doodgebeten zijn?

Ik geef onzen hond eigenlijk zelden 'een stuk vlees' maar ik weet wat je bedoelt hoor. Als hij aan het eten is mag ik gewoon naast hem gaan zitten of hem aaien, is het dat wat je bedoelt? Hij eet trouwens uit dezelfde bak als Jules (eigenlijk moet je dat apart houden, maar zo zijn ze nu eenmaal groot gebracht en dat leer ik hen niet meer af vrees ik). Zelfs de katten mogen in de buurt komen maar als ze willen mee-eten worden ze wel getrakteerd op een grol-concert.

Het eerste 'slachtoffer' was, ironisch genoeg, een Jack Russel. Eén knep en het beestje was er geweest. Nogmaals, daar was ik niet bij maar mijn vader wel. Op de hoek van de straat vliegt dat kleine beestje bovenop den Hutch en natuurlijk verschiet Hutch (hij wordt aangevallen door een vreemde hond) en haalt uit. Eén beet is genoeg voor zo'n klein hondje natuurlijk.

Tweede 'slachtoffer' was een Fila Brasileiro. Ik weet niet of je dat ras kent (komen niet zo veel voor in België denk ik) maar dat zijn best gevaarlijke honden. Gevaarlijk in de zin dat ze ook op de lijst van gevaarlijke honden staan, net zoals pitbulls. Als zo'n honden vechten kom je gewoon niet tussen. Jij kan claimen dat een eigenaar dat eigenlijk wel moet doen maar ik doe dat niet. Als twee mensen met messen vechten om elkaar te vermoorden ga ik daar ook niet tussen staan. Hutch heeft toen ook een paar hechtingen gekregen en mist bovendien nog steeds een klein stukje oor.

Wij hebben als eigenaar al onze verantwoordelijk genomen. Wij hebben onze hond een méér dan deftige opleiding gegeven en hebben hem altijd aan de leiband als hij de tuin verlaat. Als andere eigenaars die verantwoordelijkheid niet nemen vind ik het héél erg dat er door zo'n domme mensen honden moeten sterven. Want zoiets is gemakkelijk te vermijden.

Fuji

Legacy Member
Wij hebben een Bouvier des flandres ; zeer goede waakhond.

*anecdote:
per ongeluk de deur van de poort opengelaten, en ze heeft toen een volledige voormiddag tot er iemand thuiskwam, ervoor gezorgd dat niemand in halve cirkel rond de poort kon passeren.Telkens mooi duidelijk gemaakt dat vreemd bezoek niet wenselijk was :)
Wisten onze buren ons te melden :)

Groot voordeel...ze muiten niet.... dus haar blijft niet in je kleren hangen.

sneax

Legacy Member
van vechtende honden moet ge afblijven

als ge ze wilt uiteentrekken met de handen, de muil opentrekken, whatever, de kans zit er in dat die hond gewoon uit verdediging uw handen vastpakt

die is blind van woede, vol adrenaline, en als die iets voelt dat hij ni ziet denkt hij dat hij daar ook wordt aangevallen en em draait hem om en bijt in uw hand

de beste manier is idd water

en ik moet vincefeet gelijk geven, als uw hond aan de leiband hangt en wordt aangevallen door een hond die niet onder controle wordt gehouden dan moogt ge ZEKER NIET aan de leiband trekken, maar de hond zich laten verdedigen

ik zou zelfs indien mogelijk de aanvallende hond een paar shotten geven, om mijn eigen hond te beschermen (en oplettende dat de aanvallende hond zijn greep ni verplaatst naar mijn been)

On topic wil ik wel zeggen dat weinig mensen verstand hebben van een deftige waakhond voor thuis. Zo een hond dient vooral als signalisatie (luid kunnen blaffen), de hond zou pas mogen overgaan tot aggresief zijn of bijten als iemand zijn territorium aanvalt, zonder dat zijn bazen in de buurt zijn. Om tot zoiets te komen moet ge simpelweg een hond kopen met waak-allures en die vriendelijk opvoeden, zorgen dat em van jongsaf aan bezoek gewoon wordt etc...

hij zal wel zijn familie bewaken, en in geval van dieven zal em wel goe weten dat da geen bezoek is

Een hond die bijt naar mensen die voorbij passeren aan het hekken is ofwel slecht opgevoed ofwel verveelt (want vaak zijn die heel vriendelijk als ge er dan gaat op wrijven).

ik moet ook zeggen: een hond zoals vincefeet (ge moet er ni aankomen als vreemde) daar heb ik persoonlijk schrik voor, al heb ik al 2 boxers gehad en deins ik ni terug voor de grooootste hond, maar zoiets onbetrouwbaar moenek ni van weten - omdat ik weet dat er veel mensen zijn met verkeerd opgevoedde honden ben ik dus altijd op mijn hoede bij honden, ook al heb ik er in prinice geen schrik van, ik heb wel schrik voor hun (verkeerd aangelerd) gedrag

metaphore

Legacy Member
Honden moet ge houden als vriend/gezelschap. Niet als wapen.
Anders bent ge echt schraal.

VinceFeet

Legacy Member
sneax zei:
ik moet ook zeggen: een hond zoals vincefeet (ge moet er ni aankomen als vreemde) daar heb ik persoonlijk schrik voor, al heb ik al 2 boxers gehad en deins ik ni terug voor de grooootste hond, maar zoiets onbetrouwbaar moenek ni van weten - omdat ik weet dat er veel mensen zijn met verkeerd opgevoedde honden ben ik dus altijd op mijn hoede bij honden, ook al heb ik er in prinice geen schrik van, ik heb wel schrik voor hun (verkeerd aangelerd) gedrag

Groot gelijk. Ik heb ook TOTAAL geen schrik van honden. Maar als ik ergens kom waar ze honden hebben zoals Pitbulls, Rotweillers, Doberman,... ben ik toch ook altijd op m'n hoede hoor. Nen hap krijgen van ne kleinen hond doet al geen deugd, ik wil het risico niet lopen om door zo'n groot beest gebeten te worden.

Maar als vreemde mag je wel aan onze hond komen hoor, geen enkel probleem. Alleen als wij er niet bij zijn (lees: niet thuis zijn) maakt hij de switch precies naar 'defensieve modus' en laat hij gewoon niemand binnen. Maar als wij er bij zijn ziet hij dat als een 'bevestiging' dat de persoon in kwestie veilig is. Dus dan kan je hem zonder problemen aaien. MAAR uit voorzorg vragen we altijd, aan mensen die voor de eerste keer over de vloer komen, of ze hem even te tijd geven om aan hen te wennen. Hem gewoon wat laten snuffelen enzo. Maar de meeste mensen zijn meestal ook niet erg happig om onzen Hutch te knuffelen hoor... :unsure:

Wat wel grappig is, is wanneer je 'pak de arm!' zegt tegen den Hutch. Een maat van mij ofzo moet dan zijn arm uitsteken en Hutch klemt zijn kaken daar dan rond (zonder te bijten) en maakt dan van die 'killer-geluiden'. Erg grappig natuurlijk om zo foto's te pakken, zal er van 't weekend een paar posten. We hebben hem dat zo aangeleerd op de hondenschool dus geen paniek hoor, hij zal nooit bijten. :p

TiBasco

Legacy Member

VinceFeet

Legacy Member
Zijn er mensen die een Jack Russel kennen met een rustig karakter? Ik ken er drie en die lijden alle drie aan ADHD als je het mij vraagt. Damned, dat zijn actieve rakkers...

Rage

Legacy Member
Mijn overburen hebben zo een Jack Russel. Die heeft al 2 andere honden bijna doodgebeten, maar tis eigenlijk een heel lieve hond :) (Em is ook ooit eens klaargekomen op de been van een kameraad van mij)

VinceFeet

Legacy Member
Minimum Rage zei:
Mijn overburen hebben zo een Jack Russel. Die heeft al 2 andere honden bijna doodgebeten, maar tis eigenlijk een heel lieve hond :) (Em is ook ooit eens klaargekomen op de been van een kameraad van mij)

De onze is ook poeslief tegenover mensen en kinderen maar hij heeft echt een pesthekel aan andere honden. Die haat ziet echt diep bij dat beestje... :lol:

Bigbuddha

Legacy Member
Tot vorig jaar een rottweiler gehad. Deze heeft nooit een mens kwaad gedaan, maar zeg nooit nooit. Mensen die zeggen dat hun hond de liefste en braafste ter wereld is moeten ook opletten en altijd risico's vermijden(bv. bij kleine kinderen laten)

We hebben nu een australian cattledog sinds een jaar.

http://www.bigbuddha.be/bonny/bonny1.jpg
http://www.bigbuddha.be/bonny/bonny2.jpg
http://www.bigbuddha.be/bonny/bonny6.jpg

Ook weer de liefste hond ter wereld, maar als ras is het gewend om te gaan met stieren en koeien. Het kan dus tegen een stootje, maar een kind dus niet. Er komt zonder dat ik erbij ben dus nooit een kind in de buurt. Ook al zal in 99% van de gevallen er niets gebeuren.

Waakhond is het helemaal niet, maar dat is zeker niet de bedoeling.

Tw33tst3r

Legacy Member
awel vincefeet, ik neem terug wat ik zei, mr wel omdat het om die hondenrassen gaat, alléja ne jack russell , das dood vr da gij los gezegd heb

dat ander merk (fila braseildingens, geen zin om te scrollen en te copy pasten :p), tja da geef ik toe dr zou ik ook nie tussenkomen, die beestjes moeten imo in niks onderdoen vr ne pitbull

pitbull vs labrador ofzo durf ik wel zeggen dak zou tussenkomen... mr kmaak dan ook dikwijlse foute beslissingen in zo'n situaties (lees me doesnt think when pissed or scared :p, soms met alle gevolgen van dien :( )

da uw pit pak de arm kent vr te spelen is een duidelijk teken da uwe hond het verschil kent tussen echt en spel, en dat is een hele goeie eigenschap

@ metaphore: groot gelijk, of om het met de woorden van mijne pa te zeggen: "als er gebeten moet worden zal ik dat wel doen!" :)
reden wrm ik dan gene keffer heb is heel simpel: kwou een hond die er stoer/groot uitziet mr met een peperkoeken hartje en das goe gelukt moet ik zeggen :d
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan