Archief - Waakhond

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

VinceFeet

Legacy Member
Thales zei:
Vind het ook raar dat die hond zonder reden effe jouw hond kwam aanvallen

Zo is het nu eenmaal. Je hebt honden die een pesthekel hebben aan andere honden (zoals onze Jack Russel bijvoorbeeld), je hebt honden die een pesthekel hebben aan katten, je hebt honden die een pesthekel hebben aan (vreemde) mensen, je hebt honden die een pesthekel hebben aan kleine kindjes,... En als zo'n hond met een bloedhekel aan andere honden zonder leiband over straat gaat, tjah... Vroeg of laat komen daar vodden van.

Hutch is ondertussen al 5 jaar oud en er wordt vanaf zijn geboorte (bij wijze van spreke) 2x per dag gewandeld (toch steeds een wandeling van een klein uurtje). Dat is ongeveer 14 uur wandeling per week en dat al vijf jaar lang. Op al die tijd zijn er nog maar twee incidenten geweest, twee keer met loslopende honden. Dus het is niet dat hij een gevaar vormt voor wie of wat dan ook.

cclherreman zei:
@dark wolverine & vincefeet: welke hond is het precies? Pitbull of bull terriër? En in welke kleur?

Wij hebben een pitbull. Hier op kot heb ik geen foto's maar onze hond is qua kleuren te vergelijken met deze pitbull.

hybrid zei:
Waarom vallen kleine hondjes soms een hond dat 5x groter is aan, da zal de reden zijn waarom honden niet zo slim als ons zijn zeker :crazy:

Een hond die een andere hond aanvalt maakt, helaas voor hem, geen onderscheid tussen verschillende rassen.

den-kimi zei:
in ieder geval vind ik ook dat ge u hond een muilband moet aandoen, als ge hem niet kunt stoppen als hij een andere hond doodbijt hebt ge geen enkele controle over dat beest.

En dat weiger ik en zal ik ook blijven weigeren. Enkel en alleen bij de dierenarts draagt hij een muilkorf. Maar no way dat ik zo met hem over straat ga. Als jij straks met je hond gaat wandelen zonder leiband en jouw hond valt mijn hond aan. Dan wil ik niet dat mijn hond (dodelijke) verwondingen oploopt omdat hij zich niet kon verdedigen. Die hond moet niet boeten voor jouw fouten. Ik neem nu gewoon jou ff als voorbeeld, no offense uiteraard. :p

viewer zei:
Ben ik trouwens de enige die het een beetje tegennatuurlijk vindt om zo'n gevaarlijk beest gewoon bij je rond te laten lopen?

En zeg nu niet dat zo'n beest niet gevaarlijk is, want dat is het wel.

Een hond is maar even gevaarlijk als zijn baasje. Alleen heb je met een agressieve pitbull meer problemen dan met een agressieve tekkel. Als je zo'n hond in huis haalt moet je gewoon weten waaraan je begint. Zo'n honden zijn, zeker de eerste jaren, een echte hobby. Ze vergen serieus wat opleiding maar vooral veel tijd. Mijn vader (en ik sinds twee jaar) gaan wekelijks met onze pitbull naar de hondenschool. Dat vraagt tijd en kost ook geld.

Met de Jack Russel zijn wij maar een paar maanden naar de hondenschool gegaan en het verschil is te merken. Dat beest luistert langs geen kanten en vervalt soms echt in pure razernij als er maar wandelaars voorbij komen met andere honden. We zeggen het vaak hier thuis: Als het karakter van die kleine in het lichaam van die grote stak hadden we een moordwapen in huis.

Wij hebben vroeger altijd labradors gehad en wij moesten eerlijk gezegd niet veel hebben van pitbulls. Maar onze vorige buren hadden een pitbull gekocht en kort daarna zijn zij uit elkaar gegaan. Zij wou de hond niet en hij ook niet dus moest hij naar een asiel. Onze vorige hond was op dat moment een half jaar gestorven dus kon mijn moeder het niet over haar hart krijgen om dat beest naar een asiel te zien gaan, dus hebben wij hem maar in huis genomen.

Tw33tst3r zei:
ga ik eigenlijk wel mee akkoord, want lets face it, als ge op straat een kindje tegenkomt van pakweg 3-4 jaar da nie beter weet en da haalt uit nr uwe hond en die valt aan..
wat gade dan doen?
ook zeggen van : "ey mr dr kom ik nie tussen"?
als hondenbezitter is 1 van uw verantwoordelijkheden ervoor zorgen dat ge controle hebt over uw hond, zonder controle is het geen huisdier mr een dier

kbegrijp da ge uwe hond geen pijn wilt doen mr als em nie stopt als gij dat zegt dan is em slecht afgericht
en slecht afgerichte pitbulls zijn tijdbommen...

Ja, het gebeurt dan ook een paar keer op een maand dat er kleine kindjes komen afgestormd om op zijn kop te kloppen. :ironic:

Neenee, Hutch in combinatie met mensen is geen enkel probleem. Daar durf ik op wedden. Wij waarschuwen mensen (en vooral kinderen) altijd dat ze voorzichtig moeten zijn en hem de tijd moeten gunnen om te wennen. Met mensen is er nog nooit een probleem geweest, nog nooit. Hutch slaapt altijd naast de zetel en soms gebeurt het wel is dat een maat van mij per ongeluk op hem gaat staan maar buiten het feit dat hij ff grolt (van het verschieten) zal hij nooit uithalen ofzo.

En wij hebben ooit één keer gezien dat een klein kindje (mijn neefje) aan zijn oor trok maar ook daar maakt hij geen probleem uit. Ik weet niet of jullie het weten maar zo'n pitbulls moeten blijkbaar een enorm hoge pijngrens hebben. In een gevecht zullen die nooit afdruipen, dat gaat steeds verder tot de dood. Ik merk dat wel wanneer Jules lastig doet. Zij gaat soms met haar volle gewicht aan zijn nekvel/oren hangen en daar maakt hij niets uit. Alleen als hij het kotsbeu is deelt hij een waarschuwing uit maar hij heeft in die 5 jaar dat ze samen zijn nog nooit één keer gebeten naar Jules.

Normaal gezien is het niet mogelijk dat een klein kind de kans krijgt om zo'n beest aan z'n oor te trekken omdat we hem altijd in het oog houden (als er kinderen in de buurt zijn).

Firion zei:
elk zen defenitie van braaf/poeslief

mijnen hond dàt is ne brave

Nogmaals, op al die jaren tijd hebben we twee keer een probleem gehad. Twee keer met loslopende honden en dat is helaas een factor die wij niet kunnen beïnvloeden. Je mag vijf jaar lang met een hond naar de hondenschool gaan, als hij wordt aangevallen verdedigt hij zich. En eerlijk gezegd vind ik dat niet meer dan normaal. Ik zweer het je, ik heb er alles aan gedaan om dat te voorkomen (de tweede keer, de eerste keer was ik er niet bij) maar een pitbull tegenhouden is één ding. Maar je kan toch niet van mij verwachten dat ik twee honden (in een vlaag van razernij) uit elkaar kan houden zeker? Die andere hond bleef maar in de aanval gaan, zelfs al had ik mijn hond in m'n armen gepakt. Sorry maar dan ligt de fout écht niet bij mij hoor.

Simonn

Legacy Member
@ vincefeet : prachtig kleur voor een pitbull! Als ge es thuis bent en je hebt een minuutje vrij, stuur dan ff wat foto's door aub :p


Jammergenoeg worden pittbulls, bull terriërs, stafford terriërs,...beschouwd als levensgevaarlijke moordmachines, maar ik blijf erbij, de hond is zo gevaarlijk als z'n baasje (zoals vince al zei)

VinceFeet

Legacy Member
cclherreman zei:
@ vincefeet : prachtig kleur voor een pitbull! Als ge es thuis bent en je hebt een minuutje vrij, stuur dan ff wat foto's door aub :p


Jammergenoeg worden pittbulls, bull terriërs, stafford terriërs,...beschouwd als levensgevaarlijke moordmachines, maar ik blijf erbij, de hond is zo gevaarlijk als z'n baasje (zoals vince al zei)

Het is echt zo hoor. Je maakt een hond zo lief en zo agressief als je zelf wil. Ik heb al verhalen gehoord van honden die, ondanks hun 'perfecte' opvoeding, toch echte killers blijken te zijn. Maar ik stel mij daar vragen bij. Oftewel liegen die mensen over de opvoeding oftewel is er ergens iets serieus mis gegaan op een bepaald moment. Wij (lees: vooral mijn ouders) hebben al véél honden gehad en nog nooit een probleemgeval gehad.

Wij gaan twee keer per dag wandelen met de honden (de kleine wil wel niet altijd mee), wij hebben een tuin van 100x100 waar ze kunnen ravotten, onze honden krijgen de beste voeding, onze honden slapen binnen (weliswaar in hun eigen mand en 's nachts in de gang). Maar sommige mensen gaan een paar keer met hun Scheper naar de hondenschool om hem vervolgens dag en nacht buiten in een kot te steken... En dan verschieten ze er van dat dat beest onhandelbaar wordt na verloop van tijd.

Thales

Legacy Member
als je eens tijd heb trek eens een foto van hutch en jules te samen.
lijkt me wel cool zo dat jules aan hutch zen oren begint te hangen ^^
mijn hond is een echte lamzak. als em voor de deur ligt en je moet naar boven, zal em gewoon naar je staren en blijven liggen. je meot em echt ne duw geven om em recht te krijgen ^^
tis een tebetaanse terrier van 15.5 jaar.
ook nog bernersennenhond had, maar die is op 7 jarige leeftijd overleden door rattenvergif van de buren. de klootzakken.

VinceFeet

Legacy Member
Thales zei:
als je eens tijd heb trek eens een foto van hutch en jules te samen.
lijkt me wel cool zo dat jules aan hutch zen oren begint te hangen ^^
mijn hond is een echte lamzak. als em voor de deur ligt en je moet naar boven, zal em gewoon naar je staren en blijven liggen. je meot em echt ne duw geven om em recht te krijgen ^^
tis een tebetaanse terrier van 15.5 jaar.
ook nog bernersennenhond had, maar die is op 7 jarige leeftijd overleden door rattenvergif van de buren. de klootzakken.

Van 't weekend zal ik foto's posten, thuis heb ik honderden MB's aan foto's van de honden. :p

Tebetaanse Terrier? Nog nooit gehoord! Post is een foto als je die hebt, ben wel curieus. En 15,5 jaar is ook niet niks voor een hond! Om één of andere reden worden onze honden/katten altijd wel vrij houd. Alleen onze Deense Dog (Sloeber :sad: ) is op tienjarige leeftijd gestorven. Maar ik heb mij laten vertellen dat zo'n grote honden meestal niet erg oud worden.

En uw hond op zo'n manier (rattenvergif) verliezen is wel verschrikkelijk, net zoals wanneer je een huisdier verliest in het verkeer. En ja, je hond zien doodgebeten worden door een andere hond is ook verschrikkelijk... Ik weet het.

lttuvix

Legacy Member
Stimpy zei:
lol idd ff doodgebeten :oink:

amores perros ;)

*edit*
als ge uw hond zich niet laat verdedigen als hij/zij wordt aangevallen ben je gewoon dom bezig. Als vince zen hond word aangevallen gaan zen primitieve instincten in werk namelijk overlevingszucht. Een hond gaat door tot het bitter einde net zoals de mens. Een muilkorf aandoen sja, da kunde ma idd wa als ge word aangevallen? tzal mss nie zoveel gebeuren ma als het gebeurd gebeurd het he...

denkimi

Legacy Member
VinceFeet zei:
Het is echt zo hoor. Je maakt een hond zo lief en zo agressief als je zelf wil. Ik heb al verhalen gehoord van honden die, ondanks hun 'perfecte' opvoeding, toch echte killers blijken te zijn. Maar ik stel mij daar vragen bij. Oftewel liegen die mensen over de opvoeding oftewel is er ergens iets serieus mis gegaan op een bepaald moment. Wij (lees: vooral mijn ouders) hebben al véél honden gehad en nog nooit een probleemgeval gehad.

Wij gaan twee keer per dag wandelen met de honden (de kleine wil wel niet altijd mee), wij hebben een tuin van 100x100 waar ze kunnen ravotten, onze honden krijgen de beste voeding, onze honden slapen binnen (weliswaar in hun eigen mand en 's nachts in de gang).
ge kiest idd zelf het karakter van u hond. maar het verschil tussen een jack-russel die bijt en een mechelse herder (of een pitbull) die toehapt is wel enorm. terwijl een jack-russel amper een hap uit u been gaat bijten, heeft een grote hond niet veel moeite met het doden van een mens.

Als jij straks met je hond gaat wandelen zonder leiband en jouw hond valt mijn hond aan. Dan wil ik niet dat mijn hond (dodelijke) verwondingen oploopt omdat hij zich niet kon verdedigen. Die hond moet niet boeten voor jouw fouten.
om te beginnen kan ik mijn hond onder controle houden, maar (hoewel hij zeker niets of niemand zou bijten) stel dat hij een andere hond zou aanvallen zou ik hem gewoon wat stampen geven, en als dat niet helpt effectief de bek openwringen.

het grote probleem is dat gij uw hond het commando "los" niet geleerd hebt, ofwel dat ge niet genoeg gezag hebt om het te gebruiken in noodsituaties.

omdat onze hond nooit van het hof komt, moet hij ook niet veel kunnen. maar een van de eerste dingen die we leren aan onze hond is "los" of "af". (en zit en lig natuurlijk)
de belangrijkste vereiste als ge een potentieel gevaarlijke hond wilt houden, is totale controle en onvoorwaardelijke overgave. zodra de baas een commando geeft moet de hond dat uitvoeren.


Maar sommige mensen gaan een paar keer met hun Scheper naar de hondenschool om hem vervolgens dag en nacht buiten in een kot te steken... En dan verschieten ze er van dat dat beest onhandelbaar wordt na verloop van tijd.
onze mechelse herder heeft vier jaar lang in een klein kotje opgesloten gezeten(voor we haar geadopteerd hebben) , en nooit echt hondenschool gevolgd. maar toch doet ze geen vlieg kwaad.

VinceFeet

Legacy Member
den-kimi zei:
om te beginnen kan ik mijn hond onder controle houden, maar (hoewel hij zeker niets of niemand zou bijten) stel dat hij een andere hond zou aanvallen zou ik hem gewoon wat stampen geven, en als dat niet helpt effectief de bek openwringen.

het grote probleem is dat gij uw hond het commando "los" niet geleerd hebt, ofwel dat ge niet genoeg gezag hebt om het te gebruiken in noodsituaties.

omdat onze hond nooit van het hof komt, moet hij ook niet veel kunnen. maar een van de eerste dingen die we leren aan onze hond is "los" of "af". (en zit en lig natuurlijk)
de belangrijkste vereiste als ge een potentieel gevaarlijke hond wilt houden, is totale controle en onvoorwaardelijke overgave. zodra de baas een commando geeft moet de hond dat uitvoeren.

onze mechelse herder heeft vier jaar lang in een klein kotje opgesloten gezeten(voor we haar geadopteerd hebben) , en nooit echt hondenschool gevolgd. maar toch doet ze geen vlieg kwaad.

Dat hij het commando 'los' niet geleerd heeft is dikke bullshit. Ik kan hem laten apporteren en één keer 'los' zeggen is voldoende om het object voor m'n voeten neer te leggen. Maar om één of andere reden luisterde hij op dat moment niet naar mij en waarschijnlijk is dat, zoals jij zegt, te wijten aan mijn 'gebrek aan gezag in noodsituaties'. Mijn vader is in eerste instantie zijn baas en niet ik. Toch heb ik altijd de indruk gehad dat hij zowel aan mij als mijn vader perfect gehoorzaamt.

Maar voor je mij afspiegelt als een onbekwame baas zou je beter eerst wat research doen vooraleer je je mond open doet, helaas is dat vaak (te) veel gevraagd (besef ik ook). Heb jij het woord 'Pitbull' en het woord 'kaakklem' toevallig ooit al in één en dezelfde zin gebruikt zien worden? Google maar even als het je interesseert (ik ga geen opzoekwerk voor jou verrichten). Maar pitbulls hebben de 'speciale' eigenschap dat ze soms zo hard hun kaken op elkaar zetten dat ze ze gewoon niet meer van elkaar krijgen, de zogenaamde 'kaakklem'. Roofvogels hebben dat bijvoorbeeld ook in hun klauwen, de zogenaamde klauwkramp. Er bestaat discussie omtrent die kaakklem maar feit is wel dat het bestaat. De kaakspieren verzuren waardoor de hond zelf geen controle meer heeft (tijdelijk natuurlijk). Als je je hond gewoon een stok laat apporteren zal dat natuurlijk nooit gebeuren, simpelweg omdat hij dan maar een klein percentage van zijn kracht gebruikt. Maar in een gevecht bijt hij om te doden en dan komt die 100% pure power wel naar buiten. De anatomische redenen worden vaak in twijfel getrokken (terecht misschien) maar je moet ook weten dat die honden jaren en jaren gefokt zijn geweest om vast te houden. En zo'n 'opvoeding' laat na al die jaren ook zijn sporen na in de 'genetica' van de hond (genetica is niet het juiste woord, jullie weten wat ik bedoel).

En de bijtkracht van een scheper bedraagt ongeveer 1/3 van die van een pitbull. Dus een scheper kan je nog wel van zijn prooi wegstampen, pitbull niet (in sommige gevallen dus).

Dus ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat je ongelijk hebt wat betreft dat gezag, maar doe alstublieft een kleine moeite en zoek wat op vooraleer je mij hier afschildert als een persoon die onbekwaam is om met zijn hond te gaan wandelen.

VinceFeet

Legacy Member
bweh zei:
zéker voor labrador gaan :)

Kenzo :)


Hier staat ie er mooier op :)

Wij hebben ook jarenlang labradors gehad en zijn inderdaad prachthonden, ik kan er geen slecht woord over zeggen. En zeker niet als het zo'n mooie honden zijn als de jouwe! :p

Acolyte

Legacy Member
den-kimi zei:
ge kiest idd zelf het karakter van u hond. maar het verschil tussen een jack-russel die bijt en een mechelse herder (of een pitbull) die toehapt is wel enorm. terwijl een jack-russel amper een hap uit u been gaat bijten, heeft een grote hond niet veel moeite met het doden van een mens.


om te beginnen kan ik mijn hond onder controle houden, maar (hoewel hij zeker niets of niemand zou bijten) stel dat hij een andere hond zou aanvallen zou ik hem gewoon wat stampen geven, en als dat niet helpt effectief de bek openwringen.

het grote probleem is dat gij uw hond het commando "los" niet geleerd hebt, ofwel dat ge niet genoeg gezag hebt om het te gebruiken in noodsituaties.

omdat onze hond nooit van het hof komt, moet hij ook niet veel kunnen. maar een van de eerste dingen die we leren aan onze hond is "los" of "af". (en zit en lig natuurlijk)
de belangrijkste vereiste als ge een potentieel gevaarlijke hond wilt houden, is totale controle en onvoorwaardelijke overgave. zodra de baas een commando geeft moet de hond dat uitvoeren.



onze mechelse herder heeft vier jaar lang in een klein kotje opgesloten gezeten(voor we haar geadopteerd hebben) , en nooit echt hondenschool gevolgd. maar toch doet ze geen vlieg kwaad.

Je zou je hond gewoon wat stampen geven???? :wtf:
Komaan zeg, je gaat je eigen hond toch niet bijeen beginnen stampen. Zeker ook omdat hij niks misdaan heeft...

Je mag niet vergeten dat hij aan het vechten voor z'n leven is. Die andere hond was zonder leiband he. Zeg jij even 'los!'. Kan goed zijn dat je echt totale controle over je hond hebt en dat ie lost. Maar die andere hond is er nog steeds zonder baasje, of toch zonder voldoende controle. Van zodra die andere weer bijt of uithaalt gaat de jouwe gegarandeerd terug in de aanval! Dan gaat ie niet weer lossen hoor...

Ik geef Vince overschot van gelijk.

Tragisch verhaal, maar niet zijn fout of die van z'n hond.

Simonn

Legacy Member
@den kimi : Tja hond losstampen etc.. Allemaal goed en wel, tot dat die beesten bijten om te 'overleven', dan 'stampt' ge ze ni zomaar los ;) en zeker niet als het om bv een pitbull gaat.
Het is zeer jammer dat die twee honden gestorven zijn aan hun verwondingen, maar de schuld ligt in de eerste plaats bij de baasjes van de loslopende honden.

denkimi

Legacy Member
VinceFeet zei:
Dat hij het commando 'los' niet geleerd heeft is dikke bullshit. Ik kan hem laten apporteren en één keer 'los' zeggen is voldoende om het object voor m'n voeten neer te leggen. Maar om één of andere reden luisterde hij op dat moment niet naar mij en waarschijnlijk is dat, zoals jij zegt, te wijten aan mijn 'gebrek aan gezag in noodsituaties'. Mijn vader is in eerste instantie zijn baas en niet ik. Toch heb ik altijd de indruk gehad dat hij zowel aan mij als mijn vader perfect gehoorzaamt.

Maar voor je mij afspiegelt als een onbekwame baas zou je beter eerst wat research doen vooraleer je je mond open doet, helaas is dat vaak (te) veel gevraagd (besef ik ook). Heb jij het woord 'Pitbull' en het woord 'kaakklem' toevallig ooit al in één en dezelfde zin gebruikt zien worden? Google maar even als het je interesseert (ik ga geen opzoekwerk voor jou verrichten). Maar pitbulls hebben de 'speciale' eigenschap dat ze soms zo hard hun kaken op elkaar zetten dat ze ze gewoon niet meer van elkaar krijgen, de zogenaamde 'kaakklem'. Roofvogels hebben dat bijvoorbeeld ook in hun klauwen, de zogenaamde klauwkramp. Er bestaat discussie omtrent die kaakklem maar feit is wel dat het bestaat. De kaakspieren verzuren waardoor de hond zelf geen controle meer heeft (tijdelijk natuurlijk). Als je je hond gewoon een stok laat apporteren zal dat natuurlijk nooit gebeuren, simpelweg omdat hij dan maar een klein percentage van zijn kracht gebruikt. Maar in een gevecht bijt hij om te doden en dan komt die 100% pure power wel naar buiten. De anatomische redenen worden vaak in twijfel getrokken (terecht misschien) maar je moet ook weten dat die honden jaren en jaren gefokt zijn geweest om vast te houden. En zo'n 'opvoeding' laat na al die jaren ook zijn sporen na in de 'genetica' van de hond (genetica is niet het juiste woord, jullie weten wat ik bedoel).

En de bijtkracht van een scheper bedraagt ongeveer 1/3 van die van een pitbull. Dus een scheper kan je nog wel van zijn prooi wegstampen, pitbull niet (in sommige gevallen dus).

Dus ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat je ongelijk hebt wat betreft dat gezag, maar doe alstublieft een kleine moeite en zoek wat op vooraleer je mij hier afschildert als een persoon die onbekwaam is om met zijn hond te gaan wandelen.
ik zeg niet dat ge een slechte baas zijt, alleen dat ge u hond in noodsituaties niet onder controle hebt.

als ge u hond een stuk vlees geeft, moogt ge dat dan op ieder moment terug afpakken?

Je zou je hond gewoon wat stampen geven????
Komaan zeg, je gaat je eigen hond toch niet bijeen beginnen stampen. Zeker ook omdat hij niks misdaan heeft...

Je mag niet vergeten dat hij aan het vechten voor z'n leven is. Die andere hond was zonder leiband he. Zeg jij even 'los!'. Kan goed zijn dat je echt totale controle over je hond hebt en dat ie lost. Maar die andere hond is er nog steeds zonder baasje, of toch zonder voldoende controle. Van zodra die andere weer bijt of uithaalt gaat de jouwe gegarandeerd terug in de aanval! Dan gaat ie niet weer lossen hoor...

Ik geef Vince overschot van gelijk.

Tragisch verhaal, maar niet zijn fout of die van z'n hond.

vertel geen onzin, een hond vecht normaalgezien nooit voor zijn leven tenzij hij ertoe gedwongen wordt. er zijn maar enkele soorten die bijten om te doden en dat zijn diegene die speciaal daarvoor gekweekt zijn. al de rest bijt enkel en alleen om de indringer te verjagen. zodra die zich overgeeft stopt een normale hond met bijten.

dat is juist het grote gevaar aan pitbull's ed. ze bijten om te doden en stoppen niet. daarom moet ge als baas u hond perfect onder controle hebben.


zou ik trouwens eens mogen weten welk ras die honden waren die doodgebeten zijn?

vyeate

Legacy Member
Tw33tst3r zei:
tis trouwens een kruising beauceron/dobermann, hij verstaat zich nie goed met andere honden naart schijnt mr naar mensen toe is em heel lief (is ne onvoorstelbare fletser ene kr dat em u kent :d)

Wij hebben een volbloed beauceron en echt,die honden zijn de max :p

Tzijn echte waakhonden,ze horen echt alles,speels,lief,kindvriendelijk maar toch zeer trouw en beschermend.

Tzijn soms juist wat koppige honden

http://www.hundezeitung.de/bild/sept/beauceron.jpg

Die stralen toch gewoon macht uit,alhoewel gecoupeerde oren niet meer mogen

Wie durft inbreken in een huis met zo'n hond:
http://argos.beaucerons.eu/argos-vl...uce/foto/argos-vlckovicky-les-beauceron-3.jpg

Zo zien zien eruit zonder gecoupeerde oren:
http://images.google.be/imgres?imgu...=beauceron&gbv=2&svnum=10&hl=nl&c2coff=1&sa=G

En mijn raad is,welke hond je ook koopt,ga ermee naar de hondeschool!tenzij dat het nen keffer is :p

TheCrow7

Legacy Member
Heb ook een Beauceron gehad. Idd zalige beesten, maar wat een koppig karakter.

Trouwens een keffer kan je ook toetakelen, dus hondenschool zou voor elke type hond verplicht moeten zijn.

Acolyte

Legacy Member
den-kimi zei:
ik zeg niet dat ge een slechte baas zijt, alleen dat ge u hond in noodsituaties niet onder controle hebt.

als ge u hond een stuk vlees geeft, moogt ge dat dan op ieder moment terug afpakken?



vertel geen onzin, een hond vecht normaalgezien nooit voor zijn leven tenzij hij ertoe gedwongen wordt. er zijn maar enkele soorten die bijten om te doden en dat zijn diegene die speciaal daarvoor gekweekt zijn. al de rest bijt enkel en alleen om de indringer te verjagen. zodra die zich overgeeft stopt een normale hond met bijten.

dat is juist het grote gevaar aan pitbull's ed. ze bijten om te doden en stoppen niet. daarom moet ge als baas u hond perfect onder controle hebben.


zou ik trouwens eens mogen weten welk ras die honden waren die doodgebeten zijn?

Toch, hij bijt idd om te doden, en hij gaat niet onmiddellijk lossen he... Mss een keer wel maar als die ander terug aanvalt zou ik het ook gehad hebben eigenlijk.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan