VinceFeet
Legacy Member
Thales zei:Vind het ook raar dat die hond zonder reden effe jouw hond kwam aanvallen
Zo is het nu eenmaal. Je hebt honden die een pesthekel hebben aan andere honden (zoals onze Jack Russel bijvoorbeeld), je hebt honden die een pesthekel hebben aan katten, je hebt honden die een pesthekel hebben aan (vreemde) mensen, je hebt honden die een pesthekel hebben aan kleine kindjes,... En als zo'n hond met een bloedhekel aan andere honden zonder leiband over straat gaat, tjah... Vroeg of laat komen daar vodden van.
Hutch is ondertussen al 5 jaar oud en er wordt vanaf zijn geboorte (bij wijze van spreke) 2x per dag gewandeld (toch steeds een wandeling van een klein uurtje). Dat is ongeveer 14 uur wandeling per week en dat al vijf jaar lang. Op al die tijd zijn er nog maar twee incidenten geweest, twee keer met loslopende honden. Dus het is niet dat hij een gevaar vormt voor wie of wat dan ook.
cclherreman zei:@dark wolverine & vincefeet: welke hond is het precies? Pitbull of bull terriër? En in welke kleur?
Wij hebben een pitbull. Hier op kot heb ik geen foto's maar onze hond is qua kleuren te vergelijken met deze pitbull.
hybrid zei:Waarom vallen kleine hondjes soms een hond dat 5x groter is aan, da zal de reden zijn waarom honden niet zo slim als ons zijn zeker![]()
Een hond die een andere hond aanvalt maakt, helaas voor hem, geen onderscheid tussen verschillende rassen.
den-kimi zei:in ieder geval vind ik ook dat ge u hond een muilband moet aandoen, als ge hem niet kunt stoppen als hij een andere hond doodbijt hebt ge geen enkele controle over dat beest.
En dat weiger ik en zal ik ook blijven weigeren. Enkel en alleen bij de dierenarts draagt hij een muilkorf. Maar no way dat ik zo met hem over straat ga. Als jij straks met je hond gaat wandelen zonder leiband en jouw hond valt mijn hond aan. Dan wil ik niet dat mijn hond (dodelijke) verwondingen oploopt omdat hij zich niet kon verdedigen. Die hond moet niet boeten voor jouw fouten. Ik neem nu gewoon jou ff als voorbeeld, no offense uiteraard.

viewer zei:Ben ik trouwens de enige die het een beetje tegennatuurlijk vindt om zo'n gevaarlijk beest gewoon bij je rond te laten lopen?
En zeg nu niet dat zo'n beest niet gevaarlijk is, want dat is het wel.
Een hond is maar even gevaarlijk als zijn baasje. Alleen heb je met een agressieve pitbull meer problemen dan met een agressieve tekkel. Als je zo'n hond in huis haalt moet je gewoon weten waaraan je begint. Zo'n honden zijn, zeker de eerste jaren, een echte hobby. Ze vergen serieus wat opleiding maar vooral veel tijd. Mijn vader (en ik sinds twee jaar) gaan wekelijks met onze pitbull naar de hondenschool. Dat vraagt tijd en kost ook geld.
Met de Jack Russel zijn wij maar een paar maanden naar de hondenschool gegaan en het verschil is te merken. Dat beest luistert langs geen kanten en vervalt soms echt in pure razernij als er maar wandelaars voorbij komen met andere honden. We zeggen het vaak hier thuis: Als het karakter van die kleine in het lichaam van die grote stak hadden we een moordwapen in huis.
Wij hebben vroeger altijd labradors gehad en wij moesten eerlijk gezegd niet veel hebben van pitbulls. Maar onze vorige buren hadden een pitbull gekocht en kort daarna zijn zij uit elkaar gegaan. Zij wou de hond niet en hij ook niet dus moest hij naar een asiel. Onze vorige hond was op dat moment een half jaar gestorven dus kon mijn moeder het niet over haar hart krijgen om dat beest naar een asiel te zien gaan, dus hebben wij hem maar in huis genomen.
Tw33tst3r zei:ga ik eigenlijk wel mee akkoord, want lets face it, als ge op straat een kindje tegenkomt van pakweg 3-4 jaar da nie beter weet en da haalt uit nr uwe hond en die valt aan..
wat gade dan doen?
ook zeggen van : "ey mr dr kom ik nie tussen"?
als hondenbezitter is 1 van uw verantwoordelijkheden ervoor zorgen dat ge controle hebt over uw hond, zonder controle is het geen huisdier mr een dier
kbegrijp da ge uwe hond geen pijn wilt doen mr als em nie stopt als gij dat zegt dan is em slecht afgericht
en slecht afgerichte pitbulls zijn tijdbommen...
Ja, het gebeurt dan ook een paar keer op een maand dat er kleine kindjes komen afgestormd om op zijn kop te kloppen. :ironic:
Neenee, Hutch in combinatie met mensen is geen enkel probleem. Daar durf ik op wedden. Wij waarschuwen mensen (en vooral kinderen) altijd dat ze voorzichtig moeten zijn en hem de tijd moeten gunnen om te wennen. Met mensen is er nog nooit een probleem geweest, nog nooit. Hutch slaapt altijd naast de zetel en soms gebeurt het wel is dat een maat van mij per ongeluk op hem gaat staan maar buiten het feit dat hij ff grolt (van het verschieten) zal hij nooit uithalen ofzo.
En wij hebben ooit één keer gezien dat een klein kindje (mijn neefje) aan zijn oor trok maar ook daar maakt hij geen probleem uit. Ik weet niet of jullie het weten maar zo'n pitbulls moeten blijkbaar een enorm hoge pijngrens hebben. In een gevecht zullen die nooit afdruipen, dat gaat steeds verder tot de dood. Ik merk dat wel wanneer Jules lastig doet. Zij gaat soms met haar volle gewicht aan zijn nekvel/oren hangen en daar maakt hij niets uit. Alleen als hij het kotsbeu is deelt hij een waarschuwing uit maar hij heeft in die 5 jaar dat ze samen zijn nog nooit één keer gebeten naar Jules.
Normaal gezien is het niet mogelijk dat een klein kind de kans krijgt om zo'n beest aan z'n oor te trekken omdat we hem altijd in het oog houden (als er kinderen in de buurt zijn).
Firion zei:elk zen defenitie van braaf/poeslief
mijnen hond dàt is ne brave
Nogmaals, op al die jaren tijd hebben we twee keer een probleem gehad. Twee keer met loslopende honden en dat is helaas een factor die wij niet kunnen beïnvloeden. Je mag vijf jaar lang met een hond naar de hondenschool gaan, als hij wordt aangevallen verdedigt hij zich. En eerlijk gezegd vind ik dat niet meer dan normaal. Ik zweer het je, ik heb er alles aan gedaan om dat te voorkomen (de tweede keer, de eerste keer was ik er niet bij) maar een pitbull tegenhouden is één ding. Maar je kan toch niet van mij verwachten dat ik twee honden (in een vlaag van razernij) uit elkaar kan houden zeker? Die andere hond bleef maar in de aanval gaan, zelfs al had ik mijn hond in m'n armen gepakt. Sorry maar dan ligt de fout écht niet bij mij hoor.
ad: ) is op tienjarige leeftijd gestorven. Maar ik heb mij laten vertellen dat zo'n grote honden meestal niet erg oud worden.

