Archief - Waakhond

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Simonn

Legacy Member
Ga eens naar een hondenschool (geen waar ze met 5 keffertjes op een rij staan om ze te leren zitten, maar één waar ze bv. pakwerk doen of waar ze met politiehonden komen trainen) en vraag daar om wat meer uitleg. Er zijn zoveel honden die je kan gebruiken als waakhond, maar bij de één heb je wat meer ervaring op vlak van honden nodig dan bij de ander.

Zelf zou ik een mechelse herder kopen, zeer intelligente dieren waar je enorm veel van terug krijgt.

Godzilla*Akira

Legacy Member
Vinger in de reet en hem zal wel lossen.
Dit is wel degelijk serieus bedoelt. Nuja zo stond het toch eens in de woef van iemand die dat deed en de hond was ook verschoten en lostte direct.

Mijn hondengedrags dingesken, zegt dage best de achterste poten vast neemt , maar de andere eigenaar moet dat ook doen offcourse. anders kan uw hond niet veel doen. alhoewel dat meer is voor ze uit elkaar te halen ipv te lossen.

Ik kom er ook veel tegen zonder leiband en hoop toch ook elke keer dat dienen hond maar bij zijn baasje blijft of em zal ook niet lang meer rondlopen.

Thales

Legacy Member
VinceFeet zei:
Ja, ik wacht tot ie de klus geklaard heeft. Ondertussen film ik de ganse gebeurtenis om die nadien op youtube te smijten en zo te delen met al mijn saddistische vrienden! Het hysterisch gehuil van de eigenaar neem ik op met m'n MP3-speler om nadien onder de videobeelden te monteren.

aha een bekentenis!
:p

neeja, ik wou gewoon es heel het verhaal horen en hoe er dan met die situatie werd omgegaan. hoe komt het eigenlijk dat een pitbull zo een "killerdog" is. Is die qua lichaamsbouw dan zo veel steviger gebouwd en zo veel betere kaken en tanden?
ik heb da al veel gehoord dat iedere hond het moet afleggen/ verliest van een pitbull. een pitbull is toch ook ni bepaald ubergroot. Vind het ook raar dat die hond zonder reden effe jouw hond kwam aanvallen

Simonn

Legacy Member
@dark wolverine & vincefeet: welke hond is het precies? Pitbull of bull terriër? En in welke kleur?

hybrid

Legacy Member
Thales zei:
Vind het ook raar dat die hond zonder reden effe jouw hond kwam aanvallen

Waarom vallen kleine hondjes soms een hond dat 5x groter is aan, da zal de reden zijn waarom honden niet zo slim als ons zijn zeker :crazy:

denkimi

Legacy Member
Dark^Wolverine zei:
Vinger in de reet en hem zal wel lossen.
Dit is wel degelijk serieus bedoelt. Nuja zo stond het toch eens in de woef van iemand die dat deed en de hond was ook verschoten en lostte direct.

Mijn hondengedrags dingesken, zegt dage best de achterste poten vast neemt , maar de andere eigenaar moet dat ook doen offcourse. anders kan uw hond niet veel doen. alhoewel dat meer is voor ze uit elkaar te halen ipv te lossen.

Ik kom er ook veel tegen zonder leiband en hoop toch ook elke keer dat dienen hond maar bij zijn baasje blijft of em zal ook niet lang meer rondlopen.

vingers in de ogen zou normaalgezien ook moeten werken.

of gewoonweg een enorme schop geven in de zij.

in ieder geval vind ik ook dat ge u hond een muilband moet aandoen, als ge hem niet kunt stoppen als hij een andere hond doodbijt hebt ge geen enkele controle over dat beest.

Dreetn

Legacy Member
Mijn nonkel heeft ook een Rottweiler, zijn 2e al.
Die die hij nu heeft is bijna 1 jaar, dus eigenlijk nog te speels.
Maar vroeger toen hij die andere had, durfde ik zeker niet alleen door die poort gaan, hij zou heel zeker gebeten hebben. Maar als mijn nonkel erbij is doet hij dan niets hoor.

Pippoken

Legacy Member
Wij hebben hier thuis ook ne waakhond, - nen getrainden - mechelaar. Met de behaalde diploma's (B 65 - B 85). Dit zijn diploma's die vereist zijn om te mogen 'werken' in het belgisch leger. Nu heel toevallig is mijn stiefpa ne nachtwaker in het leger :D :D :D.

Dat zijn inderdaad goede waakhonden, maar mispak u niet !! Er kruipen ettelijke maanden in alvorens ge er iet of wat ermee kunt 'aanvangen' en je moet dat natuurlijk blijven volhouden he, alle 2 weken (of alle weken) nekeer op training, mee gaan wandelen,....

Denk dat ge beter afzijt met een goede alarminstallatie :baard:

Tw33tst3r

Legacy Member
Thales zei:
aha een bekentenis!
:p

neeja, ik wou gewoon es heel het verhaal horen en hoe er dan met die situatie werd omgegaan. hoe komt het eigenlijk dat een pitbull zo een "killerdog" is. Is die qua lichaamsbouw dan zo veel steviger gebouwd en zo veel betere kaken en tanden?
ik heb da al veel gehoord dat iedere hond het moet afleggen/ verliest van een pitbull. een pitbull is toch ook ni bepaald ubergroot. Vind het ook raar dat die hond zonder reden effe jouw hond kwam aanvallen


nen pitbull heeft sowieso al een enorme bijtkracht mr wat em enorm doet verschillen van andere honden is het feit dat die zijne pijngrens zo hoog ligt dat die doorgaat wr een andere hond stopt

@threadstarter: btw ga ook eens kijken in het asiel vr ge er ene koopt, dr zitten soms heel goeie wakers die geen kans krijgen, af en toe komen dr zelfs mechelaar en duitse herder puppies binnen, mr die vinden meestal rap een thuis

kheb zelf een hond uit het asiel sinds een paar maanden, ze hadden mij gezegd als ik die 2 weken had ofzo dat em goe eigen is dat em zou waken...

vrijdagavond gehaald, zaterdagmiddag kwam de buurvrouw al nie mr langs achterpoortje want zeno stond dr zo hard te blaffen dat ik ook zoiets van: doe es ff normaal :)

tis trouwens een kruising beauceron/dobermann, hij verstaat zich nie goed met andere honden naart schijnt mr naar mensen toe is em heel lief (is ne onvoorstelbare fletser ene kr dat em u kent :d)

viewer

Legacy Member
Ben ik trouwens de enige die het een beetje tegennatuurlijk vindt om zo'n gevaarlijk beest gewoon bij je rond te laten lopen?

En zeg nu niet dat zo'n beest niet gevaarlijk is, want dat is het wel.

Tw33tst3r

Legacy Member
den-kimi zei:
vingers in de ogen zou normaalgezien ook moeten werken.

of gewoonweg een enorme schop geven in de zij.

in ieder geval vind ik ook dat ge u hond een muilband moet aandoen, als ge hem niet kunt stoppen als hij een andere hond doodbijt hebt ge geen enkele controle over dat beest.

ga ik eigenlijk wel mee akkoord, want lets face it, als ge op straat een kindje tegenkomt van pakweg 3-4 jaar da nie beter weet en da haalt uit nr uwe hond en die valt aan..
wat gade dan doen?
ook zeggen van : "ey mr dr kom ik nie tussen"?
als hondenbezitter is 1 van uw verantwoordelijkheden ervoor zorgen dat ge controle hebt over uw hond, zonder controle is het geen huisdier mr een dier

kbegrijp da ge uwe hond geen pijn wilt doen mr als em nie stopt als gij dat zegt dan is em slecht afgericht
en slecht afgerichte pitbulls zijn tijdbommen...

Tw33tst3r

Legacy Member
viewer zei:
Ben ik trouwens de enige die het een beetje tegennatuurlijk vindt om zo'n gevaarlijk beest gewoon bij je rond te laten lopen?

En zeg nu niet dat zo'n beest niet gevaarlijk is, want dat is het wel.

een dier is pas gevaarlijk als het niet opgevoed is en ge er geen fuck van kent
in tegenstelling tot mensen geven dieren altijd waarschuwingssignalen vooraleer ze aanvallen
dus ja er is een zeker gevaar als je met dieren werkt, mr hoe groot dat gevaar is hangt mr van jezelf af dan van het dier waarmee je werkt

Block

Legacy Member
VinceFeet zei:
Ik heb ooit al verhalen gelezen over vissers die aangevallen worden door ganzen en daarbij zwaargewond raken. Vooral in periodes dat ze kleintjes hebben gebeurt dat 'regelmatig'. Of zijn dat zwanen?

Een gans kan zeker mensen aanvallen, het is maar hoe vertrouwd die beestjes zijn met mensen. Op sommige opslagplaatsen en loodsen zie je soms een wei van een paar meter breed rond de omheining gaan. Even over de omheining klauteren lopen en proberen de volgende omheining te halen lukt je niet. Ik heb het al eens zien gebeuren op een bewakingsband (een persoon brood gooien en de andere proberen over de hekken te klauteren) hilarisch :scream:

Boukreev

Legacy Member
VinceFeet zei:
Hij zal nooit aanvallen maar als vreemde moet je hem toch niet proberen te aaien of vast te pakken.

Tegenover andere honden is hij echt poeslief. Hij heeft al wel twee honden doodgebeten tijdens het wandelen maar dat was omdat die honden niet aan de leiband liepen en hem aanvielen.

elk zen defenitie van braaf/poeslief

mijnen hond dàt is ne brave

distinct

Legacy Member
2 rottweilers en 1 bordeaux dog hebben we hier. Die dog is een ongelooflijke tamzak. (waakhond mijn reet ja :p)
de 2 rottweilers zijn eigenlijk lief als je er bij bent, maar s'avonds en alleen zou ik als vreemde er niet proberen bij te lopen :)

Tweak37

Legacy Member
VinceFeet zei:
Ik heb ooit al verhalen gelezen over vissers die aangevallen worden door ganzen en daarbij zwaargewond raken. Vooral in periodes dat ze kleintjes hebben gebeurt dat 'regelmatig'. Of zijn dat zwanen?

waakganzen bestaan idd :D

trouwens ik heb pas ondervonden dat de ganzen aan arenberg allesbehalve tam zijn! Sterker nog, verdomd agressieve en angstaanjagende beestjes! :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan