Archief - Waakhond

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sneax

Legacy Member
VinceFeet zei:
Groot gelijk. Ik heb ook TOTAAL geen schrik van honden. Maar als ik ergens kom waar ze honden hebben zoals Pitbulls, Rotweillers, Doberman,... ben ik toch ook altijd op m'n hoede hoor. Nen hap krijgen van ne kleinen hond doet al geen deugd, ik wil het risico niet lopen om door zo'n groot beest gebeten te worden.

Wat wel grappig is, is wanneer je 'pak de arm!' zegt tegen den Hutch. Een maat van mij ofzo moet dan zijn arm uitsteken en Hutch klemt zijn kaken daar dan rond (zonder te bijten) en maakt dan van die 'killer-geluiden'.

1) Mja ik heb dus eerder 'schrik' (allé ja, voorzichtig) bij kleine hondekes want die zijn meestal aggresief EN ik kan hun gezicht ni aflezen (wat ik bij grotere honden wel kan).

2) Haha ja ik liet hem alsem klein was altijd in mijn handen bijten en dat is verder gevolueerd en istem 3.5jaar (nen boxer) en als ik hem zo van ver roep ATTACK komt diene op mijn afgelopen, springt tegen mij, ik laat mij vallen, en dan duw ik mijn arm in zijn muil, dan is dienen megahard aant grollenen, echt zo aant vechten om mijn hand kunnen blijven vast te houden en das écht percies of ik aangevallen wordt. Da zou fantastisch zijn voor op ne set ofzo.

Natuurlijk heeft die mijn hard ni echt vast, gewoon een lichte beet (tja als ge zo speelt met uw hond zijn een paar krassen natuurlijk ni te vermijden ma da vinnek eigenlijk tof). Als ik zeg 'gedaan!' dan stoptem direct en zet hij hem op zijn gat :D

blazingsvbiker

Legacy Member
1 ras kan ik u aanraden als u niemand op uw erfgoed wil ---> BOXER

Tw33tst3r

Legacy Member
VinceFeet zei:
Zijn er mensen die een Jack Russel kennen met een rustig karakter? Ik ken er drie en die lijden alle drie aan ADHD als je het mij vraagt. Damned, dat zijn actieve rakkers...

erm nope, een jack russel is per definitie fokswild, van dr mss ook de bijnaam boerenFOX lol
ne jager dat ik ken heeft nu zijne jimmy II bijna versleten, zijn jimmy's waren dus jack russels, en damn die zijn gek!
vraag me trouwens nie wrm al die zijn jack russels de naam jimmy krijgen :p
diene jimmy 2 kwam ne kr bij mijn kameraden aan met een enorm gapend gat in zijn keel (wij zaten op terras vlakbij mormel zijn thuis)
ge zag zo diene zijne slokdarm
wij dermee nr diene jager, zo van ey shit man kijk uwe hond
die bekijkt die, zegt zo: was er gebeurd, was er gebeurd, da beest loopt nr het gazon achter en daar lag een rat, groter dan hem en jimmy der zo fier als ne pauw langs gaan zitten, zo van: "kijk nu ne kr wat da ik u breng"

taai beestje die jimmy 2, wel jammer dat em nie gelijk jimmy 1, kben een vent van gent kan "zingen" :)

balbe

Legacy Member
VinceFeet zei:
Zijn er mensen die een Jack Russel kennen met een rustig karakter? Ik ken er drie en die lijden alle drie aan ADHD als je het mij vraagt. Damned, dat zijn actieve rakkers...

Mijn buur heeft er zo 3 genomen. Niet moeilijk dat die dan gek worden. Als het nog klein is is dat zo schattig, maar dat blijft niet lang.
Die honden hangen mij soms het strot uit. Soms zijn die om 6u - 6u30 al buiten in de zomer en zijn ze al lawaai aan't maken.
En het i s precies de mode om meerdere honden te pakken nu, een beetje vrder 2 sint-bernard honden in een kleine tuin. Echt om zot te worden.

Een rustige jack h eb ik al gezien ja. Bij de dierenarts. Hij was goed opgeleerd. Als eigenaar hem beveelde om te zitten bleef hij zitten en bleef ook rustig. Heb daar natuurlijk mee gesproken en die hond kan echt wel zot doen in de tuin, dus zich goed amuseren, maar wanneer het moet houdt hij zich koest en dat is imo hoe alle jacks zouden moeten opgeleerd worden

BlueSkyraider

Legacy Member
Tw33tst3r zei:
diene van ons is gene zuivere, mr damn die is fel, onze buren hebben een paddock net achter onze tuin met een haag en draad ertussen, die mag half dood zijn die blijft op en af lopen en blaffen (zijn record staat op 3u met af en toe es drinken terwijl het paard wa verder is)
kmoet die altijd binnenhalen want die staat gwn te wankelen op zijn poten terwijl dat em drinkt :s

das nu al maanden zo, maw mijne buurman zijn theorie van laat die mr doen die leert da af werkt nie :p

vr hondenschool ist wa te laat imo, em is 6 jaar en heeft 3 jaar int asiel gezeten, mr hij luistert goed, em kent zit, lig, blijf, dicht en los

klaat em int bos zelfs los, mr enkel op de paadjes waar dak echt ver kan zien
das een naaldbos dr kunde redelijk ver zien of er volk is, als er volk is roep ik die en gaat em terug aan de riem
en sowieso als ik pakweg 10-15m van een kruispunt ben dan roep ik em bij mij en loopt die braaf met zijn kop langs mijne knie, af en toe wel es dicht zeggen als em het zoveelste insect opmerkt :)

my zeno:
users.skynet.be/tweet/zeno.jpg -> is van toen we em pas hadden, hij is nu ietske breder/dikker :)

Bij ons is dat eigenlijk net hetzelfde. Onze mechelaar moet ook altijd continu staan blaffen op onze Pony, Schaap of Kippen. Nu ga ik daar binnenkort wel es een afscherming plaatsen zodat ie geen zicht meer heeft op onze weide. Want de buren (en m'n vriendin ook) worden het soms wel beu als ze weer zo een blafsessie doet :p
Nog zo leuke eigenschap is als mijn vriendin en ik een knuffel geven wordt ze jaloers :p En als ik doe alsof ik mijn vriendin slaat dan valt em mij aan. (als in: staan springen en doen en luid en boosaardig staan bassen :p )
Tis een pacifiste :D

Godzilla*Akira

Legacy Member
De mijnen was vroeger wel nog erg ze, als je er niet mee wou spelen ofzo beet em u altijd. niet keihard natuurlijk, maar je voelt het wel. Dat kwam nog toen em puppy was liet ik dat allemaal toe omdat het toen nog schattig was, maar nadien is dat wel ferm irritant ze als em groter word.

Als er iemand eens op mijn arm slaat ofzo vliegt em altijd op mij ipv diegene die slaat. dirty traitor!
Maar als je veel tijd in uw honden steekt kun je veel oplossen.

denkimi

Legacy Member
blazingsvbiker zei:
1 ras kan ik u aanraden als u niemand op uw erfgoed wil ---> BOXER

daarom niet perse, hier aan de overkant hebben ze een boxer en een doberman.
(en vroeger nog een derde maar dat was een straathond)

en ik kan u verzekeren dat dienen boxer poeslief is, hij komt direct duwen om gestreeld te zijn.

hij is nogtands gekweekt om het hof te bewaken.

Simonn

Legacy Member
Boxers zijn perfecte familiehonden en enorm kindvriendelijk. Ik zou ze ook niet direct gebruiken als waakhond.

lttuvix

Legacy Member
Minimum Rage zei:
Als ik een hond kon uitkiezen, dan zou het een teckel zijn :)

ik heb een teckel gehad, is 15 jaar geworden maar vanaf zijn 6de had hij al last van zijn rug, dit is iets waar de meeste teckels last van hebben dus ik zou nie snel nog een teckel kopen (ahoewel de mijn een MEGA schattig hondje was and i miss him like hell) ma die is ook mega koppig en nie makkelijk iets bij te leren. De mijne was niet dominant ma zijn eten = zijn prooi en niemand moest daar aan komen ze

Crashtestdummy

Legacy Member
rotweiler zien der machtige beesten uit :)

kvinnet raar, ma ik kan iederen hond helemaal kalm krijgen :s kheb al dikwijls waakhonden tegengekomen, soms es me maten, en iedere keer blaffen en proberen die te bijten naar hen en ik krijg ze altijd kalm en kan hun kopke strelen :p

wel nogal klote dazze dan op u rug proberen te kruipen :unsure:

Simonn

Legacy Member
Dude87 zei:
rotweiler zien der machtige beesten uit :)

kvinnet raar, ma ik kan iederen hond helemaal kalm krijgen :s kheb al dikwijls waakhonden tegengekomen, soms es me maten, en iedere keer blaffen en proberen die te bijten naar hen en ik krijg ze altijd kalm en kan hun kopke strelen :p

wel nogal klote dazze dan op u rug proberen te kruipen :unsure:

De hondenfluisteraar :unsure:

SoliD

Legacy Member
Da's omdat ge geen schrik hebt, ik kan ook machtig veel uitsteken met onbekende honden.
Als ge schrik hebt dan voelen die honden dat en dan profiteren die daarvan (meeste honden zijn dominant aangelegd).

Maar kzou toch oppassen voor waakhonden die nooit liefde hebben gekend en een pyscho baas hebben, die zijn meestal zo fucked-up door hun baas dat ze veel schade kunnen aanrichten.

Terrorist_Hell

Legacy Member
Slowaakse herdershond
Duitse brak
Samen

Dat zijn onze twee honden. Den Duitse brak heeft 'n achterpoot verloren bij 'n verkeersongeval, maar is nog zeer kwiek en goed te been. Is ook de meest aggresieve (ook al is 't een vrouwke). Dien andere gaat eerder uit benauwdheid bijten, maar ie heeft wel 'n zeer krachtige beet. 't Zijn geen waakhonden van nature uit, maar zoiezo komt er niemand zomaar binnen. Ze luisteren goed naar m'n vader, maar zijn nooit naar de hondenschool geweest, en kunnen dus geen kunstjes of dergelijke, enkel 'zitten' en 'pootje' kennen ze :p

Nu, die herdershond is aardig tegen andere grote honden, maar bijlange niet tegen kleinere, zoals Jack Russels (dit zijn ook meestal diegene die denken dat de straat voor hun alleen is). Iedere hond gaat zich hoogstwaarsch. aanpassen aan z'n omgeving, en al dan niet komen ze territoriaal over (de onze zeker en vast). Andere honden bewaken dan juist niks, en iedereen kan zomaar binnen.

Massis

Legacy Member
Terrorist_Hell zei:
Slowaakse herdershond
Duitse brak
Samen

Dat zijn onze twee honden. Den Duitse brak heeft 'n achterpoot verloren bij 'n verkeersongeval, maar is nog zeer kwiek en goed te been. Is ook de meest aggresieve (ook al is 't een vrouwke). Dien andere gaat eerder uit benauwdheid bijten, maar ie heeft wel 'n zeer krachtige beet. 't Zijn geen waakhonden van nature uit, maar zoiezo komt er niemand zomaar binnen. Ze luisteren goed naar m'n vader, maar zijn nooit naar de hondenschool geweest, en kunnen dus geen kunstjes of dergelijke, enkel 'zitten' en 'pootje' kennen ze :p

Nu, die herdershond is aardig tegen andere grote honden, maar bijlange niet tegen kleinere, zoals Jack Russels (dit zijn ook meestal diegene die denken dat de straat voor hun alleen is). Iedere hond gaat zich hoogstwaarsch. aanpassen aan z'n omgeving, en al dan niet komen ze territoriaal over (de onze zeker en vast). Andere honden bewaken dan juist niks, en iedereen kan zomaar binnen.



die slowaak is echt 'n supermooie hond!

en die konijn is ook cool :p

zweebee

Legacy Member
hahaah zalig da konijn :D

wij hebben een teckel trouwens ... ik mis hem ongelofelijk hard (zit int buitenland), echt zo'n intelligent beest die echt alles van u gedaan kan krijgen. Qua waakhond kan die ook wel tellen want die heeft al menige indringers in de broek gebeten hier :P

eerder deze week hondensleeen (geen trema op dit keyb) gedaan met 8 Alaskans, amai maar dat zijn grave honden!! Moest het niet veel te warm zijn in Belgie zou ik mij er zo eentje kopen! Intelligent, supersportief, supervriendelijk en van een deftige grootte (alhoewel mss iets te klein voor mij ..). Als ge der foto's van wilt zien zal ik mijn msnspace wel pm'en daar staan die op.

Terrorist_Hell

Legacy Member
Voor 'n gewoon huis heb je niet echt 'n specifieke waakhond nodig, 'n grote hond met 'n krachtige beet zal de meeste indringers al meteen afschrikken. Ie 'moet' wel wat territoriaal opgegroeid zijn, anders hebt ge 'n tamme hond, en daar hebt ge weinig aan op dat vlak. Qua samenleven met andere honden, tja ge kunt dat aanleren via hondenschool, maar de ene hond is al wat aggresiever ingesteld dan de andere. Bij ons thuis gaat dat redelijk, al blaft/gromt de Duitse brak wel als den andere te dicht bij zijn 'speeltjes' of de voederbak komt. Maar de reden kan mssn zijn dat die er eerst was, en de tweede zag als een 'vijand' min of meer, al komen ze wel overeen meestal. Of 't kan zijn dat 't gaat om 'n reu en 'n teef, dat ze zo opschieten.

TippedTerox

Legacy Member
Pippoken zei:
Wij hebben hier thuis ook ne waakhond, - nen getrainden - mechelaar. Met de behaalde diploma's (B 65 - B 85). Dit zijn diploma's die vereist zijn om te mogen 'werken' in het belgisch leger. Nu heel toevallig is mijn stiefpa ne nachtwaker in het leger :D :D :D.

Dat zijn inderdaad goede waakhonden, maar mispak u niet !! Er kruipen ettelijke maanden in alvorens ge er iet of wat ermee kunt 'aanvangen' en je moet dat natuurlijk blijven volhouden he, alle 2 weken (of alle weken) nekeer op training, mee gaan wandelen,....

Denk dat ge beter afzijt met een goede alarminstallatie :baard:

Een alarminstallatie werkt niet afschrikkend -> eer de politie er is zijn ze er al lang terug vandoor. Wat die opleiding betreft van een "perfecte" waakhond cfr. de mechelaar die aan ringwerk doet, mag je gerust 2 jaar à 2 jaar en een half rekenen (voor een goede hond). 1 keer trainen in de week op een hondenschool is niet genoeg, probeer dit minstens 2 keer te doen. Elke dag wandelen is aangeraden. Denk niet dat de politiehonden er zo komen, veel meer werk dan een gewone hond. Als het je eerste hond zou zijn waarmee je dergelijk werk zou willen doen, is het aan te raden op voorhand meer dan enkele weken te volgen in een club. Dergelijke honden worden dan wel niet afgeleid door aangeboden voedsel of bruuske bewegingen. Die kunnen elke beweging perfect inschatten.

De beste wakers voor een territorium zijn REUEN, voor personen TEVEN. Een hond die meteen bijt als je het terrein betreedt is GESTOORD. Qua hond en stabiel karakter (indien meer dan voldoende bezigheid met de baas) = 2 rassen --> mechelse of duitse herder. Veel wendbaarder dan dogachtigen en qua gehoorzaamheid kan daar niet veel aan. Daarbij komt nog de conditie die veel groter is dan bij de meeste andere rassen. Voor mezelf zijn er maar 3 waakhonden (Mechelse & Duitse Herder, Dobermann) waar de Dobermann slechts één baas heeft.

Ik zou gaan voor een herder, maar dat is natuurlijk subjectief.

Greetz,
TT

distinct

Legacy Member
SoliD zei:
Da's omdat ge geen schrik hebt, ik kan ook machtig veel uitsteken met onbekende honden.
Als ge schrik hebt dan voelen die honden dat en dan profiteren die daarvan (meeste honden zijn dominant aangelegd).

Maar kzou toch oppassen voor waakhonden die nooit liefde hebben gekend en een pyscho baas hebben, die zijn meestal zo fucked-up door hun baas dat ze veel schade kunnen aanrichten.
ik heb ook een vriend die dat kon. Tot hij het eens probeerde bij onze rottweiler. heeft sindsdien nooit meer er dicht bij geweest :lol:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan