Archief - Waakhond

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

VinceFeet

Legacy Member
Wij hebben thuis een pitbull en een jack russel, allebei schatten van honden. De kleinste (Jules) is wel den baas thuis dus size doesn't matter. Pitbulls zijn, ondanks hun slechte reputatie, echt schatten van honden als je ze goed opvoed. Een hond heeft ook een eigen karaktertje maar honden zijn in hun opvoeding toch erg goed 'te sturen' hoor.

Ik weet nu wel niet of pitbulls bekend staan als goede wakers? Den onze is nu wel niet bepaald ne mensenvriend. Tegenover bekenden is hij echt poeslief maar aan vreemden moet hij toch altijd even wennen. Hij zal nooit aanvallen maar als vreemde moet je hem toch niet proberen te aaien of vast te pakken. En als we niet thuis zijn zou ik gewoon al niet voorbij de poort komen want dan heeft hij u ook te stekken.

Tegenover andere honden is hij echt poeslief. Jules zit hem constant te treiteren maar hij heeft nog nooit naar haar gehapt ofzo. Hij heeft al wel twee honden doodgebeten tijdens het wandelen maar dat was omdat die honden niet aan de leiband liepen en hem aanvielen. Dan kan je van zo'n beest niet verwachten dat hij zich gewoon laat doen.

Nadeel is wel dat mensen met kleine kinderen niet graag bij u over de vloer komen en mensen die bang zijn voor honden al evenmin. Mijn beste maat komt bijvoorbeeld niet graag voorbij de poort, simpelweg omdat hij geen seconde op zijn gemak is als den Hutch in de buurt is.

Er zijn ongetwijfeld betere waakhonden dan pitbulls maar toch, ik wou het even gezegd hebben. :p

sneax

Legacy Member
Tip:
- Zet in uwen hof ganzen uit
- Een waakhond die moet werken als alarmsysteem leeft _binnenshuis_. Een hond kan het huis niet verdedigen van buitenaf, dan is het zo easy om die een spuitje te geven, een biefstuk te geven, zijn gedrag in te schatten, hem om de tuin te leiden met afleiding etc... als die binnen leeft weten de dieven niet wat te verwachten, eenmaal de deur open zijn ze op onbekend terrein MET een gevaarlijke hond binnen ... het houdt zeker niet alle dieven buiten maar héél veel dieven kiezen liever een huis zonder hond.

Belangrijk is dat een waakhond goed word opgevoed. Ge koopt liefst een vinnige hond (staan hier al veel merken vermeld). Ik heb een boxer en die waakt naar behoren! Of em zou aanvallen dat is altijd iets dagge ni weet, een goede waakhond die gaat ni bij elke beweging in de buurt van zijn territorium beginnen blaffen en zijn tanden te laten zien, enkel bedreigingen (en die zijn er maar zelden).

De opvoeding is normaal, maar wat ik doe om hem extra aandacht te geven voor wat buiten gebeurd is ALTIJD geintresseerd zijn als hij blaft. Dank naarmate dat ik vind dat het een redelijke bedreiging is zeg ik gewoon 'das braaf' en beloon hem om mij te verwittigen, maar verwacht dat hij stopt met blaffen. Als het inderdaad iets is waar em van mij mag tegen blaffen dan praat ik er zo wa nieuwsgierig tegen en da houdt em die persoon/beweging goed in het oog.

Meer moet ge meestal niet doen voor een waakhond te krijgen! Natuurlijk zorgen dat ze veel buitenshuis komen, dat ze aan uw voordeur of voortuin kunnen pissen etc... dat ze weten dat dat hun territorium is (en niet de hele wereld).

Ik herriner mij nog mij vorige hond die was altijd redelijk kalm voor nen boxer (net zoals de huidige altijd zo vriendelijk is tegen iedereen, maar wel ni kalm :p ) en we denken altijd van tgo zouden die nu echt waken ofzo? Awel er is nekeer ne meneer via de zijpoort achteraan gegaan (ne klant van mijn pa, niemand was thuis) en tschijnt (volgens de klant) dat Tilky zo hevig te keer ging dattem schrik had dat ie door de vensters zou springen, hij zat rap terug in de auto zijtem!

Piejie

Legacy Member
VinceFeet zei:
Hij heeft al wel twee honden doodgebeten tijdens het wandelen maar dat was omdat die honden niet aan de leiband liepen en hem aanvielen. Dan kan je van zo'n beest niet verwachten dat hij zich gewoon laat doen.
:unsure:

Godzilla*Akira

Legacy Member
Jezeke zei:
bull terriers zijn kei lelijk vin ik, ik zou ne mechelse herder of zoiet pakken :)

sterf:cry:

:p

Bullterrier zijn tenminste uniek! Geen enkel ander ras dat zo een hoofd heeft. een mooi downface'je. :love:
Nu ja, ik vond die vroeger ook wel lelijk. ;)

Dit gezegd, nuja ik zou eigenlijk beide doen, een alarmsysteem en een hond. Een goed waakhond zal nooit dat stukje biefstuk opeten en zal altijd gefocust blijven. Maar ja die worden wel redelijk zwaar getraind.

Rogue

Legacy Member
'k Heb mij ooit eens laten vertellen dat een goede waakhond niet persé gevaarlijk moet zijn, maar gewoon luid genoeg moet blaffen :).

VinceFeet

Legacy Member
Piejie zei:

Stimpy zei:
lol idd ff doodgebeten :oink:

Ik vind dat erg voor die honden en ook voor de eigenaars maar elke hond verdedigt zich als hij wordt aangevallen. En bij een pitbull heeft dat dan vaak fatale gevolgen (zeker als het zo'n klein keffers zijn). Ik ben zelf ook een groot dierenvriend dus ik vind dat ook verschrikkelijk maar mensen moeten gewoon hun hond aan de leiband houden. Mijn hond toont totaal geen interesse in andere voorbijgangers (honden hé) maar als ze hem aanvallen... tjah. Als zij hun hond gewoon aan de leiband hadden gehouden was er dus niets gebeurd. En het was gewoon in een woonwijk dat ik wandelde, niet ergens in een verlaten bos of op een verlaten weide ofzo... Dus dan weet je dat er andere mensen met hun hond wandelen.

Sommigen zeggen dat ik den Hutch een muilkorf moet aandoen als ik ga wandelen maar dat doe ik niet. Ten eerste omdat ik m'n hond altijd aan de leiband hou en ten tweede voor zijn eigen veiligheid. Zo'n kleine keffer deert hem niet maar stel dat hij wordt aangevallen door een Rottweiler? Of door een andere Pitbull? Dan wil ik mijn hond niet zien sneuvelen omdat hij zichzelf niet kon verdedigen. En geloof het of niet, twee pitbulls die vechten... daar kom je als mens gewoon niet tussen hoor.

Maar m'n verwoording was misschien wat grof. Het is geen dagdagelijkse gewoonte dat mijn hond andere honden doodbijt, ik was ook keer op keer niet goed van als dat gebeurde.

cuda

Legacy Member
DieselPower™;8365563 zei:
Honden beschermen mensen, geen materiaal dacht ik.
honden zijn ook territoriaal gericht, ze beschermen dus ook hun territorium ( wat handig uitkomt want dat is meestal uwe tuin :p )

ma ik zou toch ganzen overwegen, nix zo eng als een vijftal ganzen achter u krijgen :(

Blue-Bora

Legacy Member
Wij hebben een Argentijnse Dog.

Zeer sociaal en lief, maar snachts moet er niemand binnen breken of die heeft prijs.

We hebben btw ook ganzen in onzen hof zitten, en dat zijn ook goede wakers alleen verdedigen ze u huis niet :) Enkel nen hoop lawaai maken

Block

Legacy Member
Als het echt voor te waken is, zijn twee honden ideaal. De meeste bedrijven die de bewaking overlaten aan honden, zijn meestal per twee. Je kan als inbreker nauwelijks de reactie van de dieren voorspellen en zullen moeilijker af te leiden zijn met eten of dergelijke.

Het is zowiezo een perfect alarmsysteem. Het laatste wat een inbreker wil, is voor verrassingen staan.

cuda

Legacy Member
Blue-Bora zei:
Wij hebben een Argentijnse Dog.

Zeer sociaal en lief, maar snachts moet er niemand binnen breken of die heeft prijs.

We hebben btw ook ganzen in onzen hof zitten, en dat zijn ook goede wakers alleen verdedigen ze u huis niet :) Enkel nen hoop lawaai maken
bijten die ni?
:s wat een teleurstelling

cocksucker

Legacy Member
Block zei:
Als het echt voor te waken is, zijn twee honden ideaal. De meeste bedrijven die de bewaking overlaten aan honden, zijn meestal per twee. Je kan als inbreker nauwelijks de reactie van de dieren voorspellen en zullen moeilijker af te leiden zijn met eten of dergelijke.

Het is zowiezo een perfect alarmsysteem. Het laatste wat een inbreker wil, is voor verrassingen staan.

Een Dobermann buiten en binnen onze Border Colly/Jack Rusell?

viewer

Legacy Member
Ik zou toch voor een alarmsysteem gaan hoor. Dan hebde tenminste iet of wat zekerheid dat ge niet in uw gezicht gebeten wordt.

DieselPower

Legacy Member
Block zei:
Als het echt voor te waken is, zijn twee honden ideaal. De meeste bedrijven die de bewaking overlaten aan honden, zijn meestal per twee. Je kan als inbreker nauwelijks de reactie van de dieren voorspellen en zullen moeilijker af te leiden zijn met eten of dergelijke.

Het is zowiezo een perfect alarmsysteem. Het laatste wat een inbreker wil, is voor verrassingen staan.
Dit doet mij denken aan dat verhaal waarbij een buurman twee honden moet gaan eten geven. In het begin komen ze allebei eten, maar na een tijd kwam er maar één hond meer. Blijkt dat er binnen een dief zat die de honden aan het bewaken waren en ze wisselden af om te gaan eten. Ofzoiets ;)

Blue-Bora

Legacy Member
cuda zei:
bijten die ni?
:s wat een teleurstelling

Nee die bijten niet. Ale toch ni naar ons.

Misschien als er een kat op de grond komt dat ze ernaartoe gaan en aanvallen hoor.

Tzijn wel grauwe ganzen dat we hier hebben, niet van die boeren-witte

Thales

Legacy Member
VinceFeet zei:
Ik vind dat erg voor die honden en ook voor de eigenaars maar elke hond verdedigt zich als hij wordt aangevallen. En bij een pitbull heeft dat dan vaak fatale gevolgen (zeker als het zo'n klein keffers zijn). Ik ben zelf ook een groot dierenvriend dus ik vind dat ook verschrikkelijk maar mensen moeten gewoon hun hond aan de leiband houden. Mijn hond toont totaal geen interesse in andere voorbijgangers (honden hé) maar als ze hem aanvallen... tjah. Als zij hun hond gewoon aan de leiband hadden gehouden was er dus niets gebeurd. En het was gewoon in een woonwijk dat ik wandelde, niet ergens in een verlaten bos of op een verlaten weide ofzo... Dus dan weet je dat er andere mensen met hun hond wandelen.

Sommigen zeggen dat ik den Hutch een muilkorf moet aandoen als ik ga wandelen maar dat doe ik niet. Ten eerste omdat ik m'n hond altijd aan de leiband hou en ten tweede voor zijn eigen veiligheid. Zo'n kleine keffer deert hem niet maar stel dat hij wordt aangevallen door een Rottweiler? Of door een andere Pitbull? Dan wil ik mijn hond niet zien sneuvelen omdat hij zichzelf niet kon verdedigen. En geloof het of niet, twee pitbulls die vechten... daar kom je als mens gewoon niet tussen hoor.

Maar m'n verwoording was misschien wat grof. Het is geen dagdagelijkse gewoonte dat mijn hond andere honden doodbijt, ik was ook keer op keer niet goed van als dat gebeurde.


nu ben ik toch eens benieuwd hoe dat er dan aan toe gaat. er loopt een hond zonder leiband en die ziet jouw hond lopen en die gaat opeens je hond gaan aanvallen? dan bijt jouw hond die hond dood en sta je daar bij van "pompidom" en dan komt die eigenaar van die hond en die vindt dan zijn hond dood en dan zeg jij van "tja had je hem maar aan de lieband gehouden" en dan loop je weg... en die eigenaar laat adt gebeuren van oké het is mijn schuld...
nee? kan je dan niet je hond wegtrekken? een snok geven aan die leiband. of is die hond met 1 beet dood. of wacht je tot ie de klus geklaard heeft.

VinceFeet

Legacy Member
Ik heb ooit al verhalen gelezen over vissers die aangevallen worden door ganzen en daarbij zwaargewond raken. Vooral in periodes dat ze kleintjes hebben gebeurt dat 'regelmatig'. Of zijn dat zwanen?

VinceFeet

Legacy Member
Thales zei:
nu ben ik toch eens benieuwd hoe dat er dan aan toe gaat. er loopt een hond zonder leiband en die ziet jouw hond lopen en die gaat opeens je hond gaan aanvallen? dan bijt jouw hond die hond dood en sta je daar bij van "pompidom" en dan komt die eigenaar van die hond en die vindt dan zijn hond dood en dan zeg jij van "tja had je hem maar aan de lieband gehouden" en dan loop je weg... en die eigenaar laat adt gebeuren van oké het is mijn schuld...
nee? kan je dan niet je hond wegtrekken? een snok geven aan die leiband. of is die hond met 1 beet dood. of wacht je tot ie de klus geklaard heeft.

Ja, ik wacht tot ie de klus geklaard heeft. Ondertussen film ik de ganse gebeurtenis om die nadien op youtube te smijten en zo te delen met al mijn saddistische vrienden! Het hysterisch gehuil van de eigenaar neem ik op met m'n MP3-speler om nadien onder de videobeelden te monteren. Wat denk jij eigenlijk wel niet van mij man? :wtf:

Ik weet niet of jij verstand hebt van honden maar eenmaal een pitbull zich ergens in vastbijt lossen die niet gemakkelijk hoor. Even aan de leiband snokken? Oh, dat gaat helpen! Nee dus. Ik heb geprobeerd zijn muil open te wringen met een stok maar dat lukt dus niet. En sorry dat ik net die dag mijn Pitbull-breekijzer niet bij de hand had (normaal kom ik niet buiten zonder). De eigenares stelde voor om een riek te gaan vragen ergens en den Hutch te doorboren maar dat vond ik precies een beetje drastisch (ik weet ook niet goed waarom hoor...).

Een vrouw, die toevallig in haar tuin bezig was, is dan afgekomen met een emmer water en toen we die op den Hutch smeten (het water, niet de emmer) lostte hij meteen (waarschijnlijk omdat hij zo hard verschoot). Ik heb dan nog voorgesteld aan die vrouw om een dierenarts te bellen maar dat was niet echt gepast aangezien dat beest op dat moment al geen hoofd meer had. Maar wat moest ik anders doen? Die vrouw heeft de politie er dan nog bijgehaald maar tevergeefs, ook zij gaven mij gelijk. Mijn hond liep aan de ketting en haar hond niet, zij is in fout. En hoe erg ik dat ook vond, zij is verantwoordelijk voor de dood van haar hond en niet ik. Ze begon nog moeilijk te doen over de feiten maar de vrouw die in haar tuin aan 't werken was had alles gezien dus geen discussie mogelijk.

Sorry maar ik vind dat een vrij hypocriete houding. De moeite niet doen om een deftige leiband te kopen en dan komen bleiten als je hond wordt doodgebeten door een pitbull of onder een auto beland. En ga je die chauffeur dan ook afblaffen omdat hij een hond tot préparé heeft herleid? Net zoals ouders die kleine kinderen bij 'risicohonden' laten en dan verschieten van de gevolgen. Natuurlijk kunnen ouders hun kinderen niet altijd in het oog houden (en net dan gebeuren er helaas vaak ongelukken) maar je kinderen gewoon laten 'spelen' met rottweilers... Tjah.

BlueSkyraider

Legacy Member
Een GOED OPGELEIDE Mechelse Herder is een superwaakhond.
Het is niet voor niets dat de politie deze honden gebruikt.

Ik heb er zelf ook een rondlopen. Ongelooflijk snugger dier. En als er zich iets abnormaals voordoet heb ik het wel geweten.
Atm nog nen pup in opleiding lopen kruising Beauceron/Mechelaar. :D

@Vincefeet: Groot gelijk. Honden moeten in een afgesloten omgeving rondlopen of aan de ketting/leiband. Als ik ga wandelen en er komt een loslopende hond langs ben ik daar niet verantwoordelijk voor. Ik zal uiteraard proberen van de confrontatie te vermijden. Probleem is: ik kan die loslopende hond onmogelijk controleren waar die loopt. :sop:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan