Archief - Vrouwelijke Clichés

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SimonL

Legacy Member
zipke zei:
Inderdaad Timooo, maar zoals ik al eerder zei zijn het hier ferme clichés die volgens mij wat aan het verwateren zijn. Alleeja, ik vind mij toch niet terug in veel van die zaken, maar soit.

Het zullen wel CLICHE'S zijn voor iets zeker. (maw. niets van waar:p)
Kom kom kom, clichés zouden geen clichés zijn als er geen grond van waarheid in zit.

Indy zei:
Wat de meesten hier neerschreven dient duidelijk ter ophemeling van de man, waardoor ik mij verplicht voel de oppositiebank te bemannen. Dit zijn slechts enkele vrouwelijke waarden (die bijgevolg ook in de clichés voorkomen):

- trouw
- zorg
- liefde
- kinderwens, waar (onvoorwaardelijke) moederliefde aan verbonden is
- ijver
- zachtzinnigheid

Kortom: superieure beschavingswaarden. Vaarwel mannen.

En met die conclusie ontkracht je meteen je laatste punt. ;)

Yo-Han

Legacy Member
who cares...gewoon met die verschillen leven ..t'is nu zo door moeder natuur en onze samenleving ...we zijn wie we zijn :p (karakter bepaald meer dan geslacht)

moehaa!

Legacy Member
En het grootste Cliché van allemaal: mannen zijn superieur aan vrouwen.
Niet waar natuurlijk maar 100 jaar geleden...

Boukreev

Legacy Member
Indy zei:
Ja, vrouwen vertegenwoordigen trouw, maar niet per se aan de man. Vandaar ook dat ze het over het algemeen veel meer van mensen verlangen dan mannen doen.

hier wordt onmiddellijk nog een cliché tentoon gespreid: vrouwen kunnen een redenering opbouwen waar absoluut geen rationele logica achter zit, maar voor hen toch perfect steekt houdt (aka vrouwenlogica)

SimonL

Legacy Member
Firion zei:
hier wordt onmiddellijk nog een cliché tentoon gespreid: vrouwen kunnen een redenering opbouwen waar absoluut geen rationele logica achter zit, maar voor hen toch perfect steekt houdt (aka vrouwenlogica)
*pats* erop. Dat is zo waar, hé. :D

zipke

Legacy Member
Alleen vrees ik dat ge der nie pats opzit aangezien Indy toch geen vrouw is? :wtf:

En omg is dat onze fout dat wij gelijk hebben maar jullie gewoon niet kunnen volgen? :p

Bubba

Legacy Member
Phoen!x zei:
Kzeg da toch ook soms ze. Moeter niemand pissen? Zeker als ik ergens ben waar ik nog niet vaak geweest ben en mijne weg nog nie heel goe ken.

Of gewoon op ne fuif, niets zaliger dan ne keer me een paar gan pissen naar buiten om een luchtje te scheppen. Als ge alleen loopt ebdet tgevaar da ze boel komen zoeken dusja

Alsek mee maten weg ben ganek ook ni vaak alleen pissen nee

Meestal gaan wij buiten pissen voor de frisse lucht en geld besparing en dan ist meestal mee een paar man

Kweenie wa daar zo gay aan is

zipke

Legacy Member
Ik snap ook niet waarom jongens dat zo raar vinden wanneer meisjes samen naar het toilet gaan. Dan hebben we tenminste de kans om tijdens het handen wassen ofzo de avond even te overlopen en wat te roddelen... Mjaa.. Dat zijn nu eenmaal vrouwelijke trekjes e. :p

Maar bon, in een restaurant of een sportclub ofzo ga ik wel alleen naar het toilet e, 't is gewoon op een fuif of café ofzo... Niks abnormaals aan me dunkt.

SimonL

Legacy Member
zipke zei:
Alleen vrees ik dat ge der nie pats opzit aangezien Indy toch geen vrouw is? :wtf:

Ik heb het over het feit dat vrouwen redeneren zonder logica, of zelfs maar zonder argumenten. Dat was de kernboodschap van zijn post en daar doelt mijn 'pats' dus ook op. Deduceren, tsk tsk.

zipke zei:
En omg is dat onze fout dat wij gelijk hebben maar jullie gewoon niet kunnen volgen? :p

Zowaar, een vrouw met humor. ;)

Cf. deel het eerste deel van mijn post trouwens :p

denkimi

Legacy Member
vrouwen letten op alle details, en zijn verschrikkelijk achterbaks.

ben ik blij dat ik niet in een meisjesschool zit

SimonL

Legacy Member
den-kimi zei:
vrouwen letten op alle details, en zijn verschrikkelijk achterbaks.

ben ik blij dat ik niet in een meisjesschool zit

Dat eerste geeft eigenlijk blijk van intelligentie.

Indy

Legacy Member
SimonL zei:
En met die conclusie ontkracht je meteen je laatste punt. ;)
Ik ben zelf een man, en al zou ik een vrouw zijn: je argument blijft bespottelijk.
Wat ik zeg komt trouwens niet van mij, ik ga enkel akkoord met een gedachte van Houellebecq, de Franse schrijver. Krediet naar hem dus.

De vrouw is in deze maatschappij nu eenmaal superieur aan ons, agressieve, mannen.

Maar goed, het ging hier over clichés.

zipke

Legacy Member
SimonL zei:
Dat eerste geeft eigenlijk blijk van intelligentie.
Hoe later op de avond hoe meer het vestand naar boven komt precies. ;)

Het wordt tijd dat jullie het eens gaan inzien, ons altijd zo onderpositioneren.

Hoe kwamen ze ook ooit aan de uitspraak dat mannen superieur/beter zijn dan vrouwen? Omdat jullie sterker zijn ofzo... Waauw daar ben je veel mee. :p

En ik ben absoluut geen feministe, ik begrijp gewoon niet waar het vandaan komt.

Misscien ben ik een tikkeltje feministe als het aankomt op de positie van de vrouw in de bedrijven. Maar gelukkig is dit allemaal wat aan het veranderen. Nodig ook, het is trouwens bewezen dat wanneer er vrouwen in het kader zitten een bedrijf niet zo vierkant draait... Er zijn dus duidelijk andere zaken nodig in de wereld dan het rationele brein van de mannen. ;)

Sp0on

Legacy Member
Hoe kwamen ze ook ooit aan de uitspraak dat mannen superieur/beter zijn dan vrouwen? Omdat jullie sterker zijn ofzo... Waauw daar ben je veel mee.

Het is diezelfde kracht van mannen die onze maatschappij gemaakt heeft tot wat hij is. Wij leven nu in een wereld waarin kracht niet meer zo vaak nodig is. We zijn er inderdaad niet veel meer mee. Het is ook daarom dat vrouwen de pretentie hebben zich gelijk te stellen aan de man, of zelfs zich erboven te stellen.

Verschilt een vrouw zodanig van een man op intellectueel/emotioneel niveau? Neen, helemaal niet. Waarom weent een vrouw vaker dan een man? Is het omdat ze er meer aanleg voor heeft, omdat het psychisch is ingebouwd? Helemaal niet! Ze weent vaker omdat ze is aangeleerd vaker te wenen. Welke stoere man weent er nu? Welke brave vrouw gaat op de vuist?

Conclusie: Hoewel er emotionele verschillen zijn, vallen de grootste verschillen in gedrag te wijten aan hetgeen ze GELEERD hebben te doen. Dus in feite zijn ze gelijk, de socialisering buiten achting gelaten.
Wiskundig zou men dan kunnen stellen: MAN=VROUW

Dat is ook waar OP MENTAAL gebied. Maar op fysiek zijn wij overdonderend superieur! Nu kom ik terug op mijn eerste punt. Moesten wij terug keren naar de "oertijd", weg van alle technologie en luxe, welke vrouw zou dan nog haar gelijkwaardighed durven te bevestigen. Het is immers (voornamelijk) de man die akkers ploegt, jaagt, hutten bouwt... De vrouw heeft ook haar taken, maar die zijn bijkomstig en een man zou ze even goed kunnen doen.
Waarom was anders de vrouw dan doorheen de eeuwen minderwaardig en is ze pas recent gelijk gesteld?

Ik ben een man en acht een vrouw evenwaardig. Niet omdat we dezelfde kwaliteiten hebben, maar omdat we evenveel van elkaar afhankelijk zijn. Zonder vrouwen, zijn er immers ook geen mannen.

Gamedude

Legacy Member
Sp0on zei:
Conclusie: Hoewel er emotionele verschillen zijn, vallen de grootste verschillen in gedrag te wijten aan hetgeen ze GELEERD hebben te doen. Dus in feite zijn ze gelijk, de socialisering buiten achting gelaten.
Wiskundig zou men dan kunnen stellen: MAN=VROUW
Doordat deze gedragen continu aangeleerd zijn zal na verloop van tijd dit toch vast gelegd worden in ons DNA en blijft het niet bij enkel aangeleerd gedrag.

Indy

Legacy Member
Sp0on zei:
Het is diezelfde kracht van mannen die onze maatschappij gemaakt heeft tot wat hij is. Wij leven nu in een wereld waarin kracht niet meer zo vaak nodig is. We zijn er inderdaad niet veel meer mee. Het is ook daarom dat vrouwen de pretentie hebben zich gelijk te stellen aan de man, of zelfs zich erboven te stellen.

Verschilt een vrouw zodanig van een man op intellectueel/emotioneel niveau? Neen, helemaal niet. Waarom weent een vrouw vaker dan een man? Is het omdat ze er meer aanleg voor heeft, omdat het psychisch is ingebouwd? Helemaal niet! Ze weent vaker omdat ze is aangeleerd vaker te wenen. Welke stoere man weent er nu? Welke brave vrouw gaat op de vuist?

Conclusie: Hoewel er emotionele verschillen zijn, vallen de grootste verschillen in gedrag te wijten aan hetgeen ze GELEERD hebben te doen. Dus in feite zijn ze gelijk, de socialisering buiten achting gelaten.
Wiskundig zou men dan kunnen stellen: MAN=VROUW

Dat is ook waar OP MENTAAL gebied. Maar op fysiek zijn wij overdonderend superieur! Nu kom ik terug op mijn eerste punt. Moesten wij terug keren naar de "oertijd", weg van alle technologie en luxe, welke vrouw zou dan nog haar gelijkwaardighed durven te bevestigen. Het is immers (voornamelijk) de man die akkers ploegt, jaagt, hutten bouwt... De vrouw heeft ook haar taken, maar die zijn bijkomstig en een man zou ze even goed kunnen doen.
Waarom was anders de vrouw dan doorheen de eeuwen minderwaardig en is ze pas recent gelijk gesteld?

Ik ben een man en acht een vrouw evenwaardig. Niet omdat we dezelfde kwaliteiten hebben, maar omdat we evenveel van elkaar afhankelijk zijn. Zonder vrouwen, zijn er immers ook geen mannen.

Man=vrouw? Bullshit. Het dispositieverschil tussen beide seksen valt voornamelijk biologisch te verklaren.

Aan dat fysieke voordeel hebben wij vandaag de dag niks meer. In onze hedendaagse samenleving hebben wij nieuwe beschavingswaarden nodig om alles goed te laten werken. Zeker nu God dood is en ons waardensysteem niet langer kan rekenen op de slavenmoraal.

Daarom zijn vrouwen superieur aan ons. Moesten alle mensen vrouwelijke waarden behouden zou onze evolutie al een stuk verder zitten dan nu. In het verleden hebben we beschaving na beschaving vernietigd, onze mannelijke gewelddadigheid zorgt ervoor dat onze evolutielijn pieken vertoont: beschaving bouwt op, wordt afgebroken. Enzoverder. Enzovoort. Terwijl dat onder gezag van vrouwelijke waarden een ononderbroken opgaande lijn zou zijn.

Over de taakverdeling dan: We evolueren nu naar een kennismaatschappij (zitten er eigenlijk al: de tertiaire sector is al een tijdlang de grootste), en daar zijn vrouwen (dankzij hun grotere ijver) sterker in dan ons. Wat mannen beter kunnen zijn de fysiek zware beroepen, die technologisch het makkelijkst te vervangen zijn.

Je - trouwens buitengewoon voorspelbare - 'oertijd-argument' toont nu helemaal je simpliciteit. Een metafoortje: Wij mensen zijn als drijfijs: een zichtbaar oppervlak en een veel groter stuk, verborgen in het water, dat het oppervlak boven houdt.
Behalve bescherming en sperma hadden ze ons niet nodig, jagen zou zo ook wel gaan, als het al nodig was.

Daarna ga je zowaar nog verder: Waarom was anders de vrouw dan doorheen de eeuwen minderwaardig en is ze pas recent gelijk gesteld?
Dat is het hele punt net, de vrouw is nooit inferieur geweest. Onderdrukt, dat wel. Als de verlegen, intelligente kindjes op school gepest worden, zijn ze dan ook minderwaardig omdat ze onderdrukt worden?

Zodra de man niet meer nodig is voor de voortplanting (eugenetica, controversie alom :woohoo:) kan het Y-chromosoom op pensioen.

Noot: Ik ben zelf een man

Boukreev

Legacy Member
Indy zei:
Ik ben zelf een man, en al zou ik een vrouw zijn: je argument blijft bespottelijk.
Wat ik zeg komt trouwens niet van mij, ik ga enkel akkoord met een gedachte van Houellebecq, de Franse schrijver. Krediet naar hem dus.

De vrouw is in deze maatschappij nu eenmaal superieur aan ons, agressieve, mannen.

waar heeft Houellebecq dat gezegd? hij was juist een seksist die nostalgisch terugkeek naar de tijd dat vrouwen volledig onderworpen waren aan de man.

Indy zei:
Daarom zijn vrouwen superieur aan ons. Moesten alle mensen vrouwelijke waarden behouden zou onze evolutie al een stuk verder zitten dan nu. In het verleden hebben we beschaving na beschaving vernietigd, onze mannelijke gewelddadigheid zorgt ervoor dat onze evolutielijn pieken vertoont: beschaving bouwt op, wordt afgebroken. Enzoverder. Enzovoort. Terwijl dat onder gezag van vrouwelijke waarden een ononderbroken opgaande lijn zou zijn.

en dan noem jij zijn visie simplistisch

GMotha

Legacy Member
Indy zei:
De vrouw is in deze maatschappij nu eenmaal superieur aan ons, agressieve, mannen.
Seriously doubt it.

Indy zei:
Niet meer of minder dan een man.
Indy zei:
In een moderne tijd kunnen mannen even zorgzaam zijn. Als ge naar de geschiedenis kijkt waar uitsluitend de vrouw voor de kinderen zorgde: wie zorgde dat ze te eten hadden en veilig konden zijn?
Indy zei:
Niet meer of minder dan een man.
Indy zei:
- kinderwens, waar (onvoorwaardelijke) moederliefde aan verbonden is
Voortplantingsinstinct. Mannen hebben dat ook: dat heet "hunne piet achterna lopen".
Indy zei:
En mannen zijn luie lamzakken, da's nieuw.
Indy zei:
- zachtzinnigheid
En mannen zijn bruut, zekers. En wat maakt dit zonodig superieur?

-Helld0g-

Legacy Member
ge moogt tegen een meiske 10x per uur zeggen da ge ze graag ziet en ze gaat het nog graag horen, jongens hebben die bevestiging niet (zo) nodig??

vrouwen kunnen toch ook serieus materialistisch zijn!!! ze gaan dat gewoon nooit toegeven

dat van vrouwen die weinig initiatief nemen... das 50/50 ze, als ge der ene tegenkomt die u echt wilt ma gij toont niveel interesse dan durven ze wel gewaagd uit de hoek komen :D
ma ge hebt natuurlijk ook van die gevallen die nooit uit hun kraam komen en nog liever een andre vent zoeken die wel initiatief neemt, want erover praten kan ni é :D

enne ik ken zo ook meiskes da evenveel van lief verwisselen gelijk van schoenen, of da ge na een halfuurke op msn ingepalmd hebt :rolleyes:

oja vrouwen en witte wijn... maar das al wetenschappelijk bewezen zeker? :D
worden ze van champagne ook niet geil enzo?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan