Archief - Vrouwelijke Clichés

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Indy

Legacy Member
moehaa! zei:
Sinds wanneer zijn "waarden" een aangeboren kenmerk?
Dat zijn ze niet, maar ze worden wel nagestreefd op basis van de aard van een soort. Dus de wegwijzers staan er al bij de geboorte.

HighWire

Legacy Member
Decay zei:
Hehe, altijd zeggen dat er geen dikke kont is :p Never ever een ander antwoord geven.

Ja kweet da wel ma ik zeg da dan op zo nen toon da het ni harder kan opvallen dak sarcastisch (ni het juiste woord ze maar kan er ff ni opkomen...) bezig ben...

Ach ja, women... :p

LaCucaracha

Legacy Member
clubje zei:
Vrouwen nemen veel minder initiatief

ook op seksgebied. Ik haat dat. Ze hebben evenveel zin als u hoor, maar ze vertikken het om initiatief te nemen.

mss hebben ze gewoon geen zin?:unsure:
en doen zet maar om u een plezier te doen:p

LaCucaracha

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Uw reinste onzin.

Vrouwen neuken evengraag gewoon voor de seks als mannen hoor. Alsook mannen willen evengraag kinderen als vrouwen.
De ene al wat meer als de andere, wat voor beide geslachten geld.

hmm, da weet ik nog zo ni... kdenk da Indy hier toch wel ergens een punt heeft:)

moehaa!

Legacy Member
Indy zei:
Dat zijn ze niet, maar ze worden wel nagestreefd op basis van de aard van een soort. Dus de wegwijzers staan er al bij de geboorte.

Dat is raar want ik was er altijd van overtuigd dat waarden aangeleerd zijn door opvoeding en omgeving.

Ironpole

Legacy Member
X_Forcemaster_X zei:
FYI Ik loop u daar altijd TOEVALLIG tegen het lijf :unsure:

4k ken er zo ene die nergens alleen henne durft te gaan, die zegt altij van: "gater iemand mee....", gevolgd door (ons): "Bakkes, gadis alleen, janet" (das een fcking irritating kind -_-)

*ahum :sop: * Vrouw aant stuur, bloed aan de muur al gepost? ^^

Veel van die vooroordelen zijn maar half waar, maar kom.

Haha, ik kom u daar idd af en toe tegen. Maar ik vraag nie aan u van hé, gade eens mee naar 't toilet? J en T van mijn jaar doen da altijd, "gade mee naar 't toilet?"

Hebdet over de Jonas, da irritant kind? :p

Indy

Legacy Member
moehaa! zei:
Dat is raar want ik was er altijd van overtuigd dat waarden aangeleerd zijn door opvoeding en omgeving.
Dat ontken ik toch niet =/
Ik zei dat de aard van mensen de basis is. Denk je, bijvoorbeeld, dat agressieve wezens gemakkelijker pacifistisch te maken zijn dan zachtaardige?
De waarden zelf worden aangeleerd, de mate waarin een persoon zich daar naar zal schikken ligt aan die basis.

Hmgrwngd

Legacy Member
moehaa! zei:
Dat is raar want ik was er altijd van overtuigd dat waarden aangeleerd zijn door opvoeding en omgeving.

Nope; Genen nummer 1012 en 1013 bepalen dat je als je in het verkeer komt altijd een defensieve houding moet aannemen.
Genen 1029 t.e.m. 1141 zeggen dat je tijdens een date altijd de gentleman moet zijn en dus haar stoel moet achteruitschuiven en haar aanspreken met "natuurlijk, lieve dame"
Genen 1235 en 1251 staan in voor het ordelijk verlopen van de wachtrij in de plaatselijke Delhaize: je neemt immers je nummer, en je wacht ordelijk in de rij!

:p

Gonfaloniere

Legacy Member
Vrouwen hebben face-to-face vriendschappen (ze babbelen, vertellen elkaar hun gevoelens, blablabla), mannen een side-by-side vriendschap (gericht op samen activiteiten ondernemen). Side-by-side en face-to-face zijn termen uit mn boekie psychologie. Of het daarom klopt, da weet k nie ;)

Hmgrwngd

Legacy Member
Gonfaloniere zei:
Vrouwen hebben face-to-face vriendschappen (ze babbelen, vertellen elkaar hun gevoelens, blablabla), mannen een side-by-side vriendschap (gericht op samen activiteiten ondernemen). Side-by-side en face-to-face zijn termen uit mn boekie psychologie. Of het daarom klopt, da weet k nie ;)

Grotendeels wel toch.

Ma niemand moet mij vertellen dat er bij side-by-side geen emoties te pas komen, en dat face-to-face betekent dat er volledig begrip is van elkaar. ;)

Maw het klopt wel; ma het is (zoals altijd) teveel veralgemeend en samengevat. :)

GMotha

Legacy Member
Indy zei:
Imo is dat een volledig verkeerde motivatie. Het zorgt voor haat en vernieling. Egoïsme kan je toch echt niet als goede motivatie bestempelen =/
En een gebrek aan competitie leidt naar laksheid.
Indy zei:
We kunnen wel d.m.v. gedragsanalyse zien dat vrouwen anders zouden besturen. Dat komt neer op vredelievender, eerlijker, socialer beheer. Enzoverder. Enzovoort.
Nog steeds geen zekerheid.
Indy zei:
Het is niet eens zeker dat die stam ooit bestaan heeft =/
Er waren vroeger ook extreem gewelddadige stammen beheerd door mannen, het mag duidelijk zijn dat dat uitzonderlijk voorkomt.
Dusss...
Het punt was dat er in de geschiedenis volkeren en stammen waren onder vrouwelijk bestuur en die waren niet vredelievender dan de anderen.

De "superieure beschavingswaarden" die gij aanhaalt zitten er blijkbaar niet altijd.

Indy

Legacy Member
GMotha zei:
En een gebrek aan competitie leidt naar laksheid.
Competitie is in hoge mate explosief, laksheid is slechts een mentaliteitsprobleem: veel gemakkelijker te vermijden en/of op te lossen dan wat competitie kan teweegbrengen. De keuze lijkt mij snel gemaakt. Maar goed, meningen verschillen.

GMotha zei:
Nog steeds geen zekerheid.
De voorspelling lijkt mij even zeker als wind in een storm. Ik hemel toch ook nergens elke vrouw op? =/ Er zijn altijd rotte appels, daarom hak je toch geen hele boomgaard om?
Als we onszelf moeten besturen afgaande op onwaarschijnlijkheden...

GMotha zei:
Dusss...
Het punt was dat er in de geschiedenis volkeren en stammen waren onder vrouwelijk bestuur en die waren niet vredelievender dan de anderen.

De "superieure beschavingswaarden" die gij aanhaalt zitten er blijkbaar niet altijd.
1) Het heden is niet hetzelfde als het verleden.
2) Indien ze ooit bestaan hebben, blijft het feit dat ze een heel kleine en afgesloten groep waren. Totaal niet te vergelijken met de goeie 3 miljard vrouwen die hier nu rondlopen een een vervlakkende wereld.
3) Die superieure beschavingswaarden zijn in het gemeenschappelijke beeld zeer duidelijk waarneembaar; aangezien we in een democratie leven zullen die universeel overheersen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan