denkimi
Legacy Member
moesten de vrouwen het voor het zeggen gehad hebben, zou er minstens evenveel oorlog geweest zijn. (of anders was de mens uitgestorven)Indy zei:Man=vrouw? Bullshit. Het dispositieverschil tussen beide seksen valt voornamelijk biologisch te verklaren.
Aan dat fysieke voordeel hebben wij vandaag de dag niks meer. In onze hedendaagse samenleving hebben wij nieuwe beschavingswaarden nodig om alles goed te laten werken. Zeker nu God dood is en ons waardensysteem niet langer kan rekenen op de slavenmoraal.
Daarom zijn vrouwen superieur aan ons. Moesten alle mensen vrouwelijke waarden behouden zou onze evolutie al een stuk verder zitten dan nu. In het verleden hebben we beschaving na beschaving vernietigd, onze mannelijke gewelddadigheid zorgt ervoor dat onze evolutielijn pieken vertoont: beschaving bouwt op, wordt afgebroken. Enzoverder. Enzovoort. Terwijl dat onder gezag van vrouwelijke waarden een ononderbroken opgaande lijn zou zijn.
de enige manier om te overleven (vroeger toch) is door u concurrenten uit te schakelen voor zij u uitschakelen.
Over de taakverdeling dan: We evolueren nu naar een kennismaatschappij (zitten er eigenlijk al: de tertiaire sector is al een tijdlang de grootste), en daar zijn vrouwen (dankzij hun grotere ijver) sterker in dan ons. Wat mannen beter kunnen zijn de fysiek zware beroepen, die technologisch het makkelijkst te vervangen zijn.
Je - trouwens buitengewoon voorspelbare - 'oertijd-argument' toont nu helemaal je simpliciteit. Een metafoortje: Wij mensen zijn als drijfijs: een zichtbaar oppervlak en een veel groter stuk, verborgen in het water, dat het oppervlak boven houdt.
Behalve bescherming en sperma hadden ze ons niet nodig, jagen zou zo ook wel gaan, als het al nodig was.
Daarna ga je zowaar nog verder: Waarom was anders de vrouw dan doorheen de eeuwen minderwaardig en is ze pas recent gelijk gesteld?
Dat is het hele punt net, de vrouw is nooit inferieur geweest. Onderdrukt, dat wel. Als de verlegen, intelligente kindjes op school gepest worden, zijn ze dan ook minderwaardig omdat ze onderdrukt worden?
Zodra de man niet meer nodig is voor de voortplanting (eugenetica, controversie alom) kan het Y-chromosoom op pensioen.
we kunnen het ook omkeren. zodra we een kunstmatige baarmoeder kunnen maken, hebben we geen vrouwen meer nodig.
het komt erop neer: mannen en vrouwen hebben elkaar altijd al nodig gehad, en zullen elkaar altijd nodig hebben.
en de mindere kanten van de vrouw zijn niet alleen fysiek. bij de meeste is er ook een enorm gebrek aan interesse voor techniek (en bepaalde beroepen).
hoeveel vrouwelijke electriciens, schrijnwerkers, loodgieters, metsers, vrachtwagenchauffeurs, automechaniciens, IT-specialisten, ... ken jij?
) kan het Y-chromosoom op pensioen.
was allemaal kwestie met hormonen te maken)
onder andere dat macht wordt verkregen door oorlog, en vaak mochten vrouwen niet meevechten omdat ze te kostbaar zijn (again vruchtbaarheid) dus konden vrouwen weer geen aanspraak maken op macht


, *grijpt naar hoofd*).