Archief - Vrouwelijke Clichés

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cind3r^

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:
muziek luisteren, meezingen, een tekst lezen en overtypen tegelijk.
tekst van de liedjes is altijd juist, tekst die overgetypt is ook.

onmogelijk imo ^^

soms als ik tv zit te kijken en mijn ma vraagt mij iets dan mompel ik een antwoord terug zonder dat ik het besef.

5 minuten later zegt ze dan: "ga je dat nog doen ja?"
dan zeg ik: "wat?:unsure: " ^^

Indy

Legacy Member
Wat de meesten hier neerschreven dient duidelijk ter ophemeling van de man, waardoor ik mij verplicht voel de oppositiebank te bemannen. Dit zijn slechts enkele vrouwelijke waarden (die bijgevolg ook in de clichés voorkomen):

- trouw
- zorg
- liefde
- kinderwens, waar (onvoorwaardelijke) moederliefde aan verbonden is
- ijver
- zachtzinnigheid

Kortom: superieure beschavingswaarden. Vaarwel mannen.

SweetEmmaRose

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Dat had ik door en ik blijf erbij, dat is nu niet moeilijk hoor.
Probeer het maar is, gewoon meezingen en snel typen, is ni simpel :p
Cind3r^ zei:
onmogelijk imo ^^

soms als ik tv zit te kijken en mijn ma vraagt mij iets dan mompel ik een antwoord terug zonder dat ik het besef.

5 minuten later zegt ze dan: "ga je dat nog doen ja?"
dan zeg ik: "wat?:unsure: " ^^
Ja mijn vriend doet dat ook, alleen als ik merk da die mij ni echt heeft gehoord, vraag ik om te herhale :p
'Wat moet ge sebiet doen?' :p

Timooo

Legacy Member
Indy zei:
Wat de meesten hier neerschreven dient duidelijk ter ophemeling van de man, waardoor ik mij verplicht voel de oppositiebank te bemannen. Dit zijn slechts enkele vrouwelijke waarden (die bijgevolg ook in de clichés voorkomen):

- trouw
- zorg
- liefde
- kinderwens, waar (onvoorwaardelijke) moederliefde aan verbonden is
- ijver
- zachtzinnigheid

Kortom: superieure beschavingswaarden. Vaarwel mannen.

en in uw opinie kan ne man nie trouw, zorgzaam, liefdevol enzovoort zijn? :unsure:

Boukreev

Legacy Member
Indy zei:
Wat de meesten hier neerschreven dient duidelijk ter ophemeling van de man, waardoor ik mij verplicht voel de oppositiebank te bemannen. Dit zijn slechts enkele vrouwelijke waarden (die bijgevolg ook in de clichés voorkomen):

- trouw
- zorg
- liefde
- kinderwens, waar (onvoorwaardelijke) moederliefde aan verbonden is
- ijver
- zachtzinnigheid

Kortom: superieure beschavingswaarden. Vaarwel mannen.

vrouwen trouw? ik heb al anders ervaren, mijn hond die is trouw ja

SMa

Legacy Member
clubje zei:
Vrouwen nemen veel minder initiatief

ook op seksgebied. Ik haat dat. Ze hebben evenveel zin als u hoor, maar ze vertikken het om initiatief te nemen.
inderdaad,
en vooral dan op het gebied van standjes

Indy

Legacy Member
Timooo zei:
en in uw opinie kan ne man nie trouw, zorgzaam, liefdevol enzovoort zijn? :unsure:
Het ging over typisch vrouwelijke waarden.

Firion zei:
vrouwen trouw? ik heb al anders ervaren, mijn hond die is trouw ja
Ja, vrouwen vertegenwoordigen trouw, maar niet per se aan de man. Vandaar ook dat ze het over het algemeen veel meer van mensen verlangen dan mannen doen.

ng

Legacy Member
Indy zei:
Wat de meesten hier neerschreven dient duidelijk ter ophemeling van de man, waardoor ik mij verplicht voel de oppositiebank te bemannen. Dit zijn slechts enkele vrouwelijke waarden (die bijgevolg ook in de clichés voorkomen):

- trouw
- zorg
- liefde
- kinderwens, waar (onvoorwaardelijke) moederliefde aan verbonden is
- ijver
- zachtzinnigheid

Kortom: superieure beschavingswaarden. Vaarwel mannen.

Vrouwen zijn even trouw en ontrouw als mannen dat zijn.
Onvoorwaardelijke moederliefde? Juist, daarom dat er zoveel verwaarloosde kinderen zijn.
Enzovoort.

Indy

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Vrouwen zijn even trouw en ontrouw als mannen dat zijn.
Onvoorwaardelijke moederliefde? Juist, daarom dat er zoveel verwaarloosde kinderen zijn.
Enzovoort.
Zoals ik al zei: niet per se trouw aan de man; alleen al het feit dat vrouwen eerder trouw verlangen van mensen dan mannen dat doen bewijst dat ze die waarde belangrijk vinden.

En ja, onvoorwaardelijke moederliefde. Natuurlijk zijn er uitzonderingen op de regel (ook al komt dat meestal door drugs en dergelijke en niet door het (afwezige) moederinstinct van de vrouw). Algemeen bekeken kan je zeker stellen dat vrouwen enorm van hun kinderen houden, terwijl dat bij mannen een pak gematigder, om soms niet te zeggen afwezig is. Hiermee komen we dan ook bij het cliché: mannen gaan voor carrière, vrouwen voor het gezin.

Timooo

Legacy Member
Dat is idd een cliche dat mannen gaan voor carrière en vrouwen voor het gezin, al is dit cliche de laatste jaren toch serieus aan het verwateren. Waar vroeger de man echt specifieke eigenschappen had, ook in het vaderschap (streng, de werker, ...) en de moeder ook haar eigenschappen (lief, zorgend, 'moederfiguur', ...) kunt ge toch ni zeggen da da vandaag de dag nog is.

zipke

Legacy Member
Inderdaad Timooo, maar zoals ik al eerder zei zijn het hier ferme clichés die volgens mij wat aan het verwateren zijn. Alleeja, ik vind mij toch niet terug in veel van die zaken, maar soit.

Het zullen wel CLICHE'S zijn voor iets zeker. (maw. niets van waar:p)

Blanco

Legacy Member
- Mannen kunnen zich niet met twee zaken tegelijkertijd bezighouden, vrouwen wel omdat ze het niet bij één ding kunnen houden.

- "Misschien" betekent: "Nee,you sucker. Snapt ge het nu nog niet?"

hatetn

Legacy Member
Cind3r^ zei:
onmogelijk imo ^^

soms als ik tv zit te kijken en mijn ma vraagt mij iets dan mompel ik een antwoord terug zonder dat ik het besef.

5 minuten later zegt ze dan: "ga je dat nog doen ja?"
dan zeg ik: "wat?:unsure: " ^^



lol wrm zou da onmogelijk zijn
der staan 4 dingen maar in principe doet ze er maar twee
meezingen is gewoon alles achterzeggen daar moete al geen genie voor zijn
en ne tekst kunde nie overtypen zonder te lezen(en als ge blind kunt typen kan iedereen da doen)

Suphafly

Legacy Member
hatetn zei:
lol wrm zou da onmogelijk zijn
der staan 4 dingen maar in principe doet ze er maar twee
meezingen is gewoon alles achterzeggen daar moete al geen genie voor zijn
en ne tekst kunde nie overtypen zonder te lezen(en als ge blind kunt typen kan iedereen da doen)

'k zou da liedjen beginne typen peisk
ma 't is nu ook ni direct ne skill waar ge fier op moet zijn imo.
da van "vrouw aan het stuur bloed aan de muur" mijn moeder is toch een van de beste chauffeur dak ken.
op mijn werk zit ik tussen de (domme, lelijke) vrouwen 'k word er zot van.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan