Archief - Vriendin of PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

PC of vriendin


  • Totaal aantal stemmers
    455
  • Opiniepeiling gesloten.

pvt. stengo

Legacy Member
Je moet nu toch ook niet constant met elkaar bezig zijn. Kan je het meisje evengoed gaan verbieden om nog te gaan shoppen. (wat waarschijnlijk niet gaat lukken)

Natuurlijk dat ze zou afkomen naar mij thuis dan ga ik natuurlijk niet voor mijn PC kruipen.

hatetn

Legacy Member
Emu zei:
Stel je bent 20 jaar, in de fleur van uw leven en je hebt een goede vriendin waarmee je best goed opschiet.

Echter speel je ook af en toe (bv 6 uurtjes per week) games, dat vind je nl erg leuk. Ze stoort zich hier aan sinds het begin van de relatie, en ze gaat zich er steeds harder aan storen.

Op een gegeven moment is ze het zo beu, dat ze je de keuze laat, of de PC buiten, of ze stapt zelf op.

Welke keuze zou jij maken.



lol 6 uurkes
met hetgeen da ik tekort slaap hebbek nog meer dan genoeg tijd over

^MystiQ

Legacy Member
Btw, emu, zoek gewoon een ander jong, ge zegget zelf, ge zijt in de fleur van uw leven, ge gaat wel andere meisjes tegenkomen hoor .. :)

Bubba

Legacy Member
Huasheng zei:
Toch opvallend dat er zoveel hun vriendin ervoor zouden "weggooien".
'k Kan verstaan dat niemand het graag heeft de les gespeld te worden, maar je kan zoiets makkelijk uitpraten. Daarvoor toch niet direct je vriendin de straat opgooien?!

De vraag die hier gesteld word is een ultimatum. Je PC of je vriendin. Het is niet belangrijk of je erover kan praten ja / nee, het is een heel duidelijke keuze waar je vriendin je voor stelt.

Lijkt me nogal logisch dat veel man voor de pc kiest.

ng

Legacy Member
BuBbA zei:
Bij u is da misschien zo ja, maar bij mij helemaal niet.

Als je thuis een film kijkt dan is die ofwel gekocht ofwel gehuurd. Welk van de twee het ook is, je hebt zowiezo de mogelijkheid om hem later nog te zien.

Dusja, als er de mogelijkheid dan is tot seks of gewoon wat knuffel en kussen dan weet ik toch wel wat te doen.

Huasheng

Legacy Member
BuBbA zei:
Lijkt me nogal logisch dat veel man voor de pc kiest.
Mij niet.

BuBbA zei:
De vraag die hier gesteld word is een ultimatum. Je PC of je vriendin. Het is niet belangrijk of je erover kan praten ja / nee, het is een heel duidelijke keuze waar je vriendin je voor stelt.
And...?
Het is toch niet omdat iemand je een ultimatum voorschotelt, dat jij totaal geen zeggenschap meer hebt over je doen en laten. Daar kan wel degelijk gepraat over worden, en zeker in een relatie.
Ik vind zo'n ultimatum evenzeer dom en zeer ambetant als velen hier, maar gewoon omwille van het feit dat het een ultimatum is, die persoon meteen wegzwieren? Uit je hart? Uit je leven? Ga 'k niet mee akkoord. Communicatie bestaat niet voor niks.

Jaws

Legacy Member
Huasheng zei:
Mij niet.


And...?
Het is toch niet omdat iemand je een ultimatum voorschotelt, dat jij totaal geen zeggenschap meer hebt over je doen en laten. Daar kan wel degelijk gepraat over worden, en zeker in een relatie.
Ik vind zo'n ultimatum evenzeer dom en zeer ambetant als velen hier, maar gewoon omwille van het feit dat het een ultimatum is, die persoon meteen wegzwieren? Uit je hart? Uit je leven? Ga 'k niet mee akkoord. Communicatie bestaat niet voor niks.
neem de reacties hier op het forum ook met een pak zout he ;), alsof ge zo maar ineens voor uwe pc ga kiezen, er zal idd eerst wat communicatie aan vooraf gaan en als ge echt verliefd bent doet ge mss wel gewoon wat ze vraagt

langs de andere kant, als ze letterlijk wilt dat ge helemaal stopt met pc, vind ik dat zij wel een hele rare eis stelt en wilt zij dan wel een relatie met u als 6 uurtjes per week gamen er al te veel aan is

Bolteh

Legacy Member
Bij mij is het hele PC gebeuren gewoon een extentie van wat ik doe als hobbie en als studies.. En als ik mij es echt verveel en ik weet ni wa doen, dan ga ik wel eens een spelleke spelen.. Maar das mss in totaal een uur of 2 per week da ik game.. Voor de rest is het persoonlijke ontwikkeling en opdrachten voor school.

Voor velen hier is PC een pure verslaving, vandaar dat er zoveel hun vriendin buiten zouden smijten.. Er zijn al genoeg verhalen te vertellen van verslaafden die zelfs hun kind zouden verkopen voor drugs.. In dit geval zijn het verslaafden die hun vriendin/vrouw zouden buitenzwieren voor hun PC..


Zoals ik al zei, mijn vriendin zou wel lekker mogen blijven.. Ik heb meer plezier van in haar armen te liggen al kijkend naar een hip filmpje dan een uur van m'n tijd te verdoen aan een spel.

Bubba

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Als je thuis een film kijkt dan is die ofwel gekocht ofwel gehuurd. Welk van de twee het ook is, je hebt zowiezo de mogelijkheid om hem later nog te zien.

Dusja, als er de mogelijkheid dan is tot seks of gewoon wat knuffel en kussen dan weet ik toch wel wat te doen.

Ahja want elk moment da ge samen zijt mee u vriendin moete seks hebben... :ironic:

En als ik thuis een film / serie kijk, kijk ik er ook echt naar en ga ik niks anders doen. Knuffelen en kussen horen daarbij ja, seks is voor een ander moment.

Misschien da gij constant de drang hebt om te neuken, maar ik alvast niet.

@ Huasheng:

1. Ik heb het eerder al is gezegd. Leven zonder een PC is niet te doen, leven zonder vriendin wel. Allé, da is wel te doen ma als PC u manier is om te ontspannen is het niet te doen. Daarbovenop kan het zowiezo al niet dat u lief gaat bepalen wat jij wel en niet doet als hobby. Als je die toer opgaat zijn het vandaag je hobby's, morgen je vrienden en over een jaar je hele leven.

2. Je begrijpt niet wat ik wil zeggen hé. Ofwel wil je het niet begrijpen. De vraag van de threadstarter is niet "PC of vriendin of praten" maar "PC of vriendin". Het is een ja/nee vraag. Niet misschien, niet wat als, niet ... gewoon simpel ja of nee.

Als dat de vraag niet was zou iedereen zeggen dat ze erover zouden praten maar daar gaat het gewoonweg niet om.

EverlastingHate

Legacy Member
3/4de van alle koppels in België echtscheiden, nu weet je waarom.

EverlastingHate

Legacy Member
http://statbel.fgov.be/figures/d22_nl.asp#3

Kijk zelf bij "Absolute cijfers 2001-2005" , per 40.000 huwelijken zijn er ongeveer 30.000 echtscheidingen.

Als je verder naar onderen gaat, bij "Echtscheidingen en huwelijken, in absolute aantallen en per hoofd van de bevolking (van 1866 tot 2005)" en je kijkt naar de absolute aantallen bij de echtscheidingen, dan zie je dat het aantal echtscheidingen alleen maar toeneemt.

In 1900 waren er 57.711 huwelijken en 690 echtscheidingen, in 2005 43.182 huwelijken en 30.844 (:D) echtscheidingen.

Het aantal huwelijken neemt ook af.


Verbazend is het niet??? :evil:


ah ja, dus de conclusie, dumpt dat wijf, en onze maatschappijverzuring gaat dus blijkbaar door :evil:

sneax

Legacy Member
ge kunt op zo'n vraag écht ni antwoorden eh want er zijn altijd andere oplossingen

maar moest het nu echt zo zijn, ik kies de pc

Cazzz

Legacy Member
Eigenlijk wordt de vraag verkeerd gesteld. Je hobby of je vriendin zou de vraag moeten zijn. In dit geval is de PC uw hobby maar bij mij, en mss ook anderen zou ik daar perfect zonder mee kunnen leven. Ik zit er toch alleen op als ik thuis ben en voor de rest heb'k daar ni direct een drang naar als'k weg ben dus ik kan perfect zonder.. Maar als ze m'n voetbal wilt afnemen.. :p

Huasheng

Legacy Member
BuBbA zei:
@ Huasheng:

1. Ik heb het eerder al is gezegd. Leven zonder een PC is niet te doen, leven zonder vriendin wel. Allé, da is wel te doen ma als PC u manier is om te ontspannen is het niet te doen. Daarbovenop kan het zowiezo al niet dat u lief gaat bepalen wat jij wel en niet doet als hobby. Als je die toer opgaat zijn het vandaag je hobby's, morgen je vrienden en over een jaar je hele leven.

2. Je begrijpt niet wat ik wil zeggen hé. Ofwel wil je het niet begrijpen. De vraag van de threadstarter is niet "PC of vriendin of praten" maar "PC of vriendin". Het is een ja/nee vraag. Niet misschien, niet wat als, niet ... gewoon simpel ja of nee.

Als dat de vraag niet was zou iedereen zeggen dat ze erover zouden praten maar daar gaat het gewoonweg niet om.
1. Ik beweer nergens het tegendeel. Ik heb hier al eerder gezet dat ik het belachelijk vind dat men elkaar voorwaarden (voor mij behoren ultimatums daartoe) oplegt. Dat is voor niks nodig.
Leven zonder PC is dezer dagen moeilijker dan vroeger. Maar dat meisje heeft het hier over 'gamen' en niet op 'PC in 't algemeen'. Indien ze het wel op 'PC in 't algemeen' heeft, dan moet ze maar eens eerst nadenken, want leerlingen, studenten en anderen hebben dezer dagen een PC broodnodig.
En niet iedereen zou kunnen leven zonder een vriend/vriendin, dus niet veralgemenen.

2. Er is toch geeneen kerel die daar 'ja' of 'neen' gaat op antwoorden. Je gaat toch sowieso daar op in gaan. Converseren. Wat maakt het nu uit of dat meisje nu 'pc of ik' of 'pc of ik of praten' zei? Je gaat er toch sowieso over praten. En indien niet, dat moet je dan maar zelf weten.

KN-StrideR

Legacy Member
Buiten ... no questions asked.

Iemand die je hobby probeert af te nemen is een slecht persoon om mee samen te zijn. 6 uurtjes per week. da's nog geen uurtje per dag. In godsnaam, melkteef.

Zij ligt misschien elke dag 4 uur voor de televisie en gij zou geen uurke per dag gameke moge spelen?

holycrus

Legacy Member
ge had ze beter moeten kweken van int begin, dan hadde nu zo geen last gehad ^^ maak ze van int begin vertrouwd da gij den baas zijt en da ze ni moet neuten. Nu zijn het uw eigen luizen die u bijten :p

Bubba

Legacy Member
Huasheng zei:
1. Ik beweer nergens het tegendeel. Ik heb hier al eerder gezet dat ik het belachelijk vind dat men elkaar voorwaarden (voor mij behoren ultimatums daartoe) oplegt. Dat is voor niks nodig.
Leven zonder PC is dezer dagen moeilijker dan vroeger. Maar dat meisje heeft het hier over 'gamen' en niet op 'PC in 't algemeen'. Indien ze het wel op 'PC in 't algemeen' heeft, dan moet ze maar eens eerst nadenken, want leerlingen, studenten en anderen hebben dezer dagen een PC broodnodig.
En niet iedereen zou kunnen leven zonder een vriend/vriendin, dus niet veralgemenen.

2. Er is toch geeneen kerel die daar 'ja' of 'neen' gaat op antwoorden. Je gaat toch sowieso daar op in gaan. Converseren. Wat maakt het nu uit of dat meisje nu 'pc of ik' of 'pc of ik of praten' zei? Je gaat er toch sowieso over praten. En indien niet, dat moet je dan maar zelf weten.

1. Dat het belachelijk is om elkaar ultimatums op te leggen, daar is iedereen het wel over eens denk ik hoor. En ik (net zoals de TS) heb het over gamen. Algemeen pc gebruik is niet bepaald ontspanning of een hobby hé. Van een document te maken in Word ontspan ik in ieder geval niet.

Iedereen kan trouwens zonder vriend of vriendin leven. Tis ni alsof je veel keuze hebt hé. Der zijn altijd momenten in je leven dat je zonder vriendin zit. En als je gaat beginnen met jezelf te verloochenen om toch maar een vriendin te hebben, ben je in mijn ogen redelijk zielig.

2. Ik wel. Als je vriend / vriendin morgen zegt "gamen of ik" heb je niks meer te praten. Dat is trouwens ook de veronderstelling. Dat je vriendin zegt PC of ik en dat ze er verder niet over wil praten. En dan mag je nog zoveel bellen / mailen / smsen / er tegen zeggen. Als ze je voor de keuze stelt zal je moeten kiezen. Je maakt er weer een heel verhaal rond, antwoord toch is gewoon op de vraag in plaats van de vraag uit te breiden of anders te interpreteren. :ironic:

Strawberry

Legacy Member
als je vriendin echt van je houdt en ze weet dat jij hier erg veel plezier aan hebt gaat ze je dat niet verbieden. Anders zit je met een groot probleem en mag je later je sportwagen enz ook verkopen.

Natuurlijk moet je niet op de pc zitten als je vriendin erbij zit. Dat is gewoon saai. Maar als je vriendin je vanalles gaat verbieden dat je doet als ze er niet is dat jezelf en niemand anders kwaad doet, dan heb je voor mij een slechte vriendin.

Huasheng

Legacy Member
BuBbA zei:
1. Dat het belachelijk is om elkaar ultimatums op te leggen, daar is iedereen het wel over eens denk ik hoor. En ik (net zoals de TS) heb het over gamen. Algemeen pc gebruik is niet bepaald ontspanning of een hobby hé. Van een document te maken in Word ontspan ik in ieder geval niet.
Eerst en vooral duidelijk maken dat ik niet zeg dat ik -moest ik in de eerste plaats gamen- het gamen zou opgeven voor een ander. Een hobby is een hobby. In een relatie moet je elkaar aanvaarden, dus ook de hobby's. Ik heb ook alle respect voor m'n vriends hobby's, en heb er al zeker niks op tegen. Je kan er op z'n minst enig interesse voor opwekken.
Dus, ik volg je hier.

BuBbA zei:
Iedereen kan trouwens zonder vriend of vriendin leven. Tis ni alsof je veel keuze hebt hé. Der zijn altijd momenten in je leven dat je zonder vriendin zit. En als je gaat beginnen met jezelf te verloochenen om toch maar een vriendin te hebben, ben je in mijn ogen redelijk zielig.
Hier wil ik liefst niet verder op ingaan. Ieder z'n eigen mening. 't Zou toch veel te moeilijk uit te leggen zijn.

BuBbA zei:
2. Ik wel. Als je vriend / vriendin morgen zegt "gamen of ik" heb je niks meer te praten. Dat is trouwens ook de veronderstelling. Dat je vriendin zegt PC of ik en dat ze er verder niet over wil praten. En dan mag je nog zoveel bellen / mailen / smsen / er tegen zeggen. Als ze je voor de keuze stelt zal je moeten kiezen. Je maakt er weer een heel verhaal rond, antwoord toch is gewoon op de vraag in plaats van de vraag uit te breiden of anders te interpreteren. :ironic:
Uiteraard, als zij niet openstaat voor een deftig, beschaafd (d.i. zonder schreeuwen en gooien) gesprek, en bij haar idiote ultimatum blijft, awel ja, helemaal akkoord, dan is 't 'bye bye'.
Maar met een gesprek bedoel ik dat je dan de kans krijgt om je vriendin uit te leggen dat dit nu eenmaal je hobby is, en dat je tenminste één deftig argument wilt horen voor haar ultimatum.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan