jodeman zei:
Met minachting praten vind ik altijd heel zwak. :ironic:
Kijk he, je moet hier niet de professor proberen uithangen door allemaal termen boven te gaan halen om iemand proberen het zwijgen op te leggen, bij mij werkt dat dus niet, dat is ook vrij zwak dat je dat probeert vind ik.
Hoe je het ook draait of keert, om allergeën te krijgen moet je meestal aanleg hebben. Waarom zijn er baby's/kinderen die op dezelfde manier behandeld werden en heeft de ene allergieën gekregen en de andere niet? Waarom hebben alle mensen die allergieën hebben meestal meer dan één allergie? Juist, om dat ze (meestal) aanleg hebben.
de minachting komt enkel omdat je een bewering probeert af te wijzen zonder er een grondig onderbouwde reden voor te geven... of het nu werkt of niet maakt mij niet uit hoor.
Als genetische aanleg de enige bepalende factor is hoe verklaar je dan dat het aantal allergenici en astmapatiëten deftig is gestegen? Is de hele populatie dan zo drastisch gemuteerd? Ik beweer niet dat genetische factoren geen rol spelen, maar er gewoon aanleg voor hebben =/= de ziekte/aandoening krijgen. Daarvoor moet je nu eenmaal een beetje pech hebben en uw lichaam er niet juist op laten reageren.
Uw lichaam moet niet noodzakelijk met de stoffen in contact komen om er juist op te reageren hoor, maar je kunt het je lichaam wel aanleren.
Weet je toevallig hoe een anti allergie therapie werkt? Ze spuiten een patiënt elke week een hogere concentratie allergenen

de stoffen die de allergie opwekken) in totdat de patiënt er juist op reageerd.... volgens uw redenering (enkel genetische factoren) zou de patiënt hiervan moeten sterven wegens overreactie

.
ivm met uw bewering die ik in het rood heb aangeduid... indien het genetische factoren waren die enkel een allergie bepaalden dan zouden de patiënten net niet meerdere allergiën hebben... want dat zou betekenen dat ze net meerdere mutaties hebben (terwijl maar 1 of 2 fouten veel waarschijnlijker zou zijn). De fout zit dus duidelijk niet enkel bij een genetische factor maar ook bij de omgang van uw lichaam. De allergie ractie wat ons zo bekend is is trouwens een overblijfsel uit de vroegere jaren om het menselijk lichaam te beschermen tegen wormen en parasieten. Als je lichaam merkte dat er een parasiet vasthing dan secreteerde het slijm om ze los te maken... tegenwoordig krijgt niemand meer wormen in hun voedsel waardoor de "hypersensitivity" reactie dus eigenlijk nutteloos geworden is en reageert het nu op stoffen die eigenlijk onschadelijk zijn (zoals pollen van bomen, huismijt, etc..).
Trouwens als je spreekt van genetische factoren waar zou de fout dan liggen? Als een cascade 5000 stappen heeft dan kunnen er 5000 dingen misgaan

Zoals ik al zei, sommige van je beweringen zijn correct maar je trekt er de foute conclusies uit. Als ik je hierop wijs en je je daardoor beledigt voelt, tjah spijtig....dat betekent dan niet dat je gelijk hebt. Sorry als ik hierbij als een lul overkom, maar ik vind het gewoon nutteloos om tijd te verdoen aan verflanteringen gewoon zodat dezelfde boodschap "liever" zou overkomen. Heb nu ff betere shit te doen (en ik schrijf het uit voor mezelf om eens de leerstof te herhalen).