Archief - Vrienden...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jiggy

Legacy Member
Hallo allemaal!

Mijn vriendin en ik hebben weinig vrienden met dezelfde intresse, wat wil zeggen dat ik niet goed met haar vrienden overweg kan en zij niet zo goed met de mijne. We hebben zo wel een paar koppeltjes waar we soms eens mee weggaan en iets gaan eten of naar de cinema gaan maar we hebben niet echt een grote vriendenkring.
Als ik denk aan plaatsen waar je vrienden kan maken zijn dat café's en jeugdhuizen en van die plaatsen. Nu is er nog een volgend probleem, ik en mijn vriendin roken helemaal niet dus plaatsen waar er veel rook hangen zijn als een gaskamer voor ons. We doen dat wel heel af en toe maar dat is echt degoutant. De dag erachter stink je helemaal naar rook.
Ik zei daarnet al lachend dat we misschien moesten beginnen roken om meer sociale contacten te krijgen.

Bestaan er eigenlijk plaatsen waar normale niet-rokende mensen leefbaar met andere mensen om kunnen gaan?

-etienne-

Legacy Member
je overleeft andermans rook ook wel hoor. Ik ben zelf tamelijk fel anti-roker, mensen vragen nog niet eens of ze op mijn kot mogen roken, ze weten wel beter.

Zo'n drama maak ik er nochtans niet van als er op cafe wat rook hangt...
Dus gewoon niet overdrijven :)

ManhunteR

Legacy Member
mja buitn cafés e.d. zijn er ook sportclubs (om maar een voorbeeld te geve) waar ge me meer volk in contact komt eh, kijk dan nog eens naar een buitensport en de rook zal u ni veel deren :)

Gentille

Legacy Member
Ik zou een sigaret niet tussen mijn sociale contacten laten komen, kan best begrijpen dat het irritant is en er zijn meer nadelen aan dan voordelen. Uitlaatgassen van auto's zijn ook slecht voor de gezondheid enz. Die schadelijke stoffen krijg je toch binnen, laat daarom je sociaal contact niet wegvallen. Ik ben ook een niet-roker (behalve jointje dan) en soms kan rook mij ook hinderen maar om daarom weg te gaan ipv van een leuke avond te beleven nee

Bolteh

Legacy Member
Ik ben ook iemand die na een kwartier in een drukke plaats vol rook buiten gaat met een misselijk gevoel en tranende ogen. Dat is niet echt een excuus, sommige mensen hebben echt last van rokers.

Rokers verneuken voor mij het sociaal contact enorm.. Ik heb natuurlijk een paar vrienden die roken, maar als we ergens samen een feestje hebben, hebben die weld e fatsoenlijkheid om buiten eentje te gaan roken.

moehaa!

Legacy Member
Als je een sportclub of hobbyclub ingaat en wat blijft hangen met de mensen daar na de samenkomst maak je meestal toch wel veel vrienden.

Quilombo

Legacy Member
In 't één café is da wat erger dan 't ander, zoek gewoon één waar het wat meevalt. In jeugdhuizen geldt trouwens een rookverbod. Verder vind ik ook niet dat je véél vrienden moet hebben, maar da's weer iets anders.

-etienne-

Legacy Member
Doet me denken aan de uitspraak: " Wie meer dan 7 vrienden heeft, heeft er geen...."

Niet al te letterlijk nemen, maar er zit wel iets in.

Jiggy

Legacy Member
Je moet hier niet liggen zeggen dat roken er niet tussen mag komen. Het gaat hier niet over roken.
Het gaat erover dat we een sociale plaats willen hebben zonder rook. Is dat zo moeilijk om te begrijpen? Dat moet hier geen anti-rook topic worden, dat moet hier een topic worden over sociale plaatsen zonder rook omdat wij dat verkiezen. Wij hebben daar zelf onze persoonlijke redenen voor, is dat verboden?

EverlastingHate

Legacy Member
zucht, stadsvolk dat met hun eigen geen blijf meer weet. Mss moete de zwemclub eens proberen.

Jiggy

Legacy Member
EverlastingHate zei:
zucht, stadsvolk dat met hun eigen geen blijf meer weet. Mss moete de zwemclub eens proberen.
Trek je niet iets te snel verkeerde conclusies? Ik kan uit elke post van jou ook conclusies trekken maar ik ben intelligent genoeg om te weten dat die de helft van de tijd niet juist zijn. Voor sommige mensen is een topic begrijpen een hele opgave.
Voor alle tragere mensen die het nog steeds niet doorhebben : niet van het stad, wel vrienden, willen vriendenkring uitbreiden.
Als je helemaal niets zinnig weet bij te brengen in een topic, doe uw eigen en iedereen een plezier door gewoon te zwijgen.

Time

Legacy Member
Ga bij (hobby)clubs, verenigingen, politiek, sportclubs, recreatieve avondschool, ...

Last but not least: zie elkaar eens héél graag en maak dan contact met de ouders van de vriendjes en vriendinnetjes van je zoon/dochter. :p

Maar het is hier idd erg gesteld met de rook in de cafés, ken verschillende mensen die zich daardoor laten tegenhouden. Of dat niet doen maar elke keer vloeken als ze hun kleren ruiken.

FLT

Legacy Member
Begin u vrienden dan te maken vanaf januari dan is er het rookverbod.
Persoonlijk vind ik het maar een flauwe reden dat rokers je tegenhouden, nuja vanaf ik thuiskom van café/feesjes dan zwier ik mijn kleren in de was ik weet hoe het er bij jullie aan toe gaat :s

metaphore

Legacy Member
FLT zei:
Begin u vrienden dan te maken vanaf januari dan is er het rookverbod.
Persoonlijk vind ik het maar een flauwe reden dat rokers je tegenhouden, nuja vanaf ik thuiskom van café/feesjes dan zwier ik mijn kleren in de was ik weet hoe het er bij jullie aan toe gaat :s

idem
als ik uit ben geweest zien die kleren er zowizo al nimeer goed uit :)

GMotha

Legacy Member
Jiggy zei:
Bestaan er eigenlijk plaatsen waar normale niet-rokende mensen leefbaar met andere mensen om kunnen gaan?
Nergens. Want al die plekken zijn voor het sociaal contact tussen rokers en abnormale niet-rokers.

</sarcasm>

Is't dan zo rampzalig tussen uw vrienden en uw lief? Ik zou dan eens serieus twijfelen over uw vrienden of lief.

amdr

Legacy Member
GMotha zei:
Nergens. Want al die plekken zijn voor het sociaal contact tussen rokers en abnormale niet-rokers.

</sarcasm>

Is't dan zo rampzalig tussen uw vrienden en uw lief? Ik zou dan eens serieus twijfelen over uw vrienden of lief.
rofl :')

enj0i^

Legacy Member
Jiggy zei:
Je moet hier niet liggen zeggen dat roken er niet tussen mag komen. Het gaat hier niet over roken.
Het gaat erover dat we een sociale plaats willen hebben zonder rook. Is dat zo moeilijk om te begrijpen? Dat moet hier geen anti-rook topic worden, dat moet hier een topic worden over sociale plaatsen zonder rook omdat wij dat verkiezen. Wij hebben daar zelf onze persoonlijke redenen voor, is dat verboden?



Buiten...

Jerryboy

Legacy Member
Ga naar een schaatsbaan wat socializen met de mensen die aan de kant zitten omdat ze niet kunnen schaatsen :p.

Er zijn bij ons in de buurt nochtans heel wat jongerencafé's waar je een apparte rokershoek hebt en waar je dus makkelijk kan vertoeven als niet roker.

Ik zie het probleem niet eig. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan