Archief - Vrienden...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

alexii

Legacy Member
Deze anti-rook rage is zo belachelijk aan het worden.

Vooral met een verzuurde jeugd die niks meer kan doen dan kankeren. (en net alsof iemand om hun mening geeft)

Conqie

Legacy Member
alexii zei:
Deze anti-rook rage is zo belachelijk aan het worden.

Vooral met een verzuurde jeugd die niks meer kan doen dan kankeren. (en net alsof iemand om hun mening geeft)

² that, en ik rook zeker niet

Quilombo

Legacy Member
Sneakytje zei:
als ik thuiskom van stappen ga ik liever gewoon in mn bed liggen omda ik moe ben ofzo, maarnee ik moet eerst een bad pakken, haar wassen enal om die viezigheid van mij te krijgen.

vooral nie overdrijven, smetvrees ofzo?

voor mij was/is een afzuiginstallatie (kinky woord :)) al lang genoeg geweest, denk ook wel dat t gezelligheid 0 is als de helft buiten staat te paffen. nu ja, eigenlijk is dit zo, alleen zijn ze langs geen kanten consequent (zeker niet qua jeugdhuizen, de eikels).

Sneakytje

Legacy Member
nee gn smetvrees, maar kruip na een nachtje stappen eens in u bed zonder u eerst te wassen smorgens rieken u lakens der dan ook naar en aangezien ik lang haar heb, is da ook nie zo aangenaam als ge wakker wordt of propere kleren aandoet maar u haar stinkt nog. aparte ruimten om te roken :niceone:

zombie

Legacy Member
k ben blij da de mentaliteit van de jeugd wa aan het veranderen is.
maar sommigen gaan er wel wa te ver in vind ik ...

lttuvix

Legacy Member
Sneakytje zei:
nee gn smetvrees, maar kruip na een nachtje stappen eens in u bed zonder u eerst te wassen smorgens rieken u lakens der dan ook naar en aangezien ik lang haar heb, is da ook nie zo aangenaam als ge wakker wordt of propere kleren aandoet maar u haar stinkt nog. aparte ruimten om te roken :niceone:

wtf ik ben de enigste niet roker van al men kameraden, ik heb nog nooit op een volgende ochtend aan men haar geroken en gezegd, lap nu ruik ik van kop tot teen naar sigarettenreuk

ge moe echt nie overdrijven man :)
als ge bier op u krijgt stinkt ge veel harder en da ruikt ge wel de dag nadien, wa ga je doen bierloze café's maken? :)

Jiggy

Legacy Member
Voor alle kindjes die liggen te kankeren op 'waarom houd dat je tegen'. Ik zei dat ik het niet wou om persoonlijke redenen. Ik ben allergisch aan heel wat zaken, rook is één van die zaken. Als ik in rokerige ruimten zit beginnen mijn ogen te tranen. Zelf al zou ik roker willen worden het zou niet gaan.

Echt belachelijk dat er zoveel pubers op dit forum zijn die eigenlijk best hun nutteloze mening voor zichzelf houden vooraleer ze een oordeel over iemand anders vellen aan de hand van één post. Die overgrote mening pubers trekken het niveau op dit forum echt naar beneden hoor. Normale vragen ga ik hier toch niet meer stellen.
Aan alle mensen die wel zinnig hebben geantwoord, merci! Die link was heel tof!

Conqie

Legacy Member
Ja en dat moet iedereen hier ruiken, dat jij alergisch bent, heb je dat btw al laten testen?

Starrk

Legacy Member
Bolteh zei:
Ik ben ook iemand die na een kwartier in een drukke plaats vol rook buiten gaat met een misselijk gevoel en tranende ogen. Dat is niet echt een excuus, sommige mensen hebben echt last van rokers.

Rokers verneuken voor mij het sociaal contact enorm.. Ik heb natuurlijk een paar vrienden die roken, maar als we ergens samen een feestje hebben, hebben die weld e fatsoenlijkheid om buiten eentje te gaan roken.

Dikke ².

Ik verdraag weliswaar een roker in de buurt, maar als hij zijn rook dan nog in mijn smoel gaat blazen is het van het goeie teveel :|. Niets gezelligers dan een café waar er niet gerookt wordt, anders is dat elk kwartier naar buiten om verse lucht binnen te hebben.

EverlastingHate

Legacy Member
alexii zei:
Deze anti-rook rage is zo belachelijk aan het worden.

Idd, weer zo een meeloop-hype.

En dat er werkelijk mensen zijn die speciaal plaatsen waar rokers zijn, gaan vermijden, sjonges toch. Ik ben ook gene roker, maar ik ga niet speciaal wegblijven.

dJeez

Legacy Member
Jiggy zei:
Bestaan er eigenlijk plaatsen waar normale niet-rokende mensen leefbaar met andere mensen om kunnen gaan?
Neem eens wat vrienden mee op een trip naar Schotland, niet-rokers kunnen daar gezellig naar de pub gaan. De rokers staan allemaal buiten - naast de ingang - als ze nood hebben aan hun saf. De ideale oplossing dus :p.

Ik heb ook heel snel last van tranerige ogen door sigarettenrook btw - naast hoestbuien als het echt erg is, leuk is anders - en zal dus ook niet snel terug te vinden zijn in een rookhol - hopelijk wordt het wat dat betreft alvast wat beter na 1 januari.

coap

Legacy Member
volgens mij zit het hier allemaal meer int kopke zenne , oke ik kom soms ook cafes binne waark de eerste 3 minuten ff tranen krijg van ow ier hangt veel rook. Maar ik pak mij snel een pintje en door mijn goed gezelschap ben ik dat klein gebrekje vergeten. Leer feesten !

Kepa

Legacy Member
Jiggy zei:
Voor alle kindjes die liggen te kankeren op 'waarom houd dat je tegen'. Ik zei dat ik het niet wou om persoonlijke redenen. Ik ben allergisch aan heel wat zaken, rook is één van die zaken. Als ik in rokerige ruimten zit beginnen mijn ogen te tranen. Zelf al zou ik roker willen worden het zou niet gaan.
allergisch tegen assen? eerste keer da'k dat hoor, dus dan mag je ook niet voorbij een drukke weg lopen of gezellig aan een kampvuur zitten zonder iedereen onder te niezen?

Ik herinner me wel dat toen ik jonger was (toch al zeker 5 jaar terug peins ik) en ik voor het eerst vaker naar cafe ging dat de geur van sigaretten mij enorm lang bijbleef, ik me wou douchen de dag nadien, etc...maar besefte dat het probleem toen in me hoofd zat.
Iemand die amper in contact komt met rook gaat zelfs bij de vaagste hint ervan onmiddellijk de geur herinneren... met andere woorden overreageren. Als je nooit vuil geraakt ga je janken als je ooit eens vuilnis moet buitenzetten... als ge het geregeld doet leert uw lichaam dat het niet zo erg is.

Nu een paar jaar later ruik ik het niet eens (tenzij de cafe echt vol met rook zit, maar dat kom je tegenwoordig niet meer tegen)...en ik rook niet... het is zelfs zo dat ik vandaag amper contact heb met mensen die op rokers janken (en thuis zitten) en ik zo goed als enigste niet roker in me vriendenkring ben... en geloof me, zowel me longinhoud als conditie is veel beter dan die van veel niet rokers die'k ken.

EverlastingHate zei:
Idd, weer zo een meeloop-hype.
bwah, eigenlijk wel grappig... roken was op zich een hype vroeger, en nu staat het nogmaals in de belangstelling :p

Bart Religion

Legacy Member
Quilombo zei:
da mag nu al nie. tweede deel van uwe zin is wel correct ;)

cafés (= ~ding dat alcohol schenkt) krijgen geen rookverbod, maar ze moeten wel een niet-rokersruimte hebben van minstens 51% vd totale oppervlakte mét afzuiginstallatie en goei afscheiding... of een rookverbod invoeren ofc ;)

dat zo ik nog wel eens willen zien :(

~°~KiM~°~

Legacy Member
Ik snap wel wat ge wilt zeggen... Ik haat het ook as ik thuiskom da ik zo stink naar rook (heb lang haar...) Nu idd, tis ni da ge dan NOOIT op plaatsen komt waar mensen roken, maar kzou toch ook graag weten of er andere plaatsen zijn... Tis ni dak er helemaal NI wil komen eh! Gewoon ook andere opties zouden interessant zijn... Ik ben ook geen roker (ben thuis de enige die NIET rookt) dus tis ni dak anti-rokers ben, ge hebt het recht uw longe te verknoeien as ge da wilt... Maar laat die van mij derbuiten ;-)

mtlifter

Legacy Member
~°~KiM~°~ zei:
Ik snap wel wat ge wilt zeggen... Ik haat het ook as ik thuiskom da ik zo stink naar rook (heb lang haar...) Nu idd, tis ni da ge dan NOOIT op plaatsen komt waar mensen roken, maar kzou toch ook graag weten of er andere plaatsen zijn... Tis ni dak er helemaal NI wil komen eh! Gewoon ook andere opties zouden interessant zijn... Ik ben ook geen roker (ben thuis de enige die NIET rookt) dus tis ni dak anti-rokers ben, ge hebt het recht uw longe te verknoeien as ge da wilt... Maar laat die van mij derbuiten ;-)


Kunde da ALSTUBLIEFT eens tegen mijn pa en ma zeggen? Da's nu al 23 jaar dak ermee moet leven dat ons' moeder haar stinkende vloeibare teer men longen in blaast, en ik ben het BEU. Het stinkt, het doet me stress krijgen en ik krijg altijd een stekende pijn in mijn borst ervan... en ze willen niet stoppen hé... vooral ons moeder, is écht erg. Heeft er iemand soms tips ofzo ivm hiermee? Ik vind dat, als ze een sigaret rookt, ze maar de kamer moet verlaten waar we beiden in zitten, ons huis is groot genoeg.Zelfs dit weigert ze echter pertinent, dusja...

~°~KiM~°~

Legacy Member
mtlifter zei:
Kunde da ALSTUBLIEFT eens tegen mijn pa en ma zeggen? Da's nu al 23 jaar dak ermee moet leven dat ons' moeder haar stinkende vloeibare teer men longen in blaast, en ik ben het BEU. Het stinkt, het doet me stress krijgen en ik krijg altijd een stekende pijn in mijn borst ervan... en ze willen niet stoppen hé... vooral ons moeder, is écht erg. Heeft er iemand soms tips ofzo ivm hiermee? Ik vind dat, als ze een sigaret rookt, ze maar de kamer moet verlaten waar we beiden in zitten, ons huis is groot genoeg.Zelfs dit weigert ze echter pertinent, dusja...

Mijn ouders (en broer) roken in de garage ;) Enige probleem, as we binnen aant babbelen zijn en zij beslissen dan dat het tijd is voor een sigaret, dan verhuizen ze naar de garage en soms (niet altijd) ga ik dan mee, anders blijf ik gans alleen binnen achter... Tis erg eh ;-)

Kurobu

Legacy Member
ik ben gestopt met roken en vermijd automatish wat die omgeving om mezelf er niet terug aan te helpen.

nuja, ik en mijn vriendin hebben ook niet echt een ruime vrienden kring. ( waar we samen mee weg gaan zoals u dus )

ook omdat ik de vrijdag laat moet werken.
de zaterdag we ieks samen doen.
en de zondag we liever wa in onze zetel liggen en wa kuisen. ( voor die 1ne zondag op 6 dat we dat kunnen doen, altijd die feestjes en etc.. )

ga gewoon weg. er bestaat medecatie voor u probleem.
en geniet ervan... :)

edit : als je echt zo een last hebt van de rook, moet je dokters en dergelijke aanspreken. die zullen wel u ouders op andere gedachten brengen.

Wundagore

Legacy Member
ken het gevoel wel goed,
ik zit recent terug met astma en mijn aanvallen bestaan eruit dat mijn longen dichtklappen en dus serieuze ademnood.

een roker in mijn buurt kan nare gevolgen hebben als ik mijn inhalator niet bij heb

jodeman

Legacy Member
Dat rokers de keuze nemen om hun eigen longen te verzieken is dat een persoonlijke keuze. Maar wanneer mensen die daar niet voor kiezen daar nog eens het slachtoffer van moeten zijn, dan vind ik het maar erg hoor. Als ik kies om geen sigarettenrook in te ademen, dan is dat mijn keuze. Een slecht verlucht café of jeugdhuis is wel het ergste. In discotheken merkt ge het amper omdat die verluchting daar veel beter is.
Ik heb ook astma, al altijd gehad. Wanneer ik in rokerige ruimtes zit kan ik tot de dag erna nog heel kortademig zijn. Als mensen kiezen om te roken, doe dan eens verantwoord en ga buiten roken en maak geen andere mensen slachtoffer van uw keuze.

@ Mr Anderson : ga je passief roken ontkennen? Zoek eens op, véél schadelijker dan je denkt. Gebruik ook a.u.b. eens algemeen Nederlands. Ik moet een dafalgan nemen na het lezen van uw post.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan