Archief - Vrienden...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Santa

Legacy Member
alexii zei:
Deze anti-rook rage is zo belachelijk aan het worden.

Vooral met een verzuurde jeugd die niks meer kan doen dan kankeren. (en net alsof iemand om hun mening geeft)

Kankeren zullen ze wel doen ja met al die rook :lol:

Tweak37

Legacy Member
EverlastingHate zei:
Idd, weer zo een meeloop-hype.

En dat er werkelijk mensen zijn die speciaal plaatsen waar rokers zijn, gaan vermijden, sjonges toch. Ik ben ook gene roker, maar ik ga niet speciaal wegblijven.

jeej en de anti meeloop hype hype is ook weer daar!

overigens, er wordt weer steeds meer gerookt bij jongeren (vooral meisjes) dus ik denk dat er weinig sprake is van een "anti rokers hype"...

jodeman

Legacy Member
Je moet nog maar je mening zeggen en je zit al volledig in de hype zonder ge het weet!
Ongelofelijk die hypes!

Spliffsnatcher

Legacy Member
Het is nochtans vrij duidelijk lijkt mij.

De rookvrije cafes kunnen na een aantal maand de boeken toe doen, en de gewone cafes draaien hoofdzakelijk op rokers.

Rokers zijn nu eenmaal socialere mensen :)

hatetn

Legacy Member
alexii zei:
Deze anti-rook rage is zo belachelijk aan het worden.

Vooral met een verzuurde jeugd die niks meer kan doen dan kankeren. (en net alsof iemand om hun mening geeft)



en toch zie ik dat er meer en meer mensen roken rondom mij
nuja van mij mag iedereen roken zoveel em wilt zolang et nie in mijn kamer is
zelfs tijdens het eten stoort mij da nie

en de jeugd van tegenwoordig zijn allemaal bleiters

Spliffsnatcher zei:
Het is nochtans vrij duidelijk lijkt mij.

De rookvrije cafes kunnen na een aantal maand de boeken toe doen, en de gewone cafes draaien hoofdzakelijk op rokers.

Rokers zijn nu eenmaal socialere mensen :)

nee alle rokers gaan naar cafe's waar wel nog mag gerookt worden en de kenissen die niet roken gaan mee
doe ze allemaal rookvrij en er gaat niemand de boeken moeten toedoen doe er enkele en ze gaan zeker overkop

jodeman

Legacy Member
Spliffsnatcher zei:
Rokers zijn nu eenmaal socialere mensen :)
Denk je?
Bij een rokersruimte staan alle rokers bij elkaar. Stel nu dat er een minderheid rokers zou zijn. De rokers gaan hun cigaret niet opgeven om sociaal te zijn en te gaan staan bij de niet rokers. Omgekeerd is dat soms wel zo, hoewel dit nog schadelijke gevolgen heeft voor de niet-rokers.
Besluit : niet-rokers brengen hun gezondheid in gevaar om sociaal te zijn ;).

Maak misschien een anti-rook topic, deze topic ging over (gezond) sociaal contact.

TheCrow7

Legacy Member
hatetn zei:
en toch zie ik dat er meer en meer mensen roken rondom mij

Daarvan ben ik me ook bewust, ondanks de statistieken die anders beweren.


hatetn zei:
doe ze allemaal rookvrij en er gaat niemand de boeken moeten toedoen doe er enkele en ze gaan zeker overkop

Daar zit inderdaad een zekere waarheid in.

Da*Frenkman

Legacy Member
FLT zei:
Begin u vrienden dan te maken vanaf januari dan is er het rookverbod.
Persoonlijk vind ik het maar een flauwe reden dat rokers je tegenhouden, nuja vanaf ik thuiskom van café/feesjes dan zwier ik mijn kleren in de was ik weet hoe het er bij jullie aan toe gaat :s

en douche ook anders stinkt u bed nog 2 dagen naar de rook
kvind het wel spijtig, ookal ge je gewoon even op cafe/jeugdhuis, dan zijn je kleren nog perfect schoon maar stinken like hell en dan moet moeder maar wassen..

maar het houd me zeker niet tegen om opstap te gaan maar dat vind ik toch het grootste nadeel eraan

zotteluc

Legacy Member
~°~KiM~°~ zei:
Mijn ouders (en broer) roken in de garage ;) Enige probleem, as we binnen aant babbelen zijn en zij beslissen dan dat het tijd is voor een sigaret, dan verhuizen ze naar de garage en soms (niet altijd) ga ik dan mee, anders blijf ik gans alleen binnen achter... Tis erg eh ;-)

ondanks de knipoog achteraan, is dit een fijn voorbeeld van de ongelooflijke onverdraagzaamheid van niet-rokers. Heb dit irl al enkele keren meegemaakt: In gezelschap zijn de rokers zo attent van buiten te gaan roken. Het is er best gezellig dus ze blijven nog wat babbelen en krijgen daarna van de niet-rokers de verwijten dat ze associaal zijn door gezellig buiten te gaan roken en babbelen terwijl de assos binnen met elkaar opgescheept blijven :doh:

hatetn zei:
en de jeugd van tegenwoordig zijn allemaal bleiters

ur wisdom keeps amazing me! :bow:

Strawberry

Legacy Member
Het internet is een heerlijke rookvrije ontmoetingsplaats ;)

Dit is precies een sketchke van in de gloria zo een koppel waar iets aan scheelt, zo een tevergeefse oproep doen ivm een probleem dat ze zelf veroorzaken. Vrienden komen toch vanzelf? Als je actief opzoek gaat naar vrienden, zo vind je geen echte vrienden, je leert natuurlijk wel mensen kennen :)

Tis ook niet zoon probleem, als de relatie gedaan is zit je ook niet met een hoop gedeelde vrienden, pak minder onaangename situaties. Kan je allebij bij je eigen vrienden gaan zagen. Maar je hebt mekaar toch :)

Roken, ik rook en ik leer zo heel snel nieuwe mensen kennen, eigenlijk nog het meeste op plaatsten waar je niet mag roken, als je dan met 3 man buiten een saf staat te roken kan je elkaar moelijk staan negeren. Maar ik ben niet zoon zware roker, ik heb een hoop vrienden die niet roken doe ik daar iets mee rook ik ook niet, doe ik er 2 dagen iets mee rook ik 2 dagen niet.

Ik kan ook niet tegen plaatsten die naar rook ruiken of dat ik zelf naar rook ruik, dus rook ik liefst buiten. Tenzij café, fuiven enz ... daar moetk niet werken ofzo. Kom ik van café dan hang ik mn vest buiten, kleren in de was, smorgens zeker haar wassen enz ...

nuja succes nog met je vrienden en je conditie, zoon conditie als je ze hebt is gewoon balen, mensen zonder benen maken ook niet zo snel vrienden.

jodeman

Legacy Member
zotteluc zei:
ondanks de knipoog achteraan, is dit een fijn voorbeeld van de ongelooflijke onverdraagzaamheid van niet-rokers. Heb dit irl al enkele keren meegemaakt: In gezelschap zijn de rokers zo attent van buiten te gaan roken. Het is er best gezellig dus ze blijven nog wat babbelen en krijgen daarna van de niet-rokers de verwijten dat ze associaal zijn door gezellig buiten te gaan roken en babbelen terwijl de assos binnen met elkaar opgescheept blijven :doh:
Die handeling gebeurt omwille van de keuze die de rokers hebben gemaakt?
Stel dat nu niemand rookte, dan bleef iedereen sociaal binnen. Uw eigen afzonderen van de rest = associaal. Rokers gaan hun sigaret niet opgeven om sociaal te zijn. Stel nu dat er één roker is. Die zal altijd zo associaal zijn om zielig alleen buiten te gaan staan met zijn sigaret. Totaal verkeerde conclusie zotte luc ;).

Quilombo

Legacy Member
Da*Frenkman zei:
en douche ook anders stinkt u bed nog 2 dagen naar de rook
kvind het wel spijtig, ookal ge je gewoon even op cafe/jeugdhuis, dan zijn je kleren nog perfect schoon maar stinken like hell en dan moet moeder maar wassen..

nooit gehoord van een waslijn? hang die kleren een paar uur in de wind en ge riekt daar justekes NIKS meer van.

en uw bed dat twee dagen naar de rook stinkt :wtf:, vreemd dat ik dat dus nooit voorheb.

volgens mij ga jij toch wel naar vreemde cafés, want als ik daar ff blijf stinken mijn kleren nie zenne, zeker nie in t jeugdhuis.

GMotha

Legacy Member
Shit, hebben we nog niet genoeg anti-rook threads gehad?:p Dit is een thread over "rookvrije plekken voor de threadstarter om wat nieuwe contactent e zoeken, ofwel andere manieren om contacten te leggen".

Precies een bende whiny bitches die telkens als roken vermeldt wordt even de zever die ze volgens mij copy/paste klaar hebben liggen in een mooi txt-documentje op hun desktop rap posten. Serieus, doe normaal en hou uw gezever voor threads die daarover gaan: we hebben jullie meningen daarover een stuk of duizend keer gehoord, niemand is daardoor gestopt met roken en niemand geeft een fok om wat ge zegt. Ik weet dat flame uitlokken dolle pret is, maar cut the crap.

Mensen roken, op roken zeveren is cool, er zijn weinig rokers die dit lezen, niemand stopt met roken dankzij de mooie argumenten, niet-rokers beginnen zich te ergeren aan de anti-rokers hun gewhine, roken is nog steeds geen garantie op kanker, rokers zijn geen vereniging van duivelsaanbidders die jullie allemaal dood willen, als rookverbod in café's komt: goed/cava + geen reden meer om te zagen, stinkende kleren triviaal, mijn kont jeukt en mijn boeren smaken precies naar look terwijl ik geen look gegeten heb...

Kepa

Legacy Member
jodeman zei:
Besluit : niet-rokers brengen hun gezondheid in gevaar om sociaal te zijn ;)..
ik denk dat ge een beetje het gevolg-oorzaak door elkaar haalt. Mensen komen met elkaar in contact door dingen die ze gemeen hebben, vb games, muziek, of in dit geval roken.. Als 2 rokers buiten staan te roken is er een veel grotere kans dat ze iets tegen elkaar zeggen en daardoor bevreind geraken dan dat als er 2 niet rokers buiten staan te wachten. Dat heb ik nu eenmaal uit ervaringen rondom me bevonden, vooral nu met al die niet rokers uitspraken voelen de rokers zich meer verwant terwijl dit bij niet rokers niet het geval is.
Aj ziet ge al iemand afkomen naar u "aah, gij rookt niet, wijze keuze:niceone: "... ik zou die echt scheef aankijken hoor.

ik wil in geen enkel geval de rokers beschermen, persoonlijk zou ik het ook aangenamer vinden als geen van me kameraden zou roken... maar ik vind gewoon dat niet rokers met vaststaande argumenten moeten afkomen ipv te janken over alles en nog wat.

PS: groot probleem tegenwoordig is dat de jeugd echt niks gewend is, of dat ze eerder het probleem willen aanpakken dan eraan wennen. De grote stijging in astmapatiënten/allergeneci is te wijten aan de oververzorging van ouders een generatie vroeger. Kinderen komen niet buiten en worden meermaals per dag gewassen => resultaat, uw lichaam is niks gewend en gaat op alle vreemde stoffen overreageren, of ze nu schadelijk zijn of niet. Logisch dat als ge dan als ge ouder zijt eens buitenkomt op alles gaat janken.

Trouwens, als het vanaf 1 januari rookvrij(er) gaat worden vind ik dat ge niet over passief roken moet zagen voor dat anderhalf maandje dat nog moet komen. Als ge zelfs dat niet meer ankunt dan vrees ik dat "vrienden" misschien niet de oplossing voor u zijn, misschien beter een cavia of 2 kopen en daar tegen babbelen? die roken tenminste niet....

jodeman

Legacy Member
Roken is een keuze, niet roken is ook een keuze. Niet-roken heeft geen invloed op rokers, rokers hebben wel een invloed op niet-rokers, is dat al niet genoeg argument?
Mag ik zelf al niet kiezen of ik al dan niet nicotine inadem? Nee, iemand anders mag dat voor mij beslissen of wat? Ik beslis nog altijd zelf wat er gebeurt met mijn lichaam.
Trouwens uw gedacht over allergieën is ook vergezocht hoor. Oververzorging? Nee, je komt sowieso minder in aanraking met de ene stof dan de andere. Als je binnen gaat zitten heb je kans op pollen allergie. Als je buiten zit heb je kans op huisstofmeid allergie. Klopt dus echt niet hoor uw stelling.

~°~KiM~°~

Legacy Member
zotteluc zei:
ondanks de knipoog achteraan, is dit een fijn voorbeeld van de ongelooflijke onverdraagzaamheid van niet-rokers. Heb dit irl al enkele keren meegemaakt: In gezelschap zijn de rokers zo attent van buiten te gaan roken. Het is er best gezellig dus ze blijven nog wat babbelen en krijgen daarna van de niet-rokers de verwijten dat ze associaal zijn door gezellig buiten te gaan roken en babbelen terwijl de assos binnen met elkaar opgescheept blijven :doh:

Ik vermoed dak hier de meest verdraagzame mens op gans da forum zijn, geloof mij! Da knipoogske is dus GEWOON een knipoogske... Geen sarcasme, geen diepere betekenis... De jeugd van tegenwoordig is te achterdochtig blijkbaar... Ge moet daar dus nix achter zoeken... Ik zei dat gewoon omdat dat een vrij grappige situatie is, zij gaan buiten roken opdat de niet-rokers binnen er geen last van hebben en toch gaan de niet-rokers vaak mee... Das alles... Geen conclusies achter zoeken...

En nog iets, al da gezaag hier over roken mag, roken mag niet, roken stoort, roken stoort niet... :offtopic:

Da ging hier dus over plaatsen om weg te gaan en mensen te leren kennen, maar dan geen café's (wegens de mist...) Allé ja, da was mijn conclusie toch... Ik beging lichtjes onverdraagzaam te worden merk ik net, maar dan niet tegen de rokers of niet rokers maar tegen de zeikers hier...

GMotha

Legacy Member
~°~KiM~°~ zei:
Da ging hier dus over plaatsen om weg te gaan en mensen te leren kennen, maar dan geen café's (wegens de mist...)
Dat probeerde ik ze al in een tekst van enkele alinea's uit te leggen.

Ma da's hier normaal: vermeld een keer roken en ge krijgt gezeik. Maar uit ondervinding weten we ook allemaal dat ze toch lekker gaan verderbitchen op roken, dus dit is een vrij nutteloze post.

+1 to posts.

Kepa

Legacy Member
jodeman zei:
Trouwens uw gedacht over allergieën is ook vergezocht hoor. Oververzorging? Nee, je komt sowieso minder in aanraking met de ene stof dan de andere. Als je binnen gaat zitten heb je kans op pollen allergie. Als je buiten zit heb je kans op huisstofmeid allergie. Klopt dus echt niet hoor uw stelling.
helemaal niet vergezocht, wel heel erg versimpeld omdat ik aannam dat de gemmiddelde forumgebruiker niet geïntresseerd is in een lang verhaaltje over histamine, mast cellen, Imunoglobulines, ontstekingen, etc..

Uw probleem is dat ge heel erg foute conclusies trekt...
De oververzorging is in uw baby/vroege kinderjaren!! Tegenwoordig worden de baby's in ziekenhuizen met enkel water gespoeld, terwijl ze vroeger volledig werden ingesmeerd met allerhande speciale zeepjes. Waarom denk je dat dat is? Doctors hebben ook uit hun eigen fouten geleerd. Het is gewoon heel erg belangrijk dat uw lichaam leert de vreemde stoffen te verwijderen (via T helper1 cellen -> IgG of IgD -> macrofagen) en niet allergisch op reageren (T helper 2 cellen -> IgE cascade -> mastcellen en easinofielen -> histamine -> verhoogde mucus secretie en hypersensitivity reactie type 1 a.k.a. allergische reactie).
Trouwens ge kunt niet de ganse dag buiten zitten zonder binnen te komen, maar ge kunt wel zogoed als de ganse dag binnen zitten. Ge trekt conclusies waar er geen conclusies te trekken zijn. Ik denk dat uw biologische voorkennis te beperkt is om hier verder op in te gaan hoor.


En ja, dit ging idd over plaatsen om weg te gaan... maar dezelfde conclusies worden op elke pagina getrokken, dus is het nodig om daar nog een pagina aan te verspillen?

TheCrow7

Legacy Member
jodeman zei:
Ik beslis nog altijd zelf wat er gebeurt met mijn lichaam.

Grapjas. Je hebt dat misschien zelf voor een 10% onder controle, of was de zwarte dood vroeger ook een keuze ?

In onze familie zitten trainers (sport, je weet wel) en die gaan achteraf ook soms nog iets drinken of hebben vergaderingen op café. Ik heb die mensen nog NOOIT horen klagen over een beetje sigarettenrook.

Wat eigenlijk hilarisch is is dat je rokers die buiten gaan roken asociaal vindt. Over zoiets moet je eigenlijk niet nadenken om te beseffen dat je fout zit met die redenering.

steckie

Legacy Member
Hmm, misschien nog even een vraag voor de topicstarter.
Waarom laat jij je keuze van vrienden afhangen van het feit dat het rokers of niet-rokers zijn?

Ik neem aan dat je je vrienden kiest voor hun karakter. Je blijft er bevriend mee omdat je ze leuk vindt, ze zijn er voor je, je kan er dingen mee gaan doen,..... Kortom: het zijn vrienden.
Als je dan al meteen een groot percentage van de bevolking wil uitsluiten omdat ze roken, maak je al meteen heel wat minder kans op goede vrienden.

Nu, en om een oplossing voor je probleem te vinden.
Doe wat meer moeite om de vrienden van je vriendin te leren kennen en zorg dat zijn jouw vrienden leert kennen.
Dat is een veel gezondere oplossing dan te gaan proberen om samen nieuwe vrienden te zoeken.
Je denkt misschien nu dat die mensen je niet liggen, maar het is erg onwaarschijnlijk dat ze je volledig tegenstaan omdat ze al de vrienden van je vriendin zijn. Ze zullen dus waarschijnlijk wel wat dingen gemeen hebben met je vriendin.

Ik vind dat je met deze vraag eerder de moeilijke oplossing zoekt en met zijn tweeën nieuwe vrienden wil maken. Het is echt gewoon makkelijker om haar vrienden te leren kennen. Je zou misschien nog aangenaam verrast kunnen worden door hen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan