Archief - Vrienden...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Huasheng

Legacy Member
metaphore zei:
lol, al eens bekeken wat voor dingen daar tussen staan :)
echt niet om uit te gaan.

Eerder om als 50'er een trappist te gaan drinken na een wandeling ofzo
*bekijkt site*
'k Snap toch uw probleem niet, se.
:unsure:

Cyclone

Legacy Member
in elke uitgaansgelegenheid zitten nu eenmaal rokers & mensen die zat zijn & mensen die drugs nemen & ja soms zelfs breezersletjes :p

Als je daar niet tegen kunt dan is uitgaan niets voor u & kunde beter wat thuis met u lief naar tvkijken ofzo e...

Wat een waardeloze topic (en nee ik rook zelf ook niet)

LeSec

Legacy Member
Conclusie: Zelf beginnen roken en vriendjes zoeken bij palliatieve zorgen.

Bart Religion

Legacy Member
hoewel ik zelf roker ben, is het op sommige plaatsen echt overdreven en ronduit irritant. Ze zouden beter roken verbieden binnenshuis

EternalSilence

Legacy Member
Jiggy zei:
Hallo allemaal!

Mijn vriendin en ik hebben weinig vrienden met dezelfde intresse, wat wil zeggen dat ik niet goed met haar vrienden overweg kan en zij niet zo goed met de mijne. We hebben zo wel een paar koppeltjes waar we soms eens mee weggaan en iets gaan eten of naar de cinema gaan maar we hebben niet echt een grote vriendenkring.
Als ik denk aan plaatsen waar je vrienden kan maken zijn dat café's en jeugdhuizen en van die plaatsen. Nu is er nog een volgend probleem, ik en mijn vriendin roken helemaal niet dus plaatsen waar er veel rook hangen zijn als een gaskamer voor ons. We doen dat wel heel af en toe maar dat is echt degoutant. De dag erachter stink je helemaal naar rook.
Ik zei daarnet al lachend dat we misschien moesten beginnen roken om meer sociale contacten te krijgen.

Bestaan er eigenlijk plaatsen waar normale niet-rokende mensen leefbaar met andere mensen om kunnen gaan?


ga eens naar een zwembad? daar roken ze nie
of ga in een vereniging, een studentenclub, wordt tapper in een jh (zoals ik :p) en over dat roken zou ik niet meer veel over klagen ,binnen hier en 3 maanden is het gedaan met sigaretten in jh'en dusja, ...

je moet gewoon ergens lid van worden, meestal zijn er wel mensen van u leeftijd
maja, ik heb ook veel kenissen enzo, maar ook nie echt mensen waarmee ik zo eens naar de cinema zou kunnen.. nie da ik da zou doen :p

als ik uitga, zit ik altijd in de rook .. soms ga ik dan ff naar buiten voor effectief een schepje verse lucht te nemen, en dan weer naar binnen, als ik thuiskom hang ik gewoon mijn kleren buiten aan den draad, en laat die uitwaaien... de rook is er zo uit
nu regent het wel .. mijn stinkende kleren heb ik dus aan .. tjah
bij ons rookt bijna iedere oudere in de familie (buiten mij ouders) .. de kinderen roken niet

The_Messenjah zei:
Conclusie: Zelf beginnen roken en vriendjes zoeken bij palliatieve zorgen.
:lol: :rofl:

jodeman

Legacy Member
Ik kan daar goed inkomen dat het voor sommige mensen helemaal niet aangenaam is om in een omgeving te gaan zitten waar ge constant tweedehandsrook inademd. Dat is gewoon enorm vies.
Het is ook weeral zoals gewoonlijk, een makkelijk topic voor de pubers/kinderen om belachelijk te maken en die verleiding is voor pubers altijd veel te groot. Als dat zijn keuze is van niet in rook te zitten, hebben jullie daar last van? Veel belachelijke reacties die helemaal niet nodig zijn. Probeer eens iets volwassener uit de hoek te komen. Deze topic is iig zinniger dan vééél topics die ik hier al gelezen heb.

Moet er dan altijd een voorwaarde zijn om sociaal contact te maken? Stel u voor dat er een café is waar mensen constant scheten liggen laten en het stinkt daar als de pest. Moet ge daar dan ook gaan zitten om sociaal contact te hebben?

lttuvix

Legacy Member
Jiggy zei:
Hallo allemaal!

Mijn vriendin en ik hebben weinig vrienden met dezelfde intresse, wat wil zeggen dat ik niet goed met haar vrienden overweg kan en zij niet zo goed met de mijne. We hebben zo wel een paar koppeltjes waar we soms eens mee weggaan en iets gaan eten of naar de cinema gaan maar we hebben niet echt een grote vriendenkring.
Als ik denk aan plaatsen waar je vrienden kan maken zijn dat café's en jeugdhuizen en van die plaatsen. Nu is er nog een volgend probleem, ik en mijn vriendin roken helemaal niet dus plaatsen waar er veel rook hangen zijn als een gaskamer voor ons. We doen dat wel heel af en toe maar dat is echt degoutant. De dag erachter stink je helemaal naar rook.
Ik zei daarnet al lachend dat we misschien moesten beginnen roken om meer sociale contacten te krijgen.

Bestaan er eigenlijk plaatsen waar normale niet-rokende mensen leefbaar met andere mensen om kunnen gaan?

in jeugdhuizen mag er niet meer gerookt worden binnenkort en das nog de beste plek om vrienden te vinden tbh
is vanaf 1 januari alles niet rookvrij in belgië
kweet nie, nelly (huurdervan het JH gebouw van zonhoven) was aan het bellen naar iemand om te vragen hoe ze haar sportcafé aan de ene deel rookvrij kon maken met aparte rook ruimtes, dus kdenk da het nog kan dat er gerookt wordt.
Maar het rookmachine uit het JH moet tegen volgende week wel weg want er mag niet meer gerookt worden

Quilombo

Legacy Member
lttuvix zei:
in jeugdhuizen mag er niet meer gerookt worden binnenkort en das nog de beste plek om vrienden te vinden tbh

da mag nu al nie. tweede deel van uwe zin is wel correct ;)

cafés (= ~ding dat alcohol schenkt) krijgen geen rookverbod, maar ze moeten wel een niet-rokersruimte hebben van minstens 51% vd totale oppervlakte mét afzuiginstallatie en goei afscheiding... of een rookverbod invoeren ofc ;)

Hail Priest!

Legacy Member
Quilombo zei:
In jeugdhuizen geldt trouwens een rookverbod.

Nog niet veel van gemerkt feitelijk :)

Quilombo zei:
cafés (= ~ding dat alcohol schenkt) krijgen geen rookverbod, maar ze moeten wel een niet-rokersruimte hebben van minstens 51% vd totale oppervlakte mét afzuiginstallatie en goei afscheiding... of een rookverbod invoeren ofc ;)

Als je als jeugdhuis een vergunning hebt voor sterke drank te schenken, wordt de keet beschouwd als een café en gelden dus dezelfde normen als jij hier opnoemt! Eigenlijk wel heel belachelijk, want het lijkt me niet de bedoeling dat snotapen van 16 zo veel mogelijk sterke drank binnenkappen. Afin, mij niet gelaten :p

@threadstarter: djeez, moeten we nog uw polleke vasthouden ofzo?

metaphore

Legacy Member
Hail Priest! zei:
Nog niet veel van gemerkt feitelijk :)

kdenk dat de meeste jeugdhuizen deze regel toepassen vanaf de komende 1 januari

bij ons is da in elk geval het geval :p
Kdenk dat vanaf dan de controles beginnen etc

lttuvix

Legacy Member
Quilombo zei:
da mag nu al nie.
joa kweet ma tis pas in januari da de mensen da serieus gaan neme denk ik xD
*edit*
na de verkiezingen had een partij (kzal de naam ma nie noemen zeker :x) het lokaal afgehuurd(niet bij onze weten ma soit) dus wij zo benieuwd als we waren de rookmachine afgezet, waren benieuwd of zij hun regels konden respecteren.
Natuurlijk waren die mensen niet in staat da terug op te zetten en maandag ochtend komt de jeugddienst daar aan

ze hebben uit ellende alle ramen en deuren voor de ganse voormiddag open gezet bedoel als zelfs de partijen er hun broek aan vegen waarom zou een jeugdhuis da dan doen :p

Yo-Han

Legacy Member
Ik rook zelf niet ,krijg zowiezo sneller last allergische neusverkoudheid door veel rook en smog(en zeker zelf roken),maar toch ga ik elk weekend wel iets drinken...anders kom je gewoon veel te weinig mensen tegen ... uit de rook en cafegeurtjes blijven is iets idd,maar offer je daarom half je sociaal leven op?

rookvrij?
binnelandse uitstapjes,zoals bvb city trips/center parks ,kustwandeling +terrasje,gaan zwemmen

u mengelen tussen de mensen is de enigste manier,en ja buiten rook zal het ook
altijd die extra € verteer kosten vantegenwoordig

Quilombo

Legacy Member
Hail Priest! zei:
Als je als jeugdhuis een vergunning hebt voor sterke drank te schenken, wordt de keet beschouwd als een café en gelden dus dezelfde normen als jij hier opnoemt!

zeg ik toch net

Goety0206

Legacy Member
jodeman zei:
Ik kan daar goed inkomen dat het voor sommige mensen helemaal niet aangenaam is om in een omgeving te gaan zitten waar ge constant tweedehandsrook inademd. Dat is gewoon enorm vies.

Ik hoop dan ook da gij nooit met de auto rijd of zult rijden want dat stinkt pas, net hetzelfde dus.

Het komt altijd op hetzelfde neer, mensen worden steeds minder en minder verdraagzamer, Al honderden jaren wordt gerookt op café zonder problemen. Dan komen de tegenstanders af van “Ja ma da is zo ongezond”, ma dan moet alles afgeschaft worden, gaande van auto’s, vliegtuigen, bedrijven die gassen uitstoten zonder deftige filtering, enzo want dit is allemaal schadelijk voor de gezondheid, allemaal 2de handsrook.

GhO$T

Legacy Member
Ik lees nergens dat je echt zwaar last hebt van rook (het niet graag hebben is geen last, ogen beginnen tranen en een aanval krijgen is wel last) dus wen daar toch gewoon even aan; ik rook ook niet maar ik merk het nog amper als ik een café binnenkom waar rook hangt, net zoals je aan de uitlaatgassen in't stad gewend komt... het is misschien niet gezond maar daarvoor sociaal contact opgeven is overdreven want alles in onze samenleving is tegenwoordig ongezond.

En ik veronderstel dat je meer als 1 paar kleren hebt, dus gewoon deze die naar rook stinken 's avonds in de wasmand en 's ochtends een douche en verse kleren, als je dan nog rook ruikt moet je dringend betere zeep kopen.

TheCrow7

Legacy Member
jodeman zei:
Ik kan daar goed inkomen dat het voor sommige mensen helemaal niet aangenaam is om in een omgeving te gaan zitten waar ge constant tweedehandsrook inademd. Dat is gewoon enorm vies.

In een rookvrij café (gesloten ruimte) adem je evengoed lucht in die al iemand anders heeft uitgeblazen samen met dode huidschilfers en andere minder appetijtelijke dingen.

Als dat je argumentatie is kan je beter alleen in een cleanroom gaan wonen.


jodeman zei:
Moet er dan altijd een voorwaarde zijn om sociaal contact te maken? Stel u voor dat er een café is waar mensen constant scheten liggen laten en het stinkt daar als de pest. Moet ge daar dan ook gaan zitten om sociaal contact te hebben?

Ik vind uw redenering van 'ik moet minstens op vastgelegde basis sociaal contact hebben' nogal raar overkomen. Je hebt namelijk OVERAL sociaal contact, als jij echter dit sociaal contact enkel binnen de gesloten muren van een café/vereniging/club ziet dan is er iets grondigs mis met je sociale vaardigheden. Nu ja, dat geldt voor vele mensen: een grote mond in het café maar elders zwijgzaam tot zelfs negerend.

Quilombo

Legacy Member
Goety0206 zei:
Het komt altijd op hetzelfde neer, mensen worden steeds minder en minder verdraagzamer, Al honderden jaren wordt gerookt op café zonder problemen. Dan komen de tegenstanders af van “Ja ma da is zo ongezond”, ma dan moet alles afgeschaft worden, gaande van auto’s, vliegtuigen, bedrijven die gassen uitstoten zonder deftige filtering, enzo want dit is allemaal schadelijk voor de gezondheid, allemaal 2de handsrook.

tgoh, als gij buiten gaat paffen heeft niemand daar last van, maar auto's rijden al buiten eh wiwo (meestal toch :)) schaf binnen roken af en mensen gaan buiten roken. schaf auto's af en de economie stort in elkaar. wat een ongelooflijk stom argument.

't is ook niet omdat 't al jaren gedaan wordt dat het plots wel goed wordt. vrouwen zijn ook jarenlang onderdrukt en mishandeld, en nu opeens komen ze af "jama da's nie eerlijk" :ironic:

leer ne keer discussiëren ipv u met drogargumenten goed te praten.

Sneakytje

Legacy Member
mja ik kan daar ook niet tegen, en ik haat het nog meer, doordat ik nu elke dag op mn werk tussen de rook zit (verboden, mja stuur dan control he...) achja das echt ambetant, u kleren stinken, gijzelf stinkt, u haar stinkt, als ik thuiskom van stappen ga ik liever gewoon in mn bed liggen omda ik moe ben ofzo, maarnee ik moet eerst een bad pakken, haar wassen enal om die viezigheid van mij te krijgen.
Nuja vrienden kan je ook leren kennen bij sportverenigingen, op school of werk, internet, vrienden van vrienden, ... :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan